Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής

Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
0


Το 1898 o 73χρονος Στράους πείστηκε να συνθέσει μουσική για ένα μπαλέτο, που θα παρουσιαζόταν στην Αυτοκρατορική-Βασιλική Αυλική Όπερα της Βιέννης, όπως ονομαζόταν τότε η μετέπειτα Κρατική Όπερα της πόλης. Η υπόθεση του Άλμπερτ Κόλμαν, ψευδώνυμο του Καρλ Κόλμπερτ, επελέγη μετά από διαγωνισμό, στον οποίο συγκεντρώθηκαν 700 σενάρια και αποτελεί εκσυγχρονισμένη εκδοχή του γνωστού παραμυθιού της Σταχτοπούτας. Ο Στράους δεν έζησε αρκετά ώστε να ολοκληρώσει τη μουσική. Την σύνθεση αποπεράτωσε ο Γιόζεφ Μπάγερ, συνθέτης μπαλέτων που ήταν διάσημα εκείνη την εποχή.

Ο Στράους συμφωνούσε με την ιδέα μίας Σταχτοπούτας που θα διαδραματίζεται στην εποχή του. Το αρχικό σενάριο του Άλμπερτ Κόλμαν, ψευδώνυμο του Καρλ Κόλμπερτ, προέβλεπε πως η υπόθεση εκτυλίσσεται σε πολυκατάστημα. Για την πρεμιέρα του μπαλέτου, η οποία τελικά δεν δόθηκε στη Βιέννη αλλά στο Βερολίνο το 1901, την πλοκή τροποποίησε ο Χάινριχ Ρέγκελ, κρίνοντας πως «είναι αυτονόητο σε μία νέα παρουσίαση του μπαλέτου Σταχτοπούτα να ληφθεί υπόψη η ψυχή της σημερινής εποχής».


Με τη σειρά του, ο Τζανέλλα επενέβη στην υπόθεση, συμφωνώντας με τη ρήση του Ρέγκελ. Εισήγαγε το χαρακτήρα του Γιόχαν Στράους του νεότερου, αλλά επίσης επιφυλάσσει ευτυχές τέλος και για τα λιγότερο φωτεινά πρόσωπα του έργου, τη μητριά και τις δύο αδελφές της Σταχτοπούτας. Δική του προσθήκη είναι επίσης οι χαρακτήρες της Δεσποινίδος Τσερρίνι και του κυρίου Κουέρρα, πρώτων χορευτών του Μπαλέτου της Κρατικής Όπερας της Βιέννης, οι οποίοι λαμπρύνουν το χορό της Β' Πράξης.

Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
Η Σταχτοπούτα στο Μέγαρο Μουσικής Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

Ιnfo:

Εθνική Λυρική Σκηνή

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Γιόχαν Στράους ο νεότερος

Η Σταχτοπούτα

Βαλς Στον ωραίο γαλάζιο Δούναβη / Γκαλόπ Κλιπ-κλαπ

Μουσική διεύθυνση: Ηλίας Βουδούρης

Χορογραφία - φωτισμοί: ΡενάτοΤζανέλλα

Σκηνικά - κοστούμια: ΚριστιάνΛακρουά

Το σκηνικό βασίζεται σε σχέδια του Άντον Μπριόσκι, ευγενική παραχώρηση του Αυστριακού Θεατρικού Μουσείου, Βιέννη

Σκηνικά, κοστούμια και φροντιστηριακό υλικό κατασκευάστηκαν από την ART για λογαριασμό της Theaterservice GmbH, Βιέννη

Τoυς βασικούς ρόλους ερμηνεύουν οι:

Γιόχαν Στράους ο νεότερος:      

Αλεξάντερ Νέσκωβ (24, 26, 29/4),

Γιώργος Βαρβαριώτης (25, 28, 30/4)  

Μαντάμ Λεοντίν, μητριά της Γκρέτε:       

Στράτος Παπανούσης (24, 25, 26, 28, 29, 30/4)

Γκρέτε (Σταχτοπούτα):

Σταυρούλα Καμπουράκη (24, 26, 29/4),

Μαρία Κουσουνή (25, 28, 30/4)

Γκούσταφ, πρίγκιπας:   

Nτανίλο Ζέκα (24, 26, 29/4),

Βαγγέλης Μπίκος (25, 28, 30/4) 

Φανσόν και Υβέτ, οι δύο αδερφές της Γκρέτε:    

Aιμιλία Γάσπαρη - Αλίνα Στεργιανού (24, 26, 29/4),

Βανέσα Κούρκουλου - Πόπη Σακελλαροπούλου (25, 28, 30/4)

Δις Τσερρίνι, πρίμα μπαλαρίνα:

Νατάσα Σιούτα (24, 26, 29/4),

Αιμιλία Γάσπαρη (25, 28, 30/4)

Κος Κουέρρα, Α' Χορευτής:

Ίγκορ Σιάτζκο (24, 25, 28, 30/4),

Αγάπιος Αγαπιάδης (26, 29/4) 

Συμμετέχουν η Ορχήστρα, οι Α’ Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι και το Corps de Ballet της ΕΛΣ

Πρεμιέρα 24 Απριλίου, 2015

Παραστάσεις: 24, 25, 26, 28, 29, 30 Απριλίου 2015

Ώρα έναρξης: 20.00

Εθνική Λυριξή Σκηνή - www.nationalopera.gr

Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής

*Οι φωτογραφίες προέρχονται από την τεχνική δοκιμή (Α’ και Β’ πράξη) που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, στις 16 Απριλίου.

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ