ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Μια ερμηνεία που σκέπτομαι συνεχώς

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Μια ερμηνεία που σκέπτομαι συνεχώς Facebook Twitter
0

Ας μη ξεχνιόμαστε από συνήθεια. Όσο και αν έχουμε στραμμένο το βλέμμα στα ιδρύματα και το έργο τους, τις μεγάλες παραγωγές, πάντα μα πάντα, μέσα σε αποθήκες, υπόγεια, σε παραγωγές μικρές, χωρίς μπάτζετ, χωρίς πολλά - πολλά, θα ανακαλύπτουμε ένα διαμαντάκι.

Το ανακαλύπτουμε τυχαία πολλές φορές. Πάντα υπάρχει. Απλώς δε το προλαβαίνουμε, δε το βλέπουμε ή δεν τράβηξε την προσοχή μας. 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Μια ερμηνεία που σκέπτομαι συνεχώς Facebook Twitter

Μια τέτοια περίπτωση είναι η ερμηνεία του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη στο «Μινιόν», αλλά ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή.

«Μινιόν, μια χριστουγεννιάτικη ιστορία», η παράσταση στο Bios. Στις αρχές της δεκαετίας του 90, στα σκουπίδια μιας μετακόμισης, κάποιος ανακαλύπτει ένα ημερολόγιο. Πρόκειται για σημειώσεις οι οποίες καλύπτουν την εορταστική περίοδο από το Δεκέμβριο του 80 έως τον Ιανουάριο του 1981. Το ημερολόγιο αυτό δημοσιεύεται το 1997, αυτούσια, στο λογοτεχνικό περιοδικό «Πλανόδιον». Τριάντα χρόνια μακριά από το σύμπαν των eighties η Μαρία Πανουργιά μεταφέρει στο θέατρο την ιστορία του συγγραφέα του ημερολογίου: Ενός μοναχικού άντρα με τεντωμένα νεύρα. Και του ηλιακού του συστήματος, το οποίο καθόλου δεν απέχει από το 2014.

Ο άνθρωπος που συστήνεται μέσα από τις καθημερινές του σημειώσεις ζει κάπου στον περιφερειακό του Λυκαβηττού, είναι μάλλον μουσικός που γευματίζει στα συσσίτια του Παρνασσού. Ακούει Ραχμάνινοφ, Σούμπερτ, Σοπέν, Νινή Ζαχά και Τομ Τζόουνς. Διαβάζει τον Φρόϊντ του Τσβάιχ, το Σεξ στην κοινωνία του Κόμφορτ. Υποφέρει από αϋπνίες, νευραλγίες και αρχές στύσης. Παίρνει Μουγκαντόν, Νιφλαμόλ, Σουφλέρ των 12, Γιοσαμίν των 200, Σεμπιόν, Σεπραζίλ, Σιταρίν. 

Λέει: "Κουβεντιάζουμε ωραία για τη φωτιά στο Μινιόν και στον Κατράντζο".

Γεμίζει τη ζωή του με το τίποτα. Η πραγματικότητα τον αφοπλίζει και αισθάνεται ανήμπορος.

Αυτός ο ήρωας είναι ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης.

Σε ένα μονόλογο που διαρκεί μια ώρα, μεταμορφώνεται σε μια προσωπικότητα παράξενη. Σε έναν άνθρωπο που πιστεύει ότι είναι γεννημένος για μεγάλα πράγματα, αλλά η καθημερινότητα τον συντρίβει.

Σε κάποιον που μετατρέπει το ασήμαντο καθημερινό σε σημαντικό και γραπώνεται από αυτό. Σε κάποιον που ανάμεσα στα γεύματα που περιγράφει, τις διαδρομές και τις ελάχιστες συναντήσεις αναζητάει την αγάπη, τη συντροφιά. Χωρίς να υπάρχει τίποτα μελό στην καταγραφή του.

Κάποια στιγμή αναρωτιέται με τρόπο κυνικό και σπαρακτικό: «Είμαι όμορφος;». Και είναι το μόνο σημείο που αφήνει μια χαραμάδα. Για να σκεφτείς τη δίψα για την αγάπη και την αποδοχή. Η ρουτίνα του γίνεται με τον τρόπο της ποιητική, ξανά και ξανά, σε μια επανάληψη εξαντλητική, κάποιος ζητά πίσω από τις γραμμές και στριμωγμένος στο περιθώριο των σημειώσεων , κάτι να συμβεί.

Είναι σχεδόν ποιητικό να γεμίζει η ζωή ενός προσώπου με το τίποτα. Με τις ίδιες κινήσεις, τις ίδιες παρατηρήσεις, τις εμμονές. Με τις επαναλήψεις. Ίδιες και τόσο διαφορετικές συγχρόνως.

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Μια ερμηνεία που σκέπτομαι συνεχώς Facebook Twitter

Και πόσο σπουδαίο να βλέπεις τον ηθοποιό στη σκηνή, να μην υποδύεται, αλλά να είναι. Έτσι συμβαίνει με τον Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη. Ο ήρωας κατοικεί εντός του. Και αυτός ο ήρωας κάνει το θεατή να πάσχει. Να αισθάνεται. Αμηχανία και ανάγκη και πόνο. Τον κάνει να σκέφτεται. Τη εξαντλητική ρουτίνα της δικής του ζωής. Τα βλέμματα πίσω από την κουρτίνα στα σπίτια που γιορτάζουν, τις μοναξιές και τα βιβλία και τις μουσικές. Τον κάνει να βλέπει την μεταμόρφωση της καθημερινότητας σε ποίηση.

Με τα λίγα, τα ελάχιστα και τη δύναμη της ουσιαστικής ύπαρξης ενός ηθοποιού επί σκηνής.

Αν έχανα αυτή την παράσταση, θα είχαν περάσει τα Χριστούγεννα αυτά και δε θα είχα καταλάβει μια σπουδαία ερμηνεία, δε θα είχα δει έναν ηθοποιό στον πιο ώριμο και ολοκληρωμένο ρόλο του. Έχουν περάσει πολλές ημέρες και την σκέφτομαι συνεχώς.  

Δε θα είχα δει μια προσπάθεια μιας ολόκληρης ομάδας που εργάσθηκαν πολύ σκληρά, χωρίς χρήματα, χωρίς ευκολίες.

Αυτός ο ήρωας είναι συγγενής μας. Κατοικεί εντός μας. Με τις αϋπνίες, τις νευραλγίες και τη νευρικότητα.

Τις νύχτες χτυπάει σιγανά, μονότονα τα τοιχώματα και ουρλιάζει άηχα.

___________

Πληροφορίες:Ιδέα: Μαρία Πανουργιά
Συντελεστές: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρία Πανουργιά, Θεανώ Μεταξά, Σοφία ΄Ιτο, Blaine L. Reininger, Ιωαννα Τσάμη, Βίβιαν Φίλιππα
Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη
Φωτογραφίες: Μαρία Παπαδοπούλου
BIOS Main
Διάρκεια παραστάσεων: 12 Δεκεμβρίου 2013 – 12 Ιανουαρίου 2014
Παραστάσεις: Πέμπτη - Κυριακή
Έναρξη: 21.00

 

*****

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ