ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: The shape of necessity/Tune in της Λίας Χαράκη

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: The shape of necessity/Tune in της Λίας Χαράκη Facebook Twitter
0

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: The shape of necessity/Tune in της Λίας Χαράκη Facebook Twitter


Η σκηνή είναι σκοτεινή, μια λευκή επιφάνεια που σβήνει στο σκοτάδι. Δευτερόλεπτα μετά, προβολείς φωτίζουν την πλατφόρμα που φτάνει μέχρι το βάθος του δωματίου. Ένας άντρας και μια γυναίκα διασχίζουν γυμνοί το χώρο και συναντιούνται στη μέση, κοιτάζονται στα μάτια και γίνεται η «γνωριμία». Σκέφτομαι ότι ο επαναλαμβανόμενος χτύπος που ακούγεται, είναι ο χτύπος μιας καρδιάς. Το ζευγάρι κινείται συγχρονισμένα, τα κορμιά τους αλληλοσυμπληρώνονται. Ένα τέλειο ζευγάρι, γυμνό. Από σχεδόν αμήχανες, οι κινήσεις τους γίνονται προσωπικές, οι ανάσες τους βίαιες. Η πράξη του έρωτα - μια μελέτη του σώματος, ενώ κάθε λεπτομέρεια του φωτίζεται… Καταλήγουν σε μια πάλη, τα ρυθμικά μουγκρητά τους γεμίζουν το χώρο. Στο τέλος παραδίνονται. Μένουν ξαπλωμένοι, ακίνητοι στη σκηνή, τα πρόσωπα γυρισμένα, δεν φαίνονται.

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: The shape of necessity/Tune in της Λίας Χαράκη Facebook Twitter

Το τέλος μου αφήνει μια πικρή αίσθηση. Έτσι είναι μάλλον και στον έρωτα… πρώτα παλεύεις να ενωθείς με τον άλλο, μετά παλεύεις να σηκώσεις την κυριαρχία που έχει στο δικό σου είναι. Καπνίζοντας στην αυλή του παλιού εργοστασίου σκέφτομαι ότι τα παιδιά που χόρεψαν μαζί (Χριστίνα Πατσαλή, Πέτρος Κονναρής), πρέπει να είναι πολύ καλοί φίλοι. Δεν γίνεται αλλιώς να κάνεις μια τόσο αυστηρά δομημένη και περίπλοκη χορογραφία προσωπική, πέρα από το γυμνό.

Μπαίνω για το δεύτερο μέρος και η σκηνή είναι τώρα μαύρη. Ένας προβολέας συγκεντρώνει το φως σε μια γυναικεία μορφή. Ο χτύπος της καρδιάς ακούγεται ξανά και η γυναίκα που στέκεται ακίνητη, υποβλητική, αρχίζει να κινείται στο ρυθμό - πρώτα μόνο τα χέρια σε κίνηση ελλειπτική. Η χορογράφος Λία Χαράκη φαίνεται να συγκεντρώνει την ενέργειά της. Τα μαλλιά της μαζεμένα πίσω, χαμογελάει. Ο ήχος γίνεται βόμβος και η κίνηση πιο έντονη, γίνεται συριγμός και αρχίζει να την απορροφά. Όσο η ένταση αυξάνεται, τόσο η γυναίκα στη σκηνή αλλάζει, τα μαλλιά της λύνονται, το πρόσωπό της συσπάται. Στο συριγμό προστίθενται κρουστά, σαν κάτι πρωτόγονο. Το φως διαγράφει το σώμα της μέσα από το σχεδόν διάφανο φόρεμά της και ο ήχος γίνεται μουσική που την καταλαμβάνει.

 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: The shape of necessity/Tune in της Λίας Χαράκη Facebook Twitter

Πάλλεται στο ημίφως και γίνεται ένα με αυτό. Μετά από μισή ώρα ασταμάτητης κίνησης ανησυχώ ότι θα πέσει… Στην αντίστροφη μέτρηση για το τέλος, ο ήχος χάνει σταδιακά τα στοιχεία που απέκτησε και η γυναίκα ηρεμεί, αλλά δεν είναι πια η ίδια. Σηκώνομαι και παρατηρώ τις άσπρες πατημασιές της στη σκηνή, όντως ήταν εκεί.

Ανεβαίνοντας προς την Πειραιώς μια κοπέλα ρωτάει αν έχω ένα τσιγάρο... «Το χρειάζομαι μετά από όλο αυτό. Και ένα κλαμπ να χορεύω όλο το βράδυ». 

Αρχείο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ