Ο Βασίλης Μπαλάσκας με το Parthenon Rising στην γκαλερί Καλφαγιάν

Facebook Twitter
0

Την Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012, εγκαινιάστηκε στην γκαλερί Καλφαγιάν στην οδό Χάρητος 11 στο Κολωνάκι, πρώτη η ατομική έκθεση του Βασίλη Μπαλάσκα (Bill Balaskas) στην Αθήνα με τον τίτλο ‘Parthenon Rising’.

 Η έκθεση αυτή πραγματοποιείται μετά την πρόσφατη ομιλία του καλλιτέχνη στην TATE Liverpool και την παρουσίαση του έργου του στο Berwick Film & Media Arts Festival και στην έκθεση ‘World Event Young Artists’ στο Nottingham. Στην τελευταία, ο Μπαλάσκας συμμετείχε ως εκπρόσωπος του Ηνωμένου Βασιλείου στα πλαίσια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας του Λονδίνου.

 Στην πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα (έχει προηγηθεί η έκθεση του καλλιτέχνη το 2011 στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης στα πλαίσια της 3ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης), ο Βασίλης Μπαλάσκας συνεχίζει την ενασχόλησή του με την «υπονόμευση» εικόνων του σύγχρονου οπτικού πολιτισμού, μέσω εικαστικών έργων τα οποία, άμεσα ή έμμεσα, τοποθετούνται απέναντι στην παγκόσμια οικονομική κρίση και τη φύση του καπιταλιστικού συστήματος.

Πυρήνας της έκθεσης αποτελεί η νέα in–situ εγκατάσταση Architecture of Good and Evil, στην οποία ο Μπαλάσκας διερευνά τα πολιτισμικά αίτια της σύγχρονης κοινωνικο-οικονομικής κρίσης. Το έργο αποτελείται από ένα αναποδογυρισμένο αντίγραφο ιωνικού κίονα και 172 έργα σε χαρτί. Ο καλλιτέχνης έχει επιλέξει να επέμβει πάνω σε σελίδες που προέρχονται από το σημαντικό βιβλίο του A. W. Lawrence "Greek Architecture" (1957) και οι οποίες εικονίζουν αρχιτεκτονικά σχέδια αρχαιοελληνικών μνημείων. Επιχρωματίζοντας ένα τμήμα του σχεδίου κάθε φορά με μπλε χρώμα, ο Μπαλάσκας θέτει εύστοχα ερωτήματα σχετικά αφενός με την πολυσημία των συμβόλων και αφετέρου με το ρόλο που διαδραματίζει στη διαμόρφωση της εθνικής πολιτισμικής συνείδησης η μονοσήμαντη πολλές φορές αντιμετώπισή τους.

Μία άλλη διάσταση αυτής της προβληματικής θέτει το video Parthenon Rising, έργο με το οποίο ο καλλιτέχνης επιλέχθηκε φέτος ως υποψήφιος για το διεθνές βραβείο ALICE και απέσπασε τιμητική διάκριση (‘People’s Voice Award’). Έχοντας κινηματογραφηθεί τη μοναδική νύχτα κάθε χρόνου κατά την οποία η Ακρόπολη είναι επισκέψιμη, το έργο προβάλλει μία εικόνα του Παρθενώνα λιγότερο οικεία στο ευρύ κοινό. Η απότομη εναλλαγή του φωτός ακροβατεί ανάμεσα στο ωραίο και το βίαιο, καθιστώντας το έργο του Μπαλάσκα ένα πολυεπίπεδο σχόλιο πάνω στη σχέση θεατή-θεάματος. 

Ο Βασίλης Μπαλάσκας (Bill Balaskas) γεννήθηκε το 1983 στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδασε Οικονομικές Επιστήμες. Το 2005, εγκαταστάθηκε στη Μεγάλη Βρετανία. Έχει σπουδάσει Καλές Τέχνες στη Σχολή Πειραματικού Κινηματογράφου του Maidstone και στο Royal College of Art, στο Λονδίνο, όπου και εκπονεί αυτή την περίοδο τη διδακτορική του διατριβή. Το έργο του έχει παρουσιαστεί διεθνώς, στα πλαίσια περισσότερων από 60 ατομικών και ομαδικών εκθέσεων, όπως για παράδειγμα στο British Film Institute (Λονδίνο), το Musée des Abattoirs (Τουλούζη), το A Foundation (Λίβερπουλ), τη Sketch Gallery (Λονδίνο), την Εθνική Πινακοθήκη της Ινδονησίας (Τζακάρτα), τη BolteLang Gallery (Ζυρίχη), το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκη), το Εβραϊκό Μουσείο του Λονδίνου, την 3η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης, το Μάριμπορ – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2012 και την Πολιτιστική Ολυμπιάδα – Λονδίνο 2012. Έχει βραβευτεί ως συγγραφέας από το Βρετανικό Συμβούλιο και ως σεναριογράφος από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Houston. Επίσης, ο Μπαλάσκας είναι guest editor του σημαντικότερου ακαδημαϊκού περιοδικού παγκοσμίως στον τομέα των ηλεκτρονικών τεχνών, του Leonardo Electronic Almanac (The MIT Press). Το 2012 το Global Board of Contemporary Art τον ανακήρυξε υποψήφιο για το βραβείο ALICE (διακρίθηκε με το ‘People’s Voice Award’). Ο Βασίλης Μπαλάσκας εκπροσωπείται από τις Kalfayan Galleries (Αθήνα – Θεσσαλονίκη).

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ