Περί υιοθεσίας από ομόφυλους γονείς

Facebook Twitter
0

Να επιτρέπεται τάχατες σε ομόφυλα ζεύγη να προβαίνουν από κοινού τεκνοθεσίες υιοθεσίες;

Το ζήτημα προϋποθέτει βέβαια καταφατική απάντηση σε αυτό εδώ το προκαταρκτικό ερώτημα. Αλλά επειδή αυτή η καταφατική απάντηση αχνοφαίνεται από πολλού στον ορίζοντα, ας εξετάσουμε και το επόμενο ζήτημα που έχει τεθή.

Υποψιάζομαι ότι υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι οι οποίοι θα έβλεπαν μεν με θετικό μάτι τον ομόφυλο γάμο, όχι όμως και την υιοθεσία από ένα ομόφυλο ζευγάρι. Στο κάτω κάτω, τα δεδομένα αλλάζουν πλέον: δεν τίθεται ζήτημα έμφυλης ισότητας και σεβασμού του γενετήσιου προσανατολισμού, αλλά συμφέροντος το τέκνου. Ακόμη και αν η τεκνοποίηση ανάγεται σε συνταγματικό δικαίωμα, η υιοθεσία ασφαλώς όχι. Όπως λέει και το άρ. 1542 εδ. β΄ ΑΚ:

Η υιοθεσία πρέπει να αποβλέπει στο συμφέρον του υιοθετουμένου.

Πράγματι, είναι εύλογη η απορία: αποβλέπει τάχα στο συμφέρον του υιοθετουμένου μια τέτοια υιοθεσία ή ικανοποιεί απλώς τον εγωισμό δύο ανθρώπων που δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν αλλιώς, αλλά γεμίζουν την σχέση τους με λούτρινα αρκουδάκια και ζωντανά παιδάκια; Κι ακόμα: Μην τάχα δεν έχει ανάγκη το παιδάκι από ένα μπαμπά και μία μαμά, ώστε να αναπτυχθή ισόρροπα και να γνωρίζη και τις δύο πλευρές της έμφυλης ζωής; Τέλος, ο υιοθετημένος ασφαλώς θα βασανιστή κάμποσο στο σχολείο από τα άλλα τερατάκια παιδάκια, που θα τον κοροϊδεύουν για τους δύο μπαμπάδες του. Είναι όμως αυτό προς το συμφέρον του; Με ποιο δικαίωμα θα τον υποβάλουμε σε τέτοιου είδους μαρτύρια;

Για να δούμε.

Καταρχάς, πρέπει πάντοτε να συνειδητοποιήσουμε δύο πράγματα: πρώτον, ομοφυλόφιλοι γονείς υιοθετούν ήδη. Πάντοτε υιοθετούσαν, κατά μόνας εξυπακούεται, αλλά και έγγαμοι, υιοθετούν και θα εξακολουθούν να υιοθετούν μέχρι την συντέλεια του αιώνα. Οπότε, ας διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας. Το φύλο ή ο γενετήσιος προσανατολισμός δεν αποτελούν προϋποθέσεις της υιοθεσίας ούτε είναι υποχρεωτική η υιοθεσία από εγγάμους.

Ναι, αλλά ο γυιος του μεγάλωσε χωρίς μητρικό πρότυπο!

Δεύτερον, η σύγκριση βάσει της οποία θα κριθή το συμφέρον του τέκνου δεν γίνεται ανάμεσα στην υιοθεσία από ομόφυλους γονείς και στην υιοθεσία από τουςΜπραντζελίνους. Η αντίδικος πλευρά της υιοθεσίας εν προκειμένω είναι το άσυλο, το χωριό ΣΟΣ, το ορφανοτροφείο. Με αυτά οφείλει να συγκριθή η πρόταση υιοθεσίας και σε σχέση με αυτά να κριθή το επωφελές ή όχι για τον υιοθετούμενο.

Τι ωραία θα ήταν αν ήμασταν όλοι νέοι, πλούσιοι, διάσημοι, υγιείς. Και ετεροφυλόφιλοι.

Ένας άνθρωπος μπορεί πράγματι να θέλη να υιοθετήση για πολλούς λόγους: ατεκνία, επίδειξη, φιλανθρωπία, παιδοφιλία, προσθέστε ό,τι θέλετε. Οι λόγοι αυτοί κρίνονται και οφείλουν να κριθούν και να εξεταστούν εξονυχιστικά από το Δικαστήριο, δεν έχουν όμως καμία σχέση με το είδος της σχέσης που συνδέει τους επίδοξους γονείς. Η ματαιοδοξία δεν εξαιρεί τα ετερόφυλα ζεύγη ούτε η τρυφερότητα είναι ασύμβατη με τα ομόφυλα, κάθε άλλο.

Επιπλέον, αν ήταν αλήθεια ότι κατά νόμον είναι αναγκαίο τόσο το ανδρικό όσο και το γυναικείο πρότυπο στην ζωή του υιοθετουμένου, θα απαγορεύονταν απλούστατα οι υιοθεσίες από άγαμους ανθρώπους, όπερ ψευδές. Άλλωστε, απουσία προτύπων υπάρχει και στις μονογονεϊκές οικογένειες, αλλά κανείς δεν το θεώρησε αυτό λόγο επαρκή για να αφαιρεθή η κηδεμονία από τον μόνο γονέα, αν είναι δυνατόν. Ας μην μπω καν στην συζήτηση του τι είναι τάχα το ανδρικό και τι το γυναικείο πρότυπο.

Τέλος, είναι αλήθεια ότι ένα υιοθετημένο παιδάκι ομόφυλων γονέων πιθανόν να περνούσε τον παθών του τον τάραχο στο σχολείο. Όπως όμως και ένα αλβανάκι ή ένα μουσουλμανάκι ή ένα δεν-ξέρω-και-γω-τι-άκι. Ούτε πρέπει τυχόν οντικές δυσκολίες να μας καθοδηγούν σε ένα κανονιστικό ζήτημα: ένα παιδί με δύο μαμάδες μπορεί κάλλιστα να υπερέχη στα μάτια των συμμαθητών του.

Συνελόντι ειπείν, η υιοθεσία από ομόφυλους (και ομοφυλόφιλους) γονείς δεν έχει καμία διαφορά με την υιοθεσία από ετερόφυλους γονείς. Η μόνη διαφορά που έχει σημασία είναι ανάμεσα στους γονείς που αγαπάνε και στους γονείς που αδιαφορούν. Αλλά αυτό δεν εξαρτάται από το τι έχουμε ανάμεσα στα πόδια μας.

Στο Μόντερν Φάμιλυ πάντως μια χαρά τα καταφέρνουν οι δυο μπαμπάδες.

 
 
του Θανάση Αναγνωστόπουλου via http://anamorfosis.net/
Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ