ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ο Matt Groening αποκαλύπτει την τοποθεσία του αληθινού Σπρίνγκφιλντ

Facebook Twitter
0

[via Smithsonian

Πείτε μας για την καθοριστική στιγμή δημιουργίας των Simpson. Το 1987 βρισκόσασταν στην αναμονή ενός ραντεβού με τον JamesBrooksκαι αρχίσατε να σκιτσάρετε. Τι σκεφτόσασταν;

Τότε σχεδίαζα το εβδομαδιαίο μου κόμικ “LifeinHell” που υπήρχε για πέντε χρόνια όταν μου τηλεφώνησε ο JimBrooksπου συμμετείχε στη δημιουργία του “TheTraceyUllmanShow” για το ολοκαίνουριο κανάλι Fox. Ήθελε να συναντηθούμε για να του προτείνω ιδέες για λίγα καρτούν για εκείνο το σόου. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι ό,τι και να του πρότεινα δεν θα ήταν δικό μου αλλά θα ήταν ιδιοκτησία του Foxκι έτσι αποφάσισα να κρατήσω τους λαγούς του “LifeinHell” και να προτείνω κάτι καινούριο.

Ενώ περίμενα –νομίζω ότι με άφησαν να περιμένω για περισσότερο από μια ώρα- σχεδίασα γρήγορα την οικογένεια Σίμπσον. Βασικά σχεδίασα τη δικιά μου οικογένεια. Το όνομα του πατέρα μου είναι Χόμερ. Το όνομα της μητέρας μου είναι Μάργκαρετ. Έχω μία αδερφή που τη λένε Λίζα και μια άλλη που τη λένε Μάγκι, και τους ζωγράφισα όλους. Ήθελα να ονομάσω τον κεντρικό χαρακτήρα Ματ, αλλά δεν θα πήγαινε καλά για πρώτη συνάντηση, οπότε άλλαξα το όνομα και το έκανα Μπαρτ.

Μπαρτ. Γιατί;

Στο γυμνάσιο έγραψα ένα διήγημα για κάποιον με όνομα Μπαρτ Σίμπσον. Τότε πίστευα ότι ήταν πολύ ασυνήθιστο όνομα για παιδί. Σκεφτόμουν τον πατέρα του να φωνάζει θυμωμένος «Μπαρτ» και η λέξη μοιάζει ηχητικά με τη λέξη «bark» (γαύγισμα) – σαν ένα σκυλί που γαυγίζει. Πίστευα ότι ακούγεται αστείο. Στο διήγημα ο Μπαρτ ήταν ο γιος του Χόμερ Σίμπσον. Το όνομα το πήρα από ένα δευτερεύoντα χαρακτήρα από το διήγημα TheDayoftheLocustτου NathanielWest.  Αφού τον πατέρα μου τον λέγανε Χόμερ και το Σίμπσον είναι αστείο όνομα επειδή έχει το “simp” μέσα, που είναι η απλοποιημένη εκδοχή του “simpleton” – το κράτησα.

Το όνομα Χόμερ (Όμηρος) υπάρχει παντού γύρω σου – ο πατέρας σου, ο γιος σου, ο Χόμερ Σίμπσον. Τι σημαίνει αυτό το όνομα για εσάς;

Ο πατέρας μου πήρε το όνομα από τον ποιητή Όμηρο. Η γιαγιά μου, η μητέρα του, ήταν αχόρταγη αναγνώστρια. Ονόμασε τον ένα της γιο Όμηρο και τον άλλο της γιο Βίκτωρα Ουγκό. Δε μπορώ να ξεχωρίσω το όνομα Όμηρος από την Ιλιάδα και την Οδύσσεια και τον Οδυσσέα, ενώ ο Όμηρος είναι αυτός που λέει την ιστορία. Υπάρχει κάτι πολύ ηρωικό στο όνομα Όμηρος, ο οποίος χτυπιέται αλύπητα από τη ζωή, είναι ο ήρωας της ζωής του.

Εντάξει, γιατί ζουν οι Σίμπσονς σε μια πόλη που λέγεται Σπρίνγκφιλντ; Δεν είναι κάπως γενικό όνομα;

Το Σπρίνγκφιλντ πήρε το όνομά του από το Σπρίνγκφιλντ του Όρεγκον. Ο μοναδικός λόγος γι’αυτό είναι ότι όταν ήμουν παιδί η τηλεοπτική σειρά “FatherKnowsBest” διαδραματιζόταν στο Σπρίνγκφιλντ και ήμουν ενθουσιασμένος γιατί φανταζόμουν ότι ήταν η πόλη δίπλα στο Πόρτλαντ, που ήταν η πόλη που γεννήθηκα. Όταν μεγάλωσα συνειδητοποίησα ότι ήταν ένα πλασματικό όνομα. Έμαθα επίσης ότι Σπρίνγκφιλντ είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα ονόματα πόλεων στις ΗΠΑ. Προσδοκώντας την επιτυχία του σόου σκέφτηκα «θα έχει πολύ πλάκα – όλοι θα νομίζουν ότι πρόκειται για το δικό τους Σπρίνγκφιλντ.» Και είχα δίκιο.

Δεν έχετε ξαναπεί ότι το όνομα προέρχεται από το Σπρίνγκφιλντ του Όρεγκον, σωστά;

Δεν θέλω να το χαλάσω για κανέναν. Όποτε μου λέγε ότι είναι το Σπρίνγκφιλντ του Οχάιο, ή της Μασαχουσέτης, ή οπουδήποτε αλλού, πάντα λέω «ναι, αυτό είναι.»

Τι έλεγε ο πατέρας σας για τους Σίμπσονς;

Ο πατέρας μου φοβόταν ότι θα λιμοκτονήσω στο Χόλυγουντ. Δεν του άρεσε το Χόλιγουντ και πίστευε ότι τίποτα καλό δε μπορεί να βγει από μια επιτροπή. Λάτρευετοσόου. Ήτανπολύευχαριστημένος. Το μόνο που έλεγε ήταν ότι ο Χόμερ δεν έπρεπε ποτέ, μα ποτέ να φέρεται άσχημα στη Μαρτζ. Έλεγε πως έπρεπε να είναι κανόνας, το οποίο ανταποκρίνεται στον τρόπο με τον οποίο φερόταν στη μητέρα μου. Ήταν πολύ καλός μαζί της. Θεώρησα ότι ήταν καλή αντιμετώπιση. Δεν ξέρω αν είναι ένας κανόνας που αρθρώθηκε ποτέ στον κόσμο που δουλεύει στο σόου, αλλά όλοι κάπως το πιάνουν.

Πόσο μοιάζει το σπίτι των Σίμπσον με το μέσο αμερικάνικο σπίτι; Πόσο έχει αλλάξει;

Νομίζω ότι αυτό που είναι διαφορετικό είναι ότι η Μαρτζ δεν δουλεύει. Είναι μητέρα και νοικοκυρά και συνήθως πλέον και οι δύο γονείς δουλεύουν. Οπότε νομίζω ότι αυτό είναι κάπως αναχρονιστικό. Στις αρχές του σόου οι Σίμπσον πάντα δυσκολευόταν με τα λεφτά και όσο προχωρούσε προσπαθούσαμε να βρούμε όλο και πιο εφευρετικές πλοκές. Πάνω κάτω έχουμε χάσει το θέμα της αγωνίας για τα χρήματα προκειμένου να μπορούμε να κάνουμε όποια τρέλα μας ερχόταν. Κάπως μου λείπει αυτό.

 

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ