Art Talks: Vassilis H.

Facebook Twitter
0

 

Vassilis H.

 

Αυτές τις μέρες παρουσιάζεται στους ΟΜΜU η έκθεση σου με τίτλο studio visit. Θα ήθελα να μου πεις δυο λόγια για αυτό το πρότζεκτ, αρχικά γιατί studio visit;

Είναι ένα ιδιαίτερο project αυτό στους OMMU. Ήθελα να παρουσιάσω μια διαφορετική προσέγγιση της δουλειάς μου, τις «σημειώσεις» μου που βρίσκονται παντού στο εργαστήριό μου. Είναι οι φωτογραφίες που εκτυπώνω και επεξεργάζομαι, στην πρωτόλεια μορφή τους, καθώς και γλυπτά-«σκίτσα», πειραματισμοί. Είναι αποσπάσματα από το studio μου.

Vassilis H. zine with 80 pages A4 stapled photocopies
10 copies signed & numbered

 

zine detail

 

Την έκθεση συνοδεύει ένα πολύ ενδιαφέρον fanzine, με μερικά αντίτυπα επιζωγραφισμένα από σένα καθιστώντας τα έτσι μοναδικά. Ποια είναι η σχέση σου με τις πειραματικές εκδόσεις, τα editions και το art publishing εν γένει;

Η πρώτη μου επαφή με τα fanzines ήταν στην Νέα Υόρκη, στο Printed Matter, από όπου ξεκίνησα να συλλέγω. Το υλικό αυτό δεν δίνει μόνο πληροφορίες για το έργο του καλλιτέχνη, αλλά πολλές φορές αποτελεί αυτούσιο έργο. Το να δημιουργήσω ένα limited edition fanzine ήταν κάτι που ήθελα να κάνω από καιρό και δεν μπορώ να φανταστώ ιδανικότερο χώρο να επιμεληθεί ένα τέτοιο εγχείρημα από το OMMU.

installation view at OMMU

 

Ξέρω ότι έχεις ένα πάρα πολύ πλούσιο αρχείο από φωτογραφικό υλικό και παλιά περιοδικά. Πώς ξεκίνησε να δημιουργείται και πως αυτό μετουσιώνεται στη δουλειά σου;
Είχα μια παλαβή συλλογή από περιοδικά, από Metal Hammer, Playboy, περιοδικά αυτοκινήτων, μέχρι τεύχη ποικίλης ύλης και διακόσμησης της μητέρας μου, μέρος της οποίας καταστράφηκε ολοσχερώς. Τα τελευταία χρόνια άρχισα να συλλέγω εκ νέου, με μεγαλύτερη μανία και με την ίδια «παράλογη» λογική. Αυτή τη φορά όμως εστιάζω περισσότερο στα 80's. Σε πολλά τεύχη έχω ανακαλύψει «διαμάντια», σε κείμενα και φωτογραφίες. Το περιεχόμενό τους αποτελεί μοναδικό ντοκουμέντο της αισθητικής και της κουλτούρας της Ελλάδας του τότε. Το φωτογραφικό αρχείο που έχω συγκεντρώσει από τα περιοδικά αυτά το επαναφωτογραφίζω, το εκτυπώνω σε μεγάλες διαστάσεις και το χρησιμοποιώ στην σειρά photostructures.

installation view at OMMU

Θέλω να μου μιλήσεις λίγο για τα μικρότερα έργα σου, τα γλυπτά που μοιάζουν με μακέτες μοντέρνας αρχιτεκτονικής. Προσωπικά θα έλεγα ότι μου θυμίζουν ένα παιχνίδι κλίμακας ή ακόμα μια σπουδή για κάτι πολύ μεγαλύτερο.
Εν γένει στην δουλειά μου αναφέρομαι στο Μοντέρνο κίνημα σε τέχνη και αρχιτεκτονική. Πράγματι, τα μικρότερα έργα αποτελούν ένα παιχνίδι κλίμακας, αφού η ιδέα τους ξεκίνησε ως σπουδή για μεγαλύτερα γλυπτά. Είδα όμως ότι  η κλίμακα αυτή, όχι μόνο έχει ιδιαίτερες ποιότητες, αλλά και ότι παρέχει την δυνατότητα στα έργα να αποτελέσουν μεταξύ τους μια σύνθεση, ένα γλυπτό-σύνολο, αποτελούμενο από μικρότερα, αυτόνομα έργα. Εξακολουθεί όμως να με ενδιαφέρει η μεγάλη κλίμακα και σκοπεύω να μετατρέψω κάποια από τα έργα αυτά σε γλυπτά εξωτερικού χώρου.

 


installation view at OMMU


Σε έχω ακούσει να λες πως η δουλειά σου αφορά μνήμες που δεν είχες ποτέ. Θα μπορούσες να μου αναλύσεις αυτή τη φράση;
Όταν μιλάω για μνήμες που απουσιάζουν, αναφέρομαι σε προσωπικό αλλά και συλλογικό επίπεδο, ακόμα και για έναν τόπο με πλούσια και ταραγμένη σύγχρονη ιστορία. Η απουσία της μνήμης σε συνδυασμό με την τραχύτητα της σύγχρονης πραγματικότητας είναι ο βασικός πυρήνας της δουλειάς μου. Αναφέρομαι σε μνήμες από το Μοντέρνισμό, το Bauhaus, την Ρώσικη avant-guarde, που επηρέασαν και διαμόρφωσαν τις σύγχρονες κοινωνίες εκτός συνόρων. Η εμμονή μου με όλες τις καλλιτεχνικές εκφάνσεις του Μοντέρνου κινήματος οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πολύ ισχνή παρουσία του στην Ελλάδα, που θεωρώ ότι έχει σε έναν βαθμό συμβάλλει στην διαμόρφωση της κουλτούρας και της αισθητικής (σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες). Τι θα γινόταν αν ένας έλληνας καλλιτέχνης του '20 έκανε ένα λευκό τετράγωνο σε λευκό τελάρο;

installation view at OMMU

 

Παράλληλα με την έκθεση studio visit τρέχει και η πρώτη σου ατομική έκθεση στην Βιέννη με τίτλο works and days στην γκαλερί kunstbuerο. Πώς είναι να δείχνει κανείς σε έναν χώρο ο οποίος έχει πρωτοεμφανίσει καλλιτέχνες όπως οι gelitin, και ο Heimo Zobernig; Τι έδειξες εκεί;
Κατ αρχήν δεν νομίζω πως μπορεί να αφήσει κανέναν καλλιτέχνη ανεπηρέαστο η ιστορία του χώρου στον οποίο δείχνει την δουλειά του. Η γκαλερί kunstbuero έχει μια σταθερή δυναμική όλα αυτά τα χρόνια. Αποτελεί μεγάλη πρόκληση για έναν Έλληνα καλλιτέχνη που ζεί και εργάζεται στην Ελλάδα να συμμετάσχει σε αυτή την δυναμική. Εκεί έδειξα τελάρα, μετά από πάρα πολύ καιρό, και γλυπτά. Στην έκθεση αυτή πειραματίστηκα πρώτη φορά με την ιδέα του συνόλου, παρουσιάζοντας πολλά μικρά γλυπτά τοποθετημένα σε ράφια dexion, ώστε να δημιουργούν μια ενιαία σύνθεση, ένα μεγάλο κομμάτι.

installation view at OMMU

Όσο για τη σχέση σου με τη Βιέννη; Ξέρω πως για κάποιο διάστημα έκανες εκεί residency, πώς σου φάνηκε λοιπόν η σκηνή της Βιέννης;
Είναι μια μικρή σκηνή, η οποία όμως παράγει σημαντική ποσότητα και κυρίως ποιότητα. Και νομίζω πως έχει και αρκετά κοινά με την Ελληνική σκηνή. Αυτό που μου έκανε τότε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως καλλιτέχνες και επιμελητές λειτουργούν περισσότερο συλλογικά. Υπάρχουν ανεξάρτητοι χώροι ως αντιπρόταση στους καθιερωμένους θεσμούς των μουσείων και γκαλερί, που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να απορροφήσουν όλους τους καλλιτέχνες. Οι χώροι αυτοί παίζουν ουσιαστικό, καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της εικαστικής σκηνής. Κάτι αντίστοιχο αρχίζει να διαφαίνεται και στην Ελλάδα.

Θέλω επίσης να μου πεις ποια είναι η σχέση σου με τα βενζινάδικα της αυστριακής πρωτεύουσας.
Κατά την παραμονή μου στην Βιέννη, αν και χωρίς αυτοκίνητο, τα βενζινάδικα αποτέλεσαν προορισμό ύψιστης σημασίας, καθοριστικό για την δουλειά μου. Με τροφοδότησαν επανειλημμένα, στις δύσκολες ώρες μεταμεσονύκτιας δημιουργίας, με την απαραίτητη «καύσιμη» ύλη, δηλαδή, τσιγάρα, μπύρες και –κυρίως- σοκολάτες. Και όχι μόνο εμένα...

Vassilis H, studio visit at OMMU

Dimokritou 21

10673 Athens, Greece +30 210 3800575

Monday - Wednesday - Saturday: 11:00 - 16:00

Tuesday - Thursday - Friday 11:00 - 20:00

www.ommu.info

 

Panos Papadopoulos/Giorgos Tserionis/Vassilis H.

"That's not an Image"

May 10 - June 22, 2013

CAN CHRISTINA ANDROULIDAKI GALLERY

42 ANAGNOSTOPOULOU STR

10673 Athens GR 

Photos: Constantinos Caravatellis

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ