Studio visit: Αντωνάκης Χριστοδούλου

Studio visit: Αντωνάκης Χριστοδούλου Facebook Twitter
0

λήψη απο το studio της Φωκίωνος Νέγρη, 2011

Λήψη από το studio της Φωκίωνος Νέγρη.

 

σχέδιο που έχει κάνει με μαρκαδόρο το 1985, 2011

Σχέδιο που έχει κάνει με μαρκαδόρο το 1985.

 

 

Στην έκθεση σου, IntroducingSilver, πέρυσι αλλά και στη συμμετοχή σου στο Petrosphere στα πλαίσια του ReMap3 φέτος, το θέμα της δουλειάς σου είναι η Silver, η έφηβη πρωταγωνίστρια της τηλεοπτικής σειράς 90210 και spin-off της γνωστής σειράς της δεκαετίας του 90, BeverlyHills 90210. Μίλησέ μου γι αυτόν τον χαρακτήρα.                              

 Η Erin Silver γεννήθηκε πριν από 18 χρόνια στη διάσημη τηλεοπτική σειρά BeverlyHills 90210. Είναι η ετεροθαλής αδελφή των πρωταγωνιστών της σειράς, Kelly Taylor και David Silver. Επτά χρόνια μετά το τέλος της σειράς, το τηλεοπτικό δίκτυο CW ανακοίνωσε την έναρξη μιας spin-off σειράς, το 90210, όπου στο πρώτο επεισόδιο ανάμεσα στους νέους πρωταγωνιστές εμφανίζεται και ένα εκκεντρικό κορίτσι με το όνομα Silver. Πλέον η δεκαεξάχρονη Erin συστήνεται με το επώνυμο της, κυρίως για λόγους εικόνας και δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση το κατάξανθο ξενέρωτο κοριτσάκι του BeverlyHills 90210.

Φήμες λένε πως ο χαρακτήρας της αρχικά είχε άλλο όνομα και καμία σύνδεση με την original σειρά, Οι σεναριογράφοι του 90210 ξαναέγραψαν τη τελευταία στιγμή αυτό το ρόλο, ως Erin Silver ώστε να μπορέσουν να συνδέσουν σεναριακά τη σειρά με την επιτυχιάρα της δεκαετίας του 90, αφήνοντας ανοιχτή τη πόρτα για βετεράνους χαρακτήρες/ηθοποιούς να επιστρέψουν και έτσι η σειρά να εξασφάλιζε υψηλή τηλεθέαση. Για λόγους “ιστορίας” και μόνο άρχισα να παρακολουθώ τη Silver και αναγκαστικά το πολύ κακό αυτό remake. Η ταύτιση με “το αντικείμενο του πόθου” σε περιπτώσεις τόσο στενής παρακολούθησης είναι συνήθως αναπόφευκτη. Από ένα σημείο και έπειτα η ερευνά μου δεν αφορούσε μόνο τον συγκεκριμένο χαρακτήρα αλλά και εμένα τον ίδιο. 'Ετσι ζήτησα από τη καλυτερή μου φίλη και επίσης καλλιτέχνη, Αλίκη Παναγιωτοπούλου, να επιμεληθεί αυτό το σώμα δουλειάς, είχε παραγίνει προσωπικό για να αναλάβω ο ίδιος όλη την ευθύνη. Στο Petrosphere αποφάσισα να δείξω ένα έργο που είχα κάνει πριν και ένα που έκανα μετά την ατομική αυτή, ώστε για να κλείσει κάπως ο κύκλος Silver.

selfportrait -Silver's 1st day at school (season 2), 2011, από την έκθεση 'Introducing Silver' στο six d.o.g.s.

Selfportrait -Silver's 1st day at school (season 2), 2011, από την έκθεση 'Introducing Silver' στο six d.o.g.s. 

 

Πόσο ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι η Silver διανύει την εφηβεία στο να την “διαλέξεις” από οποιονδήποτε άλλο χαρακτήρα;

Τεράστιο. Διανύω τη μετεφηβική μου περίοδο εδώ και πολύ καιρό.  

study of Silver's room (Ade just got in with the flyers), 2011, από την έκθεση 'Introducing Silver' στο six d.o.g.s.

Study of Silver's room (Ade just got in with the flyers), 2011, από την έκθεση 'Introducing Silver' στο six d.o.g.s. 

 

Θα ήθελα να μου μιλήσεις για την σημασία της μυθοπλασίας στην δουλειά σου, και συγκεκριμένα για τη μυθοπλασία των σύγχρονων τηλεοπτικών σειρών.

Νομίζω είναι προφανές πως η δουλειά μου κινείται στο χώρο της μυθολογίας, ωστόσο δεν μπορώ να πω πως με ενδιαφερεί η μυθοπλασία ώς καθαρή αφήγηση. Ερευνώντας διάφορα μυθολογικά συστήματα προσεγγίζω περισσότερο περιοχές όπως της κοινωνικής και πολιτισμικής  ανθρωπολογίας. Η τηλεόραση είναι ίσως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σύγχρονα μυθολογικά συστήματα κατά τη γνώμη μου. Δεν μπορώ να βρω πλέον καμία διαφορά στο τρόπο που στήνονται οι διάφορες σειρές σε σχέση με τη δομή των αρχαίων μύθων, ακόμη και αν δεχτώ όμως πως μπορεί να υπάρχουν κάποιες διαφορές σίγουρα η δύναμη και η επιρροή τους είναι ακριβώς η ίδια. Όποτε είτε μιλάω για την Ηλέκτρα και Κενταύρους, είτε για τη Μπρουκ Λόγκαν και τη Silver για μένα είναι ακριβώς το ίδιο. 

Things arent black and white, 2011, από την έκθεση 'Introducing Silver' στο six d.o.g.s.

 Things are'nt black and white, 2011, από την έκθεση 'Introducing Silver' στο six d.o.g.s. 

 

Λίγο μετά από αυτή την έκθεση, πήγες στο Λος Άντζελες, μίλησε μου για αυτή σου την εμπειρία, πώς σου φάνηκε η εικαστική σκηνή εκεί;                                                                   

Πήγα κυρίως γιατί ήθελα να βρεθώ και να φωτογραφίσω όλα τα μέρη που “σύχναζε” η Silver. Δεν κατάφερα να πάω σε όλα τελικά, γιατί οι αποστάσεις ήταν τεράστιες και ήμουν εκεί για περίπου δύο εβδομάδες μόνο. Σε αυτό το διάστημα έτυχε να γνωρίσω τον Darren Star, παραγωγό του BeverlyHills 90210 και ουσιαστικά “μπαμπά” της Erin Silver! Δεν τη θυμήθηκε αμέσως όταν του την ανέφερα και τον σόκαρε το τατουάζ με το όνομα της που είχα χτυπήσει στο στέρνο μου. Είναι πολύ περίεργο να δουλεύεις ως καλλιτέχνης πάνω σε κάποιο προϊόν μυθοπλασίας και έπειτα να γνωρίζεις το δημιουργό του και να διαπιστώνεις μια τελείως διαφορετική οπτική, για την ιστορία και μόνο πάντως άξιζε το κόπο. Το Λος Άντζελες είναι το πιο ωραίο μέρος που έχω επισκεφθεί μέχρι τώρα, είναι απλωμένο αλλά όχι ακριβώς χαοτικό, είναι μια “σκοτεινή” πόλη και οι άνθρωποι που ζουν εκεί συμπεριφέρονται σαν να ζουν σε μια μικρή κοινότητα ή χωριό. Μου θύμιζε έντονα τη Κρήτη όπου μεγάλωσα. Η ίδια εντύπωση μου δόθηκε και για την εικαστική σκηνή εκεί, αρκετά περιορισμένη για το μέγεθος της πόλης, ωστόσο κατά τη γνώμη μου, ισχύει αυτό που λέμε, λίγοι και καλοί. Στο Λος Άντζελες ζει και ένας πολύ καλός μου φίλος, ο ζωγράφος Κωνσταντίνος Κακανιάς. Φεύγοντας από εκεί, του ζήτησα να προτείνουμε στο φετινό ReMap μια ιδέα που δουλεύαμε αρκετό καιρό μαζί καθώς και ένα θέμα που έμενα με απασχολεί τουλάχιστον από τη εφηβεία μου, τη παράδοξη ιδέα που έχουμε για την αρρενωπότητα εδώ στην Ελλάδα.

Sil Vicious invites you to her Rockin Half - Birthday Extravaganza @ the Hollywood Forever Cemetery this Friday (be there or be a total freaking Loser!), 2011, φωτογραφία από το πρόσφατο ταξίδι του στο Λος Άντζελες.

Sil Vicious invites you to her Rockin Half - Birthday Extravaganza @ the Hollywood Forever Cemetery this Friday (be there or be a total freaking Loser!), 2011, φωτογραφία από το πρόσφατο ταξίδι του στο Λος Άντζελες.

 

Πες μου για αυτή τη συνεργασία.

Οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας για μένα είναι και από τους βασικότερους λόγους που κάνω τη δουλειά που κάνω, διαφορετικά βαριέμαι λίγο. Σε αυτή την έκθεση και οι δύο δουλέψαμε κυριολεκτικά σαν ένας, κάναμε σχέδια από κοινού, τα οποία πηγαινοέρχονταν Αθήνα – Λος Άντζελες όλο το καλοκαίρι. Σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε θέμα “δικό μου – δικό σου”. Η γενναιοδωρία είναι κάτι που γουστάρω πάρα πολύ.

κολάζ από την έκθεση 'YOU MAKE ME FEEL LIKE A NATURAL WOMAN' στο φετινό ReMap, 2011

Kολάζ από την έκθεση 'YOU MAKE ME FEEL LIKE A NATURAL WOMAN' στο φετινό ReMap, 2011 

Πριν από το show σου ΙntroducingSilver πέρυσι, είχες να παρουσιάσεις δουλειά σου σε ατομική έκθεση από το 2004. Eνώ συνέχισες να είσαι ιδιαίτερα ενεργός με συμμετοχές σου σε ομαδικά shows γιατί σου πήρε τόσο καιρό;

Δεν ξέρω, δεν πιστεύω πως πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μεταξύ της μιας ατομικής από την άλλη, ίσως χρειάζεται ένας ρυθμός αλλά και πάλι οι ρυθμοί του καθενός μας δεν είναι ποτέ οι ίδιοι. Οι δικοί μου ρυθμοί είναι αρκετά ασταθείς, ας πούμε η επόμενη ατομική μου σκοπεύω να είναι μέσα στο 2012. 

Τι έχει το πρόγραμμα λοιπόν για μετά;

Ζήτησα πρόσφατα από μια ακόμη πολύ καλή μου φίλη, τη γλύπτρια Ντόρα Οικονόμου, να επιμεληθεί ένα καινούριο σώμα δουλειάς που ετοιμάζω, πιθανότατα στην Αθήνα αλλά δεν έχουμε καταλήξει ακόμη, θα δούμε. Επίσης τον Απρίλιο πάντως θα παρουσιάσουμε το δεύτερο μέρος της έκθεσης Petrosphereστο Glasgow International (www.glasgowinternational.org) στη Γλασκώβη. 

video still από το βίντεο Previously , 2011

Video still από το βίντεο Previously , 2011

Photos: courtesy of the artist

www.antonakis.org

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ