Studio Visit: Σωκράτης Σωκράτους

Facebook Twitter
0

studio view

Ποια είναι η πιο έντονη εμπειρία που είχες από τη μέχρι τώρα παρουσία σου σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

Ευτυχώς μέχρι τώρα έχω αποκομίσει αρκετές έντονες εμπειρίες από συμμετοχές μου σε εκθέσεις, με πιο σημαντική την Μπιενάλε της Βενετίας το 2009, όπου εκπροσώπησα την Κύπρο με το έργο “Socratissocratous/rumors”. 

Τεράστια εμπειρία ήταν επίσης η συμμετοχή μου ως εμπιστευμένος εθελοντής φωτογράφος για τις τελετές έναρξης και λήξης στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004 στην Αθήνα, καθότι επί ένα μήνα κατέγραφα φωτογραφικά ντοκουμέντα μέχρι και την έναρξη των αγώνων. 

Σημαντικό σταθμό αποτελεί η έκθεση UNCOVERED, ένα project στην πράσινη γραμμή της Κύπρου που θα κρατήσει μέχρι το 2013. Εκεί δουλεύω με τα Ηνωμένα Έθνη, για να ολοκληρώσω ένα έργο με τουρκοκύπριους καλλιτέχνες στην νεκρή ζώνη. Θυμάμαι επίσης την έκθεση του ιδρύματος ΔΕΣΤΕ “Spring collection 96”, την έκθεση RESTLESS στην Αυστραλία, από όπου και γύρισα πρόσφατα, αλλά και τότε που δούλεψα στο Μπαχρέϊν και το Ντουμπάι για τις βιτρίνες που επιμελήθηκα για τον οίκο Hermes. 

Τέλος, η συνεργασία μου με τα περιοδικά SYMBOL, TIME OUT ATHENS, LIFO, Υ.Σ.  όπου και είχα μόνιμη στήλη- σελίδα στην οποία κάθε εβδομάδα έβαζα μία φωτογραφία που είχε να κάνει με την πόλη, τους ανθρώπους και ό,τι συμβαίνει, ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία καθώς μου θυμίζει την προ facebook εποχή. 

 

studio view 

 

Πως είναι να εκπροσωπείς τη γενέτειρα σου σε μία τόσο σημαντική διοργάνωση όπως αυτή της Mπιενάλε της Βενετίας;

Ήταν εκπληκτική εμπειρία, και το έργο αρκετά πολύπλοκο και τολμηρό. Χρειάστηκε πολλή προετοιμασία καθότι πέντε ημέρες πριν τα εγκαίνια έπρεπε να πραγματοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος του, που ήταν οι τρεις δράσεις, να βιντεοσκοπηθεί και να μονταριστεί έτσι ώστε να προβληθεί έγκαιρα. Μου άρεσε πολύ αυτό το project. Οι κόμπρες, το πλοιάριο στα κανάλια φορτωμένο με έναν μεγάλο φοίνικα, 45 διαδηλωτές στην πόλη της Βενετίας, οι δύο Ινδοί snake charmers που ζούσαν στο περίπτερο, και οι αντιδράσεις που προκάλεσε η φωτογραφία της πρόσκλησης, η οποία απεικόνιζε μία φρεγάτα με τουρκική σημαία, έκαναν τη συμμετοχή να γίνει πρώτη είδηση στις εφημερίδες και στην τηλεόραση, και η εκπροσώπηση της Κύπρου στην Mπιενάλε τη Βενετίας με τουρκική σημαία, ήταν κάτι που σχολιάστηκε αρκετά πριν τα εγκαίνια.

 

detail

 

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η τέχνη σου είναι πολιτική;

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η τέχνη μου καταλήγει να είναι πολιτική με έναν πολύ φυσικό τρόπο. Κάποια από τα έργα μου μάλιστα, δεν περίμενα ότι θα τα έκανα ποτέ.

 

Είσαι γεννημένος στην Κύπρο αν και τα τελευταία χρόνια μένεις πλέον μόνιμα στην Ελλάδα. θα ήθελα να μου πεις δυο λόγια για την εικαστική σκηνή στην Κύπρο όταν ξεκίνησες αλλά και το πως έχει εξελιχθεί σήμερα.

Μένω στην Αθήνα τα τελευταία 20 χρόνια, ξεκίνησα από εδώ και η άποψη μου για την τότε εικαστική σκηνή ξεκίνησε από εδώ , και αργότερα ανακάλυψα και την κυπριακή σκηνή. Τα τελευταία χρόνια εκθέτω στην Κύπρο. Πιστεύω πως υπάρχουν πολλοί καλοί Κύπριοι καλλιτέχνες και μάλιστα κάποιοι από αυτούς κάνουν και διεθνή καριέρα.

 

studio view

 

Πιστεύεις ότι η πλούσια πολιτική ιστορία της γενέτειρας σου ευθύνεται για την πολιτική πλευρά του έργου σου, ή ακόμα και για το ότι έγινες καλλιτέχνης;

Από ένα σημείο και μετά, βέβαια. Το 2002 όταν ανοίξαμε τα σύνορα και επισκέφτηκα και το υπόλοιπο μέρος του νησιού ήταν φοβερή εμπειρία, καθώς εκεί έλυσα και πολλά προσωπικά μου θέματα. Ωστόσο δε νομίζω πως ευθύνεται η πολιτική κατάσταση του νησιού για το ότι έγινα καλλιτέχνης.

 

studio view

 

Τι σε κάνει να αντλείς έμπνευση από το παρελθόν; Πιστεύεις ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται;

Νομίζω πως αναφέρεσαι στην εγκατάσταση “page range” που παρουσίασα στην ομαδική έκθεση "The Newspaper Show" στην γκαλερί The Breeder. Πρόκειται για πρωτοσέλιδα εφημερίδων του ’60 που ανακάλυψα τυχαία σε ένα φυλάκιο στην πράσινη γραμμή δουλεύοντας εκεί για ένα άλλο project. Μπήκα λοιπόν στην διαδικασία να πάρω τις εφημερίδες, να τις συντηρήσω και να τις εφαρμόσω στον τοίχο της γκαλερί, έτσι ώστε να είναι το πρωτοσέλιδο τους ευανάγνωστο. Αυτό που καταλαβαίνει κανείς διαβάζοντας τα πρωτοσέλιδα αυτών των εφημερίδων, είναι ότι οι ειδήσεις τους δε διέφεραν και πολύ από αυτές που ακούμε σήμερα.

 

detail

 

Θα ήθελα να μου πεις δυο λόγια για τους πολυποίκιλους τρόπους που συγκροτούν την αφήγησή σου  (φωτογραφία-γλυπτική-ιinstallations-αρχείο-performance).

Aγαπώ όλες τι μορφές τέχνης και περνάω πολύ καλά όταν μπορώ να χρησιμοποιήσω κάθε μέσο για να μπορέσω να δημιουργήσω το έργο που θέλω. Μου αρέσει να ασχολούμαι και να πειραματίζομαι με όλες τις μορφές τέχνης.

 

Tι ετοιμάζεις στο μέλλον;

Ετοιμάζω ένα βιβλίο στην Κύπρο με φωτογραφίες που έχω τραβήξει εκεί την τελευταία δεκαετία, δηλαδή την πιο σύγχρονη ιστορία του νησιού, η οποία παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο.

 

studio view 

 

Photos: Courtesy of Socrates Socratous 

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ