ΚΙΝΗΣΗ

6 σκέψεις για την θεατρική παράσταση «Αίματα»

6 σκέψεις για την θεατρική παράσταση «Αίματα» Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής/ LIFO
0

  

 
1.

Δεν ήταν λίγες οι στιγμές που έφερα στο μυαλό μου τους ήρωες του «Κυνόδοντα» καθώς παρακολουθούσα τα «Αίματα». Φαντάστηκα ένα είδος συγγένειας ανάμεσα στους δυο άντρες που αντάλλασαν επιστολές και στην οικογένεια του Κυνόδοντα. Θα μπορούσαν να είναι επισκέπτες στο σπίτι της οικογένειας ή να ζουν κάπου κοντά. Ύστερα σκέφτηκα ότι αυτή είναι μια εύκολη προσέγγιση. Προσπάθησα να βγάλω τους ήρωες του Κυνόδοντα από το μυαλό μου και να επικεντρωθώ στις επιστολές. Κάποια στιγμή ήρθε αυτή η φράση: «Τα εξοχικά σας έχουν σαγρέ τοίχους» και τους ξαναθυμήθηκα.

2.

Στην συζήτηση που ακολούθησε το βράδυ της Παρασκευής ο Ευθύμης Φιλίππου απάντησε σε ερώτηση σχετικά με τις ατάκες  που προκάλεσαν γέλιο ότι δεν υπήρχε κάποια σκοπιμότητα πίσω από αυτό. Ότι δεν της έβαλε με σκοπό το γέλιο του κοινού.

Αυτό που αντιλήφθηκα είναι ότι οι θεατές ξεσπούσαμε σε γέλια αμηχανίας όταν γινόταν κάτι πολύ άσχημο στην σκηνή που φάνταζε στα μάτια μας εξωπραγματικό. Το γέλιο μας ήταν η άμυνα μας.

3.

Μου άρεσε πάρα πολύ η περιγραφή μιας εικόνας. Το αίμα του άντρα τρέχει σε όλο το σπίτι και αυτό που κάνει το ζευγάρι είναι να βάλει κόκκινα καλύμματα στον καναπέ και να αλλάξει τα αντικείμενα του σπιτιού σε κόκκινα. Σκέφτηκα τα προσωπικά τραύματα που έχει ο καθένας μας τα οποία αντί να τα αντιμετωπίσει προσπαθεί να τα καλύψει με τους πιο ανορθόδοξους τρόπους.

4.

Υπήρχε στην παράσταση ένας ρυθμός που σε κρατούσε μαζί του μέχρι το φινάλε χωρίς να σε κουράσει. Λες και τα λόγια πατούσαν για να ανέβουν πάνω στους ήχους και οι ήχοι πατούσαν πάνω στα λόγια και τελικά κανένα από τα δυο δεν καπέλωνε το άλλο, αλλά συναντιόντουσαν αρμονικά σε ένα σημείο.

5.

Μου άρεσε πάρα πολύ στο τέλος η εξομολόγηση της γυναίκας του Γιώργου. Ένα ποτάμι. Ο τρόπος με τον οποίο μιλούσε με έκανε να θυμηθώ την στήλη του Ευθύμη Φιλίππου που έγραφε παλιότερα στην LIFO. Σαν να της έκανε μια ερώτηση και εκείνη ήθελε να πει για την ζωή της όσα περισσότερα μπορούσε μέσα σε λίγο χρόνο, μέσα σε μια σελίδα.

6.

Δεν μπορώ να εξηγήσω το γιατί αλλά πήγα προκατειλημμένος ότι θα δω κάτι πολύ πειραματικό όπου δύσκολα θα έβγαζα κάποιο συμπέρασμα. Στα «Αίματα» ο καθένας βγάζει τα δικά του συμπεράσματα. Το πεδίο είναι ανοιχτό.

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ