Gravity: Ένα φιλμ που δεν θες να τελειώσει

Facebook Twitter
0

Στο τέλος του «Gravity» αισθάνεσαι ανικανοποίητος. «Αν ήταν λίγο πιο μεγάλο θα ήταν τέλειο» σκέφτεσαι. «Γιατί να μην συνεχιστεί η ιστορία λίγο παραπάνω, αφού υπάρχουν περιθώρια» αναρωτιέσαι. Όμως, ακόμα και αν ήταν τρίωρη η ταινία πάλι ανικανοποίητος θα έμενες. Η ταινία τελειώνει στο σημείο που θα έπρεπε να τελειώσει. Όπως όταν παρακολουθείς ένα άψογο live, εκλιπαρείς για encore, αυτό δεν έρχεται και τα φώτα ανάβουν, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με αυτό το φιλμ.

Περνάς καλά και όταν περνάς καλά απλά θες λίγο ακόμα. Το δώρο της 3-D τεχνολογίας είναι η συμμετοχή σου σε μια νέα πραγματικότητα μέσα στον κόσμο σου. Είναι η ωραιότερη ψευδαίσθηση του σινεμά. Όσο διαρκεί το φιλμ, στρίβεις το κεφάλι σου για να δεις καλύτερα το διαστημικό σταθμό, πέφτεις πίσω στο κάθισμα νομίζοντας ότι θα αποφύγεις τα θραύσματα που έρχονται κατά πάνω σου, βάζει το χέρι μπροστά για να μην καεί το πρόσωπο σου από την φωτιά.

Είναι συγκινητικό το ότι η τεχνολογική εξέλιξη του σινεμά ποντάρει όχι μόνο στον εντυπωσιασμό αλλά και στο συναίσθημα του θεατή. Μπορείς να βιώσεις συναισθήματα κατά την διάρκεια της ταινίας ανάλογα με την παρακολούθηση ενός δράματος δωματίου που στηρίζεται αποκλειστικά στις ερμηνείες των ηθοποιών.

Πέρα από την εντυπωσιακή τεχνολογία το φιλμ μιλάει με τον δικό του τρόπο για τα γνωστά θέματα που απασχολούν το σινεμά. Η μοναξιά του ανθρώπου μέσα στον κόσμο, ένα τραύμα που πρέπει να κλείσει για να συνεχίσεις μπροστά, η νίκη της ζωής έναντι του θανάτου. Χιλιοειπωμένα και ίσως καλύτερα ειπωμένα σε άλλες ταινίες  από ότι στο «Gravity» τα θέματα αυτά. Όμως εδώ, τα πάντα εξελίσσονται σε ένα αυτόνομο σύμπαν που έχεις πρόσβαση με τα 3-D γυαλιά σου. Ο θεατής δεν τα παρακολουθεί σαν κλέφτης μέσα από την κλειδαρότρυπα. Η πόρτα είναι ορθάνοιχτη και αισθάνεσαι σαν να είσαι μέρος αυτού του κόσμου. Όταν οι τίτλοι τέλους πέφτουν μοιάζει σαν κάποιος να σου έκλεισε την πόρτα απότομα στα μούτρα. Αυτός είναι ο λόγος που θεατής δυσανασχετεί στο τέλος της ταινίας: Επιστρέφει στην πραγματικότητα.

Υ.Γ

Η σκηνή όπου η Σάντρα Μπούλοκ μόνη της μέσα στο διαστημόπλοιο μιμείται τα γαβγίσματα των σκύλων που ακούγονται από τις συχνότητες, είναι από τις ωραιότερες της ταινίας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ