Η «επαναστατική» πράξη του Πάπα Φραγκίσκου με πολλά εισαγωγικά

Facebook Twitter
2

Διαβάζοντας για την «επαναστατική» πράξη του Πάπα Φραγκίσκου να πλύνει τα πόδια γυναικών, δεν μπορείς παρά να δώσεις τα εύσημα στην Εκκλησία για τον τρόπο που χειρίζεται την ποπ εικόνα της. Ούτε ο καλύτερος μάνατζερ δεν μπορεί να κατεβάσει τέτοιες ιδέες όπως κάνουν οι παπάδες για να διατηρούνται μέσα στα πράγματα.

Τα έχουμε ζήσει και εδώ. Ποιος δεν θυμάται τον σταρ Χριστόδουλο να καλεί τους δεκαεξάχρονους της εποχής; «Ελάτε όπως είστε στην Εκκλησία. Ακόμα και με σκουλαρίκια». Το «Σας πάω» που έγινε viral μέσα σε μια μέρα. Όλο αυτό το lifestyle της υπερβολής απόλυτα συντονισμένο με την εποχή της πλαστικής κάρτας και του νεοπλουτισμού. Και πόσο επαναστάτης θεωρήθηκε και αυτός.

Να τώρα ένας άλλος επαναστάτης. Ο Πάπας Φραγκίσκος. Και αυτός απόλυτα συντονισμένος με το κλίμα της εποχής του. Σήμερα δεν χωράνε υπερβολές. Η εποχή θέλει ταπεινότητα γιατί ο κόσμος έχει προβλήματα. Πλένει τα πόδια των γυναικών και σοκάρει. Γιατί άραγε;

Να δούμε πότε θα εμφανιστεί ένας παπάς στην πρώτη γραμμή (ορθόδοξοι και καθολικοί όλοι παπάδες είναι μην ψάχνεις ουσιαστικές διαφορές) που θα κάνει μια επαναστατική πράξη ουσίας. Ένας παπάς που θα αποδεχόταν τους ανθρώπους όπως είναι χωρίς ταμπέλες. Ένας παπάς που θα είχε ως προτεραιότητα του το έργο της Εκκλησίας στον φτωχό κόσμο και όχι το εθιμοτυπικό. Ένας παπάς που θα λειτουργούσε με την καρδιά του και όχι με αυτό που προστάζει η εποχή για να κρατήσει το κοινό του. Ένας παπάς που θα έβαζε πάνω από όλα τις ανάγκες του κόσμου και όχι τις εντολές των ιερών βιβλίων. Ένας παπάς που θα έφερνε λίγο καθαρό αέρα μέσα στις σκουριά της δήθεν ιεροσύνης. Όμως ποιος θέλει τέτοιο παπά στην πρώτη γραμμή; Ούτε καν οι πιστοί. Τι σόι μάνατζερ είσαι αν δεν ξέρεις τι θέλει το κοινό σου;

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
"Ένας παπάς που θα έβαζε πάνω από όλα τις ανάγκες του κόσμου και όχι τις εντολές των ιερών βιβλίων."Όλοι οι οργανισμοί έχουν κάποιου είδους καταστατικό το οποίο ακολουθούν το οποίο επιβάλλει ορισμένους κανόνες. Στην δημοκρατία πχ έχουμε το Σύνταγμα από το οποίο απορρέουν τόσο δικαιώματα όσο και υποχρεώσεις. Οι υποχρεώσεις ορίζουν μια σειρά από τιμωρίες, που συμπεριλαμβάνουν την αποβολή από την κοινωνία, όταν πχ κάποιος προβεί σε φόνο, αιμομιξία, παιδοφιλία και ένα σωρό άλλες πράξεις.Εν προκειμένω τα ιερά βιβλία εκφράζουν ορισμένους κανόνες που απορρέουν από τις θέσεις του ιδρυτή της θρησκείας. Ο Ιησούς έλεγε να αφήσουν τους αμαρτωλούς να τον πλησιάσουν αλλά απαιτούσε εκ μέρους τους την μετάνοια και την προσπάθεια για την διόρθωση του εαυτού τους. Πώς λοιπόν θα δεχθεί ο κάθε ιερωμένος τον κάθε αμαρτωλό, ασχέτως του αν μετανοεί ή όχι, χωρίς να θέσει αυτόματα εαυτόν ανώτερο του Ιησού; Κάτι τέτοιο άλλωστε θα αποτελούσε πυρίτιδα στα θεμέλια της ίδιας του της πίστης.Μπορεί λοιπόν να διαφωνεί κανείς σε πολλά με τις θρησκείες, μπορεί και να είναι άθρησκος ή άθεος αν το θέλει, οφείλει όμως να τις σέβεται. Οφείλει στην εξέτασή σου να συμπεριλαμβάνει τον σεβασμό στο δικαίωμα ύπαρξης κανόνων λειτουργίας της κάθε θρησκείας, έστω κι εάν διαφωνεί με αυτούς τους κανόνες.ΥΓ Κι όχι, δεν είναι όλοι οι παπάδες ίδιοι, κατά το θρήσκευμα τουλάχιστον υπάρχει μιαν κάποια διαφορά ανάμεσα στον καθολικό και τον ορθόδοξο ιερέα...
Σωστος !!! Η Υποκρισια σε ολο της το μεγαλειο...μετα το πλυσιμο των ποδιων γυρισε στα αξιας δις ευρω παλατια του...και οι "πιστοι" του ανα τον κοσμο συνεχιζουν να πεθαινουν απο ασημαντες αρρωστειες και πεινα.ΥΓ Βεβαια θα ξαναβγει μαχητικος να αστραψει, αν πχ οι ομοφυλοφιλοι πολιτες στην Ιταλια ζητησουν ισα δικαιωματα...ααα ολα κι ολα ...αυτο παραπαει!!!