Τρελή ανασκόπηση της ελληνικής μουσικής σκηνής

Facebook Twitter
0

(από την επιτυχία μας στο Τόκιο στα αξέχαστα ρακόμελα της Ικαρίας)

ελληνική μουσική σκηνή

Την φετινή χρονιά πρωταγωνιστής της εγχώριας μουσικής σκηνής δεν ήταν ανθρώπινο πλάσμα ή ζώο αλλά το «παράγωγο της πρωτεΐνης που βρίσκεται σε όλα τα θηλαστικά».Όχι , όχι μην σταματάς την ανάγνωση το κείμενο δεν γίνεται επιστημονικό , πως θα μπορούσε άλλωστε ,για τρίχες μιλάω και μάλιστα τις τρίχες της Ελένης Φουρέιρα .Η καινούρια τραγουδίστρια με το single «To χω» (παμπαπαμπαμ) και τα μαλλιά μπούκλες (σ. σ «Ένα πυρόξανθο ποτάμι που απλώνεται μπροστά μου κάθε φορά που σε κοιτάζω» όπως θα έλεγε και καψουρεμένος ποιητής –κομμωτής αν ήταν ερωτευμένος μαζί της) έγινε μέσα σε μια νύχτα το πρόσωπο της χρονιάς .Δεν ήταν λίγες οι γυναίκες που προσπάθησαν να την αντιγράψουν πηγαίνοντας με την φωτογραφία της στα κομμωτήρια. Μαλλιά κάηκαν , πειραματισμοί με βαφές έγιναν , σεσουάρ λειτούργησαν ,από τα νεύρα τους αυτόνομα. Η αλήθεια όμως είναι μια :Ελάχιστες κατάφεραν να μιμηθούν το αυθεντικό μαλλί της star.

Την ίδια στιγμή της επιτυχίας του στην Ελλάδα , το κομμάτι «Το χω»(παμαπαμπαμπαμ) έχει αρχίσει να γνωρίζει μια αθόρυβη επιτυχία στην μακρινή Ιαπωνία. Όλα ξεκίνησαν όταν μέλος της Yakuza ήρθε στην Ελλάδα για να κουμπαριάσει με έλληνα μαφιόζο .Ο Gau Tsan άκουσε το κομμάτι στο γλέντι του γάμου και του άρεσε τόσο ώστε αγόρασε κατευθείαν το cd της και το πήρε μαζί του στο Τόκιο .Τους τελευταίος μήνες γνωρίζει επιτυχία στους underground σταθμούς της Ιαπωνικής πρωτεύουσας αλλά με ένα περίεργο τρόπο. Ο Gau Tsan απειλεί τους παραγώγους ότι αν δεν παίξουν το κομμάτι, το μικρό τους δαχτυλάκι θα γίνει κιμάς .Τι να κάνουν και οι παραγωγοί , προκειμένου να γλιτώσουν το μικρό τους δάχτυλο παίζουν το κομμάτι. Βέβαια αυτό δεν μειώνει καθόλου την επιτυχία της ελληνίδας σταρ στην μακρινή Ιαπωνία , το θέμα είναι να ακούγεται το κομμάτι σου με οποιονδήποτε τρόπο άσε που σε μερικούς μπορεί να αρέσει και να γίνει τελικά επιτυχία σε όλη την Ασία.

Το μέσο που χρησιμοποίησαν οι περισσότεροι σταρ για να επικοινωνήσουν με το κοινό τους την φετινή χρονιά , ήταν τo αγαπημένο μας twitter.Πάνε οι εποχές που ξεροστάλιαζες στην ουρά , για ένα αυτόγραφο τώρα ο σταρ σου στέλνει :) απ το πρωί ως το βράδυ για τα καλά σου λόγια εκτός και αν το μαγαζί του έχει πάει άπατο οπότε σε ταράζει στα:( .

To θέμα βέβαια με το twitter είναι ότι αν δεν είσαι η Lady Gaga τι στα κομμάτια να πεις για το καινούριο σου cd «που όλοι περιμένουν»;

Έτσι οι έλληνες τραγουδιστές άρχισαν να αναλώνονται σε πράγματα της καθημερινής ζωής. «Τώρα είμαι στο μαγαζί και κάνω γαργάρες» , «Τώρα είμαι στην μάνα μου και τρώω μπακλαβά» , «Πετάω για Κύπρο , αχ ας μην πέσουμε σε κενά αέρος Παναία μου».Ευτυχώς μέσα στην γενικότερη πλήξη ξεχώρισε ένας :Ο Γιώργος Τσαλίκης. Ο καλός τραγουδιστής φαίνεται να έχει βρει την ισορροπία ανάμεσα σε οικογενειακή και καλλιτεχνική ζωή και ήρεμος καθώς είναι σπέρνει την θετική ενέργεια από το πρωί ως το βράδυ. Αν είσαι στα κάτω σου μπες στο twitter του για να δεις πως ο Κοέλιο έχει αλλάξει την ζωή του, και πως με απλά καθημερινά βήματα μπορείς να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο. Δεν γίνεται από την μια στιγμή στην άλλη να δαγκώνεις κανταΐφι και να αισθάνεσαι σαν να έχεις κερδίσει το λόττο .Θέλει δουλειά , θέλει ψάξιμο μέσα μας που θα έλεγε και η Άννα Δρούζα.

Στο μέτωπο των αντιγραφών ήταν μια δύσκολη χρονιά για τους έλληνες συνθέτες. Πάνε οι εποχές που άκουγες Faithless και έλεγες «Ωπα , ώπα αυτό είναι .Το κάνω λίγο Τσιφτετελέ στο 1.69 και θα σου το χορεύουν πάνω στα τραπέζια σαν μαιμούδες»

Ήταν η χρονιά του Dubstep και τι στα κομμάτια να αντιγράψεις από αυτό ;Πώς να τα βάλεις τα πράγματα σε μια σειρά για να μπει το τσιφτετέλι ;Άσε που κάποιες φορές δεν ξεχωρίζεις το ρεφρέν , την γέφυρα , το κουπλέ και της Παναγιάς τα μάτια.

Έτσι οι έλληνες συνθέτες –αντιγραφείς απ την στιγμή που δεν μπορούσαν να το αντιγράψουν έλεγαν ένα μεγάλο ψέμα στον εαυτό τους «Δεν το κάνω γιατί σέβομαι αυτό το καινούριο μουσικό είδος».Ο εαυτός τους βέβαια γελούσε απ το πρωί ως το βράδυ στα μούτρα τους και έβαζε λίγο Faithless να ξεχαστεί.

Μπορεί βέβαια να μην καταφέραμε να μιμηθούμε το Dubstep αλλά καταφέραμε να μιμηθούμε επάξια τα αμερικάνικα βίντεο κλιπ .Έτσι οι οθόνες γέμισαν με κορίτσια που είχαν κάτι ποδάρες να τόσες με το συμπάθιο , με διχτυωτά καλσόν μαύρα , με τις κουρσάρες τους , με το βρώμικο μπιτ της παραλιακής .Ναι για ακόμα μια χρονιά το ελληνικό χιπ χοπ κατάφερε να μας βγάλει ασπροπρόσωπους στα γκέτο του LA. Θα μου πεις ποιος ασχολείται στο LA με το ελληνικό χιπ χοπ ;Ποτέ δεν ξέρεις και μην είσαι αρνητικός. Δεν είδες παραπάνω τι έγινε με την Φουρέιρα ; Δεν υπάρχει πιθανότητα έλληνας μαφιόζος να κουμπαριάσει με αμερικανό γκάνγκστερ ;Υπάρχει. Βγάλε το σκασμό λοιπόν

Τέλος ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στην κίνηση του Πλιάτσικα να δώσει δωρεάν το άλμπουμ του για κάποιες μέρες στο ίντερνετ .Δεν έχει σημασία αν είναι καλό ή κακό .Δεν έχει σημασία αν γίνεται για λόγους promotion .Το μόνο που μετρά είναι ότι όλοι εμείς που μεγαλώσαμε με τα κομμάτια του , που τα γρατσουνίσαμε στα αυτιά της κάθε γκόμενας που φάγαμε χυλόπιτα , που περάσαμε ατέλειωτες ανατολές στην λασπωμένη σκηνή προσπαθώντας να τραγουδήσουμε από την μια για την μοναξιά μας και από την άλλη να ξεσουρώσουμε απ τα ρακόμελα της προηγούμενης βραδιάς , όλοι εμείς η παρέα από το σύλλογο «Η Ικαρία στους γκρούβαλους όλο το χρόνο »θα σε αγαπάμε , ακόμα και dubstep να κάνεις.

Και του χρόνου

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ