(από την επιτυχία μας στο Τόκιο στα αξέχαστα ρακόμελα της Ικαρίας)
Την φετινή χρονιά πρωταγωνιστής της εγχώριας μουσικής σκηνής δεν ήταν ανθρώπινο πλάσμα ή ζώο αλλά το «παράγωγο της πρωτεΐνης που βρίσκεται σε όλα τα θηλαστικά».Όχι , όχι μην σταματάς την ανάγνωση το κείμενο δεν γίνεται επιστημονικό , πως θα μπορούσε άλλωστε ,για τρίχες μιλάω και μάλιστα τις τρίχες της Ελένης Φουρέιρα .Η καινούρια τραγουδίστρια με το single «To χω» (παμπαπαμπαμ) και τα μαλλιά μπούκλες (σ. σ «Ένα πυρόξανθο ποτάμι που απλώνεται μπροστά μου κάθε φορά που σε κοιτάζω» όπως θα έλεγε και καψουρεμένος ποιητής –κομμωτής αν ήταν ερωτευμένος μαζί της) έγινε μέσα σε μια νύχτα το πρόσωπο της χρονιάς .Δεν ήταν λίγες οι γυναίκες που προσπάθησαν να την αντιγράψουν πηγαίνοντας με την φωτογραφία της στα κομμωτήρια. Μαλλιά κάηκαν , πειραματισμοί με βαφές έγιναν , σεσουάρ λειτούργησαν ,από τα νεύρα τους αυτόνομα. Η αλήθεια όμως είναι μια :Ελάχιστες κατάφεραν να μιμηθούν το αυθεντικό μαλλί της star.
Την ίδια στιγμή της επιτυχίας του στην Ελλάδα , το κομμάτι «Το χω»(παμαπαμπαμπαμ) έχει αρχίσει να γνωρίζει μια αθόρυβη επιτυχία στην μακρινή Ιαπωνία. Όλα ξεκίνησαν όταν μέλος της Yakuza ήρθε στην Ελλάδα για να κουμπαριάσει με έλληνα μαφιόζο .Ο Gau Tsan άκουσε το κομμάτι στο γλέντι του γάμου και του άρεσε τόσο ώστε αγόρασε κατευθείαν το cd της και το πήρε μαζί του στο Τόκιο .Τους τελευταίος μήνες γνωρίζει επιτυχία στους underground σταθμούς της Ιαπωνικής πρωτεύουσας αλλά με ένα περίεργο τρόπο. Ο Gau Tsan απειλεί τους παραγώγους ότι αν δεν παίξουν το κομμάτι, το μικρό τους δαχτυλάκι θα γίνει κιμάς .Τι να κάνουν και οι παραγωγοί , προκειμένου να γλιτώσουν το μικρό τους δάχτυλο παίζουν το κομμάτι. Βέβαια αυτό δεν μειώνει καθόλου την επιτυχία της ελληνίδας σταρ στην μακρινή Ιαπωνία , το θέμα είναι να ακούγεται το κομμάτι σου με οποιονδήποτε τρόπο άσε που σε μερικούς μπορεί να αρέσει και να γίνει τελικά επιτυχία σε όλη την Ασία.
Το μέσο που χρησιμοποίησαν οι περισσότεροι σταρ για να επικοινωνήσουν με το κοινό τους την φετινή χρονιά , ήταν τo αγαπημένο μας twitter.Πάνε οι εποχές που ξεροστάλιαζες στην ουρά , για ένα αυτόγραφο τώρα ο σταρ σου στέλνει :) απ το πρωί ως το βράδυ για τα καλά σου λόγια εκτός και αν το μαγαζί του έχει πάει άπατο οπότε σε ταράζει στα:( .
To θέμα βέβαια με το twitter είναι ότι αν δεν είσαι η Lady Gaga τι στα κομμάτια να πεις για το καινούριο σου cd «που όλοι περιμένουν»;
Έτσι οι έλληνες τραγουδιστές άρχισαν να αναλώνονται σε πράγματα της καθημερινής ζωής. «Τώρα είμαι στο μαγαζί και κάνω γαργάρες» , «Τώρα είμαι στην μάνα μου και τρώω μπακλαβά» , «Πετάω για Κύπρο , αχ ας μην πέσουμε σε κενά αέρος Παναία μου».Ευτυχώς μέσα στην γενικότερη πλήξη ξεχώρισε ένας :Ο Γιώργος Τσαλίκης. Ο καλός τραγουδιστής φαίνεται να έχει βρει την ισορροπία ανάμεσα σε οικογενειακή και καλλιτεχνική ζωή και ήρεμος καθώς είναι σπέρνει την θετική ενέργεια από το πρωί ως το βράδυ. Αν είσαι στα κάτω σου μπες στο twitter του για να δεις πως ο Κοέλιο έχει αλλάξει την ζωή του, και πως με απλά καθημερινά βήματα μπορείς να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο. Δεν γίνεται από την μια στιγμή στην άλλη να δαγκώνεις κανταΐφι και να αισθάνεσαι σαν να έχεις κερδίσει το λόττο .Θέλει δουλειά , θέλει ψάξιμο μέσα μας που θα έλεγε και η Άννα Δρούζα.
Στο μέτωπο των αντιγραφών ήταν μια δύσκολη χρονιά για τους έλληνες συνθέτες. Πάνε οι εποχές που άκουγες Faithless και έλεγες «Ωπα , ώπα αυτό είναι .Το κάνω λίγο Τσιφτετελέ στο 1.69 και θα σου το χορεύουν πάνω στα τραπέζια σαν μαιμούδες»
Ήταν η χρονιά του Dubstep και τι στα κομμάτια να αντιγράψεις από αυτό ;Πώς να τα βάλεις τα πράγματα σε μια σειρά για να μπει το τσιφτετέλι ;Άσε που κάποιες φορές δεν ξεχωρίζεις το ρεφρέν , την γέφυρα , το κουπλέ και της Παναγιάς τα μάτια.
Έτσι οι έλληνες συνθέτες –αντιγραφείς απ την στιγμή που δεν μπορούσαν να το αντιγράψουν έλεγαν ένα μεγάλο ψέμα στον εαυτό τους «Δεν το κάνω γιατί σέβομαι αυτό το καινούριο μουσικό είδος».Ο εαυτός τους βέβαια γελούσε απ το πρωί ως το βράδυ στα μούτρα τους και έβαζε λίγο Faithless να ξεχαστεί.
Μπορεί βέβαια να μην καταφέραμε να μιμηθούμε το Dubstep αλλά καταφέραμε να μιμηθούμε επάξια τα αμερικάνικα βίντεο κλιπ .Έτσι οι οθόνες γέμισαν με κορίτσια που είχαν κάτι ποδάρες να τόσες με το συμπάθιο , με διχτυωτά καλσόν μαύρα , με τις κουρσάρες τους , με το βρώμικο μπιτ της παραλιακής .Ναι για ακόμα μια χρονιά το ελληνικό χιπ χοπ κατάφερε να μας βγάλει ασπροπρόσωπους στα γκέτο του LA. Θα μου πεις ποιος ασχολείται στο LA με το ελληνικό χιπ χοπ ;Ποτέ δεν ξέρεις και μην είσαι αρνητικός. Δεν είδες παραπάνω τι έγινε με την Φουρέιρα ; Δεν υπάρχει πιθανότητα έλληνας μαφιόζος να κουμπαριάσει με αμερικανό γκάνγκστερ ;Υπάρχει. Βγάλε το σκασμό λοιπόν
Τέλος ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στην κίνηση του Πλιάτσικα να δώσει δωρεάν το άλμπουμ του για κάποιες μέρες στο ίντερνετ .Δεν έχει σημασία αν είναι καλό ή κακό .Δεν έχει σημασία αν γίνεται για λόγους promotion .Το μόνο που μετρά είναι ότι όλοι εμείς που μεγαλώσαμε με τα κομμάτια του , που τα γρατσουνίσαμε στα αυτιά της κάθε γκόμενας που φάγαμε χυλόπιτα , που περάσαμε ατέλειωτες ανατολές στην λασπωμένη σκηνή προσπαθώντας να τραγουδήσουμε από την μια για την μοναξιά μας και από την άλλη να ξεσουρώσουμε απ τα ρακόμελα της προηγούμενης βραδιάς , όλοι εμείς η παρέα από το σύλλογο «Η Ικαρία στους γκρούβαλους όλο το χρόνο »θα σε αγαπάμε , ακόμα και dubstep να κάνεις.
Και του χρόνου
σχόλια