Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 3 ώρες και κάτι με το τρένο…

Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 3 ώρες και κάτι με το τρένο… Facebook Twitter
13

Συνέντευξη Τύπου για την πορεία των σιδηροδρομικών έργων έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος ανακοίνωσε ότι μετά την ολοκλήρωση τους η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται με το τρένο σε 3 ώρες και 15 λεπτά ενώ 1 ωρα και 50 λεπτά θα χρειάζεται κάποιος για να φτάσει από την Αθήνα στην Πάτρα. Θα επεκταθεί επίσης ο Προαστιακός μέχρι το Λαύριο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το ΑΜΠΕ,  όσον αφορά στον άξονα Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους περίπου 710 χλμ., υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή ως εξής:

 Τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.

 Τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.

Τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.

Τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

Για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, συνολικού μήκους περίπου 219 χλμ., προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Επίσης, το έργο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Αλεξανδρούπολης, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στη φάση της ανάθεσης.

Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες και τα έργα για τη σύνδεση των λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, σύντομα θα δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών του τμήματος Πειραιάς- Αθήνα- Τρεις Γέφυρες, εκτιμώμενου προϋπολογισμού δημοπράτησης 16 εκατ. ευρώ, ενώ το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π έχει υπαχθεί στη συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και της Siemens.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο προωθείται η δημοπράτηση σημαντικών μελετών μελλοντικών έργων που αφορούν:

    Τη σύνδεση του δικτύου με τον λιμένα της Καβάλας.

    Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα.

    Την υπογειοποίηση του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.

    Νέα σύνδεση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών με τη γραμμή του ΟΣΕ, παρακάμπτοντας το κέντρο του Μενιδίου.

    Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Στρυμόνα-Προμαχώνα και σύνδεση με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.

    Αναβάθμιση γραμμής Αχαρνές- Οινόη.

    Επέκταση προαστιακού Αττικής στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο.

13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λάρισα: «Το μόνο σενάριο που αποκλείεται είναι της αυτοχειρίας» υποστηρίζει ο Τσούκαλης

Ελλάδα / Λάρισα: «Το μόνο σενάριο που αποκλείω είναι της αυτοχειρίας» υποστηρίζει ο Τσούκαλης

«Ο κτηνοτρόφος λέει ότι τα σκυλιά γάβγιζαν τέσσερις τελευταίες μέρες, τις προηγούμενες γιατί δεν γάβγιζαν;» διερωτάται ο ιδιωτικός ερευνητής της οικογένειας του 39χρονου
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: 31χρονος έκανε αγορές με πλαστά τραπεζικά καταθετήρια

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: 31χρονος έκανε αγορές με πλαστά τραπεζικά καταθετήρια

Ο συλληφθείς, σύμφωνα με την αστυνομία, στο διάστημα Ιανουαρίου -Φεβρουαρίου πραγματοποίησε έξι διαφορετικές τηλεφωνικές παραγγελίες προϊόντων από εταιρεία εμπορίας οινοπνευματωδών ποτών, συνολικής αξίας 1.153 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Εισαγγελική έρευνα για παράνομη δομή απεξάρτησης – Τι αναφέρει ανακοίνωση της ΕΛΑΣ

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Εισαγγελική έρευνα για παράνομη δομή απεξάρτησης – Τι αναφέρει ανακοίνωση της ΕΛΑΣ

Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στον χώρο βρέθηκαν δύο άτομα που εργάζονταν ως εθελοντές, καθώς και άτομα, τα οποία διέμεναν και ακολουθούσαν πρόγραμμα απεξάρτησης
LIFO NEWSROOM