H πτώση των ισχυρών: η αληθινή ιστορία πίσω από τη νέα ταινία του Woody Allen

H πτώση των ισχυρών: η αληθινή ιστορία πίσω από τη νέα ταινία του Woody Allen Facebook Twitter
H Kέιτ Μπλάνσετ στην πρεμιέρα της ταινίας 'Blue Jasmine'
16

«Ενάμιση λεπτό» δήλωσε η Κέιτ Μπλάνσετ ότι κράτησε η οντισιόν της για τη νέα ταινία του Γούντι Άλεν, Blue Jasmine. Ο σκηνοθέτης την πήρε τηλέφωνο για να της προτείνει το ρόλο, της έστειλε το σενάριο, και αυτή του τηλεφώνησε για να του απαντήσει ότι δέχεται.

Οι κριτικοί ήδη μιλούν για Όσκαρ για την ερμηνεία της Μπλάνσετ. Πολλοί λένε ότι ο Άλεν μοιάζει σα να έχει φτάσει στον προορισμό του, μετά από όλα αυτά τα χρόνια: η ιστορία μιλάει για απώλεια, αποτυχία, κλονισμένες οικογενειακές σχέσεις, για το χρήμα και τις κοινωνικές τάξεις. Η πρωταγωνίστρια, μέλος της ανώτερης κοινωνικής τάξης και συνηθισμένη στα πλούτη και τις ανέσεις, ξαφνικά βρίσκεται στο περιθώριο λόγω της τεράστιας οικονομικής απάτης του άντρα της. Ντροπιασμένη εγκαταλείπει τη Νέα Υόρκη και κρύβεται στο σπίτι της αδερφής της, προσπαθώντας να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα.

Ο Γούντι Άλεν δήλωσε ότι η έμπνευση για το σενάριο ήταν μια ιστορία που «του είπε η γυναίκα του, για μια γυναίκα του Upper West Side που ήταν γνωστή τους». Το σενάριο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για την πραγματική ταυτότητα της γυναίκας: πρόκειται για την Ruth Madoff, σύζυγο του άντρα που βρίσκεται στη φυλακή με ποινή 150 ετών, για ένα τεράστιο οικονομικό σκάνδαλο της Wall Street με πολλά θύματα.

H πτώση των ισχυρών: η αληθινή ιστορία πίσω από τη νέα ταινία του Woody Allen Facebook Twitter
To ζευγάρι Madoff, πριν την καταστροφή

Ο Bernard Madoff είχε στήσει την πιο πολυτελή εκδοχή του κόλπου της πυραμίδας. Με τις γνωριμίες του έπειθε πολλούς πλούσιους ανθρώπους να επενδύσουν τα λεφτά τους στον «μάγο» που υποσχόταν μυθικές αποδόσεις. Η απάτη του αποκαλύφθηκε με την έναρξη της οικονομικής κρίσης στις ΗΠΑ, όταν οι πελάτες του άρχισαν να ζητάνε τα λεφτά τους, τα οποία υπήρχαν μόνο σε υποσχέσεις, ενώ ήταν αδύνατον να βρει καινούριους. Το κάστρο έπεσε μέσα σε λίγες μέρες, κάνοντας θόρυβο σε όλο τον πλανήτη.

Η Ruth, η άλλοτε πανίσχυρη σύζυγος του Bernard, ισχυρίστηκε από την πρώτη στιγμή ότι δεν είχε ιδέα για την απάτη του άντρα της. Έχει πει την ιστορία της πολλές φορές, και πάντα επιμένει στην ίδια: μια μέρα ο άντρας της ήρθε σπίτι με τους δυο γιους της οικογένειας, κλαίγοντας. Έλεγε ότι «έχει καταστραφεί» και ότι «όλα έχουν τελειώσει». Οι γιοι του , οργισμένοι, κάλεσαν αμέσως την αστυνομία. Η Ruth ρώτησε: «τι είναι το κόλπο της πυραμίδας;»

Η δηλώσεις αθωότητας δεν την έσωσαν. Το κοινό, εξοργισμένο, απαιτούσε τιμωρία. Η Ruth προσπάθησε με τη βοήθεια δικηγόρων (και με τη βοήθεια του άντρα της;) να κρατήσει 36 εκατομμύρια δολάρια, ισχυριζόμενη ότι αυτό το ποσό δεν είχε σχέση με τις απάτες του άντρα της. Το ποσό γρήγορα έγινε 2,5 εκατομμύρια δολάρια, και σύντομα όχι μόνο μηδενίστηκε αλλά της δόθηκε διαταγή να εγκαταλείψει το διαμέρισμα του ζευγαριού στο Upper East Side, το οποίο τότε είχε αξία 7 εκατομμύρια αλλά 44 εκατομμύρια μαζί με τα έπιπλα. Η κατάσχεση ήταν πλήρης, δημοπρατήθηκαν μέχρι και τα ακριβά της εσώρουχα. Η Madoff εγκατέλειψε την παλιά της γειτονιά στο πορτ μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου με οδηγό τον θυρωρό της πολυκατοικίες της, για να αποφύγει τις ντροπιαστικές φωτογραφίες της έξωσης.

H πτώση των ισχυρών: η αληθινή ιστορία πίσω από τη νέα ταινία του Woody Allen Facebook Twitter
Το εσωτερικό του διαμερίσματος του ζευγαριού στο Upper East Side

Οι γιοι της δεν πίστεψαν ποτέ ότι ήταν αθώα κι έκοψαν κάθε επαφή μαζί της. Ο μεγαλύτερος της γιος αυτοκτόνησε ακριβώς δύο χρόνια μετά την μέρα αποκάλυψης του πατέρα του. Ακόμη και σήμερα της απαγορεύεται να επισκεφτεί τα εγγόνια της. Τώρα ζει με ελάχιστα λεφτά, κάνοντας περιστασιακές δουλειές. Φοβάται μήπως αρρωστήσει, γιατί δεν έχει ασφάλιση υγείας, τρέμει ότι θα χαλάσουν τα παπούτσια της, λέγοντας ότι είναι δύσκολο να βρει ένα ζευγάρι παπούτσια αρκετά φτηνό.

Δίκαιη τιμωρία; Οι πρώην ισχυροί της φίλοι αρνούνται να μιλήσουν γι' αυτή, αλλά μέλη της οικογένειας της περιγράφουν μια γυναίκα ανώριμη σαν παιδί, που δεν πήρε ποτέ της κάποια ευθύνη, που άφηνε τα παιδιά της έρμαιο του βίαιου χαρακτήρα του πατέρα τους, επειδή δεν ήθελε να συμμετέχει τις αντιπαραθέσεις. Αυτή η περιγραφή ταιριάζει με μια δήλωσή της σχετικά με το ότι οι γιοι της κατέδωσαν τον πατέρα τους χωρίς δισταγμό: «Αν το ανακάλυπτα εγώ; Θα ήταν δύσκολο. Θα είχα φύγει. Θα ήθελα να πιστεύω ότι θα τον κατέδιδα, αλλά δεν είμαι σίγουρη».

16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

11 σχόλια
Επειδή έτυχε να δω την ταινία, αυτό που σίγουρα ένιωσα ήταν μία έντονη θλίψη. Αυτή η γυναίκα -και φαντάζομαι τα ίδια θα ισχύουν και για την αληθινή "Jasmine"- είδε τον κόσμο της να καταρρέει από τη μία στιγμή στην άλλη, πλήρωσε την οικονομική απάτη του άντρα της με την απώλεια ενός πολύ αγαπημένου της προσώπου -στην ταινία του συζύγου ενώ στην πραγματικότητα του γιου της- και παρότι η ζωή της είχε στηριχτεί στην εξαπάτηση των άλλων, είναι άδικο να αντλούμε ευχαρίστηση, στο όνομα μιας ψεύτικης δικαιοσύνης, από το δικό της πόνο.
Η ταινία είναι συγκλονιστική, κυριαρχώντας στο μυαλό και τη καρδιά με τη μία. Δε μένει στην οικονομική κρίση και τις εύπεπτες απλουστεύσεις (κακοί πλούσιοι - καλοί φτωχοί). Μιλάει για τη συγχώρεση και κυρίως για τους συμβιβασμούς που κάνουμε στη ζωή μας και τις σχέσεις μας. Για το βλέμμα που αποστρέφουμε ενσυνείδητα ή μη από ό,τι μας ξεβολεύει. Για τον φράχτη που βάζουμε γύρω από την κοσμάρα μας. Και το κάνουμε όλοι, παλιοί και νέοι φτωχοί.
Είναι ιδέα μου, ή μήπως η κρίση μας έχει κάνει να χαιρόμαστε στο να βλέπουμε ανθρώπους να καταστρέφονται; Δεν αντιλέγω ότι η προσγείωση είναι απαραίτητη όπως και η δικαιοσύνη, αλλά για κάποιον λόγο μου φαίνεται έχουμε μπερδέψει την δικαιοσύνη με την μνησικακία και αυτό δεν θα μας πάει μπροστά. Ο άνθρωπος κατά το άρθρο, χρησιμοποιούσε τους πλούσιους για να πλουτίσει. Ούτε κατέστρεψε χώρα, ούτε σκότωσε κανέναν, ούτε ώθησε κανέναν στην αυτοκτονία, κι'όμως εδώ εμείς χαιρόμαστε μόνο για το γεγονός ότι ήταν πλούσιοι και καταστράφηκαν. Τελικά το δράμα πάει ανάλογα με το πορτοφόλι;
Αν μάθω ότι κάποιος "αγοράζω χρυσό" έφαγε 150 χρόνια ποινή και η γυναίκα του ξενοπλένει δεν θα κλάψω καθόλου και δεν έχει να κάνει με το πορτοφόλι.Πως νομίζετε ότι έκανε τις απάτες ο Μadoff; Και που νομίζετε ότι βρήκε πλάτες, πληροφορίες και φυσική προστασία; Ο άνθρωπος δεν καταστράφηκε. Δεν είχε και καμιά τίμια βιοποριστική επιχείρηση. Μαφιόζος ήτανε και συνελήφθη.
το άρθρο έχει λάθη όπως π.χ. ότι οι γιοι της δεν της μιλάνε. η Wikipedia και μια απλή αναζήτηση στο Google τα λένε πιο σωστά. και προς τι ο κουτσομπολίστικος τόνος??
για την κα Μάντοφ...κάποτε, με τον σκληρό ή με τον ήπιο τρόπο, θα βγείς από το καβούκι σου !Και θα κοιτάξεις με τα αληθινά σου μάτια .Εκεί, σε περιμένει μόνο η Γνώση .