Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται Facebook Twitter
56

Έδωσε λοιπόν συνέντευξη σε γυναικείο περιοδικό, στα 90 της και δεν άφησε κανέναν όρθιο. 

Νιώθεις μια αμηχανία μπροστά στα λεγόμενά της - για να μην πω κάτι πιο χοντρό.

Σε μια άλλη, παλιότερη συνέντευξή της είχε πει "Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ανησυχώ για μικροπράγματα". Την θαυμάζω, γιατί και υπάρχουν πράγματα που φοβάμαι και ανησυχώ μερικές φορές για μικροπράγματα. Επίσης όμως δεν έχω το θάρρος της γνώμης μου για να μιλήσω για νεκρούς μύθους, αλλά -μάλλον ευτυχώς- δεν έχω και την απερισκεψία. 

Θεωρώ ότι για να απορρίψεις συλλήβδην και δημοσίως ένα σωρό καλλιτέχνες όταν εσύ δεν είσαι καλλιτέχνης και δεν έχεις πετύχει κάτι ούτε στο ελάχιστο ισάξιο μ' αυτούς

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται Facebook Twitter

θέλει κότσια και κάποιο θράσος. Πολύ θράσος μάλλον.

Λέει πχ. σήμερα για τη Μελίνα Μερκούρη:

«Ήταν ελεεινή ηθοποιός. Μιλώ ανεξάρτητα από ό,τι ηθικό της έχω προσάψει. Στη "Μήδεια" ήταν ανυπόφορη. Είχε νευριάσει, θυμάμαι με την Ντένη Βλαχιώτη, που της είχε κάνει ένα υπέροχο κοστούμι, που αυτή τη στιγμή εκτίθεται στο Τόκυο. Για να της πάει κόντρα, αγόρασε στην Αμερική ένα πολύ λαϊκό κοστούμι. Όμως, σύμφωνα με το συμβόλαιο, έπρεπε στην πρόβα τζενεράλε να φορέσει της Ντένης. Πήγαινε λοιπόν μπροστά της, σήκωνε το κοστούμι και φυσούσε τη μύτη της για να δείξει πόσο την περιφρονεί...

Μονο στη "Στέλλα" ήταν καλή, γιατί είχε προσαρμόσει ο Κακογιάννης το ρόλο στο δικό της στυλ. Έκανε τον εαυτό της. Αυτό το ύφος είχε και στην πραγματικότητα. Ήταν πολύ κακή ηθοποιός. Έκανε νάζια επί σκηνής. Όταν την έβλεπα να παίζει, ντρεπόμουν που ήμουν γυναίκα...»

Για τον σκηνοθέτη Θόδωρο Αγγελόπουλο:
«Δεν μου άρεσε καθόλου. Ήταν γελοίος. Δεν ήξερε να γράψει διάλογο. Άκουγες ένα παιδί τεσσάρων ετών να λέει: "Κατά βάθος, αγαπούσαμε τη μαμά μας". Τα παιδιά δεν αγαπούν κατά βάθος. Είναι αστεία φράση».

 

Για την Αλίκη Βουγιουκλάκη:

«Ήταν μεγάλο ταλέντο, αλλά ήθελε να αρέσει στον κόσμο. Την πρωτοείδα μαθήτρια του Εθνικού και είπα "Τι φαινόμενο είναι αυτό το κορίτσι"! Ύστερα διαλύθηκε από τις βρωμοταινίες που γύρισε. Εγω όλες αυτές τις ταινίες δεν τις θεωρώ κινηματογράφο».

"Δεν σας άρεσε δηλαδή ο Δαλιανίδης που ήταν φίλος σας;" ρωτά ο δημοσιογράφος του Εγώ.

"Ο Δαλιανίδης κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ταινίες είχαν το χάλι τους. Είδατε καμία ταινία να πάει στις Κάννες; Με τον Γιάννη δεν μιλούσαμε ποτέ για κινηματογράφο. Όταν πρωτοήρθα από την Ιταλία, είδα τον "Κατήφορο" και έγραψα "Ασφαλώς όσοι χειροκρότησαν, ήταν συγγενείς.Τι αηδία ήταν αυτή η ταινία". Και του Φώσκολου ήταν γελοία. Όλα αυτά δεν έχουν σχέση με αυτό που λέμε τέχνη».

 

(Επίσης είπε: 'Βαριέμαι τον Ρουβά, τη Βίσση, οι μετριότητες δεν είναι για μένα...' αλλά δεν είναι ούτε νεκροί ούτε ιερές αγελάδες.)

==

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται Facebook Twitter

Παρ' όλα αυτά δεν ένιωσα το μίσος για την Σώκου που διάβασα στα social media γι' αυτήν, παρ' ό,τι εξεπλάγην, τη φανταζόμουν γλυκομίλητη και αγαθούλα, σα τη γιαγιά μου όταν ήταν περίπου στην ηλικία της.

Μετά όμως θυμήθηκα πως η γιαγιά μου στην ηλικία της, μην έχοντας τίποτα να χάσει, θύμιζε λίγο άτακτο παιδάκι, που έλεγε αυτό που σκεφτόταν. Το ύφος της ήταν πονηρό, και η γλώσσα της πήγαινε ροδάνι. Είχε αποφασίσει να ζήσει τη ζωή της -όση της απέμενε- χωρίς να στρογγυλεύει τα λόγια της, κάνοντας αυτό που ήθελε.

Περιέργως αυτή τη φάση της γιαγιάς μου αναπολώ συχνότερα, τώρα που είναι νεκρή εδώ και πολλά χρόνια. Τότε που ήταν ο εαυτός της επιτέλους: γλυκιά, και πονηρούτσικη, και ελεύθερη, και ατρόμητη - ταυτόχρονα. 

==

*Κάποτε είχα κόψει ένα απόκομμα από περιοδικό, με την Ροζίτα Σώκου, που την είχε βάλει φωτογραφία μόνο και μόνο εξαιτίας εύστοχης, αυτοσαρκαστικής της ατάκας... 

Η Ροζίτα Σώκου, στα 90 της, δεν φοβάται Facebook Twitter
56

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

9 σχόλια
Ο Βολταίρος νομίζω, είχε πει ότι στους νεκρούς αρμόζει η αλήθεια, όχι ο σεβασμός. Η Σώκου, ειδικά για την Μερκούρη έχει απόλυτο δίκιο. Απλά τόσος κόσμος την έχει θεά και δεν θέλει να δει. Η Μερκούρη ακκίζονταν ασταμάτητα και σε όλες τις ταινίες της έπαιζε την Μερκούρη να παίζει την Μερκούρη! Για άλλα πράγματα έχει μείνει στην ιστορία, όχι για το υποκριτικό της ταλέντο. Όσο για τον Αγγελόπουλο, νομίζω ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της δημοφιλίας του το οφείλει σε άλλους συναδέλφους του. Όλοι τον ζήλευαν γιατί θα ήθελαν να έχουν την ίδια ελευθερία να κάνουν στις ταινίες τους αυτά που τολμούσε ο Τεό. Η πλειοψηφία όμως του έργου του είναι ταινίες που ξεκινάνε για ποιητικές, αλλά στην πραγματικότητα καταλήγουν πομπώδεις ενώ τα σενάρια είναι συχνά για γέλια και ας καταπιάνονται με πανανθρώπινα θέματα. Δε σημαίνει ότι και οι δύο δεν υπήρξαν τεράστιες μορφές. Απλά δεν τα κάνανε όλα τέλεια.
και καλα τους Ελληνες τους ξεγελασαν,την υπολοιπη υφηλιο πως καταφεραν να τη ξεγελασουν?εκτος αν τα βυσματα που ειχαν, που λεει καποια σχολιαστρια πιο πανω, καλυπταν ολη τη γη...
@werth δεν θελω να σε στεναχωρησω αλλα η υφηλιος δεν γνωρίζει κανέναν απο τους ανωτέρω.....ουτε τη Μελίνα ,όυτε τον Αγγελοπουλο. Μην πέσεις απο τα σύνεφφα κ χτυπήσεις...
@OnarΔεν θέλω να σε στεναχωρήσω, αλλά η ΕΕ θέσπισε το 2010 (!!) το βραβείο πολιτισμού "Μελίνα Μερκούρη". Η Unesco δείνει από το 1997 το βραβείο πολιτιστικής κληρονμιάς "Μελίνα Μερκούρη" κ.α.Δες και εδώ: http://www.melinamercourifoundation.org.gr/Για τον Αγγελόπουλο ελπίζω να έχεις ακούσει κάτι όσον αφορά τις διακρίσεις. Έχεις μια θολή-στρεβλή εικόνα για το τι γνωρίζει η υφήλιος
Απλά γελώ στο μένος όλων να υπερασπιστούν με σθένος ατάλαντους ανθρώπους. Keep walking.... Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια μη τα θίξουμε θα πέσει ο ουρανός να μας κάψει!
Δεν βρήκα κάτι πάντως στις συγκεκριμένες κριτικές που να μην το θεωρώ λογικό και εύστοχο. Εγώ που δεν γνώρισα από κοντά αυτά τα πρόσωπα πάνω κάτω τα ίδια θα έλεγα με ό,τι προσλαμβάνουσες έχω ως θεατής ταινιών και μόνο. Πόσο μάλλον αυτή που ήταν και σύγχρονή τους και τους είχε γνωρίσει κι από κοντά.
Λογικό και εύστοχο;"Ήταν ελεεινή ηθοποιός". Δεν την λες και τέρας υποκριτικής, αλλά συμφωνείς με το ελεεινή; και ασχέτως αν γουστάρουμε το στυλ της ή όχι, η Μελίνα είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο της Ιστορίας μας. Μακάρι άλλοι () να της έμοιαζαν λίγο."Ύστερα διαλύθηκε από τις βρωμοταινίες που γύρισε". Από μέτριες-φθηνές ταινίες μέχρι βρωμοταινίες υπάρχει ένα τεράααστιο χάσμα (δεν είναι καν εύστοχος ο υποτιμητικός χαρακτηρισμός)."Ήταν γελοίος"...ο Αγγελόπουλος. Μπορεί να σου αρέσει μπορεί καθόλου, αλλά "γελοίος" είναι ο πιο άστοχος χαρακτηρισμός.Αν και ποτέ δεν τη γούσταρα τη Σόκου, δεν μπορώ να της καταλογίσω αυτά τα σχόλια που έχουν να κάνουν με την ηλικία.Αλλά όλοι αυτοί που συμφωνούν με αυτά (όπως και συ), το σκέφτηκαν ή πουλάνε τσάμπα πνεύμα;
Η μελινα οντως επαιξε καλυτερα τον εαυτο της , πουλησε τρελλα οτι χτιστηκε πανω της γιατι η γυναικα ηταν πρωτα σταρ και μετα ηθοποιος..αυτο δεν ειναι απαραιτητα κακο πολλες σταρς πετυχαναν πανω σε αυτο Σαρον Στοουν, Μπαρμπαρα Στρειζαντ, Μονροε κτλ. Ας μεινουμε σε αυτο.Οντως η Βουγιουκλακη θαφτηκε με το να παιζει τον ιδιο ρολο ξανα και ξανα μεχρι που παγιδευτηκε σε αυτον σε μετριες ταινιες.Οντως οι διαλογοι του Αγγελοπουλου και το κοινο του ηταν αργοσχολοι καφενειου ....καλος σκηνοθετης αλλα λιγες γερες σεναριακα ταινιες εφτιαξε..Οποτε δεν ειπε κατι που δεν ισχυει απλως κακο ταιμινγκ και πολυ χονδροκομμενα τα ειπε..
> παίζοντας με τα όρια της κριτικής και του σεβασμού των νεκρώνΔεν καταλαβαίνω γιατί είναι ασέβεια προς τους νεκρούς να μην έχεις καλή άποψη για το ταλέντο ή τις ταινίες κάποιων καλλιτεχνών. Καλλιτέχνες ήταν και η Ροζίτα Σώκου τους έκρινε ως καλλιτέχνες.
Ίσως γιατί οι λέξεις "ελεεινή , γελοίος , βρωμοταινίες και άλλα" δεν είναι Κριτική ...αλλά γερό ξεκατίνιασμα απο μια γριούλα που πάντα ήταν στην απ έξω . Φαντάσου να τα λες αυτά και να φωτογραφίζεσαι με τον Πιπίλα !
H ΜΕΛΙΝΑ ήταν η μόνη Υπουργός Πολιτισμού που πάλεψε πραγματικά για τον Ελληνικό πολιτισμό.Η ΑΛΙΚΗ ήταν ένα λαμπρό αστέρι και μια πληθωρική προσωπικότητα στην οποία όταν ζούσε δεν τόλμαγε κανείς να πεί τέτοιες κουβέντες.Ο ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ , είτε μας αρέσει το έργο του είτε όχι (ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΝΗΚΩ στο ΟΧΙ) , προσέφερε στον Ελληνικό πολιτισμό.Η κυρία Σώκου τώρα πια τι να μας πει ... ΑΥΤΑ ΑΝ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΕ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΑ ΠΕΙ ΤΟΤΕ .... ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ .... ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΙΤΡΙΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΝ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ... Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΕΝΔΕΚΤΙΚΗ!