ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Oι σύγχρονοι γκέι χαρακτήρες της τηλεόρασης

Oι σύγχρονοι γκέι χαρακτήρες της τηλεόρασης Facebook Twitter
O Mίτσελ και ο Κάμερον, το ζευγάρι που μεγαλώνει ένα παιδί, με προβλήματα όπως όλων των ζευγαριών
15

Το επεισόδιο "The Puppy Episode" της δημοφιλούς σειράς "Ellen" που παίχτηκε στις 30 Απριλίου 1997 είχε το ασύλληπτα τεράστιο κοινό 42 εκατομμυρίων τηλεθεατών. Έγινε φαινόμενο, σηματοδότησε μια αλλαγή στην παρουσία γκέι χαρακτήρων στην τηλεόραση και κέρδισε πάμπολλα βραβεία.

Μολαταύτα, μερικοί σπόνσορες αποσύρθηκαν, μετά από μια σεζόν η σειρά ακυρώθηκε, ενώ οι δύο ηθοποιοί που συμμετείχαν στην επίμαχη σκηνή αντιμετώπισαν για κάποιο διάστημα προβλήματα στην καριέρα τους. Γιατί;

Επειδή σε εκείνο το επεισόδιο η Ellen αποφάσισε να ανακοινώσει στο κοινό της τηλεόρασης ως χαρακτήρας αλλά και ως ο εαυτός της ότι είναι λεσβία. Η Laura Dern ήταν το ερωτικό της ενδιαφέρον:

Δεν ήταν ο πρώτος γκέι χαρακτήρας της τηλεόρασης, αλλά ίσως ο πρώτος που δημιούργησε τόσες αντιδράσεις, που έφτασαν μέχρι τον Λευκό Οίκο. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά: ο Λευκός Οίκος εγκρίνει το γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Από την παραδοχή περάσαμε στην καρικατούρα, σύμπτωμα παιδικής ασθένειας. Τελευταία όμως φαίνεται ότι οι γκέι χαρακτήρες αρχίζουν και χάνουν τα στερεοτυπικά γκέι γνωρίσματα και γίνονται επιτέλους, απλώς άνθρωποι, με τα συν τους και τα πλην τους, Μερικά παραδείγματα είναι τα εξής:

Φιλαράκια: ο προπομπός

Η Κάρολ είναι η πρώην γυναίκα του Ρος, η οποία ζητάει διαζύγιο όταν συνειδητοποιεί ότι είναι λεσβία. Το 1996 η Κάρολ παντρεύεται τη Σούζαν στον πρώτο λεσβιακό γάμο της τηλεοπτικής ζωής. Η εμφάνιση των δύο γυναικών δεν έχει κάποιο στερεοτυπικό χαρακτηριστικό. Το σενάριο αντιμετωπίζει αυτό το ζευγάρι όπως όλα τα ζευγάρια. Βέβαια, προκύπτουν διάφορα κωμικά στοιχεία λόγω της σεξουαλικότητας τους αλλά είναι μάλλον στο ίδιο μήκος κύματος με τα υπόλοιπα κωμικά στοιχεία της σειράς.

 

Modern Family

Από το πρώτο επεισόδιο της σειράς στη «μοντέρνα οικογένεια» συμπεριλαμβάνεται ένα ζευγάρι δύο αντρών που μεγαλώνει ένα παιδί. Όμως η σειρά δεν περιορίζεται σε αυτή τη «μοντέρνα οικογένεια», θεωρώντας ότι έτσι κάνει το χρέος της. Παρουσιάζει επίσης ένα ζευγάρι μεγάλης ηλικιακής διαφοράς και καταγωγής. Το γκέι ζευγάρι έχει τις γκέι στιγμές του, χωρίς ντροπή και χωρίς πονηρά γελάκια, αλλά κατά τα άλλα αντιμετωπίζει τα προβλήματα όλων των παντρεμένων ζευγαριών: ποιος έχει θυσιάσει περισσότερα για να μεγαλώσει το παιδί, ποιο είναι το καλύτερο νηπιαγωγείο, ποιος ζηλεύει περισσότερο, και όλα αυτά τα γνωστά.

Happy Endings

Μια μέτρια σειρά που δεν άφησε ιδιαίτερες εντυπώσεις αλλά με έναν γκέι χαρακτήρα που πραγματικά ξεφεύγει από όλα τα στερεότυπα. Ένας κεντρικός ήρωας, ο Μαξ, είναι γκέι, αλλά το σενάριο δεν χρησιμοποιεί μόνο αυτό το χαρακτηριστικό για να πλάσει ιστορίες, αλλά κυρίως την αξεπέραστη τεμπελιά του. Αυτό κάνει τον Μαξ τον πρώτο γκέι χαρακτήρα που, επιτέλους, δεν εξηγεί όλα όσα λέει και όλα όσα κάνει γύρω από το γεγονός ότι είναι γκέι.

Αrrested Development

Σε μια από τις πιο αξεπέραστες σειρές που έχουν γυριστεί ποτέ, ο γκέι χαρακτήρας έχει μεταμοντέρνο αέρα: όλοι γύρω του ξέρουν ότι είναι γκέι, εκτός από τον ίδιο. Ο Tobias Fünke ένας άντρας που καταπιέζει τα αληθινά του αισθήματα και συνεχώς βρίσκει εξεζητημένες δικαιολογίες για να εξηγήσει τη συμπεριφορά του, ενώ κάνει αμέτρητα φροϊδικά ολισθήματα που είναι ξεκάθαρα σε όλους γύρω του, εκτός από τον ίδιο.

15

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

12 σχόλια
Λένα, έχεις δεί το angels in america? αριστούργημα μινι σειρά απο HBO early 00'sμε καστ και ερμηνείες ...http://www.hbo.com/movies/angels-in-america#/movies/angels-in-america/cast-and-crew/index.htmlΕπίσης συμφωνώ γιατι άφησες τόσους πολλούσ απέξω ?honorable mention - Dynasty με εναν απο τους πρώτους χαρακτηρες στν τιβι. Η μαμα δε με αφηνε να το δω γιατι ηταν ανηθικο΄, λολ
Το Happy Endings είχε φοβερό cast, αλλα έπασχε απο σεναριογράφους, και σταματησε η σειρα στην ουσία εξ'αιτίας τους! Αλλα ο gay χαρακτήρας ήταν φοβερη ανατροπη απο τα συνηθισμενα.Επισης το New Normal πήρε τη συνταγη του Modern Family, αλλα δεν κράτησε δυστυχως πολύ...Είναι και τόσα αλλα που αναφέρθηκαν και απο πάνω.. Χαιρόμαστε οταν βλέπουμε ωραίες προβολές ομοφυλοφιλων στη τηλεόραση...
Will & Grace?????In May 2012 U.S. Vice President Joe Biden cited the series as an influence in American thinking regarding LGBT rights, saying "I think 'Will & Grace' did more to educate the American public than almost anything anybody has ever done. People fear that which is different. Now they're beginning to understand." From Wikipedia
Νομίζω πως θα είχε ενδιαφέρον και μια αναδρομή στην εξέλιξη των gay χαρακτηρων στην Αμερικ/Διεθνή τηλεόραση μέσα απο τις δεκαετίες. Απο τον δις παντρεμένο με γυναίκες τηλεοπτικά Steven Carrington και τον Matt Fielding του Melrose Place(στο απόλυτο τηλεοπτικό μπουρδέλο, ο μαναδικός ομοφυλοφιλος ήρωας ομοιάζει καλόγρια ένοικο), στον David Fisher, Ellen,τους ήρωες του Queer as Folk, το Modern Family,τους Fosters και τις καθημερινές σαπουνόπερες.Ταυτόχρονα και μία παρόμοια αναδρομή με αναφορά στην Ελληνικη t.v.....απο τον Μπέζο, στην είμαι- γυναικάρα -και gay -κολάζω τραγουδίστρια της Βανδή στους Ξένους,τους gay ήρωες του παπακαλιάτη(οχι... ο κούκος δεν φέρνει την άνοιξη..), τον Σπύρο Πούλη, τον ηρωα του Αγγελάκη στη σειρά "Αδελφές ψυχές''........κτλ κτλ
Βγαίνω εκτός θέματος, αλλά έχω δει αμέτρητες φορές τα Φιλαράκια στην τηλεόραση τα τελευταία 10 χρόνια. Το επεισόδιο με τον λεσβιακό γάμο το είδα τώρα για πρώτη φορά ! Θεωρείται ακατάλληλο το περιεχόμενό του μέχρι σήμερα και δεν προβάλλεται; Κρίμα...
Ωραίο αρθρο!Γραψτε ομως και ενα για την ελληνικη πραγματικοτητα. Για να θυμηθουμε τι εχουμε δει τις τελευταιες δεκαετιες ως γκέι στην τηλεοραση, και να καταλαβουμε τι ΔΕΝ εχουμε δει ακομα. Εννοω βασικα σε ελληνικες σειρες, οχι τι απο τις ξενες εχει παιχτει και εδω.Επισης η συγκριση των χαρακτηρων εδω και εξω θα ειχε μεγαλο ενδιαφερον.
Συμφωνώ. Ορίστε και ένα βίντεο σχετικά με την ελληνική τηλεοπτική ομοφοβία:http://www.lifo.gr/team/gayandlesbian/39931Μεγάλωσα φοβούμενος οτι οι γκέι ήταν μόνο καρικατούρες. Δεν ήμουν καρικατούρα σίγουρα, αλλά ήμουν γκέι. Καθημερινή μάχη μέσα μου. Για χρόνια βαθιά κρυμμένος στη ντουλάπα, τόσο που έφτανες Νάρνια. Ελπίζω αυτοί που θα με διαδεχθούν να μη χρειαστεί να αναρρωτηθούν ποτέ μήπως δεν είναι ο εαυτός τους.
βρε συ Λένα, πραγματικά, πόσο ιδιοφυής σειρά ήταν το arrested development? (και ας με απογοήτευσε η 4η σεζόν)θα πλήρωνα για ένα άρθρο-αφιέρωμα από τα χέρια σου !
Το Happy Endings ήταν από τις πιο έξυπνες και διασκεδαστικές κωμωδίες των τελευταίων χρόνων αλλά δυστυχώς κόπηκε άδοξα στον 3ο κύκλο, το μόνο μέτριο ήταν το άρθρο αν σκεφτεί κανείς πόσες σειρές μένουν απ' έξω (glee, queer as folk, L word, six feet under...) και μάλιστα με gay χαρακτήρες στους βασικούς ρόλους!!
Επίσης πολύ καλογραμμένους γκέι χαρακτήρες έχουν το Scandal (ο σύμβουλος του προέδρου, που έχει και παιδί με το σύντροφό του) και το Teen Wolf (ένας από τους μαθητές του σχολείου, με συμμετοχή στην υπόθεση). Και στις δύο περιπτώσεις, οι σεναριογράφοι τους αντιμετωπίζουν ως ολοκληρωμένους χαρακτήρες.