Ρώσος καλλιτέχνης κάρφωσε τους όρχεις του στην Κόκκινη Πλατεία

Facebook Twitter
31

Την Κυριακή που μας πέρασε ένας Ρώσος καλλιτέχνης προέβη σε μια άκρως... επώδυνη πράξη διαμαρτυρία, στην Κόκκινη Πλατεία. Έξω ακριβώς από το Μαυσωλείο του Λένιν, ο Pyotr Pavlensky έβγαλε τα ρούχα του και κάρφωσε τους όρχεις του στο δρόμο μέρα-μεσημέρι.

Δέχθηκε τις πρώτες βοήθειες σε κοντινό νοσοκομείο και μεταφέρθηκε σε αστυνομικό τμήμα. Σήμερα θα εμφανιστεί σε δικαστήριο της Μόσχας και ενδέχεται να τιμωρηθεί με ποινή φυλάκισης έως και 15 μέρες.

Η ιδιότυπη διαδήλωση στρεφόταν εναντίον του αστυνομικού κράτους, σε μια μέρα μάλιστα που στη Ρωσία εορτάζεται η "μέρα της αστυνομίας". Ο καλλιτέχνης σε δήλωση του ανέφερε: "Η περφόμανς μπορεί να ιδωθεί ως μια μεταφορά για την απάθεια, την πολιτική αδιαφορία και την μοιρολατρεία της σύγχρονης Ρωσικής κοινωνίας. Η κυβέρνηση μετατρέπει τη χώρα σε μια μεγάλη φυλακή, κλέβει από τον κόσμο και χρησιμοποιεί τα λεφτά για να μεγαλώσει το κράτος της αστυνομίας και άλλους κατασταλτικούς μηχανισμούς, και η κοινωνία το επιτρέπει αυτό, ξεχνώντας το αριθμητικό της πλεονέκτημα και φέρνοντας το θρίαμβο του αστυνομικού κράτους πιο κοντά με την αδράνειά της".

Ο Pavlensky έχει ξανακάνει τέτοιους είδους διαδηλώσεις στο παρελθόν. Έχει ράψει τα χείλη για να διαδηλώσει εναντίον της φυλάκισης του συγκροτήματος Pussy Riot και έχει τυλιχθεί σε συρματόπλεγμα, το οποίο συμβόλιζε "την ύπαρξη ενός ανθρώπου μέσα σε ένα καταπιεστικό νομικό σύστημα".

31

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Διεθνή / Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Περίπου ένα μήνα μετά το πολυδιαφημισμένο άνοιγμα των κέντρων κράτησης, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, «επαναπατρίζονται» στην Ιταλία δεκάδες αστυνομικοί και κοινωνικοί λειτουργοί
LIFO NEWSROOM

σχόλια

14 σχόλια
Πω, πωωω... Βρε φιλαράκι Pyotr όταν μιλήσαμε και σου είπα πως «η κατάσταση δύσκολα αλλάζει που να καρφώνεις τα αρχίδια κάτω», δεν το εννοούσα κυριολεκτικά...Τα ίδια κάνανε και οι "Φεμεν" όταν τους είπα «..που να τραβάνε τα βυζιά τους..». Μα όλα τις μετρητοίς τα παίρνετε;;;Σ.Σ.: Χιουμοριστικό το σχόλιο μου κατανοώντας όλες αυτές τις κινήσεις.
Τα σχόλια στο fb σ' αυτό το ποστ, είναι απελπισία. Οι χαβαλετζήδες δεν δίνουν καμιά απολύτως σημασία στην τραγική κατάσταση στη Ρωσία. Όλα τα σχόλια σχεδόν είναι καφρίλες για τον τυπά, και πόσο τέχνη δεν είναι αυτό που κάνει, λες και λανσάρει κάποια καλλιτεχνική δουλειά και δεν κάνει διαμαρτυρία.
Μη σε στενοχωρήσω αλλά έτσι πάει. Ούτε κάποιοι χαβαλετζήδες Ρώσοι δεν δίνουν καμία, μα καμία απολύτως σημασία στην τραγική δική μας κατάσταση. Ίσως καλά κάνουν. Έχουν τα δικά τους προβλήματα που τους απασχολούν. Τώρα αν προσωπικά θέλεις να τους ενημερώσεις για τα δικά μας πείθοντας τους καρφώνοντας τα στο πάτωμα, στον τοίχο, στο ταβάνι, κάντο. Είναι αυτό που λέμε, μετά το "και οι τοίχοι έχουν αυτιά", "και οι δρόμοι έχουν αρχίδια"...
Όχι, η κατάσταση στη Ρωσία, δεν είναι απλά "οικονομική κρίση". Μιλάμε για κατάφωρη καταπάτηση των στοιχειωδέστερων Δικαιωμάτων. Δεν είναι απλά προβληματάκια που αφορούν μόνο τους Ρώσους (όχιότι η Κρίση είναι). Εμένα μου χτυπάει άσχημα κάποιος να το αγνοεί αυτό και να κάνει αστειάκια με τον τρόπο που επέλεξε να διαμαρτυρεί ο τύπος. Η ακραία πράξη αυτή είναι αρμόζουσα μέσα σε μια ακραία κατάσταση.
Ότι τους τα έκλασε, τους τα έκλασε. Μακάρι να άλλαζαν τα πράγματα έτσι, καρφώνοντας απλά τα παπάρια σου. Να ακουστεί το μήνυμα του ήθελε παντού. Ήξερε ότι θα προκαλέσει διεθνώς. Και πέτυχε το σκοπό του νομίζω...
Πάνω απ' όλα να είμαστε ρεαλιστές. Εντάξει; Τίποτα το ουσιαστικό δεν προκάλεσε. Δυστυχώς. Το μόνο που προκάλεσε πραγματικά είναι το διεθνές δημοσιογραφικό ενδιαφέρον απλώς μίας εμπορεύσιμης είδησης.Προσωπικά κάτι που για πολλοστή φορά μου κίνησε την περιέργεια για το τι σκατά συμβαίνει εκεί στη Ρωσία το οποίο μου προκάλεσε υποψία και θλίψη είναι η φίμωση της ακτιβίστριας και μέλος του ρωσικού punk rock συγκροτήματος Pussy Riot, Νάντια Τολοκονίκοβα με την ξεκάθαρα μεθοδευμένη εξαφάνιση της από την Ρώσικη κυβέρνηση.
"Το μόνο που προκάλεσε πραγματικά είναι το διεθνές δημοσιογραφικό ενδιαφέρον απλώς μίας εμπορεύσιμης είδησης"Δεν έχεις κι άδικο. Για την πλειονότητα, ήταν άλλη μια είδηση, που γέλασαν λίγο με το γκροτέσκο της υπόθεσης, περνώντας στην επόμενη είδηση για το βρακί της Gaga. Κάθε συμβολική διαμαρτυρία οπότε είναι μάταιη; Μπορεί πρακτικά ναι... Μπορεί να το έκανε και για την ψυχή του ο τύπος. Κι όποιος ενδιαφερθεί ενδιαφέρθηκε. Τίποτα παραπάνω. Δε νομίζω να πίστευε πως όλοι διεθνώς θα το πάρουν στα σοβαρά το θέμα. Αλλά, αν τα κανάλια δεν ασχολούνταν με τις πράξεις των ακτιβιστών, δε θα μαθαίναμε κάποια πράγματα. Και μιλάω γενικά, όχι ότι μάθαμε τώρα για τη Ρωσία. Κι όχι ότι αλλάζει κάτι που μαθαίνουμε. Είναι μια δύναμη όμως μερικές φορές αποτελεσματική η διεθνείς γνώμη, που ασκεί πίεση στα καθεστώτα. Δεν είναι κακό να υπενθυμίζεις -σ' όσους έχουν συνείδηση-, την κατάσταση.
Αυτό το κορμί πάντως, όπως το βλέπετε, εκεί, όπως είναι, που σκύβει, ανθρώπινο, ταπεινό, αυτοαπαρνούμενο την αξιοπρέπεια, με αξιοπρέπεια μάρτυρα αυτοδιάθετη, θα το βλέπετε μέχρι να πεθάνεται.Αυτή η συγκεντρωμένη αυτουπόθεση, αυτής τηςς φωτογραφίας, θα μείνει στην ιστορία, είτε την κατανοείτε έιτε όχι, είτε την συμμερίζεστε είτε όχι.Αυτός είναι ο φασισμός της τέχνης, απέναντι στον οποίον κανένας δεν μπόρεσε και ούτε θα μπορέσει ποτέ να κάνει τίποτα. Ζηλέψτε τον λοιπόν, αέναα.
H Ρωσία είναι μια Μεγάλη Φυλακή. Ας κρατήσουμε αυτή τη φράση. Ή τουλάχιστον, ας ενοχλούνται κάποιοι με τους "κουλτουριάρηδες", αλλά να ενοχλούνται λιγότερο απ' ό,τι από το γεγονός ότι η Ρωσία είναι μια Μεγάλη Φυλακή! Έχω την εντύπωση ότι πολλοί από του αντικουλτουριάρηδες επαινούν τη Ρωσία γι' αυτά. Τότε είναι απλώς εκτραχηλισμένοι.
Η καταπίεση και η φτώχεια των περισσότερων Ρωσων, είναι απίστευτη. Έχει καταντήσει χειρότερη απο ότι ήταν πριν το 1990. Οι δικτάτορες εκεί βρίσκουν συνεχώς εξιλαστήρια θύματα, για να έχει κάπου ο κοσμάκης να ξεσπάσει!Και να σκεφτείς ότι κάτι πυροβολημένοι στην Ελλάδα θαυμάζουν τη Ρωσία και θέλουν να της μοιασουμε, μακριά απο την παλιο-Ευρώπη.
Δεν κάνουν έναν κόπο να δουν με τί όρους δανείζει ο Πούτιν την Ουκρανία και πώς τις κρατάει με την ενέργεια τις χώρες της επιρροής του, αντί να διεγείρονται -σχεδόν σεξουαλικά- με την περιφρόνησή του για τα ανθρώπινα δικαιώματα... Τότε... ίσως ανάψουν κανένα κεράκι στην Αγία Τρόικα!!!
Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα κορόιδευα αυτά τα "ο καλλιτέχνης εδώ , γυμνός μες τα σκατά, συμβολίζει την αλλοτρίωση του ανθρώπου και μπλα μπλα μπλα". Όμως, τι πιο εκκεντρικό για να τραβήξεις τα βλέμματα πάνω σου και να ακουστείς;
Αν και αυτά τα "συμβολίζει" συνήθως είναι μεταμοντέρνες μεταπίπες που κάνουν κάτι Μαέβιοι Παχατουρίδηδες (βλ. Α.Μ.Α.Ν), στη Ρωσία να τυλιχτείς με συρματόπλεγμα, μου φαίνεται πετυχημένος τρόπος, και δε θα μπορούσε να αναπαρασταθεί καλύτερα το μήνυμα. Μιλάμε για τη Ρωσία... Τώρα να μπεις σε μια γυάλα γυμνός σε εμβρυακή στάση, και να σε χαζεύουν οι κουλτουριάρηδες ως ζωντανό έργο τέχνης που συμβολίζει και καλά την αλλοτρίωση του σύγχρονου ανθρώπου, αυτά είναι μεταπίπες. Αυτός ο τυπάς εδώ είναι πετυχημένος. Είναι ένας έντεχνος ακτιβισμός αυτό που κάνει. Αν το έκανε σε καμιά αίθουσα "τέχνης" αυτό, για να τον βλέπουν οι δηθενιάρηδες, τότε να κράζαμε.
Ιαπετέ, νομίζω αυτό το "ο καλλιτέχνης γυμνός μεσ τα σκατά..." το έχω γράψει και εγω κάπου! Μάλλον έχουμε την ίδια έμπνευση!Εγώ πάντως με αυτές τις "περφόρμανς" και με αυτού του είδους τις εικαστικές τέχνες ξεκαρδίζομαι. Μάλλον είμαι πολύ ρηχός και καθόλου ποιοτικός.
Δηλαδή για να ακουστεί κάποιος σήμερα πρέπει να καρφώσει τα αρχίδια του στο πάτωμα? Τζάμπα τόσες πορείες διαμαρτυρίας δηλαδή. Να σου πω? Είσαι να τραβήξουμε όλοι μαζί τα βυζιά μας? Δεν μπορεί..... κάποιοι θα μας προσέξουν.
Πως πάντα στις διάφορες περφόμανς χρειάζεται μια σελίδα κατεβατών για επεξήγηση... (Μια τρίχα στο δάπεδο και ένας άνθρωπος σκυμμένος την κοιτά): Είναι η αφαίμαξη των γειτόνων που μένουν έναν όροφο κάτω από εμάς. Δηλώνει την εσωστρέφεια του είναι σε σχέση με το ακλόνητο δήθεν υπερεγώ. Μετέωρα και διάχυτα αισθήματα επειδή το μήκος της τρίχα είναι 6,9 πόντους. Ενάντια στη σεξιστική μανία του 26ου αιώνα που ζούμε ενάντια στα κόμματα...!