Το παρακάτω περιστατικό είναι πρότυπο του πως μπορεί και πρέπει να λειτουργούν τα social media και το internet...
Ο Arsalan Iftikhar, αρχισυντάκτης της εφημερίδας Islamic Monthly και ιδρυτής του TheMuslimGuy.com ανέβασε μια φωτογραφία στους προσωπικούς του λογαριασμούς σε Facebook και Twitter, θέλοντας να δείξει πως εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται τα εκατομμύρια των σκουρόχρωμων ανθρώπων που ζουν σήμερα στην Αμερική.
Και προφανώς το πέτυχε με τον καλύτερο τρόπο...
Αφορμή για τον Iftikhar υπήρξε η βανδαλισμένη από ρατσιστικά μηνύματα φωτογραφία του φίλου του Σιχ ηθοποιού και σχεδιαστή κοσμημάτων, Waris Ahluwalia σε διαφημιστική καμπάνια για την εταιρεία Gap, σε σταθμό του μετρό.
Στην "παραμορφωμένη" διαφήμιση το μήνυμα «Make Love» είχε αντικατασταθεί από το «Make Bombs» και ο εμπνευσμένος βάνδαλος είχε γράψει, επίσης, «Παρακαλώ σταματήστε να οδηγείτε ταξί», αφήνοντας αιχμές για τα αρνητικά, απαράδεκτα στερεότυπα που ακολουθούν τους Σιχ.
Την επόμενη ημέρα η εταιρεία απάντησε στον Iftikhar ζητώντας να ενημερωθεί σε ποιο σημείο ακριβώς είχε δει την αφίσα, η οποία είναι μέρος της χριστουγεννιάτικης καμπάνιας της Gap με τίτλο «#MakeLove» και η οποία έχει σαν concept ζευγάρια που κάποιοι θα θεωρούσαν αταίριαστα.
Η GAP την επόμενη κιόλας μέρα άλλαξε το φόντο του επίσημου λογαριασμού της στο στο Twitter, βάζοντας την φωτογραφία του Ahluwalia, σε μια προσπάθειά της να δείξει την αλληλεγγύη και την υποστήριξή της.
Η δράση της, όπως ήταν φυσικό, καταχειροκροτήθηκε από Σιχ και Μουσουλμάνους, με τον Iftikhar να μοιράζεται την απίστευτα γρήγορη και άμεση ανταπόκριση.
Ορισμένα μέλη μάλιστα της Σιχ κοινότητας ξεκίνησαν μια εκστρατεία με το όνομα «Thank you, Gap», θέλοντας να εκφράσουν την εκτίμησή τους για την ένταξη ενός μοντέλου Σιχ στην καμπάνια τους, αλλά και για την όλη υποστήριξη που δέχτηκαν στο θέμα του βανδαλισμού της αφίσας και των ρατσιστικών μηνυμάτων που αυτή ήθελε να περάσει.
«Επιλέγοντας ένα μοντέλο Σιχ σε εμφανή σημεία επάνω σε πινακίδες, σε διαφημιστικά και σε ψηφιακά κανάλια, ανυψώσατε το προφίλ των Σιχ με τρόπους που η κοινωνία δεν θα μπορούσε να το είχε κάνει. Η κοινότητα έχει επωφεληθεί τρομερά από την προσοχή που έλαβε μέσα από την εκστρατεία διαφήμισης της Gap».
Ο Ahluwalia, έξαλλου, είναι πηγή έμπνευσης για όλους τους Σιχ και μη-Σιχ ανεξαρτήτου ηλικίας, όπως μπορεί κανείς να δει σε αυτή την αξιολάτρευτη εικόνα που μοιράστηκε ο ίδιος στη σελίδα του στο Facebook.
Ο Iftikhar τόνισε με τη σειρά του πως αν ακόμη και σε διαφημίσεις ή project που προωθούν τη μόδα κάποιοι βλέπουν αφορμή για να εκδηλώσουν ρατσιστικές συμπεριφορές τότε θα πρέπει να υπάρξει πολύ μεγάλη υποστήριξη σε αυτούς τους ανθρώπους.
σχόλια