ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Για τη σχέση του Α.Π.Θ. με την θρησκεία

Για τη σχέση του Α.Π.Θ. με την θρησκεία Facebook Twitter
57

Στο πλαίσιο της ενότητας 'Η ΕΛΛΑΔΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ' ζητάω και δημοσιεύω κείμενα σχετικά με το πώς βιώνουμε αυτήν την παράξενη χώρα.

Σήμερα γράφει ο Δημήτρης Τερζής (φοιτητής τμήματος Πολτικών Μηχανικών ΑΠΘ):

 

 

 

Μόλις συνειδητοποίησα μία αδικία που λαμβάνει χώρα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Δε θα μιλήσω για τα δημοφιλή κακώς κείμενα που συζητιούνται εδώ και χρόνια γύρω από οικονομικές ατασθαλίες, στραβά μάτια στην εγκληματικότητα στους χώρους των σχολών, μειοψηφίες που κρατούν ομήρους τους φοιτητές κλπ. Αν το έκανα, θα έπρεπε στο ίδιο κείμενο να αντισταθμίσω τα κακώς κείμενα με κάποια θετικά σημάδια που εμφανίζει το ΑΠΘ που πιστεύω είναι αρκετά και δεν πρέπει να τα ξεχνάμε μένωντας μόνο στην γκρίνια.

 

Εν πάσει περιπτώσει, στις παρακάτω σειρές παρουσιάζεται μία κατάφορη αδικία σε βάρος του ονόματος και της εκπροσώπησης του πανεπιστημίου στην εγχώρια και διεθνή κοινότητα.

Καθώς ετοίμαζα μία παρουσίαση μίας παλαιότερης εργασίας μου για το πανεπιστήμιο στο οποίο βρίσκομαι τους τελευταίους μήνες (εκτός Ελλάδος, εντός Ευρώπης), πήγα να βάλω το logo του ΑΠΘ στην πρώτη διαφάνεια, δίπλα στο logo του πανεπιστημίου το οποίο με φιλοξενεί. Και ενώ το δεύτερο είναι ένα ξερό κοκκινο-άσπρο logo με 4 γράμματα όλα κιόλα, το logo του Αριστοτελείου ήταν μία στρογγυλή μπορντό εικόνα. Σοκ, είναι η ιδια εικόνα που έχει η γιαγιά μου πάνω στο σεμεδάκι, πάνω απο την τηλεόραση. Είναι η ιδια εικόνα που φιλάνε όλοι κάνωντας το σταυρό τους. Είναι η ίδια εικόνα που περιφέρουν σε δρόμους και πλατείες. Είναι ο Άγιος Δημήτριος. Και είναι παντού.

Διαβάζοντας ο ξένος λοιπόν “Aristotle University of Thessaloniki” περιμένει να δει τον Αριστοτέλη. Αντ’αυτού βλέπει τον Άγιο Δημήτριο, διαφορά δεν καταλαβαίνει σίγουρα...Αλλά καταλαβαίνω εγώ. Καταλαβαίνω ότι είναι επιλογή της πολιτείας η θρησκεία μας να είναι παντού, να εκπροσωπείται αλλά και να εκπροσωπεί τους θεσμούς, η εκκλησία θέλει να εκπροσωπεί και μας, την υπόσταση μας (ευτυχώς κάποιος θεούλης το 99 σκέφτηκε να βγάλει απο τις ταυτότητες το Χ.Ο.) αλλά και τη συνείδηση μας.

Τέτοιο παράδειγμα είναι οι ορκομωσίες. Η ορκομωσία σα θεσμός συμβολίζει τη στιγμή κατα την οποία το άτομο κάνει μία συμφωνία με το εαυτό του και με κάποιους συνοδοιπόρους του (είτε είναι συμφοιτητές στην τελετή αποφοίτων του ΑΠΘ, είτε βουλευτές στην ορκομωσία της Βουλής): ότι με συνείδηση θα εκτελεί το καθήκον του ή το επάγγελμα του. Και πάλι η εκκλησία απαιτεί αυτή η «συμφωνία» του καθενός με τη συνείδηση του να γίνεται στο όνομα της αγίας τριάδος.

 

Τελος πάντων, έχουμε το μοναδικό πανεπιστήμιο στον κόσμο που το λένε Αριστοτέλειο. Και πάμε και κοπανάμε τον Άγιο Δημήτριο σα στάμπα σε όλα τα επίσημα έγγραφα και στα hompages των ιστιοσελίδων των τμημάτων μας. Δε θα μας σώσει η αλλαγή logo ή η αλλαγή στη φύση της ορκομωσίας ώστε απο θρησκευτική να γίνει πολιτική.

 

Αυτό που θα μας σώσει είναι να σταματήσουμε να δεχόμαστε ντε φακτο συνήθειες που έχουν λίγο από θρησκευτικό σκοταδισμό μέσα τους γιατί έτσι απλά διαιωνίζονται σα καθεστώς. Και να πούμε το προφανές: ότι αν κάποιος μπορεί να συμβολίζει την επιστήμη και το ρόλο που αυτή επιτελεί στην εξέλιξη του ανθρώπου και των κοινωνιών, αυτός σίγουρα είναι ο Αριστοτέλης. Ευχή πρώτη να το συμβολίζει στην πράξη ως έμπνευση, ευχή δεύτερη να το συμβολίζει και στα χαρτιά ως logo αντι του Πολιούχου.

 

 

=========

57

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Επειδη αρκετα γκρινιαξαμε ας πουμε και μερικα καλα για το ΑΠΘ. Θα μιλησω μονον για το τμημα που με τιμησε με διδακτορικο τιτλο σπουδων καθως μονον γι αυτο γνωριζω.Το τμημα Μηχ.Μηχ. ΑΠΘ:1) Εχει την καλυτερη ομαδα F1 της Ελλαδος με μεγαλυτερη διακριση την τριτη θεση σε πανευρωπαικο διαγωνισμο προπερσυ (οι 2 πρωτοι ηταν απο Γερμανια)2) Ειναι το μονο τμημα του κλαδου στην Ελλαδα που συνεργαζεται ακομα με την MTU (αυτη κανει κινητηρες στα Eurofighter) 3) Εχει σχεδιασει εναλλακτες θερμοτητας για κινητηρα αεροπλανου της Airbus που θα πεταξει σε 5 χρονια. Θα ειναι ο πρωτος αεροπορικος τζετ του κοσμου με εναλλακτες θερμοτητας.4) Το μονο τμημα στην Ελλαδα που μετεχει σε διαπανεπιστημιακο προγραμμα Erasmus Mundus Master courses in Aeromechanics. Τα αλλα πανεπιστημια ειναι αυτο της Λιεγης, το KTH (Στοκχολμη) και το Duke των ΗΠΑ!5) Υπηρξε ο συντονιστης/ηγετης πανευρωπαικου προγραμματος της ESA για μετρησεις στη μηχανικη ρευστων στα 90s.6) Κατασκευαζει μη επανδρωμενο αεροσκαφος για λογαριασμο της πυροσβεστικης μαζι με ΕΜΠ και ΔΠΘ. Το ΕΜΠ κανει τα συστηματα avionics, το ΔΠΘ τα ηλεκτρονικα και το ΑΠΘ σχεδιαζει ολο το υπολοιπο αεροπλανο. Και αυτα ειναι μονο οσα ξερω απο το εργαστηριο μου που ειναι ενα απο τα 8 συνολικα που εχουμε!Ασφαλως και τα αντιστοιχα τμηματα αλλων πολυτεχνειων της χωρας εχουν πολλες διακρισεις και δεν μειωνω καθολου τη συνεισφορα τους. Απλως τα παραθετω ωστε να λεμε και μερικα ευχαριστα "μικροπραγματα", να χαμογελασουμε λιγο....το εχουμε αναγκη σημερα περισσοτερο απο ποτε.
Διάβασα το άρθρο και όλα τα σχόλια κι επειδή πέρασα κι εγώ από το ΑΠΘ είπα να γράψω τη γνώμη μου.Προσωπικά δεν θα με πείραζε αν το λογότυπο του ΑΠΘ είχε τον Άγιο Δημήτριο ή τον Αριστοτέλη ή τον Λευκό τον Πύργο, αρκεί να μην επηρέαζε τις σπουδές μου προς το χειρότερο.Θεωρώ ότι υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να αλλάξει το ΑΠΘ πρώτα και μετά βλέπει και το λογότυπο...Αυτό που διαπιστώνω πάντα σε διαφωνίες ορθολογιστών - θρησκευόμενων, είναι ότι όλοι κρίνουν το απέναντι «στρατόπεδο» κακοπροαίρετα. Οι ορθολογιστές θεωρούν τους θρησκευόμενους λιγάκι χαζούς, επειδή πιστεύουν σε κάτι ανώτερο από αυτούς. Ενώ οι θρησκευόμενοι θεωρούν τους ορθολογιστές βλάσφημους επειδή δεν πιστεύουν σε κάποια άλλη ανώτερη ύπαρξη. Κι όλοι βέβαια ξεκινάνε τη συζήτηση με τη βεβαιότητα ότι έχουν δίκιο και δεν υπάρχει ούτε μία στο εκατομμύριο να κάνουν λάθος.Ενδεικτικά αναφέρω ότι υπήρξαν αρκετοί επιστήμονες που πίστευαν σε κάτι ανώτερο από το μυαλό τους, χωρίς αυτό να τους εμποδίζει στο έργο τους.http://www.godandscience.org/apologetics/sciencefaith.htmlΕν κατακλείδι, είναι δικαιώμα του καθενός να πιστεύει ό,τι θέλει. Από τη στιγμή όμως που προσπαθεί να επιβάλλει τα πιστεύω του σε κάποιον τρίτο, τότε μιλάμε για φασισμό. Όσοι είστε εναντίον των «ταλιμπάν» της θρησκείας, να προσέχετε μη γίνετε κι εσείς «ταλιμπάν» του ορθολογισμού.
Αγαπητοί μη θρησκόληπτοι αναγνώστες,απ ο,τι βλεπω για καποιο λογο εχετε σχηματισει μεσα σας μια σχεδον παθολογικη αρνηση σε οτιδηποτε εχει να κανει με θρησκεια (και πατριδα). Αυτο ειλικρινα να το κοιταξετε.Και μετα να μορφωθειτε. Γιατι δεν ηταν ολοι οι Αγιοι της Εκκλησιας ταλιμπαν. Υπηρχαν ανθρωποι των γραμματων, που δωσανε την ζωη τους για τον συνανθρωπο τους. Αυτοι ηταν πραγματικοι ανθρωπιστες, οχι οι χιπστεραδες τις μπουγατσας που εχουν φτασει τον μηδενισμο σε αλλο επιπεδο.Και κατι ακομα. Το οτι εσυ δεν πιστευεις σε τιποτα, δεν σου δινει κανενα δικαιωμα να υποβιβαζεις αυτο που πιστευει ο αλλος. Αυτο ειναι φασιστικο και φανατικο.
Αγαπητε φωταδιστη αντιλαμβανομαι την αναγκη σου να ζησεις και συ εναν ευρωπαϊκο διαφωτισμο στη μικροαστικη Ελλαδιτσα του αφορητου επαρχιωτισμου.Αλλα ο διαφωτισμος προϋπεθετε και ειχε πισω του εναν Παπικο Μεσαιωνα, που εζησε η Δυση. Απο οσα εγραψες αντιλαμβανομαι οτι παραμενεις ανυποψιαστος μεχρι αυτην την ηλικια οτι το πρωτη μεταφραση και σχολιασμο της Ιλιαδας και της Οδυσσειας (Παρεκβολαι) τον εκανε ο Αρχιεπισκοπος Θεσσαλονικης Ευσταθιος. Χωρις να ειναι προθεση μου να σε σοκαρω θα σου προσθεσω οτι απο τους βασικους «μεσαιωνικους» σχολιασμους στον Αριστοτελη εκανε ο βυζαντινος θεολογος και λογιος Γεωργιος Παχυμερης. Και για να το χοντρυνω λιγακι αυτος που εισηγαγε στα ελληνικα μαθηματικα το μηδεν (0) ηταν ο θεολογος και λογιος Μαξιμος Πλανουδης. Και ολα τα παραπανω ενδεικτικα. Και τελειωνονας να σου πω οτι τον θρησκευτικο ορκο τον επεβαλε η παρεα του Οθωνα στον πρωτο νομο για τα ποινικα δικαστηρια οταν πηραν ειδηση οτι -τοτε- ο ελληνικος λαος ηταν θρησκευομενος και σκεφτηκαν οτι ηταν ενα καλο μεσο εκφοβισμου οσων πηγαιναν μαρτυρες στα δικαστηρια. Δεν μπορω να σε κακισω για τις αποψεις σου. Ξεκινουν απο αγνοια. Μονο με την ελληνικη εγκυκλια εκπαιδευση μπορω να στεναχωρηθω που σε εδωσε για τον ελληνικο πολιτισμο την εικονα της εποχης του Ρομαντισμου (τελη 19ου αιω) που ειχαν για την Ελλαδα οι ξενοι περιηγητες και παραμενεις μεχρι τωρα ανυποψιαστος για ο,τιδηποτε αλλο συγκροτει τον πολιτισμο αυτου του τοπου.
Κώστα..."αυτος που εισηγαγε στα ελληνικα μαθηματικα το μηδεν (0) ηταν ο θεολογος και λογιος Μαξιμος Πλανουδης. Πηγή: www.lifo.gr"ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Υποθέτω ότι εννοείς ότι εισήγαγε τον ΑΡΑΒΙΚΟ τρόπο ΓΡΑΦΗΣ του μηδενός - και ΟΧΙ το μηδέν... Τεράστια διαφορά ε;;;;; Όσον αφορα τη πρώτη μετάφραση της ιλιάδας και της οδύσσειας, από βικιπαιδεία διότι δεν γνωρίζω τέτοια ιστορία: "Δεν πρόκειτα για δικά του κείμενα, αλλά για συλλογή από πονήματα προηγουμένων σχολιαστών. Η απέραντη αυτή συλλογή δείχνει υψηλού επιπέδου επιμέλεια εκ μέρους του Ευστάθιου, ώστε να διασφαλίσει το σεβασμό απέναντι στις αυθεντικές πηγές." (μετάφρασηη;;;)Δεν θα αναφερθώ καν στη φράση περί βασικών σχολιασμών στον Αριστοτέλη!!!!Προφανώς, αυτοί που μιλούν για άγνοια είναι συνήθως οι καλύτεροι δημιουργοί εντυπώσεων...nice....
Οχι δεν εννοω καθολου οτι εισαγηγε τον αραβικο τροπο γραφης του μηδενος. Το μηδεν δεν υπηρχε καθολου στα ελληνικα μαθηματικα μεχρι να το εισηγηθει ο Μαξιμος Πλανουδης. Και σε ο,τι αφορα τον Ευσταθιο θα σε προετρεπα να διαβασεις το δύο ερμηνευτικα του εργα αντι να παπαγαλιζεις τη ... wikipedia. Και επειδη βλεπω οτι σπευδεις να διατυπωσεις με βεβαιοτητα γνωμη για πραγματα που μαλλον δεν γνωριζεις θα σε παραπεμψω στον κυριο, τη φωτογραφια του οποιου εχεις για avatar. Δινοντας λιγο διαφορετικο νοημα στη φραση του, ξερεις τι ελεγε : ''Wovon man nicht sprechen kann darüber muss man schweigen'' [Tractatus, (7)]
Αγαπητοί θρησκόληπτοι αναγνώστες,Δεν πιστεύω ότι υπάρχει Θεός, απλά το δηλώνω εξ αρχής προς αποφυγή παρανοήσεων. Ειλικρινά, πιστεύετε ότι ο Άγιος Δημήτριος ή ο Άγιος Νέστωρ ή οποιοσδήποτε άλλος άγιος/αγία θα έπρεπε να αντιπροσωπεύει ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα? Είστε όλοι τόσο στενόμυαλοι και τόσο φανατικοί που πιστεύετε ότι μας νοιάζει γιατί δεν πιστεύουμε στην εκκλησία ή γιατί θέλουμε να κάνουμε την μικρή μας επανάσταση? Όχι μικροί μίμοι της Ελένης Λουκά, δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Η ανεξιθρησκεία και η ελευθερία του λόγου είναι 2 βασικά κομμάτια της Ελλαδίτσας τα οποία προσπαθούμε ακόμα να διατηρήσουμε (πάλι καλά) και με το να παρυσφρύουν στην εκπαίδευση όλα αυτά τα μοιρολατρικά-θρησκευτικά μικροπράγματα, ναι στερούμε την ανεξιθρησκεία απο όλους. Δεν υπάρχει λόγος να λέμε προσευχή, να ορκιζόμαστε στον Θεό κλπ κλπ. ΠΡΕΠΕΙ να γίνονται όλα όχι με βάση την πλειοψηφία (γιατί ναι είμαστε χριστιανικό κράτος) αλλά με βάση το όλον. Πρέπει όλοι να μπορούν να συμμετέχουν σε όλα και τι πιο εύκολο απο το να γίνονται όλα σε ουδέτερο έδαφος. Μεγάλο λάθος και κατ' εμέ το Logo του Α.Π.Θ. που θα με στοιχειώνει για πάντα και ναι ίσως θα μπορούσε να έχει απλά τα 3 αυτά γράμματα που το αντιπροσωπεύουν αντί για τα μούτρα του οποιουδήποτε, γιατί αν είναι να έχει τα μούτρα κάποιου (και όχι του Αριστοτέλη) γιατί να μην έχει τα δικά μου, τα δικά σου, τα μούτρα όποιουδήποτε φοιτητή, καθηγητή ευεργέτη?Αυτά είχα να πω κράξτε ελεύθερα.Με εκτίμηση.
Το πρόβλημα είναι ότι εσύ κράζεις χωρίς να είσαι αντικειμενικός. Απλά μεγαλοποιείς τα πιστεύω σου μειώνοντας των απέναντι.Μπορεί η ανάμειξη των εκκλησιαστικών συμβόλων με τα πανεπιστήμια να μην είναι ό,τι καλύτερο αλλά απόψεις σαν τις δικές σου κάθε άλλο παρά βοηθάνε στην "επίλυση" των εν λόγω θεμάτων.
Αγαπητέ grayden, Αρχικά να σου πω ότι είναι και δική μου τιμή που μιλάμε! Εν συνεχεία, αν θεωρείς ότι εγώ είμαι προσκολλημένος και εσύ ο open minded μάλλον πρέπει να πας να κοιταχτείς. Δυστυχώς εγώ λέω στεγνά και καθαρά την άποψη μου, δεν προσπαθώ να μειώσω τα απέναντι. Αν λοιπόν μπορείς εσύ να απαρνηθείς τα εκκλησιαστικά σου κολλήματα που προφανώς και καμία θέση δεν έχουν στην εκπαίδευση, τότε έλα και απάντησε μου πάλι.Με εκτίμηση.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι το το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης ονομάσθηκε μεν Αριστοτέλειο, άλλα έχει σαν έμβλημα τον Άγιο Δημήτριο, που δεν είναι ο Άγιος Δημήτριος, άλλα ο Άγιος Νέστωρ. Είναι γνωστό ότι πήραν ως έμβλημα μία εικόνα τοιχογραφίας του Αγ. Δημητρίου από την εκκλησία του Αγ. Νικολάου του ορφανού που όμως μετά από χρόνια όταν καθαρίστηκε καλύτερα διαπιστώθηκε ότι ήταν ο άγιος Νέστωρ.... και άντε μετά να αλλάξεις τόσες σφραγίδες!!
Αυτό πια που όλοι έχουμε άποψη για όλα έχει παραγίνει... Ολοι είμαστε ειδικοί για τα πάντα.... Εγραψε κάποιος ένα άρθρο για το logo του ΑΠΘ και ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του χωρίς καμιά γνώση για το θέμα, έτσι για να πούμε κάτι, έτσι για να κράξουμε και λίγο την θρησκεία μιας και μας δόθηκε η ευκαιρία, γιατί κάθε hipsterας βέβαια που σέβεται έστω και λίγο το εαυτό του οφείλει να κράζει μια ώρα την ημέρα τις θρησκείες γιατί μας πάνε πίσω, είναι μισάνθρωπες, αναχρονιστικές μπλα μπλά μπλά.... εν τω μεταξύ η συντριπτική πλειονότητα αυτών ιδέα δεν έχει για την διδασκαλία και τον ρόλο που διαδραμάτισαν στις τέχνες και στα γράμματα (εν προκειμένω η ορθόδοξη, μιας και σε αυτήν ανήκει ο άγιος Δημήτριος)...Οσο για τον συντάκτη του άρθρου που έπαθε και ΣΟΚ μολις είδε το logo τι να πώ... Εχει και η υπερβολή τα όριά της...
Αυτά τα έκανε η εκκλησία όταν ήταν ταυτόσημο της εξουσίας.Η γνώση όμως είναι ή μάλλον πρέπει να είναι ανεξάρτητη από τις θρησκείες και τις εκάστοτε εξουσίες.Ο λόγος που την έπεσαν εδώ μέσα οι σχολιαστές, είναι επειδή αντικείμενο του άρθρου είναι πρωτίστως η πανταχού παρούσα και τα πάντα πληρούσα Εκλησσία, σνα η χώρα και πολλές εκφάνσεις της, ιδίως η παιδεία, είναι σαν τσιφλίκι της. Επίσης, πολ΄ύ κοσμός είναι αγανακτισμένος για το δάχτυλο που απλώνει σε ζητήματα ελευθερίας αλλά και για την φορολογική προστασία που απολαμβάνει, έχοντας την μισή Ελλάδα περιουσία. Κατά τα άλλα, ελεύθερη αγορά και Άει σηχτίρ στον Σοσιαλιστή Ανδρέα.Αποφασίστε πια!
Με συγχωρείτε αλλά το αντικείμενο του άρθρου δεν είναι αυτό, το αντικείμενο του άρθρου είναι η σχέση ενός συγκεκριμένου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος με την εκκλησία, υπάρχει τεράστια διαφορά. Αυτό που περιγράφετε πολύ γλαφυρά εσείς πιο πάνω είναι το σύμπλεγμα που ώθησε τους σχολιαστές να αρχίσουν να ποστάρουν σχόλια εναντίον της εκκλησίας. Ομως το άρθρο πραγματευόταν ένα διαφορετικό θέμα για το οποίο η συντριπτική πλειονότητα των σχολιαστών δεν έχει επαρκή γνώση - φαίνεται νομίζω ξεκάθαρα απ' τα σχόλιά τους - και παρ' όλα αυτά όλοι έχουμε άποψη... κατά την γνώμη μου δεν θα έπρεπε να έχουμε άποψη για κάτι που δεν ξέρουμε... Αυτό σχολίασα. ότι ο καθένας έχει άποψη και την εκφράζει για θέματα που δεν έχει επαρκή γνώση... Τωρα όσον αφορά τα υπόλοιπα που λέτε για περιουσίες και ελεύθερες αγορές και για τον Ανδρέα... εντάξει.... τι να πώ... απλά ψυχραιμία, ο θυμός δεν είναι πάντα καλός σύμβουλος..... α και δεν έχω μεταφυσικές αναζητήσεις, ούτε πιστεύω, και φυσικά θεωρώ ότι και η εκκλησία πρέπει να φορολογήται κανονικά όπως και ο υπόλοιπος κόσμος, αν εχει καμιά αξία βέβαια αυτό για σας... Αλλά άλλο το ένα άλλο το άλλο...
Διαφώτισέ με σε παρακαλώ για το ρόλο της θρησκείας μας στα γράμματα. Πες μου για το κρυφό σχολιό και τον Κοσμά τον Αιτωλό και τους Ιεράρχες που χωρίς αυτούς δεν θα υπήρχε η θεωρία της βαρύτητας. Η τέχνη της ορθοδοξίας δε, είναι άλλο πράμα. Όλες οι γυναίκες είναι ίδιες, με νεκρά μάτια και χρυσό background και γενικά άχρηστες εκτός αν έχουν ένα ανδροπρεπές παιδάκι στην αγκαλιά τους. Τόσο άχρηστες που ούτε για παππάδες δεν κάνου. Ούτε καν να μπουν στο ΙΕΡΟ- εκτός αν είναι για να τον καθαρίσουν. Η γλυπτική απαγορεύεται γιατί μπορεί να θεωρηθεί ειδωλολατρία και μη τύχει να διαβάσουμε τίποτα που περιέχει έρωτα (απαπαπαπαπαπα).Για χιλιετίες οι χριστιανοί και οι λοιποί φονταμενταλιστές-ταλιμπάν καπελώνουν ό,τι γουστάρουν. Για καμιά δεκαετία ο κόσμος αρχίζει και διαμαρτύρεται σχετικά και τσουπ! γίναμε όλοι χίπστερς που γκρινιάζουν επειδή είναι της μόδας.Αυτά που λες τα διαβάσαμε (με το ζόρι) όλοι στα βιβλία των θρησκευτικών μας.
1ον: Ξαναδιαβάστε παρακαλώ το σχολιό μου -αν το διαβάσατε καθόλου δηλαδή- είναι προφανές ότι δεν έχετε καταλάβει ή ότι δεν θέλετε να καταλάβετε τίποτα απ' όσα γράφω. 2ον: μια συμβουλή, απ' τη στιγμή που δεν έχετε επαρκή γνώση για κάποια θέματα - εν προκειμένω για την θεολογία της ορθόδοξης εκκλησίας - μην εκφράζετε τόσο εύκολα κρίσεις και θέσεις γιαυτά. Μπορείτε φυσικά να το κάνετε, δεν σας στερεί κανείς αυτό το δικαίωμα, αλλά νομίζω δεν θα στερήσει και κανείς το δικαίωμα απ τους ανθρώπους που έχουν μια γνώση για τα συγκεκριμένα θέματα να σας θεωρούν ανόητο, αν δεν έχετε πρόβλημα με αυτό... οκ.... Για να καταλάβετε καλύτερα τι εννοώ μπορείτε να διαβάσετε τα σχόλια του χρήστη kostas oikonomos (εννοώ το σχόλιο και την απάντησή του μετά στον χρήστη feel)
Το ρώτησα και παραπάνω, δεν πήρα απάντηση. Δύσκολο να διαφωνήσει κάποιος με τη φράση " για την διδασκαλία και τον ρόλο που διαδραμάτισαν στις τέχνες και στα γράμματα (οι θρησκείες)" , αφού είναι τόσο γενική όσο "τα πουλιά πετάνε - (αλλά όχι ο πιγκουίνος που είναι πουλί)".Στο θέμα μας: η σχέση της εκκλησίας και του ΑΠΘ;; Ή
ΔΕΝ ΞΕΡΩ είναι η απάντηση. Ελεος, διαβάζετε πιο προσεκτικά τα σχόλια, αυτό ακριβώς γράφω. Επειδή διάβασα το άρθρο και μετά τα σχόλια απο κάτω, τα οποία στην συντριπτική πλειονότητά τους ήταν άσχετα με το θέμα απλά είχαν πρόθεση να κράξουν, έγραψα ότι δεν χρειάζεται να έχουμε ντε και καλά άποψη για τα πάντα απ' τη στιγμή που για κάποια θέματα δεν έχουμε επαρκή γνώση. Τώρα αν πολλοί νόμισαν ότι το έλεγα αυτό επειδή εγώ ήξερα κάτι παραπάνω απ' αυτούς και ήθελα να κάνω τον έξυπνο δεν φταίω, εγώ ήμουν ξεκαθαρος. Και επιτέλους δεν είναι και τόσο τραγικό να πούμε ότι δεν ξέρουμε κάτι, είναι αδύνατον άλλωστε να γνωρίζουμε τα πάντα, αυτή η τάση να έχουμε γνώμη για όλα υποκρίπτει μια ψυχοπαθολογία....
Όχι ότι είναι επιχείρημα, αλλά με μία γρήγορη έρευνα που έκανα, πάρα πολλά από τα πανεπιστήμια της Ευρώπης έχουν στα λογότυπά τους θρησκευτικά σύμβολα, όπως σταυρούς, Αγίους, εκκλησίες, κλπ. Αναρωτιέμαι πόσο μας επηρεάζει σε προσωπικό επίπεδο αυτός ο θρησκευτικός καταιγισμός και μιλάω περισσότερο για τις νεότερες γενιές που ούτως ή άλλως έχουμε απομακρυνθεί από την Εκκλησία. Μακάρι το σήμα να ήταν το μόνο πρόβλημα του ΑΠΘ, αλλά επειδή δεν είμαι θιασώτης του ωχαδελφισμού, ας ξεκινήσουμε εκσυγχρονίζοντάς το και ας προχωρήσουμε στα πιο ουσιαστικά... να αλλάζουμε σιγά σιγά τις δομές και τις νοοτροπίες για να έχουν νόημα τα νέα σύμβολα!Επίσης θα ήθελα από τον αγαπητό Δημήτρη να εκσυγχρονίσει τα ελληνικά του και να μην μπλέκει τις ιστιοσανίδες με τις ιστοσελίδες :p
Μάλλον δεν κατάλαβες τι έγραψα και προφανώς διάβασες μόνο την πρώτη παράγραφο. Ως γεγονός το ανέφερα, όχι ως επιχείρημα υπέρ του παρόντος λογοτύπου. Στη συνέχεια προτείνω την αλλαγή του.
Κοίταξε: Όταν το κείμενο βρίθει απο σχόλια του τύπου "ελλαδιστάν", "μεσαίωνας", "οπισθοδρομική χώρα", "χωριατιά", "σκοταδισμός" και που και που πετάγονται και τα θέματα των gay απο το πουθενά και στο πιο άσχετο άρθρο (σχόλιο του Δον Ιδιώτη. Και σε αφιέρωμα για το πως να εκπαιδέυσετε το τσιουάουα σας, θα βγεί να κράξει τους Έλληνες) τέτοια εμπάθεια και άνεφ λόγου αποδόμηση. Ε οπότε, χρειάζεται ή μάλλον επιβάλεται να αναφερόμαστε και στους "άλλους". Αυτούς που για μερικούς δεν είναι κομπλεξικοί και βλαχάρες... Και όμως, εγώ ξέρω για κάτι St. George και κάποιους St. Patric και γιορτές και μπύρες... Και γενικά ωραίες καταστασούλες, μακριά απο άκυρα δράματα και υπερβολές. Μπά, Ταλιμπάν είναι και αυτοί. (Και η ειρωνία είναι, πως διαφωνώ με τα θρησκευτικά σύμβολα και σαφώς θα προτιμούσα τον Αριστοτέλη στο λογότυπο. Αλλά κάποιοι έχουν το ταλέντο να σε απωθούν, ακόμα και όταν λέτε το ίδιο πράγμα.)
Μάλλον δεν κατάλαβες τι έγραψα και προφανώς διάβασες μόνο την πρώτη παράγραφο. Το ανέφερα ως γεγονός και όχι ως επιχείρημα υπέρ του παρόντος λογοτύπου. Στη συνέχεια προτείνω την αλλαγή του σήματος και όχι μόνο.
Χιπστερίδα,εννοείς ότι σ'αυτά τα st. Andrew ,η εκκλησία εγείρει αξιώσεις ή χώνει το χέρι της; Γιατί αν είναι έτσι, τότε είναι που πρέπει να γίνουμε παράδειγμα και γι αυτούς.
Άντε με το καλό και μαντίλες στα Πανεπιστήμια.Οι τούρκοι ακόμα το συζητάνε, είναι καιρός να τους προλάβουμε. Α και για να μη ξεχνιόμαστε οι ομοφυλοφιλοι να περνάνε ένας ένας απ' τον σεβασμιώτατο Πειραιώς για να τους παραδίδεται ο αφορισμός τους...
Λοιπόν, το έψαξα λίγο με αφορμή το άρθρο και βρήκα αυτό το link http://ermionh.blogspot.gr/2009/02/blog-post_4716.html σύμφωνα με το οποίο "το Πανεπιστήμιο τής Θεσσαλονίκης ονομάσθηκε μεν Αριστοτέλειο, άλλα έχει σαν έμβλημα τον Άγιο Δημήτριο, που δεν είναι ο Άγιος Δημήτριος, άλλα ο Άγιος Νέστωρ". Σχετικά με τη σχέση Αγίου Δημητρίου και Αριστοτέλη για όποιον βαριέται να διαβάσει το link η απάντηση είναι απλή: Ο Άγιος Δημήτριος ήρθε πρώτος (ως έμβλημα στο πανεπιστήμιο)
Βασικα ειναι ο Αγιος Δημητριος αυτοπροσώπως, καμιά σχέση με Νέστωρα που λές. Το γράφει σχεδόν ανάγλυφα σε καθαρά Βυζαντινό-αγιογραφικό font. Η βυζαντινή γραφή και το φωτοστέφανο δε νομίζω ότι αφηνουν περιθωριο σε κανενα ξενο να νομισει οτι προκειται περι Αριστοτελη.
Η εκκλησία ξέρει πολύ καλά τι κάνει και το κάνει ύπουλα...Έδινε χορηγίες κάποτε με αντάλαγμα να είναι παρούσα σε σύμβολα, τελετές κλπ.Μη ξεχνάτε ότι στην αίθουσα τελετών του ΑΠΘ που γίνονται οι ορκομωσίες δεσπόζει στο φόντο ένα τεράστιο Βυζαντινό ψηφιδωτό, τύπου εκκλησία... Βέβαια αυτό είναι το λιγότερο, ο Σεραφειμ Πειραιώς στο mega το ΣΚ δήλωσε ότι δεν νοείται η πολιτεία να νομοθετεί χωρίς τη γνώμη της εκκλησίας... Από το άρθρο κρατάω μόνο: "έχουμε το μοναδικό πανεπιστήμιο στον κόσμο που το λένε Αριστοτέλειο. Και πάμε και κοπανάμε τον Άγιο Δημήτριο σα στάμπα σε όλα τα επίσημα έγγραφα"
Υπάρχουν και χειροτερα.Μου χουν πει για το πανεπιστήμιο στα Γιάννενα ότι αποφεύγονται τα γυμνά μοντέλα επειδή δεν το επιτρέπει η Εκκλησία.Τί να ισχύει άραγε στην Καλών Τεχνών;(Αρη, αξίζει να το ψάξεις)
Αυτο που μολις καποιος θιξει ενα ζητημα - *καλα δεν το συζητω αν εχει να κανει κ με την εκκλησια, ακομα χειροτερο- κ του την πεφτουν ολοι, ειλικρινα κ ποτε δεν το καταλαβα κ το βρισκω εκνευριστικο...πολυ καλα τα λεει ο φοιτητης κ μπραβο του!!
Ενώ εσύ δεν τα χώνεις; Η διαφορά σου είναι ότι συμφωνείς με τον αρθρογράφο. Χωρίς να διαφωνώ ή να συμφωνώ απόλυτα με καμία άποψη (είμαι κάπου στη μέση) μου φαίνεται αστείο να την πέφτεις σε κάποιον κριτικάροντάς τον που την έπεσε σε κάποιον άλλο
Ενω εσυ που εισαι καπου στη μεση ειναι οκ; μου φαινεται αστειο οτι το να παιρνεις θεση ειναι μεμπτο για καποιους ενω το να εισαι στη μεση ειναι το δεον, δηλ. ναι μεν αλλα ξερεις κτλ. Χιλιομετρα διαφορας σκεψης μας χωριζουν! Το Αριστοτελειο αντι να εχει στο λογοτυπο του τον Αριστοτελη εχει τον Αγιο Δημητριο κ αυτο εμενα μου φαινεται οντως τρελο. αλλα ξερεις δεν ειναι κ κακο, ειναι κ ο πολιουχος κτλ...βοηθεια μας!!
και τώρα κράζεις και για τη δική μου άποψη. Το θέμα δεν ήταν η ορθότητα της άποψής μου ή η δική σου, αλλά ο τρόπος που τη διατύπωσες. Και εξέθεσα τη δική μου θέση μόνο και μόνο γιατί άνθρωποι σαν εσένα πιστεύουν ότι όποιος διαφωνεί μαζί τους "είναι με τους άλλους". Για να μην μπερδεύεσαι θα σου το κάνω απλό: "κράζεις όσους κράζουν" βλέπεις το οξύμωρο ή μπα;
όταν κάθεστε να γράψετε ένα άρθρο με αφορμή να κράξετε και να μιλήσετε για θρησκευτικό σκοταδισμό, τουλάχιστον κάντε μια έστω έρευνα για το θέμα σας, το εικονίδιο με τον Αγιο Δημητριο δεν εγινε logo του πανεπιστήμιου ετσι απλα, ουτε καμια εκκλησια το επεβαλλε ουτε επειδη ειναι πολιούχος της πόλης! αν θες να βρεις το λόγο κάτσε και βρες τον πριν κανεις εικασιες! [ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΗ:Κι εσείς όταν κράζετε ένα άρθρο, διαβάστε το ολόκληρο. Το ότι είναι Πολιούχος το γράφει ο συντάκτης του άρθρου -Δημήτρης Τερζής (φοιτητής τμήματος Πολτικών Μηχανικών ΑΠΘ)- και μάλιστα κλείνει το άρθρο του έτσι. :)]
αν θες να βρεις το λόγο κάτσε και βρες τον πριν κανεις εικασιες! Λυπάμαι, αλλά εγώ δεν μπόρεσα να τον βρω. Μπορείς να μου πεις που να κοιτάξω; Στο site του ΑΠΘ πάντως δεν βρήκα κάτι. Αυτό που βρήκα, και ήταν ενδιαφέρον, ήταν ότι ιδρύθηκε το 1926 με μια σχολή: την Φιλοσοφική. Έπειτα, φυσικομαθηματικό κτλ κτλ, ενώ η θεολογική, παρόλο που προβλεπόταν από τον ιδρυτικό νόμο, ιδρύθηκε τελικώς το 1942...
Και γω σου λέω το άλλο, που είναι και απάντηση σε κάποιον που πιο πάνω έθιξε τις τρύπες του πανεπιστημίου έναντι του εμβλήματος:Αφού τόσα αλλάζουν, γιατί δεν αλλάζει το έμβλημα.Άρα, για να μηγν πολυλογώ, αφού συμπεράίνουμε ότι δεν θα πείραζε και να άλλαζε, για κάποιον λόγο δεν θα άλλαζε εύκολα.Μάντεψε!Για να αλλάξει το έμβλημα, πρέπει να αλλάξουν πολλά, φαίνεται...
Σε όλα τα σχολεία, οι μαθητές κάνουν την προσευχή τους κάθε πρωί.Όλες οι κυβερνήσεις ορκίζονται στο ευαγγέλιο.Υψηλόβαθμοι παππάδες καθορίζουν την σχολική ύλη κάθε χρονιά και αντιδρούν σε ό,τι δεν τους αρέσει με περισσότερη επιτυχία από κάθε απεργία της ΔΕΗ (φαντάσου).Στα δικαστήρια οι μάρτυρες ορκίζονται στον Θεούλη επίσημα.Ο αόρατος παππούλης που παρακολουθεί κάθε μας κίνηση βρίσκεται στο Σύνταγμα της χώρας.Μητροπολίτες/Δ.Υ. ασκούν ανοιχτά κριτική σε όποιους πολιτικούς δεν γουστάρουν από εκείνον το ξύλινο, σκαλιστό θρόνο που έχουν οι εκκλησίες για κύρηγμα και από κάτω χειροκροτούν τα πρόβατα.Οι ίδιοι απειλούν να αφορίσουν βουλευτές που θα ψηφίσουν πράγματα όπως το σύμφωνο κοινής συμβίωσης και ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ να περάσει το δικό τους χωρίς καν συζήτηση!αυτές ήταν μερικές από τις δικές μου ενδείξεις ότι η Ελλάδα είναι γεμάτη ταλιμπάν (που κατα τ'άλλα έχουν και μούτρα και κρίνουν άλλους) αλλά, ναι, και το λόγκο του ΑΠΘ είναι καλό ενδεικτικό φαντάζομαι.
Αν και δεν διαφωνώ σε πολλά από όσα γράφετε, σχολιάζω μόνο και μόνο για να σας κάνω να αντιληφθείτε πως μερικές φορές τα πράγματα μπορεί να έχουν και μια άλλη πλευρά για να τα ..ατενίσεις.Λοιπόν: Ξέρετε πολλά Πανεπιστήμια παγκοσμίως που φέρουν το όνομα ενός πραγματικά μεγάλου επιστήμονα που όμως να υπήρξε παράλληλα ακριβοπληρωμένος καθηγητής ιδιαίτερων σε τέκνο καρα-VIP του καιρού του;Ναι!!... Κι εγώ το ΑΠΘ έβγαλα.
Ότι ο Άγιος Δημήτριος είναι Πολιούχος Άγιος της Θεσσαλονίκης, μάλλον δεν το πήρατε υπόψη σας. Και ναι, έχετε δίκιο ότι θα έπρεπε να υπάρχει ο Αριστοτέλης στο λογότυπο, αλλά κι ο Άγιος Δημήτριος δεν μπήκε εκεί από το πουθενά. Ο Άγιος Δημήτριος είναι είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, κομμάτι της ιστορίας της Θεσσαλονίκης.Και κάτι ακόμα: Στις ορκωμοσίες, όποιος θέλει ορκίζεται με το χέρι στην καρδιά. Και τελικά, το Α.Π.Θ. έχει χίλιες δυο τρύπες... Το λογότυπο μας πείραξε!(φοιτήτρια τμήματος Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Α.Π.Θ. και Θεσσαλονικιά)
αλλά κι ο Άγιος Δημήτριος δεν μπήκε εκεί από το πουθενά. Ο Άγιος Δημήτριος είναι είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, κομμάτι της ιστορίας της Θεσσαλονίκης. Οπότε, ότι βρίσκεται/χτίζεται στη θεσ/κη να έχει ως σύμβολο τον Α.Δημήτριο επειδή είναι σύμβολο της πόλης.. ΟΚ, ΕΥΑΘ με σύμβολο τον Α.Δημήτριο. "Στις ορκωμοσίες, όποιος θέλει ορκίζεται με το χέρι στην καρδιά "Αν αυτό το θεωρείς λύση ή απάντηση, κρίμα...
Όλες οι πόλεις της Ελλάδας έχουν πολιουχους αγίους και άγιες(αλλοίμονο, στο Ελλαδιστάν ζούμε!). Προτείνω να καταργήσουμε και τα ονόματα τους(των πόλεων) και να πάρουν όλες το όνομα του πολιούχου να ξεμπερδεύουμε. Άσε που έτσι η πόλη θα έχει και όλη την "χάρη" του αγίου, λιγο το'χετε αυτό?
Από τα πρώτα σχόλια και μόνο καταλαβαίνεις ότι δεν έχει καμία ελπίδα αυτός ο κόσμος Αρη Κων.Δεν αντιλαμβανονται τον ύπουλο τρόπο που δρα υποδόρια το δηλητήριο.Σε όποιο τόπο και αν πας,σε μια σπηλιά εν παραδείγματι που βρεθηκε ας πούμε ένας Homo rudolfensis,με κάποιο περίεργο τρόπο θα ονομαστεί αμέσως το σπήλαιο του αγίου ημίτρελου του δρομοκαϊτειου βοήθειά μας.Τι σχέση μπορεί να έχει η γνώση η παιδεία και η μόρφωση με όλους αυτούς τους σκοταδιστές;
Κομμάτι της ιστορίας της Θεσσαλονίκης ο Άγιος Δημήτριος; Αναφέρεστε τότε που πολεμούσε τους Τούρκους και τους Βούλγαρους στα τείχη της πόλης; Ή τότε που σκότωσε τον κροκόδειλα στα δέλτα του Αξιού;Ή μήπως τον μπερδεύω με άλλο σούπερ ήρωα;τέλος πάντων πώς εμπλέκεται ο Άγιος Δημήτριος με την Ιστορία της πόλης;
Για να είμαστε σωστοί: Ωστόσο, ο χριστιανικός χαρακτήρας της πόλης έγινε εντονότερος στη διάρκεια της βασιλείας του Γαλέριου, όταν δίδαξε και μαρτύρησε ο πολιούχος της πόλης Άγιος Δημήτριος (305 μ.Χ.)Βικιπαιδεία (τέτοιες γνώσεις δεν έχω...)
@feelΓια να γίνεις Άγιος της πιο τρου θρησκείας που υπάρχει μετά τους μάνογουορ, πρέπει να είσαι χριστιανός και να σε σκοτώσουν με φριχτό τρόπο για αυτόν τον λόγο. Αυτό ήταν το κατόρθωμα του Αγιού Δημητρίου- μεγάλη η χάρη του. Για αυτό του αξίζει να είναι το σύμβολο του Πανεπιστημίου. Επειδή τον φάγανε οι Ρωμαίοι. σύμφωνα πάντα με την εκκλησία την οποία δεν χρειάζεται να είσαι παντελώς άβουλος για να πιστέψεις, αλλά βοηθάει.Τώρα, τι ακριβώς δίδαξε ο Άγιος, κανείς δεν ξέρει. Εκτός αν ρωτήσεις κάποιον παπά που έχει εσωτερική ενημέρωση και τα ξέρει όλα λόγω Αγίου Πνεύματος.Όσο για τον χριστιανικό χαρακτήρα της πόλης- χαχαχαχα τρολάρεις;(σορυ για το β' ενικό, δεν αναφέρομαι σε σένα προφανώς, μιλάω γενικά και αστειεύομαι)
ΛΟΛΑναφερόμουν στη σχέση θεσ/κης με α.δημήτριο. Αυτά που διάβασες είναι copypaste απο βικιπαιδεία....ΔΕΝ τα έγραψα εγώ... :)Προτιμώ τον ενικό, κάνει το όλο θέμα πιο true!!