Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο Λεωνίδας Καβάκος είναι υποψήφιος για βραβείο Grammy!

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο Λεωνίδας Καβάκος είναι υποψήφιος για βραβείο Grammy! Facebook Twitter
12

Με τις Σονάτες για βιολί του Μπετόβεν, το άλμπουμ που αποτέλεσε το δισκογραφικό του ντεμπούτο με την εταιρεία Decca, ο Λεωνίδας Καβάκος είναι υποψήφιος για βραβείο Grammy στην κατηγορία της Καλύτερης Ερμηνείας Μουσικής Δωματίου/Μικρού Συνόλου. Η απονομή των βραβείων θα γίνει στις 26 Ιανουαρίου 2014 στο Λος Αντζελες και, για μια ακόμη χρονιά, το σόου αναμένεται λαμπερό.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι πρόσφατα κυκλοφόρησε και η δεύτερη ηχογράφηση του κορυφαίου διεθνώς βιολονίστα από την ίδια εταιρεία, το Κοντσέρτο για βιολί του Μπραμς με την ιστορική ορχήστρα Gewandhaus της Λειψίας υπό τον Ρικάρντο Σαγί, ο οποίος μόλις ανακοινώθηκε επισήμως ως ο νέος μουσικός διευθυντής της Σκάλας του Μιλάνου όπου θα διαδεχτεί τον Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ από το 2015. Το ίδιο έργο ερμήνευσε ο Καβάκος τον Νοέμβριο που μόλις πέρασε και στο Μέγαρο Μουσικής , με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Βασίλη Χριστόπουλο, στην επετειακή συναυλία για τα 60χρονα του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής. [*]

Οι υποψηφιότητες από τη σελίδα των Γκράμι [*]

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο Λεωνίδας Καβάκος είναι υποψήφιος για βραβείο Grammy! Facebook Twitter

(στο πιάνο τον Καβάκο συνοδεύει ο Enrico Pace)

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο Λεωνίδας Καβάκος είναι υποψήφιος για βραβείο Grammy! Facebook Twitter

Ένα απόσπασμα του δίσκου, σε ζωντανή εκτέλεση. 

Leonidas Kavakos and Enrico Pace playing Beethoven Violin Sonata No.6, Op.30 No.1 - Allegro

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ (από την Μουσιπαίδεια)

Ο Λεωνίδας Καβάκος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967.

Έμαθε βιολί (από 6 ετών) με δάσκαλο στα πρώτα του βήματα τον πατέρα του εκλεκτό βιολιστή της ΚΟΑ Κων/νο Καβάκο.

Αργότερα, συνέχισε τις σπουδές του στο Ελληνικό Ωδείο με τον Στέλιο Καφαντάρη, αποφοιτώντας με Α' βραβείο και χρυσό Μετάλλιο (απονεμόμενο για πρώτη φορά στην Ιστορία του Ωδείου). Στη συνέχεια έφυγε για ανώτερες σπουδές στην Αμερική, στο Πανεπιστήμιο Ιντιάνα Πλούμιγκτον (με υποτροφία "Αλ. Ωνάσης"), όπου μαθήτευσε κοντά στον διακεκριμένο Τζόζεφ Γκίνγκολντ.

Το 1984, προτού ακόμα τελειώσει τις σπουδές του, εμφανίστηκε στο Ηρώδειο και στο Φεστιβάλ Μidem των Καννών, όπου οι κριτικοί τον αποκάλεσαν "Μεγάλο Άρχοντα του βιολιού". Στη συνέχεια, το 1985, κερδίζει το Α' βραβείο και χρυσό Μετάλλιο στο Φεστιβάλ "Σιμπέλιους" του Ελσίνκι. Εκεί, η οικογένεια του Σιμπέλιους του εμπιστεύτηκε την παρτιτούρα της αρχικής γραφής του Κοντσέρτου για βιολί (1903/4) του κορυφαίου Φινλανδού συνθέτη. Το Κοντσέρτο ηχογραφήθηκε στη Φινλανδία και υπό τις 2 μορφές του (η πρώτη, σε Α' παγκόσμια εκτέλεση) και το 1991 αυτός ο δίσκος τιμήθηκε με το βραβείο Deutsche Grammophon ως η καλύτερη ηχογράφηση Κοντσέρτου της χρονιάς (ο Λ. Καβάκος έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα του έργου ώς το 2007).

Έχει συμπράξει ως σολίστ με τις σπουδαιότερες Ορχ. του Κόσμου, τις ΣΟ: του Σικάγου, της Βαλτιμόρης, του Σαιντ Λιούις, της Ινδιανάπολης και Σάντα Μπάρμπαρα, του Σιάτλ, την Εθνική Ορχ. της Ουάσιγκτον, την "Αμέρικαν" της Ν. Υόρκης, τη ΣΟ του Βερολίνου, τις Φιλαρμονικές: της Στουτγάρδης, του Λονδίνου, της Μόσχας, του Ελσίνκι, της Σκωτίας, την "Ηalle'" του Λονδίνου, κ.ο.κ.

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο Λεωνίδας Καβάκος είναι υποψήφιος για βραβείο Grammy! Facebook Twitter

Έχει διδάξει βιολί σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ (master classes) και έχει ηχογραφήσει δίσκους στην Αμερική, την Ιταλία και τη Φινλανδία, ενώ εμφανίσεις του έχουν μαγνητοσκοπηθεί σε διάφορες χώρες. Έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία και διακρίσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπως: το Α' Βραβείο "Σιμπέλιους", τα 3 πρώτα Ειδικά βραβεία (για έργα Μπαχ, Υζαΰ και Παγκανίνι) στον διεθνή Διαγωνισμό "Indianapolis" (1986), το A' βραβείο και χρυσό Μετάλλιο στο διαγωνισμό "Walter Naumburg" (στο Carnegie Hall της Ν. Υόρκης), το A' βραβείο και χρυσό Μετάλλιο στον Διαγωνισμό "Παγκανίνι" (1988), το βραβείο Leonardo da Vinci, και το βραβείο "Σπύρου Μοτσενίγου" της Ακαδημίας Αθηνών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι όταν κέρδισε τον Διαγωνισμό "Παγκανίνι", ο πρόεδρος της κριτικής Επιτροπής διάσημος μαέστρος Ferari δήλωνε προς τους ανταποκριτές των ευρωπ. εφημερίδων: "Ο Καβάκος είναι για το βιολί ό,τι πιο ψηλό μπορεί να αγγίξει η ανθρώπινη φαντασία". Ο δε Norman Lebrecht, από τους εγκυρότερους κριτικούς, έγραψε: "Το παίξιμο του Καβάκου μοιάζει ζυγισμένο σ' έναν γκρεμό--κοντά στο ακατόρθωτο". Αλλά και ο μοναδικός Μ. Ροστροπόβιτς, όταν συνεργάστηκε με τον Καβάκο, δήλωσε: "από ότι γνωρίζω, ο Καβάκος είναι ο σπουδαιότερος νέος μουσικός του Κόσμου...". Εκτός του Ροστροπόβιτς, ο Καβάκος έχει συνεργαστεί και με άλλους διάσημους καλλιτέχνες, όπως τον σερ Γεχούντι Μενουχίν, τον Έζα-Πέκα Σαλόμεν, τον Μαξίμ Σοστακόβιτς, τον Γιούρι Σιμόνοφ, τον Ράμαντ Λέπαρντ, κ.ά. Το 1988 ίδρυσε Τρίο (με τον τσελίστα Martti Rousi και τον πιανίστα Pe'ter Nagy) που πρωτοεμφανίστηκε στο Φεστιβάλ του Ελσίνκι και ακολούθησαν εμφανίσεις σε φινλανδικά Φεστιβάλ.

Το 1988 το Τρίο πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα ("Παλλάς" Αθηνών) και έκτοτε έχει δώσει διάφορες συναυλίες και συνεργάζεται με το ΜΜΑ. Στο πλαίσιο των Εκδηλώσεων του "Μεγάρου", ο Καβάκος διοργανώνει κάθε χρόνο ένα εβδομαδιαίο "Φεστιβάλ" μουσικής δωματιου με ιδιαίτερη απήχηση στους φιλόμουσους. Επίσης, από το 1995, στα πολλαπλά του καθήκοντα προστέθηκαν (ως μη ώφελεν...) και εκείνα του διευθυντή της ΚΟΘ. Μεταξύ των δίσκων του: «ΚΟΑ, Κοντσέρτο Μέντελσον» (1987, ΑΝΕΞΑΡΤ. 91073), «Ιnternational Violin Competition» (1987, ΚOCH), «Vivaldi: Οι 4 Εποχές» (1988 MUSICA VIVA 88006), «Paganini: 24 Capricci» (1990, DYNAMIC 66), «Έργα για βιολί» (1993, KOCH). 

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

3 σχόλια
> Με τις Σονάτες για βιολί του Μπετόβεν> (στο πιάνο τον Καβάκο συνοδεύει ο Enrico Pace)Οι σονάτες δεν είναι «για βιολί» ή «για βιολί με συνοδεία πιάνου», αλλά «για πιάνο με υποχρεωτική συνοδεία βιολιού». Δηλαδή ο Καβάκος είναι που συνοδεύει τον Pace και όχι το ανάποδο.Καλή επιτυχία και στους δύο![ΣΧΟΛΙΟ ΑΡΗ: Είσαι σίγουρος; Αφού λέγονται *Violin Sonatas*! (Επίσης: 10 Violin Sonatas ο τίτλος του δίσκου, τον Καβάκο έχουν στο εξώφυλλο, το όνομα του Καβάκου είναι με μεγάλα γράμματα και όλες οι κριτικές μιλάνε για το βιολί των Violin Sonatas. Λανθασμένα, εννοείς, δίνουν τόση σημασία στο βιολί παραγκωνίζοντας το πιάνο;]
Το όργανο που κυριαρχεί σε μια "σονάτα για βιολί" και εκτελεί το σολιστικό μέρος είναι το βιολί, και το πιάνο έχει το ρόλο της συνοδείας. Όταν μιλάμε για σονάτα σκέτη, εννοούμε έργο που γράφτηκε για πιάνο. Είναι πειστικός ο "λύκος", παραλίγο και γω να ξεχάσω ότι ξέρω. Κατά τα άλλα χίλια μπράβο στον Καβάκο.
Τι ξεχάσατε δεν ξέρω, ξέρω τι δεν ξέρετε. Ανοίξτε κανένα βιβλίο μορφολογία, αγαπητέ πριν επιδείξετε τέτοια βεβαιότητα. Ο όρος 'Σονάτα' αναφέρεται στη μορφολογική φόρμα, όχι στην ενορχήστρωση. Εννοείται ότι υπάρχουν σονάτες για σόλο πιάνο, ή για οποιοδήποτε όργανο με συνοδεία πιάνου.
@ΆρηςΕίμαι σίγουρος. Ο ίδιος ο Μπετόβεν τις ονόμαζε έτσι. [Εδώ](http://bit.ly/1aZbG8i) είναι το εξώφυλλο της ένατης σονάτας. Γράφει: Sonata per il Piano-forte ed un Violino obligato, δηλαδή "Σονάτα για πιάνο και υποχρεωτικό βιολί". "Υποχρεωτικό" σημαίνει ότι η συνοδεία από το βιολί δεν είναι προαιρετική, αλλά υποχρεωτική.Ψάξε και στις [επιστολές του Μπετόβεν](http://bit.ly/1cqqBt5) (σε αγγλική μετάφραση) για "violin accompaniment" και θα βρεις τις εκφράσεις:> "I could only find at the publisher's here some of my earlier Sonatas with violin accompaniments"> "Pianoforte Sonata, with violin accompaniment, 60 ducats"> "The Sonata with violin accompaniment, which will be sent from here by the next post"Και οι σονάτες του Μότσαρτ είναι "για πιάνο με υποχρεωτική συνοδεία βιολιού".Φυσικά έχουν γραφτεί από άλλους συνθέτες και σονάτες για βιολί με συνοδεία κάποιου πληκτροφόρου. Εγώ αναφερόμουν όμως στις σονάτες του Μπετόβεν, αφού σ' αυτές αναφέρεται η παρούσα ανάρτηση.Τώρα, γιατί τις λένε "σονάτες για βιολί", "violin sonatas", "Violinsonaten" κλπ: διότι είναι συντομότερο από "σονάτες για πιάνο με υποχρεωτικό μέρος βιολιού". Στο εξώφυλλο έχουν μόνο τον Καβάκο για λόγους μάρκετινγκ, αφού αυτός είναι ο σταρ της ηχογράφησης. Δηλαδή αν η ηχογράφηση μιας συμφωνίας του Μπετόβεν έχει στο εξώφυλλο μόνο τον Κάραγιαν εκστατικό, σημαίνει ότι το έργο είναι για μαέστρο σόλο, χωρίς ορχήστρα; :-)@MeBeast 11.12.2013 | 20:58Σωστά γράφει η Wikipedia. Πράγματι μια "violin sonata" είναι "for violin accompanied by a keyboard instrument".@konstantinap 12.12.2013 | 09:02Πράγματι, το όργανο που κυριαρχεί σε μια "σονάτα για βιολί" είναι το βιολί.
Οι δάσκαλοι μου έλεγαν: : "Αν δεν είσαι σίγουρος για κάτι, άκου την μουσική και θα το καταλάβεις"Η συγκεκριμένη σονάτα opus 47, είναι γραμμένη εντελώς ισότιμα για βιολί και πιάνο. Σε όλα της τα μέρη. Άρα είχαμε όλοι δίκιο. Ευχαριστώ που με βάλατε 8 το πρωί να ακούσω Όιστραχ. Καιρό είχα να πάρω τέτοια ευχαρίστηση (Παρόλ' αυτά έγραψα πως άκουσα Όιστραχ, κι όχι τον Ομπόριν στο πιάνο, που είναι εξίσου εκπληκτικός.) Καλημέρα