ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ταμπέλες εναντίον γυναικών

Ταμπέλες εναντίον γυναικών Facebook Twitter
10

[Aπό τη Λένα Φουτσιτζή]

«Το 70% των αντρών πιστεύουν ότι οι γυναίκες πρέπει να υποβαθμίσουν την προσωπικότητά τους για να γίνουν αποδεκτές» είναι η πρώτη πρόταση στην περιγραφή της διαφήμισης που από τις 7 Νοεμβρίου έχει γίνει viral. Πάνω από 5 εκατομμύρια views και 14.000 likes για κάτι που εξακολουθεί να διχάζει τον (δυτικό) κόσμο. Εξακολουθούμε να διαφωνούμε στο αν υπάρχει ουσιαστική ισότητα μεταξύ των φύλων; Όπως φαίνεται από τις αντιδράσεις, ναι.

Η διαφήμιση δείχνει ότι όταν ένας άντρας δείχνει δυναμισμό στη δουλειά του, είναι «ηγέτης», ενώ μια γυναίκα «αυταρχική». Όταν ένας άντρας επικεντρώνεται στη δουλειά του είναι «αφοσιωμένος» ενώ η γυναίκα «εγωίστρια».

Η διαφήμιση καταφέρνει να περάσει ένα ισχυρό μήνυμα με λίγες εικόνες. Η ευκολία ανάγνωσης είναι αυτό που την έκανε τόσο δημοφιλή. Όταν οι άντρες και οι γυναίκες έχουν την ίδια συμπεριφορά, οι θεατές τους φωτίζουν με διαφορετικό τρόπο. Οι θεατές δεν είναι μόνο οι άντρες, οι θεατές είναι και οι άντρες και οι γυναίκες. Τα στερεότυπα εφαρμόζονται σε ομάδες, αλλά ο στόχος τους είναι όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως φύλου, καταγωγής και ηλικίας. Όλοι είμαστε ευάλωτοι στις ταμπέλες διότι οι ταμπέλες διευκολύνουν τις ερμηνείες. Είναι κουραστικό να πρέπει να διαμορφώνεις και να αναθεωρείς συνέχεια τις απόψεις σου μετά από εξέταση των δεδομένων, είναι τόσο πιο εύκολο να υιοθετήσεις ό,τι κυκλοφορεί στον αέρα, γιατί έτσι μένει περισσότερος χρόνος να ασχοληθείς με τα κουτσομπολιά της τηλεόρασης.

Η διαφήμιση αυτή είναι μια καλή αφορμή να αναρωτηθούμε αν βιαζόμαστε να αντιδράσουμε με τον γνώριμό μας τρόπο. Πριν αισθανθεί κάποιος ότι θίγεται προσωπικά και βιαστεί να απορρίψει το μήνυμα, ας σπαταλήσει μερικά δευτερόλεπτα για να σκεφτεί.

 

Μετά από την πρώτη αυθόρμητη αντίδραση βέβαια, προκύπτουν και οι σκέψεις. Ποιο είναι αυτό το «70% των αντρών;». Από ποια έρευνα προέκυψε αυτό το αποτέλεσμα; Το μήνυμα είναι άξιο προσοχής, αλλά ο στόχος είναι να αγοράσουμε σαμπουάν. Και δυστυχώς, ενώ η διαφήμιση είναι από τις Φιλιππίνες, οι πρωταγωνιστές είναι αδύνατα λευκά μοντέλα της Δύσης. Όπως και να το κάνεις, μια διαφήμιση είναι μια διαφήμιση.

 

 

Ελλάδα
10

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Στις δύο πρώτες περιπτώσεις η γλώσσα του σώματος των αντρών και των γυναικών είναι φανερά διαφορετική. Οι άντρες έχουν προτεταμένο το δάχτυλο τους για ελάχιστο χρόνο και χωρίς να το κινούν ιδιαίτερα σε αντίθεση με τις γυναίκες, στην δεύτερη περίπτωση η γυναίκα έχει σηκωμένα φρύδια και γενικά εξόφθαλμα διαφορετική έκφραση.Αν ξέρει κάποιος καλύτερα υποθέτω ότι μπορεί να συνειδητοποιήσει τέτοιες διαφορές και στις υπόλοιπες περιπτώσεις.Αντικειμενικότητα από διαφήμιση δεν θα περιμέναμε ιδιαίτερη, αλλά βρίσκω ενοχλητική την προσπάθεια να περάσει ένα ομολογουμένως ορθό και χρήσιμο μήνυμα μέσω εξαπάτησης και υπερβολής.
Θα μείνω μόνο στο γενικό: "Όλοι είμαστε ευάλωτοι στις ταμπέλες διότι οι ταμπέλες διευκολύνουν τις ερμηνείες. Είναι κουραστικό να πρέπει να διαμορφώνεις και να αναθεωρείς συνέχεια τις απόψεις σου μετά από εξέταση των δεδομένων..." Ισχύει και για ταμπέλες και για γενικεύσεις και για πολλά από τα λογικά σφάλματα γενικότερα. Κάνουν την πραγματικότητα πιο διαχειρίσιμη, πιο αντιμετωπίσιμη, γιατί αλλιώς είναι χαώδης και χάνεσαι. Αλλά αυτή είναι. Το να σε προτρέπεις να τα σβήνεις όλα και να ξαναρχίζεις όταν βλέπεις να υπάρχει λόγος, είναι για καλό. Και το μυαλό θέλει το format του.
η πραγματικη ζωη δεν εχει καμια σχεση με αυτο που δειχνει το βιντεο, στην πραγματικη ζωη η ταχυτητα ειναι τετοια των συνδιαλλαγων που οπως λεει και το κειμενο ο κοσμος δεν μπαινει πλεον σε κατασταση αναλυσης αλλα κοιταει πως να παρει αυτο που του αναλογει. δεν εχετε καταλαβει ολοι οσοι ασχολειστε με τους υποτιθεμενους διαχωρισμους, ειτε αντρων γυναικων ειτε ιδεολογιων ειτε οτιδηποτε οτι ο 21 αιωνας εχει διαλυσει καθε ανδρο διαχωρισμου απο μονος του για να εγκαθιδρυσει εναν και μονο αρχοντα, τον κυνισμο. Ωποτε μεσα σε αυτην την κυνικη κοινωνια δεν υπαρχει πλεον χρονος για κανεναν να αντιπαρατεθει με κανεναν. Ποιος νοιαζεται μεσα στον τεραστιο ογκο υποθεσεων να πει μια δικαστινα αυταρχικη? Ισως παλια στην μεσαιωνικη Γερμανια, σε ενα χωριο μια δικαστινα να ειχε προβληματα λογω του φυλλου της, αλλα τωρα μιλαμε για αλλες ταχητητες που εχουν καταστησει τον καθε διαχωρισμο οχι ανηθικο αλλα μη χρησιμο.
Εγώ δεν καταλαβαίνω το εξής: γιατί όταν μια γυναίκα θέλει κάνει κουμάντο, να έχει τον απολυτο έλεγχο, φωνάζει, τσιρίζει, είναι αυταρχική κτλ μέσα στο σπίτι, οσον αφορά δηλαδή το μεγάλωμα των παιδιών και τις δουλειές του σπιτιού, δεν τρέχει τίποτα, ενώ όταν έχει ακριβώς την ίδια συμπεριφορά στον εργασιακό χώρο γίνεται χαμός;Aπάντηση:Μάλλον γιατί το μεγάλωμα των παιδιών και οι δουλειές του σπιτιού δεν την κάνουν να κερδίζει χρήματα...
γιατί πρέπει υποχρεωτικά όποιος κάνει κουμάντο να τσιρίζει, να φωνάζει και να είναι είναι αυταρχικός στο σπίτι ; Επίσης το ότι μπορεί ο άντρας να το ανέχεται (για οποιοδήποτε λόγο) δεν σημαίνει πως είναι οκ ούτε πως πρέπει να το ανεχονται οι υπόλοιποι σε ένα εργασιακό περιβάλλον.