Αντιδράσεις για τη "ρατσιστική" φωτογραφία της συντρόφου του Αμπράμοβιτς

Αντιδράσεις για τη "ρατσιστική" φωτογραφία της συντρόφου του Αμπράμοβιτς Facebook Twitter
52
Αντιδράσεις για τη "ρατσιστική" φωτογραφία της συντρόφου του Αμπράμοβιτς Facebook Twitter

Μεγάλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στο διαδίκτυο η φωτογράφηση της Ντάσα Ζούκοβα, της συντρόφου του Ρώσου μεγιστάνα Ρομάν Αμπράμοβιτς. Η Ντάσα Ζούκοβα φωτογραφήθηκε για το λογαριασμό ρώσικου ηλεκτρονικού περιοδικού να κάθεται πάνω σε ένα ομοίωμα ημίγυμνης μαύρης γυναίκας.

Η φωτογράφηση κυκλοφόρησε μάλιστα χθες, ανήμερα της ημέρας μνήμης του Αφροαμερικανού ηγέτη των κοινωνικών δικαιωμάτων Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Η ίδια η Ζούκοβα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού Garage, αλλά η φωτογράφηση έγινε για το περιοδικό Buro 24/7.

Οι αντιδράσεις ήρθαν από παντού. Όπως γράφουν τα Νέα, η εκδότρια της ιστοσελίδας FashionBombDaily.com Κλερ Σούλμερς ήταν μεταξύ των πρώτων που εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τη φωτογραφία, υποστηρίζοντας πως το μήνυμα της φωτογραφίας ήταν ξεκάθαρο: «Η λευκή κυριαρχία και υπεροχή βασίζονται σε μια φαινομενικά γαλήνια αλλά εξευτελιστική μεταχείριση».

Μετά το σάλο που προκλήθηκε το περιοδικό έκοψε τη φωτογραφία, ώστε να μην φαίνεται ολόκληρο το ομοίωμα της μαύρης γυναίκας.

52

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

20 σχόλια
Α, εντάξει τώρα, όλα μπήκαν στην σωστή τους βάση, τέχνη που θέλει να προκαλέσει τον απλό, στενόμυαλο, άτεχνο λαουτζίκο. Μη παρεξηγήσιμο από μια μικρή ομάδα επίλεκτων , πιο ελιτίστικο γίνεται; Τελικά από όπου και αν το πιάσεις βρωμάει. Τελεία.
γι'αυτο και έχει καταντήσει αηδία η 'contemporary art' βεβαια δεν ειναι ολη η τεχνη έτσι . και μαλιστα υπαρχει κ πολυ 'αντι-contemporary art' που 'την λέει' σε αυτήν την ελιτίστική πλευρά .... αρκει να ψάξεις κ θα βρεις ; )
Φαντάζομαι πως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, θα το ψάξω (μετά φυσικά από το "έχω καλύτερα πράγματα ασχοληθώ" χαχα.)Και με την ευκαιρία να σου αναφέρω πως συμφωνώ με την προσωπική συμβουλή που δίνεις πιο πάνω.
Όσο για την forniphilia από ό,τι κατάλαβα πρόκειται για κάπου είδους φετίχ, και καλά κάνει και είναι, όταν αφορά ενηλίκους που συμμετέχουν σε αυτή συνειδητά και αυτοβούλως, από εκεί και πέρα , ως τέχνη και με την μορφή που την παρουσιάζουν εδώ είναι επιεικώς αισχρή και άκρως προσβλητική.
Βασικά εκτός από κακόγουστο είναι και προσβλητικό, ακόμη και αν είχαμε αφαιρέσει τα χαρακτηριστικά της φυλής και του φύλου, και είχαμε βάψει το ομοίωμα ροζ με πράσινες βούλες, είναι προσβλητικό γιατί τονίζει την ανισότητα, ένας άνθρωπος που κάθεται σε έναν άλλο άνθρωπο (έστω και ομοίωμα) . Ναι, εγώ δεν το βρήκα αστείο, και έχω σιχαθεί όλες αυτές τις απολογητικές και τάχαμου ειλικρινείς δηλώσεις μεταμέλειας, που ακολουθούν μετά την επιτηδευμένη και προμελετημένη κίνηση προσβλητικών εικόνων και σχολίων με σκοπό την (αυτό) διαφήμιση," ας λένε ότι θέλουν, αρκεί να γράφουν σωστά το όνομά μου", στην προκειμένη μιλάω για το περιοδικό Buro 24/7, σωστά δεν το έγραψα;
Πως το είδε ο Alexander Kargaltsev ,Ρώσος καλλιτέχνης και ακτιβιστής υπερ των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων: http://www.huffingtonpost.com/2014/01/24/gay-russian-artist-black-woman-chair_n_4659014.html?utm_hp_ref=mostpopular
Όταν πρωτο είδα την φωτογραφία αυτό που σκεφτηκα ήταν πρώτον πόσο κακόγουστη έιναι, δευτερον τη άβολη στάση της κυρίας που κάθετε πάνω (δείτε πρόσωπο / πόδι) και μετά πολύ μετά τον ρατσιστικό όπως λέτε χαρακτήρα. Κοιτάζοντας δίπλα μας στην καθημερινότητά μας έχουμε δει όλοι μας μεγαλύτερα ρατσιστικά φαινόμενα... Απο την άλλη πλευρά έγινε μια πολύ καλή διαφήμιση τόσο της κυρίας( που ανάγκη δεν την έχει εδω που τα λέμε) του δημιουργού και του περιοδικού για το οποίο έγινε η φωτογράφηση!!! ΚΑΙ χωρίς να θέλω να παρεξηγηθω δεν συμφωνώ καθόλου με την εν'λόγω φωτογράφηση και δεν συμφωνώ με την ονομασία της κάθε ανωμαλίας ενος καλλητεχνη για τέχνη. έχουμε χάσει λίγο τον μπούσουλα...
" Ιn reality, it is not about racism as such. It is about the clumsy exposure of a strange work of art to popular culture in a way that begs to be misunderstood. "Από το άρθρο της guardian που ποσταρε κάποιος παρακάτω στα σχόλια. Φραση κλειδί: "begs to be misunderstood" Με αλλα λόγια το έργο είναι φτιαγμένο ΓΙΑ ΝΑ παρεξηγηθεί (!) από τη λαϊκή κουλτούρα. Δηλαδή οι πιθανοτητες ειναι οτι ο περισσοτερος κόσμος θα το παρεξηγησει, κάτι που γνωριζε απο πριν πολυ καλα και ο γλυπτης και ο φωτογραφος και η κυρια π ποζαρει! Στην πραγματικότητα (κ εδω ειναι το αστειο) αν καποιος το καλοσκεφτεί δεν έχει κάτι το 'παρεξηγήσιμο' πάνω του , οπότε βγαίνει και από πάνω ο καλλιτέχνης και σου δίνει εσενα (που το έχεις κατακρίνει) τη σκυτάλη του 'ρατσιστή'. Είναι φαυλος κύκλος 'σκέψης' που αν δεν έχεις καθόλου εμπειρία από τον κόσμο της contemporary art δεν σε κατηγορώ αν σου φαίνεται ξένος! Πάντως γι'αυτό το λόγο ειπα πιο κάτω οτι 'ψαρώσατε' όλοι . Τεσπά, είναι πραγματικά θέμα αισθητικής και μόνο το όλο ζήτημα, και αν περνάει καποιο μύνημα μόνο ΄ρατιστικό' δεν είναι αυτό 'για όνομα του Θεού' . Συμβουλή προσωπική: όσον αφορά το 'contemporary art' (που, παρολο που λέγεται contemporary ειναι και στα τελευταία του , διότι υπάρχουν πολυ πιο exciting πραγματα στο χώρο της Τεχνης αυτη τη στιγμή, αναφορικά κ με Τεχνολογια , που εχει εισβαλλει για τα καλα στο τομέα της Τέχνης...) οτιδήποτε δεν σου αρέσει ο μόνος τρόπος να το 'κατακρίνεις' ειναι να μην του δώσεις καμία σημασία. Το να μιλήσεις για ένα αποτυχημένο (κατα τη γνωμη σ) έργο contemporary art το κάνει 'επιτυχημένο' (στο μικρό μυαλουδάκι του καλλιτέχνη με το μεγάλο 'ego' π το έφτιαξε και αυτό θεωρούσε ως την επιτυχία του. πφ!) _Ουφ! τα ειπα ολα_
Εισαγωγή στη (μη επιλεκτική) σημειωτική.Είναι σημαντικό το context στο οποίο κοινοποιείται κάτι. Αν είναι σε έκθεση τέχνης, τότε σαφώς πρέπει να προστατεύεται η ελευθερία της έκφρασης. Αν είναι όμως κάτι μεταξύ κοσμικού ρεπορτάζ και καλλιτεχνικής "και καλά" φωτογράφισης τότε το πλαίσιο είναι πολύ διαφορετικό. Αφενός, εδώ πρόκειται για δημοσιογραφία (στενά ή ευρέως εννοούμενη), η οποία υπόκειται σε δεοντολογία.Αυτός που απεικόνισε την εκσπερμάτωση στον εσταυρωμένο δεν την έκανε εικονογράφηση σε ρεπορτάζ αλλά επέλεξε συγκεκριμένο χώρο και πλαίσιο για να περάσει το μήνυμά του.Αφετέρου δεν διάλεξε το πλουσιότερο πέος του κόσμου αλλά ένα κοινό θνητό πέος. Αν είχε διαλέξει ένα από τα πλουσιότερα άτομα στον κόσμο για το ρόλο του εκσπερματιστή του τότε η σημειολογία του θα ήταν πολύ διαφορετική και θα υπόκεινταν στην αντίστοιχη κριτική.Δεν στέκει λοιπόν η κατηγορία περί υποκρισίας. Πρόκειται περί διαφορετικών πλαισίων, εξού και οι διαφορετικές απόψεις. Ναι, είναι λογικό να υπερασπίζεσαι την ελευθερία της τέχνης όταν είναι στα χωράφια της. Όταν βγαίνει απέξω δεν είναι απλή τέχνη.Ακόμη, το να βάζεις μια πάμπλουτη λευκή να κάθεται πάνω σε ένα έπιπλο από σώμα μαύρης δεν είναι αφενός στις προθέσεις του αρχικού γλύπτη Allen Jones αλλά μετά-δήλωση του φωτογράφου ο οποίος χρησιμοποιεί το έργο για το δευτερογενές δικό του μήνυμα.Άρα εδώ οι κριτικές δεν απευθύνονται στον Τζόουνς αλλά στον φωτογράφο. Η δημοσίευση αυτής της φωτογραφίας της Ντάσα εκτός context τέχνης χάνει οποιοδήποτε καλλιτεχνικό claim και επιτρέπει τη μετάφραση του έργου με τον πλεόν ρατσιστικό τρόπο.Και εδώ υπάρχει άλλη μια σημαντική λεπτομέρεια. Άλλο ένα έργο που βάλλει ενάντια στην εξουσία και την καταπίεση (θρησκευτική) και άλλο ένα έργο που μπορεί να εκληφθεί σαν γιορτή κυνισμού, πλουτοκρατικού, ρατσιστικού και σεξιστικού (και αυτός που το δημιούργησε δεν εξασφάλισε κατάλληλο πλαίσιο ώστε να μην εκλαμβάνεται έτσι, εν δεν ήθελε μια τέτοια ερμηνεία).Και τέλος ναι, είναι χίλιες φορές πιο άρρωστο να κάθεσαι πάνω σε έναν άνθρωπο από το να εκσπερματίζεις σε ένα σύμβολο.
Νομιζω πως βαζεις τα πραγματα σε κουτάκια και εισαι απόλυτος/η σε αυτα που λες. Εγω δεν συμφωνώ οτι πρεπει το μυαλό μας βλεποντας τη φωτο να πάει σε ρατσιστικές σκέψεις και ούτε οτι 'δεν έχουν εξασφαλίσει το πλαίσιο' ωστε να μην συμβει αυτό. Τελοσπάντων, ναι ειναι κακόγουστη η φώτο, αλλά το να εκλαμβάνεις subliminal ρατσιστικά μυνήματα αυτόματα σε κάνει να φαίνεσαι λες και θεωρείς τον εαυτό σου 'ανώτερο' και παίρνεις θέση 'υπερασπιστική' για να υποστηρίξεις το 'κατώτερο' (με τη ματιά σου) άτομο .
Το σχόλιο σου έπρεπε να το ονομάσεις "εισαγωγή στην προσωπική μου σημειωτική" ή Στην "δική μου ερμηνεία περί σημειωτικής".Επίσης για να ξεκινήσω από την τελευταία σου πρόταση, το τι είναι πιο πολύ άρρωστο δεν θα το καθορίσεις εσύ. Εσύ μπορείς να μιλάς για σένα κ καλά κάνεις, όχι όμως να γενικεύεις. Λίγο υπερφίαλο δε νομίζεις? Για κάποιους ανθρώπους η θρησκεία είναι πάνω απ'όλα, δε θα γίνεις εσύ αυτός που θα "ζυγίσεις" τις προσβολές!Επίσης όταν πρέπει να κάνεις τόσο μεγάλη ανάλυση, για πλαίσιο αναφοράς, "context", "claim", και ψειρίζεις τη μαιμού, γίνεται πασίδηλη η αγωνία σου να ανακαλύψεις επιχειρήματα για να δικαιολογήσεις κ να δώσεις υπόσταση σε κάτι που δεν υφίσταται. Πολιτική ορθότητα α λα καρτ δεν υπάρχει. Τέχνη α λα καρτ δεν υπάρχει. Ή θα δεχτούμε την ανυπαρξία μέτρου και ελευθερίας έκφρασης σε όλα ή είμαστε απλά υποκριτές που ενδεχομένως να εξυπηρετούμε διάφορα συμφέροντα αναλόγως την ατζέντα που έχουμε (κ δεν αναφέρομαι σε σένα με αυτό το τελευταίο, μιλάω γενικά)Τέλος να συμπληρώσω προς αποφυγήν παρεξήγησης ότι είμαι άθεος, άθρησκος και αδιαφορώ πλήρως για τις θρησκείες. Η υποκρισία όμως μου τη δίνει "απ'όπου κ αν προέρχεται" (μιας και είναι κ της μόδας η έκφραση)
Καλό publicity stunt. Σχετικά με τις αντιδράσεις....υπερβολές... τελικά είναι τόσο έυκολο να περάσει κανείς στο άλλο ακρό. Τι πιο ρατσιστικό από το να φοβάται ένας καλλιτέχνης να χρησιμοποιήσει το "μαύρο" μήπως και θεωρηθεί ρατσιστής (ασχέτως του concet του έργου). Οι "ευαισθητοποιημένοι" κατακριτές βλέπουν μόνο ότι θέλουν να δούν και αναπαράγουν ρατσισμό.... θα 'θελα πολύ ο δημιουργός να είναι μάυρος για να "μπερδευτούμε " περισσότερο.Παρεπιπτόντως νομίζω πως μία αντίστοιχη σειρά επίπλων είχε σχεδιάσει αρκετά παλιότερα και ο Polanski.Νομίζω πως το concept έχει πλέον "καεί". Αν θέλει κάποιος να σοκάρει θα πρέπει να χρησιμοποιήσει σώματα μη καλοσχηματισμένα, ηλικιωμένων κλπ.
100% κακόγουστη σαν φωτογραφία. ρατσιστική από την άποψη ότι μια λευκή κάθεται πάνω σε μια έγχρωμη και σεξιστική γιατί ο εν λόγω καλλιτέχνης (Allen Jones) χρησιμοποιεί γυναικεία ομοιώματα σε "υποτακτικές" στάσεις για την δημιουργία των επίπλων του.
Για την ακρίβεια, το έπιπλο - γιατί δεν πρόκειται για ζωντανή γυναίκα - δεν είναι του ίδιου του Jones αλλά του Bjarne Melgaard, Νορβηγού της Νέας Υόρκης. Πήρε όλο κλασικό σετάκι του Jones (δύο τραπεζάκια, καλόγερο και την εν λόγω καρέκλα) και δημιούργησε μια εκδοχή με μάυρες γυναίκες στη θέση των λευκών. Μια ενδιαφέρουσα ανάλση του γιατί μπορεί να του ήρθε να κάνει κάτι τέτοιο, εδώ:http://www.theguardian.com/artanddesign/jonathanjonesblog/2014/jan/21/racist-chair-bjarne-melgaard-dasha-zhukovaΤώρα, το κατά πόσον τα γνώριζε ή τα έλαβε υπόψη της όλα αυτά η σελέμπριτι, δεν το ξέρω. Αμφιβάλω πάντως. Μάλλον της είπανε "κάτσε" και έκατσε. Από το καλό της προφίλ.
τα πάντα ειναι θεμα αισθητικής . και ως γνωστόν, 2 διαφορετικοί άνθρωποι δεν γίνεται να έχουν την ίδια αισθητική . μαθηματικός κανόνας της τέχνης νο.1 .παρεπιπτόντως , η καρέκλα προσβάλει ναι μεν την αισθητική μου , αλλά δεν μπορώ να χωνέψω πώς όλοι στα σχόλια (εκτός από 1) κάθονται και ψαρώνουν (τέχνη/ περνάει κάποιο μύνημα/ ακτιβισμός κλπ) . Επίσης, ρατσιστικό ειναι το οτι όόόλοι σας (ξεκινώντας απο το αρθρο) προσηλωθήκατε στο χρώμα (!) του δέρματος της κούκλας (και μετά στη στάση της) και καταλήξατε στα συμπερασματα σας ..
δεν ξερω τι ειχε στο μυαλο του ο δημιουργος, αλλα αυτο εχει σημασια να μαθευτει πριν ξεκινησουν ολοι να γαβγιζουν απερισκεπτα.το χιουμορ εχει πολλες πτυχες και αυτη του συγκεκριμενου δεν ειναι να λυθουμε στα γελια οπως με τα ανεκδοτα με τις κλανιες της γριας!συνηθως οταν οι πολλοι συνηθιζουν ή βολευονται με μια κατασταση αλλα κανουν τα στραβα ματια,οταν αυτη τους παρουσιαζεται προκλητικα καταμουτρα δυσανασχετουν.γι'αυτο και μια τετοια φωτογραφια θα μπορουσε να βοηθησει σε μια αλλη εποχη.σημερα που τα εχουμε αφησει πισω μας ολα αυτα σαν κοινωνια μια τετοια δημοσιευσει μας φαινεται σαν η αρχη του κακου ε?αν ηταν πακιστανος αντι για μαυρος?αν ηταν εργατης χαλυβουργιας?ειναι τυχαια η επιλογη της ημερας δημοσιευσης εν τελει?
Α ρε υποκριτάρες! Ο τύπος που εκσπερματώνει τον εσταυρωμένο είναι τέχνη και ελευθερία έκφρασης και όποιος θίγεται είναι αρτηριοσκληρωτικός και φανατικός ζηλωτής. Αυτό όμως δεν είναι τέχνη είναι ρατσισμός και προσβολή. Πόσα μέτρα και πόσα σταθμά, φιλελεύθεροι, προοδευτικοί? Τελικά είστε κάποιοι όλα αυτά τα βαρύγδουπα, αρκεί να είναι εντός των δικών σας ορισμών. Ο ορισμός του φαρισαϊσμού.
Διαφορά ανάμεσα στον τύπο που εκσπερματώνει και στη Ντάσα.-Ο τύπος εκσπερματώνει επάνω στο σύμβολο μιας πανίσχυρης οργάνωσης που ασκεί σημαντική εξουσία στη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων-Η Ντάσα στρώνει τον λευκό πισινό της επάνω σε μια γυναίκα που αντιπροσωπεύει μια φυλετική ομάδα η οποία έχει καταπιεστεί και καταπιέζεται συστηματικά για αιώνες
Ο μέσος πιστός που προσβάλλεται από την "τέχνη" της εκσπερμάτωσης δεν τον ενδιαφέρει η "πανίσχυρη οργάνωση" και η μασονία. Τον ενδιαφέρει ότι προσβάλλεται το θρησκευτικό του πιστεύω, όπως ένας μαύρος ή μια γυναίκα προσβάλλεται από ταυτή την "τέχνη". Η "ασέβεια" λοιπόν της τέχνης είναι ίδια ακριβώς. Μην προσπαθούμε να σκάψουμε τόσο βαθιά προκειμένου με το ζόρι να βρούμε επιχειρήματα να δικαιολογήσουμε τον φαρισαϊσμό. Είναι όπως η σάτιρα. Ή θα τα σατιρίζουμε όλα (θρησκείες, φυλές, πιστεύω, επιλογές κλπ) ή καλύτερα να ασχοληθούμε με το τένις.
Η δουλειά που έκανε ο δημιουργός νομίζω είναι πολύ υπερβολική και κραυγαλέα για να είναι όντως ρατσιστική. Κλίνω προς την καλλιτεχνική πλευρά και την παρουσίαση της χειραγώγησης ή ακόμα και της εκπόρνευσης ή της χρήσης ως sex toy (βάσει κάποιων λεπτομερειών της εικόνας) των μαύρων γυναικών. Αν είναι όντως έτσι, τότε το concept, κατά την άποψή μου, είναι πρωτοποριακό και έξυπνο.Αν ψάξεις όμως τη δουλειά του Allen Jones, βλέπεις οτι στη θέση της μαύρης γυνάικας, σε πολλά artworks, βρίσκονται λευκές.Μπορεί επίσης ο άνθρωπος απλώς να το εμπνεύστηκε, να του άρεσε η όλη ιδέα και να το υλοποίησε. Και τελικά να μην έχει κανένα νόημα. (μου κίνησα το ενδιαφέρον, πάω να το ψάξω εκτενέστερα)
Περισσότερο κακόγουστη μου φαίνεται παρά ρατσιστική. Δηλαδή αν δεν ήταν στην φωτογραφία μια μαύρη γυναίκα και ήταν αντίστοιχα μια λευκή τότε θα ήταν όλα οκ, μέλι-γάλα; Υ.Γ. άσχετο αλλά τα μοντέλα που δούλεψαν δεν έχουν γνώμη για την φωτογράφιση; Δεν θα έπρεπε να τις ρωτήσει κανείς;