Πριν λίγο καιρό βάλαμε ένα άρθρο-αναδρομή στο πώς αντιμετωπίζονται οι γκέι χαρακτήρες στα ελληνικά τηλεοπτικά σήριαλ.
Η Ηλέκτρα Θεοδωρακέα (φωτογραφία) που έκανε το μεταπτυχιακό της με τίτλο Environmental Communication and Management στην Σουηδία, ερεύνησε τις αναφορές περιβαλλοντικών θεμάτων σε τρεις ελληνικές κωμικές σειρές, και αυτά είναι τα συμπεράσματά της.
Πώς αναφέρονται τα περιβαλλοντικά ζητήματα στις ελληνικές σειρές;
Πολλές φορές όταν παρακολουθούμε σειρές βλέπουμε μια ιστορία ανθρώπων να ξετυλίγεται μπροστά μας και δεν είναι λίγες οι φορές που σαν τηλεθεατές ταυτιζόμαστε και συναισθανόμαστε τους ήρωες της αγαπημένης μας σειράς. Ένας χαρακτήρας μια σειράς, λοιπόν, μπορεί να επηρεάσει ταυτόχρονα μια μεγάλη μερίδα της κοινωνίας. Κάπως έτσι μια προσωπική ανησυχία γίνεται μαζική και έτσι μπορεί να κατασκευαστεί ένα κοινωνικό πρόβλημα**. Η επιρροή των τηλεοπτικών σειρών στη κοινωνία είναι αντικείμενο μελέτης και εδώ για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχει ένα κομμάτι ενός βιβλίου στο οποίο υπάρχει κεφάλαιο για την ανάλυση της ρητορικής των Simpsons .
Το ΡΕΤΙΡΕ
Θα ξεκινήσω, λοιπόν, με ένα επεισόδιο από το γνωστό σε όλους μας Ρετιρέ. Στο επεισόδιο 10, η πολυαγαπημένη μας Κατερίνα ψάχνει την γούνα της, την οποία της την έχει πάρει η ανιψιά της, την οποία υποδύεται η Τζόυς Ευείδη. Όπως όλοι θυμόμαστε, η ανιψιά της Κατερίνας παρουσιαζόταν σαν το προβληματικό στοιχείο της οικογένειας, η οποία σκεφτόταν διαφορετικά και συχνά τα άκουγε από τη θεία της επειδή ήταν αντιδραστική, υπερβολική και δεν ήταν σε θέση να συντηρήσει τον εαυτό της. Το αντίστοιχο κομμάτι είναι από την αρχή έως το λεπτό 08:47.
ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ
Στους Απαράδεκτους έχουμε δύο βίντεο.
Το ένα έχει να κάνει με τη διαχείριση αποβλήτων και το άλλο έχει να κάνει με τη Χορτοφαγία και τις Γούνες.
Στο πρώτο βίντεο, στο επεισόδιο 18, οι υπάλληλοι που δουλεύουν στην καθαριότητα του δήμου Αθηνών, επί Τρίτση κάνανε απεργία και οι αγαπημένοι μας ένοικοι δεν ξέρουν τι να κάνουν με τα σκουπίδια τους και αναφέρονται σε αυτά που κάνουν αυτοί οι "οικολόγοι" όπως η ανακύκλωση που ωστόσο δε ξέρουν πως γίνεται.
Στο δεύτερο βίντεο, επεισόδιο 29, παρουσιάζεται ένας φίλος από το ηρωικό παρελθόν του Σπύρου. Ωστόσο αυτός ο φίλος δεν είναι όπως ακριβώς των περίμεναν, αφού αποδεικνύεται πως είναι ένας γραφικός τύπος, ο οποίος παρουσιάζεται να υπερασπίζεται με σθένος τα δικαιώματα των ζώων που χρησιμοποιούνται για γούνες και τη χορτοφαγία.
επεισόδιο 18 (αρχίστε στο 4:31)
επεισόδιο 29 (αρχίστε στο λεπτό 08:19)
DOLCE VITA
Το Ντόλτσε Βίτα έχει φυσικά ξεχωριστή θέση λόγο του χαρακτήρα της Ντορίτας! Είμαι σίγουρη ότι μου χουν διαφύγει πολλά αλλά έβαλα όσα μπόρεσα να θυμηθώ.
Η Ντορίτα θέλει να πάει στις χελώνες στη Ζάκυνθο και παίρνει τα καταπληκτικά σχόλια από τη μαμά της και τη γιαγιά της.
Η Ντορίτα κλαίει για τους Κορμοράνους. Τι είναι άραγε οι κορμοράνοι;
Η Ντορίτα κατηγορεί τη μάνα της ότι δε συμμερίζεται το δράμα των πιγκουίνων (από το 02:00 μέχρι το 2:50)
Η Ντορίτα τσαντίζεται που τις έχουν ετοιμάσει έκπληξη με το "νεκρό" χριστουγεννιάτικο δέντρο
Η Σάσα παίζει χαρτιά με τις φίλες της και την πληροφορούν ότι η Ντορίτα κυνηγούσε την Καρανάσιου να της ψεκάσει με μπογιά την γούνα. Η Σάσα τη δικαιολογεί λέγοντας πως έχει μπλέξει με αυτούς τους οικολόγους που με τη κουβέντα καταλήγουν πως είναι κάτι σα τους σατανιστές αλλά αυτοί δε τρώνε κρέας
*Growing up with television: Cultivation Processes , G. Gerbner, L. Gross, M. Morgan, N. Signorielli, J. Shanahan in Jennings Bryant Dolf Zillmann,(2008) Media Effects Advances in Theory and Research, Lawrence Erlbaum Associates
** Constructing a Social Problem: The Press and the Environment
σχόλια