Σε δοκιμαστική λειτουργία μπήκαν πλέον οι νέοι συρμοί του μετρό οι οποίοι είναι 3ης γενιάς και θα δοθούν στην κυκλοφορία το επόμενο διάστημα.
Οι 17 συνολικά νέοι συρμοί έχουν τα ακόλουθα τεχνικά χαρακτηριστικά:
-Συνολικό μήκος συρμού 106 μέτρα, αποτελούμενος από 6 βαγόνια.
-Χωρητικότητα σε επιβάτες, καθήμενοι 188, όρθιοι 844, σύνολο 1032.
-Μέγιστη ταχύτητα 120χλμ./ώρα, ταχύτητα λειτουργίας 80χλμ./ώρα.
-Δύο μονάδες κλιματισμού στο διαμέρισμα των επιβατών σε κάθε βαγόνι και μια στην καμπίνα του οδηγού.
-Κάθε βαγόνι διαθέτει 8 θύρες επιβατών ανά όχημα (4 σε κάθε πλευρά) σχεδιασμένες έτσι ώστε να αποτρέπεται η παγίδευση δαχτύλου ή άλλου μέρους του σώματος.
-Διαθέτουν βελτιωμένο σύστημα για την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών με κινητικά προβλήματα. Υπάρχουν ηλεκτρικά αναπτυσσόμενα σκαλιά, τα οποία ενεργοποιούνται με το πάτημα ενός κουμπιού και ενώνουν το διάκενο της πλατφόρμας με τον συρμό.
-Διαθέτουν κλειστό σύστημα τηλεόρασης (CCTV) με κάμερες, που καταγράφουν ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό του τρένου, ώστε με ασφάλεια ο οδηγός να κλείνει τις θύρες.
-Διαθέτουν ασύρματο δίκτυο (Wireless LAN) που μεταφέρει και λαμβάνει πληροφορίες στο τρένο για παραμέτρους ελέγχου, όπως πιθανές βλάβες, χιλιόμετρα που διήνυσε ο συρμός κ.α.
-Επίσης διαθέτουν οθόνες για την πληροφόρηση των επιβατών, καθώς και φωτιζόμενους χάρτες με led, πάνω από τις πόρτες εξόδου, με την πραγματική θέση του συρμού.
-Για τον έλεγχο ύπαρξης καπνού στο εσωτερικό των βαγονιών υπάρχουν ειδικοί αισθητήρες ανίχνευσης.
Η ΣΤΑΣΥ έχει παραλάβει 5 από τους 17 νέους συρμούς και σύμφωνα με τους σχετικούς υπολογισμούς, σε 15 ημέρες θα είναι έτοιμοι για καθημερινή, πλήρη λειτουργία.
σχόλια