Πριν από τέσσερα χρόνια το περιοδικό «Wired» είχε κυκλοφορήσει με εξώφυλλο μια φράση που είχε προκαλέσει έναν σχετικό πανικό και συζητιόταν για αρκετούς μήνες μετά: «The Web is dead. Long live the Internet» (το άρθρο βρίσκεται εδώ).
Οι αρθρογράφοι του «Wired», τότε, κατηγορούσαν τις νέες συσκευές και κυρίως τα applications, τα οποία εν πολλοίς θα άλλαζαν το παραδοσιακά άναρχο Web και θα το έβαζαν σε καλά ταξινομημένα κουτάκια στην υψηλής ανάλυσης οθόνη ενός tablet ή ενός smartphone.
Τα γεγονότα και οι αριθμοί που παράθεσε σε πρόσφατο άρθρο του το TheNextWeb δείχνουν να επαληθεύουν το προφητικό άρθρο του «Wired», ιδίως όσον αφορά τον τρόπο που οι νεότερες γενιές αντιλαμβάνονται έννοιες όπως το σέρφινγκ, το γκουγκλάρισμα ή η ανταλλαγή μηνυμάτων.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα tablets υιοθετήθηκαν en masse από τη γενιά των χρηστών του Ιnternet που μεγάλωσε μαζί με τον παγκόσμιο ιστό, μέσω του email, των παραδοσιακών browsers και της αναζήτησης πληροφοριών μέσω του Google. Έτσι, ο βαθμός ηλικιακής απορρόφησης των tablets κυμαίνεται σύμφωνα με την Pew ως εξής:
16% 15-20 ετών
18% 20-29 ετών
25% 30-55 ετών
Για τις μεγαλύτερες γενιές χρηστών του Ιnternet, το tablet εξέφρασε και εκφράζει μια «φυσική προέκταση» του κλασικού PC ή του laptop, εκεί που ολόκληρη η εμπειρία του Web ήταν συμπυκνωμένη σε ένα και μοναδικό «application», τον web browser. Τα tablets αποτελούν προσομοίωση του παλιού κόσμου του web, ενώ επιτρέπουν και μια ματιά στον καινούργιο μέσω της δυνατότητάς τους να υποστηρίζουν το κατέβασμα εφαρμογών.
Όμως, οι νεότερες γενιές χρηστών, δηλαδή οι έφηβοι, που σύμφωνα με τα στοιχεία της PEW RESEARCH βιώνουν κατά 74% την εμπειρία του web κυρίως μέσω του smartphone τους και κατά 55% αποκλειστικά μέσω smartphone, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο. Το Web γι’ αυτούς σημαίνει applications. Πολλά και μικρά applications που κάνει διαφορετικά πράγματα το καθένα και όλα μαζί συνθέτουν αυτό που κάποτε οι παλιότεροι ονόμαζαν «σερφάρισμα».
Αυτή την τάση αναγνώρισαν από νωρίς τόσο το Facebook και το Twitter όσο και νέοι παίκτες όπως το Instagram, το Vine, το Secret και το SnapChat, που λειτουργούν ως web-based εφαρμογές, χωρίς την ανάγκη ενός site.
Οι σημερινοί έφηβοι, που η ηλικία τους θα αυξάνεται παράλληλα με τις ίντσες της οθόνης του smartphone τους και τη διάρκεια της μπαταρίας του, σε λίγο καιρό δεν θα δίνουν δεκάρα για τα tablets, η αγορά των οποίων έχει αρχίσει να συρρικνώνεται ήδη. Θα είναι, όμως, διατεθειμένοι να πληρώνουν για καλοσχεδιασμένα Apps που κάνουν καλά ΕΝΑ πράγμα και συνεργάζονται με άλλα για την ολοκλήρωση ενός task. Και αυτή η «εφαρμογοποίηση» του Ιnternet είναι που θα επιφέρει τον αργό θάνατό του, όπως το ξέραμε.
σχόλια