ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: Τι θα πω στα παιδιά μου για την Κοντσίτα;

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: Τι θα πω στα παιδιά μου για την Κοντσίτα; Facebook Twitter
206

 

Σήμερα, λόγω της ιδιαιτερότητας της ερώτησης, θα απαντηθεί μόνο αυτή η μια ερώτηση. Δεν άντεξα να απαντήσω σε άλλες. Συγχωρήστε με, όταν τη διαβάσετε θα καταλάβετε.

Αγαπητή Α, μπα. Αυτό το θέαμα με την κονσίτα, με ξεπερνάει. Είμαι νέα, είμαι μαμά, έχω φίλους gay. Αλλά αυτό που είδα, και οι βραβεύσεις που ακουλούθησαν, με ξεπέρασε. Και ερωτώ. Όταν με ρωτήσει το παιδί μου, μαμά τι είναι αυτό, τι θα του πω; Άντρας; Γυναίκα; Που σταματάει η προοδευτικότητα, τα δικαιώματα των ανθρώπων και ξεκινάει το ανώμαλο; Γιατί όταν βγαίνει μια κοντσιτα στην tv και όλοι χαίρονται, όταν είναι πλέον νόμιμο ένα κόμμα παιδόφιλων, ίσως να έχουμε χάσει λίγο το όριο. Ναι, ο καθένας έχει δικαίωμα να κάνει αυτό που θέλει, αλλά πρέπει να προκαλεί τόσο πολύ; - προβληματισμένη

Ε λοιπόν, δεν περίμενα ότι θα χρειαστεί να απαντήσω κι εγώ στο ερώτημα «τι θα πούμε στα παιδιά μας».


Η ερώτηση σου περιέχει έναν αχταρμά ο οποίος έχει προκύψει από φόβο και άγνοια, με ολίγο από (ή μάλλον περισσότερο) εμποτισμένα προνόμια που δεν διστάζεις να εξασκείς.


Ας προσπαθήσουμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι.

Το «έχω φίλους γκέι» των στρέιτ

Το πιο παλιό επιχείρημα των ρατσιστών, πιο κλασικό και από τον Μπαχ. Είναι το «ο καλύτερος μου φίλος είναι μαύρος» των λευκών. Με το «έχω φίλους γκέι, ΑΛΛΑ...» όμως, το μόνο που κάνεις είναι να αποκαλύπτεις την προκατάληψή σου, γιατί αυτό που ΔΕΝ λες, είναι το «έχω φίλους γκέι, αλλά δεν είναι σαν την Κοντσίτα, άρα η Κοντσίτα είναι ανώμαλη». Οι γκέι «φίλοι» σου, λοιπόν, καλύπτουν τις προκατασκευασμένες σου ιδέες για το τι είναι άντρας/γυναίκα, και γι' αυτό είναι και «φίλοι» σου (ενώ είναι γκέι! Συγχαρητήρια για την ανεκτικότητά σου). Άσε που δεν πιστεύω ότι έχεις γκέι φίλους, αλλά αυτό δεν έχει σημασία, θεωρητικά μιλάω.

 

Ας είναι γκέι, πρέπει να προκαλεί τόσο πολύ;

Άλλη κλασική ατάκα, πιο κλασική και από τα διαμαντένια σκουλαρίκια. «Μα γιατί, γιατί οι άλλοι δε φέρονται όπως θέλω εγώ;» Αν και σοκάρεσαι κάπως εύκολα, ο στόχος δεν είναι η πρόκληση για την πρόκληση. Αν ήσουν μέλος μιας μειονότητας που σε άλλες χώρες διώκεται, φυλακίζεται και δολοφονείται και στη δική σου χώρα αντιμετωπίζεται στην καλύτερη με σιωπηλή ανοχή υπό τον όρο να παραμείνει στα σκοτάδια, ενώ παραβιάζονται τα δικαιώματά της νομικά και θεσμικά... μάλλον σε μπέρδεψα τώρα. Μια άλλη ερώτηση: εσύ γιατί φέρεσαι τόσο πολύ σαν στρέιτ γυναίκα, ντύνεσαι σαν στρέιτ γυναίκα, μιλάς σαν στρέιτ γυναίκα, πηγαίνεις μόνο σε μαγαζιά που πηγαίνουν στρέιτ γυναίκες; Το καταλάβαμε ότι είσαι στρέιτ, κράτα το για το κρεβάτι σου, μην μας το τρίβεις και στα μούτρα.

Σχετικά με την άγνοια.

Πιστεύεις, όπως φαίνεται, ότι οι ομοφυλόφιλοι, οι τρανς και όλοι αυτοί που τέλος πάντων, δεν είναι στρέιτ, είναι «ανώμαλοι», και αυτό φαίνεται α) επειδή αναφέρεις μόνη σου τη λέξη και β) επειδή τους ταυτίζεις πάνω κάτω με τους παιδόφιλους – ή πιστεύεις ότι προς τα εκεί πηγαίνουν κι αυτοί. Αυτό, εκτός από άγνοια, είναι τρομερά επιθετικό, βάναυσο και προσβλητικό. Να σου πω την αλήθεια, αυτή τη στιγμή δεν έχω κουράγιο. Αν δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά μεταξύ δύο ή περισσότερων συναινούντων ενηλίκων και ενός εγκλήματος, από πού να αρχίσω να λέω; Ελπίζω κάποιος στα σχόλια να έχει την ψυχραιμία που μου λείπει αυτή τη στιγμή.

 

Πού σταματάει η προοδευτικότητα και τα δικαιώματα των ανθρώπων και πού ξεκινάει το ανώμαλο;

Αυτό, αν και νομίζεις ότι είπες μεγάλη φιλοσοφία, είναι πολύ απλό. Το «ανώμαλο» ξεκινάει εκεί όπου παραβιάζονται τα δικαιώματα, η αυτοδιάθεση και τα όρια του άλλου.


Δεν θα έπρεπε να είναι δύσκολο. Αν κάποιος θέλει να κάνει κάτι που δεν περιορίζει ή καταπιέζει ή απειλεί τη ζωή του άλλου, είναι εντάξει, Ό,ΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑ ΑΥΤΟ. Τα μούσια της Κοντσίτα δεν πιστεύω να σε εμπόδισαν να πας στον μπακάλη για λίγη φέτα, ούτε σε καθυστέρησαν στην ουρά για το ATM. Ψήφισες την Κυριακή; Δεν πιστεύω να σου απαγόρεψε την είσοδο κανένας γκέι με κολλητό V; Μήπως κάποια γυναίκα με μούσια σου απαγόρεψε να κάνεις κοινή φορολογική δήλωση με τον άντρα σου;

 
Ο λόγος που δεν θέλεις να το καταλάβεις είναι ότι το μόνο που δέχεσαι ως κανονικό είναι αυτό που ξέρεις από τον εαυτό σου, γιατί έχεις μεγαλώσει με τα προνόμια της λευκής στρέιτ γυναίκας δυτικής κοινωνίας. Δεν είχες ποτέ το λόγο να καταλάβεις την «άλλη πλευρά» και είσαι προστατευμένη πανταχόθεν από την ωραία σου την τηλεόραση με τις σάπιες σειρές του φτηνού χιούμορ, τις ειδήσεις που πανικοβάλλουν και παραπληροφορούν, τις φιλενάδες σου με τα ίδια μυαλά, ώστε να μη χρειαστεί να το καταλάβεις, οπότε αρνείσαι να το καταλάβεις, γιατί ΒΑΡΙΕΣΑΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΣ. Οκ, θα προοδεύσουμε ως κοινωνία και χωρίς τη δική σου συμμετοχή.

Το «κόμμα των παιδόφιλων που είναι και πλέον νόμιμο»

Βλέπω ότι δεν είσαι σίγουρη για του πού σταματάνε τα ανθρώπινα δικαιώματα και πού ξεκινάει η ανωμαλία, αλλά για το κόμμα των παιδόφιλων που είναι πλέον νόμιμο, είσαι σίγουρη, τρομάρα σου. Η βαρεμάρα που σου έλεγα πριν; Αυτή η βαρεμάρα σε εμπόδισε να αναρωτηθείς «ρε, στ' αλήθεια έγινε τέτοιο πράγμα;»


Λοιπόν, όχι. Δεν έγινε. 

Επειδή θα βαρεθείς να πατήσεις και το λινκ, σου το έχω εδώ, έτοιμο. «Το κακό (αν και κατά βάθος καλό) είναι ότι η είδηση είναι ξαναζεσταμένη, τέτοιο κόμμα επιχειρήθηκε να ιδρυθεί το 2006, αλλά ποτέ δεν συμμετείχε σε εκλογές γιατί δεν συγκέντρωσε το μίνιμουμ των 30 ή 50 υπογραφών από πολίτες, αφού άλλωστε είχε μόνο τρία μέλη σε όλη τη χώρα -και από το 2010 το "κόμμα" αυτό έχει διαλυθεί.»
 

Τι θα πεις στο παιδί σου

Όλες οι προτάσεις που έγραψες είναι μια και μια, αλλά αυτή είναι η κορωνίδα. Μου αρέσει, πραγματικά που αρέσει, που χρησιμοποιείς (ναι, χρησιμοποιείς) το παιδί σου για να δικαιολογήσεις και να νομιμοποιήσεις την παγιωμένη σου άποψη σου για το διαφορετικό. Πολύ γλυκό.


Ο λόγος που δεν ξέρεις τι να πεις δεν είναι ότι δεν υπάρχει απάντηση. Τα παιδιά δεν έχουν μολυνθεί ακόμη από τον ρατσισμό σου – τα μούσια της Κοντσίτα δε συμβολίζουν το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουν. Είναι μια γυναίκα, με μούσια. Α, είναι άντρας; Ωραία, είναι ένας άντρας ντυμένος γυναίκα. Κι έχει μούσια. Μάλιστα. Για τα παιδιά ο Μπομπ Σφουγγαράκης έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Ο πανικός σου θα τα τρομοκρατήσει, όχι ένα αγόρι που είναι ντυμένο γυναίκα, έχει μούσια και τραγουδάει στη Γιουροβίζιον.


Την επόμενη φορά που δεν θα ξέρεις τι να πεις στα παιδιά σου, να ξέρεις ότι φταις εσύ.


Όχι η ερώτηση.

 

206

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Η διαφορετικοτητα στις σεξουαλικες προτιμησεις δεν ειναι ψυχικη διαταραχη. Ψυχικη διαταραχη ειναι να προκαλεις προσωπικη-σωματικη δυσφορια. (πχ βιασμος, παιδεραστια). Οσον αφορα την εικονα, σιγουρα η Ελληνικη κοινωνια δεν ειναι εξοικειωμενη. Ως ενα βαθμο δικαιολογημενα η πρωτη αντιδραση ειναι η εκπληξη. Απο τις τοσο απαραδεκτες αντιδρασεις ομως φαινεται και η υποκρισια. Ρατσισμος και υποκρισια. Η χρυσοσκονη “ανωτεροτητας” και “ανοιχτου μυαλου” της ψηφου στη Eurovision δεν πειθει κανενα γιατι αν κοιταξουμε γυρω μας η συγκεκριμενη μειονοτητα αναγκαζεται να ζει στο περιθωριο.
Η διαφορετικοτητα στις σεξουαλικες προτιμησεις δεν ειναι ψυχικη διαταραχη. Ψυχικη διαταραχη ειναι να προκαλεις προσωπικη-σωματικη δυσφορια. (πχ βιασμος, παιδεραστια). Οσον αφορα την εικονα, σιγουρα η Ελληνικη κοινωνια δεν ειναι εξοικειωμενη. Ως ενα βαθμο δικαιολογημενα η πρωτη αντιδραση ειναι η εκπληξη. Απο τις τοσο απαραδεκτες αντιδρασεις ομως φαινεται και η υποκρισια. Ρατσισμος και υποκρισια. Η χρυσοσκονη “ανωτεροτητας” και “ανοιχτου μυαλου” της ψηφου στη Eurovision δεν πειθει κανενα γιατι αν κοιταξουμε γυρω μας η συγκεκριμενη μειονοτητα αναγκαζεται να ζει στο περιθωριο.
Μια διευκρίνιση: είτε μας αρέσει είτε δε μας αρέσει αυτό που βλέπουμε, δεν μιλάμε για μια "επιλογή" αλλά για ένα άτομο με διαταραχή της ταυτότητας του φύλου. Το ότι κάποιος δεν μπορεί να αποδεχθεί τη διαφορετικότητα είναι ένα δικό του προσωπικό άλυτο πρόβλημα. Άλλωστε στα μάτια μιας κοντσίτα και εσύ διαφορετικός δείχνεις. Αλλά σε κάθε περίπτωση είναι λάθος να χαρακτηρίζουμε το όλο θέμα ως σωστή ή λάθος επιλογή που έχει σκοπό να προκαλέσει τα όσα θεωρούνται ορθά βάσει της εκάστοτε κοινωνικής νόρμας. Είναι απλά διαταραχή. Συγκεκριμένα μιλάμε για τρανσεξουαλσιμό δηλαδή έντονη και επίμονη δυσφορία του ατόμου για το ανατομικό (βιολογικό) φύλο του και έντονη και επίμονη επιθυμία να γίνει μέλος του αντίθετου φύλου. Επίσης δεν έχει καμία σχέση ο παιδόφιλος με τον τρανσεξουαλ. Ο παιδόφιλος είναι αυτός που έχει επανειλημμένες, έντονες, σεξουαλικά διεγερτικές φαντασιώσεις, σεξουαλικές παρορμήσεις ή συμπεριφορές που αφορούν σεξουαλική δραστηριότητα με ένα παιδί ή παιδιά της προεφηβικής ηλικίας.Αυτά εγκυκλοπαιδικά
Εγκυκλοπαιδικά επίσης:Η Conchita Wurst είναι η drag persona του Thomas Neuwirth, ο οποίος είναι cis, γκέι άντρας. Όταν υποδύεται την Conchita, χρησιμοποιεί θηλυκά άρθρα, όταν δεν την υποδύεται χρησιμοποιεί αρσενικά.Επίσης dsm είναι και αλλάζει ;-) ένα αυτό, και δεύτερον δεν έχουν, απαραίτητα, όλα τα τρανς άτομα "έντονη και επίμονη δυσφορία του ατόμου για το ανατομικό (βιολογικό) φύλο του και έντονη και επίμονη επιθυμία να γίνουν μέλος του "αντίθετου" φύλου".
KSPS, θα με ενδιέφερε να μάθω γιατί επιμένεις να προσδιορίσεις εσύ τον Thomas Neuwirth (και δη καταχρηστικά ως συγκεκριμένα "transsexual") και το πώς χρησιμοποιεί την περσόνα/performance του, επιδεικνύοντας έλλειψη σεβασμού στον ταυτοτικό του προσδιορισμό, εφόσον ο ίδιος δηλώνει cisgender/gay. Περαιτέρω, και επειδή αυτά τα πράγματα δεν τα ξέρουμε μόνο από τα dsm, η ομπρέλα είναι μεγάλη Αλέκο :-) (http://en.wikipedia.org/wiki/Transgender) υπάρχουν trans άτομα που δεν επιθυμούν να πάρουν ορμόνες, ούτε να διορθώσουν χειρουργικώς το φύλο τους (sex) κ.λπ.. Να στο πω αλλιώς μπορεί να έχουν θέμα με το κοινωνικό τους φύλο, αλλά όχι με το βιολογικό.If I didn't define myself for myselt, I would be crunched into other people's fantasies for me and eaten alive (Audre Lorde)
Ορθώς επισημαίνεις τη διαφορά παιδόφιλου και τρανσέξουαλ.Για την κατάταξη του τρανσεξουαλισμού στις διαταραχές δε μπορώ να σε ψέξω, καθώς μεγάλο μέρος της ιατρικής κοινότητας τον κατατάσει όντως ακόμη στις διαταραχές, ως Δυσφορία Φυλετικής Ταυτότητας, παρά τις σαφείς αντιρρήσεις της κοινότητας των διεμφυλικών.Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι μέχρι πριν ελάχιστες δεκαετίες, το ίδιο ίσχυε και για την ομοφυλοφιλία, την οποία προσπαθούσαν και αν θεραπεύσουν. Well, that ship has sailed...Το μόνο στο οποίο μπορώ να σου επιστήσω την προσοχή είναι ότι η Κοντσίτα είναι απλώς μια drag queen περσόνα, κάτι σαν την Μύριαμ Απλού του Τάκη Ζαχαράτου. (Έχεις ακούσει το Μπακλαβαδογλύκι;) Ο Tom Neuwirth δεν είναι διεμφυλικός.
Προσωπικά τον Ζαχαράτο τον θεωρώ άκρως χαρισματικό πλάσμα. Οι όποιες περσόνες είναι καλλιτεχνικά δημιουργήματα ανθρώπων με πολύ υψηλό iQ. Θα συμφωνήσω γενικά μαζί σου Ωστόσο, θα λέγαμε ότι κοντσίτα ειναι απλά περσόνα μόνο αν κατεβαίνοντας από τη σκηνή έπαυε να είναι αυτό που υποδύεται όπως λες και επέστρεφε σαν ένας καλός ηθοποιός στον εαυτό του. Κάτι που δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.
@ KSPS Ναι, όντως, ισχύει και δεν ισχύει. Δηλαδή ο Neuwirth κυκλοφορεί με το κανονικό του όνομα, αντρικά ρούχα κλπ το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, και σίγουρα στην προσωπική ζωή του.Στη Eurovision βέβαια κυκλοφορούσε έτσι συνεχώς, αλλά ήταν στο σχετικά στενό πλαίσιο του διαγωνισμού, σαν διευρυμένη περφόρμανς. (Αν θυμάσαι, και οι Lordi δεν είχαν εμφανιστεί ποτέ χωρίς τη μεταμφίεση & τις παραμορφωμένες φωνές). Κι η Απλού, αντιστοίχως, έχει εμφανιστεί σε συντεύξεις & φωτογραφίσεις μένοντας συνεχώς in character.Η ας πούμε διάσημη περσόνα ήταν ο Ziggy Stardust του Bowie, τον οποίο δεν απεκδυόταν μόλις εγκατέλειπε την σκηνή, αλλά τον υποδυόταν σε όλες (πάνω κάτω) τις δημόσιες εμφανίσεις του.
Απο ποτε η ομοφιλοφιλια εγινε ανωμαλία δηλ αυριο μεθαύριο μεγαλώνοντας τα παιδια σας σας πουν οτι ειναι ομοφιλοφιλοι απορώ θα εχετε την ιδια αποψη;;τεράστιες διάστασης εχει παρει η έλλειψη παιδείας και η ομοφοβια εν έτη 2014 στην Ελλάδα θελουμε και πρόοδο
επιτελους δοθηκε και μια απαντηση σε ολους τους λυπημενους ομοφοβικους-σεξιστες..δηλαδη πριν απο καποια χρονια που ειχαν βγει τερατα στην eurovision ηταν ευκολη η απαντηση στα παιδια?εχει παραγινει αυτο το πραγμα...πραγματικα να αγιασει το στομα σου..:)
Του παιδιού να του πεις ότι, όπως σε κάθε μεγάλο τσίρκο, έτσι και στη eurovision έχουνε γυναίκα με μούσι. Έτσι, και αλήθεια θα λες και θα το προφυλάξεις από τις "ανωμαλίες" και τα σατανικά δαιμόνια...Μετά, για να είσαι πιο σίγουρη για τον κανακάρη σου - και στα πλαίσια της προόδου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων - βάλτον να παρακολουθήσει τη συμμετοχή της Πολωνίας, και θα σου βγει άντρακλας (στο τάκα-τάκα).
Ολίγον άσχετο αλλά θα γράψω και εγώ τον πόνο μου…Θα μπορούσα να γράψω τα άπειρα για την ουσία της ερώτησης και της απάντησης αλλά θέλω να μείνω στο «τι θα πω στα παιδιά μου?»Και ναι μπορεί να φταίω εγώ και όχι η ερώτηση αλλά πραγματικά δεν ήξερα τι να απαντήσω στην 5χρονη κόρη μου όταν στην πλατεία – παιδική χαρά της γειτονιάς πέρασε η «παρέλαση» της Χρυσής Αυγής και η μικρή ρώτησε «τι είναι αυτοί μπαμπά και γιατί κάνουν παρέλαση???»
Πολύ εύκολο fufutos. Τσίρκο είναι να της πεις. Δεν κάνουν παρέλαση επίδειξης τα τσίρκα στον κεντρικό δρόμο να τους δει ο κόσμος πριν κόψουν εισιτήριο;Μπροστά οι ελέφαντες που κράζουν σηκωθείτε από τα παγκάκια έρχεται ο αρχηγός του τσίρκου, μετά οι αιμοδιψείς τίγρεις που κυνηγάνε τα ζωάκια της ζούγκλας. Οι γελωτοποιοί ακολουθούν που είναι για να μας κάνουν να γελάμε με παρουσιάσεις μασκαρά στην τηλεόραση, και υπάρχουν και οι θηριοδαμαστές να τρομάζουν τα θηρία με το μαστίγιο, ενώ στην πραγματικότητα μια χάψα απόσταση κρέμεται η κεφαλή τους.Μην του πεις του παιδιού τι καταλαβαίνουν πολλοί ξένοι όταν τους μεταφράσεις το Χρυσή Αυγή στα αγγλικά. δεν πρέπει... Αχ Κοντσίτα γιατί διάλεξες την Αυστρία και όχι αυτό εδώ το τσίρκο. Γερμανικά μιλάνε κι αυτοί. Και έχουν από παλιά, σκηνή που προσφέρει με επιτυχία το θέαμα της γυναίκας με τα γένια.
Υποκλίνομαι....όλα όσα έπρεπε να ειπωθούν για αυτό το θέμα ειπώθηκαν εδώ μέσα στις 100 γραμμές της Λένας. Ομολογώ ότι αρχικά ενοχλήθηκα με την Κοντσίτα, αλλά στο τέλος πιο πολύ με τρομοκράτησε το γεγονός ότι ενοχλήθηκα. Πέρασα πολύ χρόνο να αναρωτιέμαι πόσο τελικά καταφέρνει να εισχωρήσει η νοοτροπία του όχλου στο μυαλό σου, παρόλα τα τείχη που μπορεί να έχεις υψώσει για την προστασία του. Ήταν ένα wake up call που μου υπενθύμισε ότι ακόμα και στα 39 σου, χρειάζεται να δίνεις αγώνα καθημερινά για να διαφυλάξεις την αγνότητα της ψυχής σου και την ακεραιτότητα των πιστεύω σου. Μπορεί η βλακεία των ανθρώπων να σου σηκώνει την τρίχα όρθια....αλλά είναι χρήσιμη. Ουδεν κακό....
Νομίζω πως δεν μπορούσαν να διατυπωθούν καλύτερα τα επιχειρήματα. Αυτός είναι και ένας από τους κύριους λόγους της ύπαρξης της στήλης - οχι τα τον-θέλω-πολύ-με-θέλει-πολύ-γιατί-δεν-παντρευόμαστε, για να δίνει απαντήσεις σε "ερώτήσεις" όπως αυτή. Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια Α, Μπα, συγχαρητήρια Λένα (που διατύπωσες τα αυτονόητα που κάποιοι εθελοτυφλούν να αντιληφθούν)!!!Και πάλι ΜΠΡΑΒΟ!!!
Όλοι κουλ είναι μέχρι που θα πεις κάτι που θα το κάνουν εικόνα και θα σου πουν "Είπαμε δεν έχω πρόβλημα με τους gay αλλά δεν μπορώ να κάνω εικόνα το να φιλιούνται δύο άντρες"Τους έκανες τη μούρη κρέας!
σ ευχαριστω που υπαρχεις Α, μπα!οταν βλεπουν στις ειδησεις τον αλλο που εχει ξεκοιλιασει και αποκεφαλισει την οικογενεια του αυτη ξερει τι να πει στα παιδια τηςοταν βλεπουν εναν αντρα με φουστανι, αυτη δεν ξερει τι να πει!εχουμε εξοικειωθει τοσο πολυ με τη βια (τη μονη πραγματικη ανωμαλια στη κοινωνια) που εχει παγιωθει μεσα μας, εστω και αν δεν την εξασκουμε με χειρονομιες...
Πριν 1-2 μέρες υπήρχε ένα άρθρο στη στήλη "Μικροπράγματα" για γυνναίκες από το Ιραν που φωτογραφίζονται χωρίς μαντήλα και κάποιοι στα σχόλια ανέφερραν τον νόμο για τα θρησκευτικά σύμβολα στη Γαλλία και το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν η αντιμετώπιση των ομοφυλόφιλων που λέει: "δεν με νοιάζει τι κάνεις στο κρεβάτι σου, μη μου το δείχνεις στο δρόμο". Είναι αυτή η άποψη που λέει ότι για να μην βρεθεί κάποιος που θα κατηγορήσει/κρίνει από την εμφάνιση ή τις προτιμήσεις πρέπει να προσέχει ο καθένας να μην "προκαλέσει" και να κρύβεται. Γιατί δεν μπορούμε να προσπαθήσουμε να μην είμαστε αυτός ο κάποιος; Δεν είναι πιο εύκολο;
Θα έβρισκα σωστή την παρομοίωσή σου εάν η "απαγόρευση" της έκφρασης της σεξουαλικής ταυτότητας ίσχυε καθολικά, όπως η απαγόρευση της έκφρασης της θρησκευτικής ταυτότητας στη Γαλλία.Αναλυτικότερα: Οι στρέιτ μπορούνε παντού να μιλάνε ανοιχτά για τα ερωτικά τους οπουδήποτε (στο δρόμο, στον καφέ, στη δουλειά, στην τηλεόραση) να αναφερθούν χωρίς φόβο στον γκόμενο/γκόμενα/σύζυγο, να σου πουν τι τύπος άνδρα/γυναίκας τους αρέσει, να σε πρήξουν για το πώς ονειρεύονται να γίνει ο γάμος τους κλπ κλπ. Όταν αντιθέτως ο Κορτώ είπε την απλή φράση "ο άνδρας μου" βούηξε το πανελλήνιο.Από την άλλη στη Γαλλία όλοι ανεξαιρέτως απαγορεύεται να εκφράσουν τα θρησκευτικά τους πιστεύω εντός κρατικών ιδρυμάτων. Και όλοι ανεξαιρέτως μπορούν να τα εκφράσουν ελεύθερα εκτός κρατικών ιδρυμάτων. Αν καταπιέζονταν μόνο οι μουσουλμάνοι, τότε θα μιλούσαμε για δύο μέτρα και δύο σταθμά, τότε θα υπήρχε μια κυρίαρχη ομάδα και μια καταπιεσμένη μειοψηφία.Έχει φυσικά κανείς δικαίωμα να διαφωνεί με τον τρόπο που οι Γάλλοι έχουν επιλέξει να διασφαλίσουν τον σαφή διαχωρισμό θρησκείας και κράτους, αλλά είναι κάπως άτοπο να παράλληλίζεται η εν λόγω πολιτική με το "don't ask don't tell" που έχει ισχύσει εδώ για τους γκέι και μόνον.
Όντως, έχεις δίκιο δεν είναι το ίδιο γιατί οι straight είναι παντού ευπρόσδεκτοι. Ήθελα όμως να πω για τη λογοκρισία που περιμένουν κάποιοι από τους άλλους με το επιχείρημα του μην προκαλείς για να μη σε κρίνουν
Καλημέρα!Εδώ και πολύ καιρό διαβάζω την στήλη σου Λένα,αλλά δεν σχολίαζα.Σήμερα είπα να το κάνω.Με λυπεί το γεγονός, ότι μίλησες αρκετά επιθετικά και με μένος.Σεβαστή η αποψή σου.Για πολλούς η εικόνα της Κοντσίτα είναι κάτι το οποίο δεν μπορούν να διαχειριστούν,ειδικά στην ελληνική κοινωνία, επειδή μεγαλώσαμε με κάποια στερεότυπα.Παρότι είμαι νέα με τα χρόνια κι εγώ προσπαθώ να είμαι πιο ανοιχτή σε επιλογές των άλλων ανθρώπων και να τους σέβομαι,χωρίς να τους κρίνω,για το οποιοδήποτε κάνουν κτλ. Ενώ όμως υπερασπίζεσαι το δικαίωμα κάποιας "μειονότητας"όπως είπες, απ' την άλλη προσβάλλεις και μειώνεις την προσωπικότητα της κοπέλας, που έκανε την ερώτηση. Καλώς κακώς η κοπέλα άνοιγει έναν δρόμο για διάλογο
Ά! 'Εφη ως προς το θέμα της "ευαισθησίας" ήθελα να σας συγχαρώ από χτες, γι' αυτό σας το σχόλιο:http://www.lifo.gr/now/world/47525?comment=991942#991942...εξαιρετική τοποθέτηση, προφανώς, για έναν άνθρωπο που αντιμετωπίζει θέματα υγείας.
Έτσι πιστεύεις εσύ. Εγώ πάλι πιστεύω ότι οι προχωρημένοι και ανοιχτόμυαλοι, αν δεν είναι παράλληλα ανεκτικοί και υπομονετικοί μ'αυτούς που κρίνουν ότι δεν είναι τόσο προχωρημένοι και ανοιχτόμυαλοι, ενώ θα μπορούσαν, δεν προσθέτουν ουσιαστικά το λιθαράκι τους για να αλλάξει κάτι έστω και κάτι λίγο. Κι ενώ η απάντηση της Α, μπα θα μπορούσε να ανοίξει μια πορτούλα στην γυναίκα που της έθεσε την ερώτηση ώστε να αναρωτηθεί: "Χμμμ, αυτό δεν το είχα σκεφτεί. Αυτό δεν το ήξερα. Λες; Κάτσε να το δω.", νομίζω ότι έχασε με την επιθετικότητά της. Πολύ προσβλητική η απάντηση ως προς το ύφος. Το πιθανότερο η γυναίκα να προσβληθεί και να κάτσει στ'αυγά της με τα πιστεύω της. Και δεν καταλαβαίνω όλους τους ανοιχτόμυαλους και προχωρημένους εδώ μέσα. Που ζείτε; Δεν ξέρετε ότι η ελληνική κοινωνία είναι υπερσυντηριτική; Μ' αυτή τη στάση χτίζετε τοίχους δεν τους γκρεμίζετε μέσα από διάλογο.
Parisie είμαι σίγουρη, ότι και εσύ έχεις απόψεις που δεν αρέσουν σε κάποιους ή ίσως τις θεωρήσουν προσβλητικές,αλλά δεν θα ήθελες να σου απαντήσουν έτσι.Δηλαδή εάν κάποιος έχει μια λανθασμένη άποψη, τον "ξεφτιλίζουμε"?Προσωπικά δεν είχα την απορία της κοπέλας, αλλά διαβάζοντας το, εγώ θα κέρδιζα πολλά.Θα περίμενα από την Λένα να μην απαντήσει με τέτοιο τρόπο.Ο εκμηδενισμός ενός ατόμου,που εκφράζει γνώμη, την οποία έχουν κι άλλοι δεν βοηθά σε κάτι.Λάτρευα την στήλη της Λένας για την ευθύτητα της.Ο τρόπος απάντησης απλά απομάκρυνε κι εκείνον, που θεωρεί την Κοντσίτα κάτι ανώμαλο, αλλά δεν είναι σίγουρος γι'αυτό και ζητά την γνώμη μίας κοπέλας, που θεωρεί μορφωμένη,έμπειρη και με ανοιχτούς ορίζοντες.Εμένα θα με είχε κερδίσει με επιχειρήματα και ωραίο λόγο,όχι με απαξιωτικά κατηγορητήρια.Τέλος η κοινωνία είμαστε όλοι έμεις.Με το να χωριστούμε σε ανθρωπιστικούς ιδεολόγους και ηλίθιους συντηρητικούς..δεν βγάζει πουθενά.Πείσε με,άνοιξε μου τα μάτια ότι έχω άδικο,μην με υποτιμάς..επειδή έτσι πάμε πολλά βήματα πίσω.Εάν στην στήλη της lifo συμφώνησαν 200 άτομα με την Λένα,νομίζω υπάρχουν έξω περισσότεροι πολίτες, που έχουν την χείριστη γνώμη για την Κοντσίτα και γενικότερα.Με αυτούς τί κάνουμε;
Καλησπέρα uno besoΚαι εγώ μερικές φορές έχω νοιώσει οτι δεν τραβούσε ο οργανισμός του ερωτώντος απαραιτήτως την δόση καυστικότητας της Λένας. Αλλά νομίζω στην προκειμένη περίπτωση η επιθετικότητα είναι μάλιστα περιορισμένη και η απάντηση κοσμιότατη. Η εν λόγω κυρία ούτε πραγματικά προβληματισμένη είναι (μάλλον αηδιασμένη ακούγεται με άτομα άλλης σεξουαλικότητας κ gender identity, εξωραίζοντας μάλιστα την αηδία της με την ιδιότητα της μητρότητας), ούτε έβαλε λίγο φρένο στις 'απόψεις' (= 'αηδία') της, αναλογιζόμενη (για ένα κλάσμα δευτερολέπτου) τον έναν ακρογωνιαίο λίθο της όποιας έννοιας ανθρώπινου πολιτισμού και κοινωνίας: ''Human rights are rights inherent to all human beings, whatever our nationality, place of residence, sex, national or ethnic origin, colour, religion, language, or any other status. We are all equally entitled to our human rights without discrimination. These rights are all interrelated, interdependent and indivisible.'' (http://www.ohchr.org/en/issues/pages/whatarehumanrights.aspx). Και ναι είναι τραγικά πολύπλοκο το θέμα, δεν καλύπτεται απο μία γενική φράση και ούτε καν εφαρμόζεται η όποια έννοια 'equal human rights' παγκοσμίως, και γι'αυτό και η Λένα απαντάει αναλόγως. Αφού όλοι είμαστε υπεύθυνοι και συνυπεύθυνοι για την κοινωνία όπου ζούμε. Διαβάζοντας την ερώτηση και την αποδόμησή της, γέμιζα κι εγώ οργή και επιθετικότητα. Ερχόντουσαν στο νου μου οι άπειρες εικόνες, documentaries, news articles, reports, statistics κοκ για τους τόσους άντρες και γυναίκες που καθημερινά δολοφονούνται, βιάζονται, τραυματίζονται, καταλήγουν στο νοσοκομείο, στη φυλακή, χάνουν συντρόφους τους λόγω ομοφυλοφιλίας ή gender identity, σε μέρη της γης όπου η 'αηδία' αυτή (= άγνοια στοιχειωδών γνώσεων για την φύση και την σεξουαλικότητα των θηλαστικών) δεν έχει δώσει τη θέση της στην νομική προστασία του κάθε πολίτη (πρωτίστως). Και μου ερχόντουσαν στο μυαλό εικόνες και ιστορίες τόσων παιδιών, εφήβων και ενηλίκων που μεγάλωσαν και μεγαλώνουν στο δυτικό κόσμο κλειδωμένοι/ες στο κεφάλι τους αισθανόμενοι 'μιάσματα', ΄ανώμαλοι', 'μη-άξιοι/ες αγάπης', 'κατώτεροι' και κυριότερα διωκόμενοι & 'άλλης τάξεως πολίτες' επειδή η βιολογία τους 'δεν ταίριαζε/δεν ταιριάζει' με τις προκαταλήψεις της μάζας στην περιοχή όπου έτυχε να βρεθούν (όσοι/όσες δεν αυτοκτονούν απο τις διάφορες πιέσεις ή το bullying ή δεν υφίστανται κάποια άλλη βία). Πάρα πολλές εικόνες, χείμαρρος ενημέρωσης. Sensationalist και μη. Υπαρκτό και υπερμεγέθες πρόβλημα.Πιθανόλογω οτι κάτι απο όλες αυτές τις εικόνες και απο την επίγνωση του μεγέθους του θέματος σίγουρα γέμισε θυμό και την Λένα όπως και τον κάθε σχολιαστή στα τόσα σχόλια εδώ, που δεν θεωρεί αυτονόητη και normative την δική του/της σεξουαλικότητα, ζωή, και υπόσταση. Αν δεν εκνευριστεί με κάτι τέτοιο κανείς μετά απο τόση ενημέρωση για το τί πρέπει να υποστούν οι μη προνομιούχοι, οι 'μειονότητες', οι μη προστατευμένοι απ'το νόμο παντού γύρω μας, τότε με τί θα εκνευριστεί?
Καλησπέρα Bicycle thief, καταλαβαίνω όλα όσα μου λες και μάλιστα συμφωνώ στα περισσότερα.Απλα θεωρώ με τα όσα εκφράζει η Λένα και με τον "δημόσιο"λόγο που έχει
Θα μπορούσε να το κάνει με άλλο τρόπο.Δεν αποτελεί δικαιολογία το ότι εκνευρίστηκε.Ούτε διαφωνώ με τα όσα ήθελε να πει και να υπερασπιστεί.Καλά έκανε!Απλά χρησιμοποιώντας λάθος τρόπο χάνεις και το "δίκιο" σου,εάν υπάρχει σ'αυτή τη ζωή. :-)