Η έκκληση του εικαστικού Δημήτρη Μυταρά, μέσω του aixmi.gr

Η έκκληση του εικαστικού Δημήτρη Μυταρά, μέσω του aixmi.gr Facebook Twitter
6

Ο έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης και ακαδημαϊκός, Δημήτρης Μυταράς, μέσω κειμένου που δημοσίευσε στο aixmi.gr, κάνει έκκληση στους βουλευτές να σώσουν την παρακμάζουσα παιδεία της χώρας. Ο ίδιος προτείνει τη δημιουργία νόμου, ο οποίος να καθορίζει με ακρίβεια τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, ενώ παράλληλα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου,προειδοποιώντας ότι αν η παιδεία συνεχίσει την ίδια πορεία, θα καταντήσουμε «τα σκουπίδια της Ευρώπης».

Η επιστολή του Δημήτρη Μυταρά:


«Είναι γεγονός γνωστό σε όλους ότι τα πανεπιστήμια μας είναι υποβαθμισμένα διεθνώς χωρίς ελπίδα ανάκαμψης. Τα προβλήματα από ότι έχω διαπιστώσει είναι κυρίως δύο: To ένα είναι τα συμφέροντα των καθηγητών οι οποίοι εξελίσσονται με δικά τους κριτήρια ψηφίζοντας ο ένας τον άλλο χωρίς αξιολογήσεις, και δεύτερο τα συμφέροντα των κομμάτων τα οποία ψαρεύουν ψηφοφόρους μέσα από φοιτητές και μαθητές.
Επειδή έζησα 40 χρόνια σαν δάσκαλος στην ΑΣΚΤ, στους χώρους του Πολυτεχνείου, πιστεύω ότι το πρόβλημα πρέπει να τεθεί υπ' όψιν της Βουλής και μετά από μελέτη να ψηφιστεί νόμος, ο οποίος θα καθορίζει με ακρίβεια τη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων
Ας μελετηθούν οι ήδη υπάρχοντες τρόποι λειτουργίας των μεγάλων ιδρυμάτων της Ευρώπης και της Αμερικής και να εφαρμοστεί ένας νόμος αυστηρός ο οποίος να καθορίζει τις υποχρεώσεις φοιτητών και δασκάλων. Είναι αδιανόητο οι καθηγητές να εξελίσσονται χωρίς σύστημα αξιολόγησης.
Είναι αδιανόητο παγκοσμίως με απόφαση του φοιτητικού συλλόγου να διακόπτουν τα μαθήματα επ' αόριστον και να δημιουργούνται τεράστια κενά στη διδασκαλία. Είναι αδιανόητο να γίνεται κατάληψη με πλήθος κλοπές και βιαιοπραγίες εναντίον του εκπαιδευτικού προσωπικού και κάθε είδους ποινικά αδικήματα, όπως ξυλοδαρμοί καθηγητών και έλεγχος των φοιτητικών συλλόγων, με κομματικές εντολές. Αν συνεχίσουν με τον ίδιο τρόπο σε λίγο θα έχουμε καταντήσει τα σκουπίδια της Ευρώπης!
Η νομοθετική εξουσία, που είναι η Βουλή, να αναθέσει σε μια πανεπιστημιακή Επιτροπή, έξω από κομματικά κριτήρια και υποχωρήσεις, να συντάξει ένα νόμο που να εγγυάται τη σωστή λειτουργία και τη σωστή εξέλιξη των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Πιστεύουμε ότι η Βουλή των Ελλήνων έχει υποχρέωση να σώσει σε αυτή τη δύσκολη φάση την παιδεία που είναι το μέλλον των νέων ανθρώπων διότι κάποια στιγμή θα υποχρεωθούμε να σκουπίσουμε τις αυλές της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφού δεν θα βρίσκουμε πουθενά δουλειά, όπως γίνεται τώρα με τους εξαθλιωμένους μετανάστες.
Έλληνες Βουλευτές σώστε τα παιδιά μας, διότι το κόστος θα είναι τεράστιο αν δεν βιαστούμε. Η Βουλή των Ελλήνων να σώσει την Παιδεία. Ψηφίστε νόμο για τη λειτουργία της σε όλα τα επίπεδα. Συμβουλευτείτε τα μεγάλα ξένα πανεπιστήμια και οργανώστε τα δικά μας. Το μεγάλο συμφέρον και το μέλλον είναι η παιδεία».
Ελλάδα
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Πλακιάς καταγγέλλει το ΑΠΘ που δεν απένειμε τον τίτλο σπουδών στην Κέλλυ Πορφυρίδου

Ελλάδα / «Η ντροπή του πανεπιστημίου»: Ο Νίκος Πλακιάς ξεσπά για τον πρύτανη και τη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ

Είχαν ειδοποιήσει τους γονείς της Κέλλυς Πορφυρίδου να παραλάβουν τιμητικά τον τίτλο σπουδών του κοριτσιού που δολοφονήθηκε στα Τέμπη αλλά ανασκεύασαν την απόφασή τους και αρνήθηκαν χωρίς να ειδοποιήσουν την οικογένεια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Αγαπητέ Santiago Nasar,Κανένας δεν διαφωνεί με το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές παθογένειες με το σύστημα της ανώτατης εκπαίδευσης. Από τη μεταπολίτευση και μετά έχουν περάσει άπειρα νομοσχέδια, τα οποία βελτίωσαν την κατάσταση σε μερικούς τομείς, αφήνοντας όμως εντελώς ανέγγιχτες εστίες χρόνιων προβλημάτων. Να δούμε κάποια παραδείγματα:1. Κατ'αρχήν τα ελληνικά ΑΕΙ δεν είναι μόνο Δημόσια, είναι και Λαϊκά, υπό την έννοια ότι πουθενά αλλού το κράτος δεν υποχρεώνει τα πανεπιστήμια να δέχονται έναν υπερβολικά μεγάλο αριθμό φοιτητών, σε βαθμό που να εξευτελίζει την ίδια την αποστολή τους.2. Με τον ίδιο περίπο τρόπο, η Ελλάδα είναι μία από τις ελάχιστες χώρες όπου όσες φορές και να κοπείς σε ένα μάθημα, εξακολουθείς να σπουδάζεις. Και εδώ η κρατική, νομοθετική παρέμβαση συμβάλλει αρνητικά στη μείωση της ποιότητας.3. Είτε μας αρέσει είτε όχι, υφίσταται μία θεσμοθετημένη και ελέγξιμη διαδικασία εκλογής/εξέλιξης των μελών ΔΕΠ στο πανεπιστήμιο. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, ένας νεοεισερχόμενος λέκτορας (συνήθως γύρω στα 40 ή και μεγαλύτερος/μεγαλύτερη στην ηλικία) θα χρειαστεί να περάσει από άλλες τέσσερις ΔΗΜΟΣΙΕΣ & ΑΝΟΙΚΤΕΣ κρίσεις για να φτάσει (άν φτάσει) στην ανώτατη βαθμίοδα μετά από 17-20 χρόνια. Επιπλέον θα μονιμοποιηθεί στη θέση του στα 9-10 χρόνια από την πρώτη πρόσληψη του. Δεν αρνούμαι ότι το σύστημα αυτό έχει ατέλειες και γίνονται και λοβιτούρες σε αρκετές περιπτώσεις. Ωστόσο είναι πολύ καλύτερο από το παλιό σύστημα του Καθηγητή-Θεού που για να δεις άσπρη μέρα έπρεπε να είσαι ο γυιός ή ο γαμπρός του κατόχου της έδρας (ή να του πηγαίνεις τον καφέ). Δεν είναι τυχαίο ότι μετά την εφαρμογή του 1262 αλλά και ακόμα περισσότερο του νόμου Σουφλιά (όπου η εξέλιξη συνδέθηκε άμεσα με το έργο) η ερευνητική παραγωγικότητα των ελληνικών ΑΕΙ εκτοξεύτηκε στα ύψη, όπως διαπιστώνεται από όλες τις διεθνείς μετρήσεις (για παράδειγμα www.scopus.com).4. Ασφαλώς η προσωπική αξία ενός αποφοίτου είναι καθοριστική, όμως κατά την αίτηση για συμμετοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της αλλοδαπής το πρώτο πράγμα που μετρά είνα το "όνομα" του πανεπιστημίου όπου πήρε κανείς το πρώτο του πτυχίο. Και εδώ έχω να παρατηρήσω ότι ποτέ δεν απορρίφθηκε έλληνας απόφοιτος λόγω της κακής φήμης του ιδρύματος όπου σπόύδασε.Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Έχω την αίσθηση ότι επιστολές σαν και αυτή του κ. Μυταρά (και πολλές άλλες που διαβάζουμε στον τύπο) μάλλον αποσκοπούν στην επιστροφή στο παρελθόν (το οποίο επίσης εκφράζει ο κ. Μυταράς) με την καθηγητική αυθαιρεσία σε όλο της το μεγαλείο. Άλλωστε υπάρχουν ακόμα "τσιφλίκια" (βλ. Ιατρικές Σχολές). Είναι τυχαίο ότι εκεί θα συναντήσει κανείς τα πλέον απαξιωτικά λόγια για τα ΑΕΙ;Με άλλα λόγια, φωνάζουν οι κλέφτες (κακοί καθηγητές - εδραιωμένη μειοψηφία) για να φοβηθούν οι νοικοκυραίοι (σκληρά εργαζόμενοι καθηγητές - σιωπλή πλειοψηφία).
''...τα πανεπιστήμια μας είναι υποβαθμισμένα διεθνώς χωρίς ελπίδα ανάκαμψης''. Διαφωνώ, πάντα υπάρχει ελπίδα ανάκαμψης, αρκεί να το θελήσουμε.''τα συμφέροντα των καθηγητών οι οποίοι εξελίσσονται με δικά τους κριτήρια ψηφίζοντας ο ένας τον άλλο χωρίς αξιολογήσεις, και δεύτερο τα συμφέροντα των κομμάτων τα οποία ψαρεύουν ψηφοφόρους μέσα από φοιτητές και μαθητές''. Διαφωνώ εν μέρει (ας μην χρησιμοποιούμε γενικεύσεις-δεν είναι ούτε όλοι οι καθηγητές καρεκλοκένταυροι, ούτε όλοι οι φοιτητές κομματόσκυλα). ''το πρόβλημα πρέπει να τεθεί υπ' όψιν της Βουλής'' Εδώ γελάμε.''Ας μελετηθούν οι ήδη υπάρχοντες τρόποι λειτουργίας των μεγάλων ιδρυμάτων της Ευρώπης και της Αμερικής και να εφαρμοστεί ένας νόμος αυστηρός ο οποίος να καθορίζει τις υποχρεώσεις φοιτητών και δασκάλων''. Κανένας νόμος δεν θα δημιουργήσει την παιδεία που μας λείπει...εάν εμείς οι ίδιοι δεν επιμείνουμε στην απόκτησή της.Βασικά η όλη επιστολή είναι κατα κύριο λόγο, γεμάτη γενικεύσεις και αοριστολογίες. Τα σωστά επιχειρήματα δεν βασίζονται σε εκφράσεις τύπου: ''είναι γεγονός''. Τίποτα δεν είναι γεγονός, παντού υπάρχουν καλοί και κακοί καθηγητές και φοιτητές, όπως υπάρχουν καλά και κακά τμήματα.όσο για τους βουλευτές ας σώσουν καλύτερα τον ευατό τους και ας αφήσουν την παιδεία, γιατί σε λίγο δεν θα υπάρχει μέγαρο που να μπορεί να τους σώσει...
δεν φταίει αυτός για το θράσος του, που έχει και μούτρα να καταγγελει την κατάντια της παιδείας, το τσόλι που μαζί με τα άλλα καλόπαιδα της ΑΣΚΤ βάζαν ταρίφα για να εισάγουν φοιτητές. ας πιεί το καφεδάκι του στο φλυτζανάκι που φιλοξενεί τα "έργα" του, αυτός που έχει ξεπουληθεί παντού, αλλά μια που θα ξεχαστεί σύντομα παρέα με τους ομοίους του που κατάντησαν την χώρα έτσι, καλό θα είναι να μην του δίνουν λόγο (το σχόλιο εδώ είναι για την lifo) γιατί του δίνουν αξία ενώ δεν έχει καμία
1. «Είναι γεγονός γνωστό σε όλους ότι τα πανεπιστήμια μας είναι υποβαθμισμένα διεθνώς χωρίς ελπίδα ανάκαμψης" Μόνο που οι απόφοιτοι των ελληνικών ΑΕΙ είναι περιζήτητοι τόσο σατ μεταπτυχιακά του εξωτερικού όσο και σαν εργαζόμενοι σε εταιρείες, ιδρύματα κ.λ.π. της αλλοδαπής.2. "Είναι αδιανόητο οι καθηγητές να εξελίσσονται χωρίς σύστημα αξιολόγησης" Προφανώς έτσι έγινε ο ίδιος καθηγητής στην ΑΣΚΤ. Πάντως τα τελευταία 20 χρόνια οι εκλογές πραγματοποιούνται με ανοικτές διαδικασίες και συνεχή ετήσια αξιολόγηση, ενώ οι αξιολογήσεις είναι προσπελάσιμες στο διαδίκτυο (www.adip.gr.).3. "Η Βουλή των Ελλήνων να σώσει την Παιδεία" Μόλις προχθές η Βουλή (οι 153) έθαψαν την Ελλάδα - θα τους εμπιστευτούμε και την παιδεία από πάνω;
Όλα καλά λοιπόν με τα ελληνικά πανεπιστήμια; Καμία μεταρύθμιση δεν χρειάζεται;το (1) είναι το πιο αστείο από τα επιχειρήματά σου. Και αυτό το λέω αφού έχω περάσει (και συνεχίζω) από αυτή τη διαδρομή και είδα/βλέπω τους Έλληνες μεταπτυχιακούς ΚΑΙ εργαζόμενους σε σύγκριση με λοιπές εθνικότητες. Δεν ειμαστε τίποτα το σπέσιαλ σε διαβεβαιώ.
Αγαπητέ Mentoras1. Έχω την αίσθηση ότι αν κάποιοι Έλληνες μεταπτυχιακοί ξεχωρίζουν, αυτό οφείλεται στην προσωπική τους προσπάθεια και όχι στην ποιότητα παιδείας που λαμβάνουν εν μέσω καθεστώτος καταλήψεων, ταβλοπαιξίας και κομματικού κωλοβαρέματος στα spooky αφισοκολλημένα ελληνικά πανεπιστημιακά αμφιθέατρα. Ο "πας Έλλην φοιτητής, παγκόσμια πανεπιστημιακή διάνοια" είναι ένας αστικός μύθος που δεν ωφελεί πλέον κανένα.2. ...και ενώ σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο οι προσλήψεις καθηγητών γίνονται με βάση τα αντικειμενικά προσόντα, εδώ, στα δικά μας πανεπιστημιακά μαγαζιά, προκηρύσσονται φωτογραφικά θέσεις για να καταλάβουν έδρες "ημέτεροι". Έτσι το εκπαιδευτικό σύστημα αποτελείται από πολλές γλυκιές συμμορίες που αλληλοϋποστηρίζονται παίζοντας πολιτικό ping pong αλληλοκάλυψης με τις φοιτητικές παρατάξεις. Δε μου φαίνεται και πολύ ειδυλλιακό background για ένα ορθολογικά δομημένο εκπαιδευτικό σύστημα.3. Εντάξει, λες να μην εμπιστευτούμε την παιδεία στους βουλευτές αλλά sorry που το λέω, η παιδεία είναι όντως πολύ σοβαρό θέμα για να την εμπιστευτούμε στους πρυτάνεις και σε "φωτισμένους" μέντορες της εσωτερικής διαπλοκής.