Από τον Άρη Δημοκίδη
Το ίντερνετ και τα περιοδικά είναι γεμάτα με μη ειδήσεις που φτιάχνονται γύρω από τυχαίες φωτογραφίες σελέμπριτι, συνήθως γυναικών.
Έχουμε μια φωτο ηθοποιού στην οποία είναι ντυμένη με ρούχα απλά; Βγαίνει ο τίτλος της είδησης: "Τι θα σκεφτεί ο [τάδε σύντροφός της] όταν δει την αγαπημένη του σ' αυτήν την κατάσταση;"
Ή είναι μια τραγουδίστρια που αδιαφόρησε να πάει κομμωτήριο πριν πάει στο μανάβη; "Καταστροφική μέρα για τα μαλλιά της Τάδε. Δείτε πώς είναι αχτένιστη και ατημέλητη..."
Το θέμα είναι συχνά αυτά τα γράφουν γυναίκες, και απευθύνονται σε γυναίκες. Και καταλαβαίνω τις αναγνώστριες που θα κλικάρουν για να δουν πχ. την Cameron Diaz χωρίς μακιγιάζ -γιατί έτσι θα νιώσουν καλύτερα και καλά θα κάνουν- δεν καταλαβαίνω όμως αυτούς που γράφουν τα θέματα. Αντί να πουν "Μια χαρά και χωρίς μακιγιάζ η Diaz όπως όλες οι γυναίκες", λένε συνήθως "Δεν θα πιστέψετε πώς είναι η Diaz απεριποίητη, μα πώς βγαίνει έτσι έξω;"
Το βρετανικό περιοδικό VAGENTA ("ναι, είμαστε φεμινίστριες, τι θα κάνεις γι' αυτό;" είναι το σλόγκαν του), ξεκίνησε να πειράζει τίτλους τέτοιων ειδήσων, και σύντομα έκανε και διαγωνισμό. Με αποτέλεσμα να γεμίσει το τουίτερ με κυριολεκτικούς τίτλους, συχνά απολαυστικούς.
Ναι, έχει πλάκα το όλο θέμα, αλλά ταυτόχρονα ξεγυμνώνει την "δημοσιογραφία αυτολύπησης" πολλών γυναικών.
Μακάρι πάντως να είχαμε περισσότερες κυριολεκτικές περιγραφές, σε όλες τις ειδήσεις...
σχόλια