Kλέφτης, αντιγραφέας, φιλοχρήματος, σελέμπριτι: Ό,τι κι αν πει κανείς για τον Damien Hirst, τον διασημότερο σύγχρονο εικαστικό της Μεγάλης Βρετανίας (και ίσως του πλαντήτη) δεν θα πάψω να τον εκτιμώ.
Η δουλειά του, απ' την πρώτη φορά που την είδα από κοντά, στο περίφημο Sensation του Λονδίνου το 1997, με άρπαξε και τόσα χρόνια μετά δε λέει να με αφήσει.
Καλλιτέχνης των καιρών μας, συμπυκνώνει όλα τα στραβά της σημερινής εποχής και τα κάνει τέχνη που προκαλεί σκέψεις, αισθήματα και συζητήσεις.
Πρώιμος θιασώτης της κουλτούρας του κόπι πέιστ και του ίντερνετ, εμπνεύστηκε πολλά απ' τα έργα του από άλλους, σαμπλάροντας ξεδιάντροπα και δημιουργώντας νέες αφηγήσεις μέσα από πολυχρησιμοποιημένα υλικά.
Ένας καλλιτέχνης που εξόργιζε τους εχθρούς του (που τον θεωρούσαν απατεώνα της τέχνης), ο Χερστ είχε γεννηθεί το 1965 στο Μπρίστολ της Αγγλίας και έγινε διάσημος περίπου την ίδια περίοδο που έσκαγε και η μουσική σκηνή του Μπρίστολ (Massive Attack, Portishead, Tricky...)
Kάποτε είχα σώσει τον κατάλογο με τις δουλειές που κατηγορήθηκε πως είχε αντιγράψει. Τον ξανακοιτάζω τώρα, και αντί να με κάνει να χάσω κάθε ιδέα για τον Χερστ, με κάνει να κατανοήσω ότι το πνεύμα του Warhol περί δημιουργικής αντιγραφής παραμένει ζωντανό...
σχόλια