ΚΙΝΗΣΗ

Μια κουνημένη φωτογραφία έξω απ' το σταθμό του Χολαργού

Μια κουνημένη φωτογραφία έξω απ' το σταθμό του Χολαργού Facebook Twitter
15

Σε πρώτο επίπεδο διαβάζεται με τον αναμενόμενο τρόπο: Η κρίση, η ανθρωπιστική καταστροφή κλπ. Είναι όμως ένα συμβάν πολυεπίπεδο, αυτό που στερεοτυπικά χαρακτηρίζεται με τον αγγλισμό 'τροφή για σκέψη'.

Μια κουνημένη φωτογραφία έξω απ' το σταθμό του Χολαργού Facebook Twitter

Μου λέει ο αναγνώστης που μου έστειλε την φωτογραφία:

Την τράβηξα απόψε [χτες] στις 7:30 περίπου στο σταθμό μας (Χολαργός). Στην φωτογραφία αυτή απεικονίζεται ο αστυνόμος να επιχειρεί να διώξει τον άστεγο/εν μέρει ανάπηρο, ώστε να μετακινηθεί από τη θέση του και να ''εγκατασταθεί'' σε κάποιο παγκάκι.Ο άστεγος διαφωνεί και του λέει πως του είναι δύσκολο να μετακινείται λόγω του ποδιού του και πως άμα μετακινηθεί σε κάποιο παγκάκι δεν θα βρίσκεται κοντά στον κόσμο που τον φροντίζει, όπως είπε, δίνοντας του χρήματα, ακόμα και φαγητό.

Πλεον, θεωρούμε πως λύση στο πρόβλημα είναι η φυγή. Χώνουμε το κεφάλι μας στο χώμα όποτε αισθανθούμε κίνδυνο. Δεν προσπαθούμε να λύσουμε το πρόβλημα του άλλου άπλα τον διώχνουμε πιο πέρα,να μην φαίνεται. Παίρνω το θάρρος και σας γράφω διότι η εμβέλεια μου δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με την δική σας.
Συνεπώς, τέτοιου είδους ενέργειες δεν πρέπει να περνάνε απαρατήρητες καθώς απομακρύνουν ακόμα πιο πολύ την αλληλεγγύη την οποία η κοινωνία μας έχει ανάγκη.



Ακριβής διάλογος:

Γ: Φίλε τι σου είπε;
Α: Μου είπε να τα μαζέψω και να φύγω από εδώ πέρα.
Γ: Που να πας;
A: Σε κάποιο παγκάκι, πιο πάνω. Δεν μπορώ να περπατήσω,έχω το πόδι μου.
Γ: Γιατί;
Α: Επειδή δεν αρέσει το πόδι μου σε κάποιους και έχουν μιλήσει με την αστυνομία...
 

 

 

 

15

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

4 σχόλια
Η έννοια της αλληλεγγύης δεν χάθηκε στην Ελλάδα της κρίσης, απεναντίας θεωρώ ότι όλοι έχουμε γίνει πιο ευαίσθητοι και λιγότερο απόμακροι στα πρβλήματα των γύρω μας, για τον απλούστατο λόγο ότι πλέον έχουμε κατανοήσει οτι είναι πολύ εύκολο να βρεθούμε και εμείς στην θέση τους...Αναφορικά με τους άστεγους έιναι τουλάχιστον εγκληματικό από την πλευρά της πολιτείας και της εκκλησίας να έχει τόσα ακίνητα αναξιοποίητα και να μην διαθέτει κάποια από αυτά ώστε να στεγαστούν οι συνάνθρωποί μας.Για το συγκεκριμένο περιστατικό όμως γνωρίζω, όντας κάτοικος Χολαργού, ότι ο ανθρωπος αυτός έχει πραγματικά πρόβλημα στα πόδια αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει καθόλου να περπατάει με σχετική άνεση στα γύρω μαγαζια και να παίρνει καφέδες ή ό,τι άλλο (τους οποίους προς τιμήν τους πάντα του προσφέρουν).Το θέμα λοιπόν δεν είναι ένας απλός άστεγος αλλά κάποιος που επιδεικνύει τα πρησμένα μωβ ποδια του στην έξοδο του μετρό, και δεν θέλει να εγκαταλείψει το μαγαζί γωνία που βρήκε γιατί τα ποσά που συλλέγει με την επίδειξη του προβλήματος του είναι σαφώς μεγαλύτερα σε αυτό το σημείο πάρα από το να βρισκόταν σε κάποιο στενο...
Περνάω σχεδόν κάθε μέρα από το σημείο και βλέπω τον εν λόγω άστεγο. Ο λόγος που ενοχλεί είναι πολύ απλός. Δεν είναι στο κέντρο της Αθήνας όπου εκεί μια τέτοια εικόνα θα μας φάνταζε "φυσιολογική" αλλά σε ένα μεστοαστικό προάστιο όπως ο Χολαργός όπου περιμένουμε να βλέπουμε "όμορφα" πράγματα. Εξού πιστεύω και η ενόχληση των "ευαίσθητων κατοίκων". Το θέμα είναι πάντως ότι πρέπει να βοηθηθεί ο συγκεκριμένος άνθρωπος από κάποιες δομές της πολιτείας γιατί έχει εμφανές πρόβλημα υγείας. Το να πάει σε ένα παγκάκι λίγο παραπέρα δεν θα τον βοηθήσει σε τίποτα.
Το 80-90% των αστέγων δεν θέλουν οι ίδιοι να παν σε ξενώνες που τους παρέχουν οι δομές αλληλεγγύης, κρατικές ή μη. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει η πολιτεία να αδιαφορεί για την μετατροπή των πόλεων σε Καλκούτα και Βομβάη. Καλά έκανε ο αστυνομικός και μακάρι να έκαναν τα ίδια στην Θεσσαλονίκη που ο μπουρζουάς Μπουτάρης την έχει μετατρέψει σε καταυλισμό ζητιάνων από Βουλγαρία-Ρουμανία
δεν είσαι σοβαρός. ποιος ρε άστεγος δεν θέλει να κοιμάται σε δωμάτιο και προτιμάει να κοιμάται στο παγκάκι? ξέρεις κάποιον?είσαι ο ίδιος? Και για πες για τη Θεσσαλονίκη δομές φιλοξενίας. Η νοοτροπία σου είναι η πλέον απεχθής, αρκεί να μη φαίνονται και ας υπάρχουν, μη σου χαλάσουν την αισθητική. γράψου στους ατενίστας να στολίζετε άστεγους με λαμπιόνια. Ντροπή σου
ποιος ρε άστεγος δεν θέλει να κοιμάται σε δωμάτιο και προτιμάει να κοιμάται στο παγκάκι? Πηγή: www.lifo.grΕίσαι άσχετος. Και για πες για τη Θεσσαλονίκη δομές φιλοξενίας. Πηγή: www.lifo.grΟταν λέμε ότι είσαι άσχετος, είσαι πανάσχετος.
για πες μου ντε, με το πλούσιο λεξιλόγιο σου. εγώ ξέρεις τι λέω? πάρε μια κουβέρτα και νάιλον και πάνε σε ένα πάρκο να κοιμηθείς το βράδυ ρε μάγκα. Για να σε δω. καραγκιοζιλίκια ..
αλήθεια? ναι μάλλον βγάζουν πάρα πολλά το βράδυ χωμένοι μέσα σε αυτοσχέδια τσαντίρια με νάιλον και λινάτσες. δεν ξέρω τι σόι αντίληψη της πραγματικότητας είναι αυτή, όχι δεν είναι επιλογή του άλλου να κοιμάται έξω, ούτε επιλογή των ανθρώπων που έχουν στήσει καταυλισμό στο παρκο απέναντι από τα πανεπιστήμια και το χειμώνα ξήλωναν τα παγκάκια από το πανεπιστήμιο για να ζεσταθούν. Και όχι δεν είναι απατεώνες κι τη περνάνε ζάχαρη. Κάτσε εσύ το χειμώνα έξω το βράδυ, αυτό μόνο. Το να υποστηρίζει κάποιος ότι χαλάει η αισθητική του από την εικόνα των άστεγων ανθρώπων είναι τουλάχιστον για ντομάτες.
Ναι αλήθεια. Και δε βλέπω γιατί σου φαίνεται περίεργο κιόλας. Αφού δεν έχουν άλλη πηγή εισοδήματος προφανώς θα ήθελαν να διατηρήσουν την υπάρχουσα. Δεν είναι επιλογή τους να είναι άστεγοι, είναι όμως επιλογή τους να μην πάνε κάπου που τα έσοδά τους θα είναι 0. Είναι τόσο δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς;
Ειλικρινής απορία. Με τα έσοδά τους (δλδ τις πενταροδεκάρες) τι θα μπορούσαν να καλύψουν? Τι μπορούν να καλύψουν -παραπάνω εννοώ- απ' αυτά που υποτίθεται ότι προσφέρουν οι υποδομές φιλοξενίας;(και δεν μιλώ για τοξοεξαρτημένα άτομα) Τσιγάρα;Εδώ έχει κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες:http://www.lifo.gr/team/gnomes/51806Το ότι όλοι οι άστεγοι (...90%) γουστάρουν να είναι έτσι και να μένει η ανάλυση εκεί είναι μία απλουστευτική (και κακοπροαίρετη) προσέγγιση, που δεικνύει απέχθεια για ανθρώπους που τα έφερε η ζωή έτσι ούτως ώστε να κακοπάθουν.
ε αν δεν καταλαβαίνεις τα αυτονόητα οκ. το βράδυ σκεπασμένοι με τα νάιλον και τους μουσαμάδες έτσι κ αλλιώς δεν έχουν στόχο να μαζέψουν χρήματα οπότε προφανώς, θα ήθελαν να κοιμούνται κάπου ζεστά ας το πούμε. Το θέμα είναι ότι το ίδιο το κοινωνικοοικονομικό σύστημα που παράγει το φαινόμενο της απορίας και συνεπώς του άστεγου, το ίδιο το σύστημα υτό δεν έχει ούτε την όρεξη ούτε και θέτει ως προτεραιότητα του τη δαπάνη για την υποτυπώδη πρόνοια.
Αντί να κατηγορείτε απλά διαβάστε το άρθρο. Δε μπορώ να κάνω κάτι άλλο. Ο ίδιος λέει ότι δε θέλει να μετακινηθεί γιατί του δίνουν χρήματα οι περαστικοί. Ξέρετε καλύτερα και από τον ίδιο; Οι θεωρίες καλές αλλά εδώ μιλάμε για πράξη και στην πράξη ακούμε αυτό που έχει να πει ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος και όχι αυτό που νομίζετε εσείς λόγω ιδεολογίας ή άγνοιας.
Από το link που έχω παραθέσει (εάν όλοι εμείς που μιλάμε έχουμε άγνοια, καλύτερα να μιλήσουν οι ειδικοί ...και ας μην ξεχνάμε ότι κάθε άνθρωπος είναι και διαφορετική περίπτωση):-"Υπάρχει η άποψη ότι αν προσφέρεις σπίτι σ' έναν άστεγο, δε θα πάει διότι έχει συνηθίσει στο δρόμο και δε θέλει ν' αλλάξει την κατάσταση αυτή. Τι έχεις να σχολιάσεις;".-"Νομίζω πως πρόκειται για μύθο. Ας μην ξεχνάμε πως ένας άνθρωπος που μένει στο δρόμο δεν έμενε πάντα εκεί, αλλά είχε ένα σπίτι πριν. Οπότε η δυσκολία σ' αυτό το σημείο έγκειται στο πως θα μπορέσει να διαχειριστεί ξανά τις υποχρεώσεις του σπιτιού, και αυτό εξαρτάται φυσικά και από την υποστήριξη που θα έχει σε αυτό. Κάθε άνθρωπος θα ήθελε να είναι σε ένα ασφαλές περιβάλλον και σε ένα σπίτι. Πολλοί από τους ανθρώπους που συναντάμε στο δρόμο αρχικά απαντούν ότι είναι εντάξει και δε θέλουν τίποτε. Εσάς αν σας σταματούσε στο δρόμο ένας άγνωστος και σας ρωτούσε πώς είσαστε θα ξεκινούσατε να του εξιστορείτε τα προβλήματα και τις αγωνίες σας;".-"Οι δομές και οι υπηρεσίες που υπάρχουν στην Αθήνα για τους αστέγους επαρκούν;".-"Είναι γεγονός ότι δομές *δεν* επαρκούν, ενώ είναι σημαντικό να πούμε πως η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένας άνθρωπος για να ενταχθεί σε κάποιον ξενώνα είναι *χρονοβόρα και εξαιρετικά γραφειοκρατική*. Επίσης υπάρχουν τεράστια κενά σε ξενώνες που αποκλείουν ανθρώπους με *ιδιαίτερα προβλήματα* σε συνδυασμό π.χ. ένας *οροθετικός χρήστης* δε μπορεί να αιτηθεί στέγη πουθενά γιατί οι λιγοστοί ξενώνες που υπάρχουν για τους οροθετικούς δεν επιτρέπουν χρήστες και οι μόνοι ξενώνες για χρήστες είναι αυτοί των κλειστών προγραμμάτων απεξάρτησης. Εάν υπάρχει και θέμα *διαγνωσμένης ψυχικής διαταραχής* τότε πραγματικά δεν υπάρχει κανένας. Συνεπώς είναι σημαντικό να απλοποιηθούν οι διαδικασίες ένταξης και να υπάρξουν περισσότερες δομές που να ανταποκρίνονται στο φάσμα και στο εύρος των αναγκών των ωφελούμενων".
Η εννοια της "αλληλεγγύης" στην Ελληνικη κοινωνια, ακομα και να υπηρξε καποτε, χαθηκε αμεσως με την ελευση της κρισης. Σε τετοιες συνθηκες ετσι κι'αλλιως δεν περισσευει η διαθεση, ουτε το χρημα για τετοια πραγματα. Σημερα ειμαστε κοινωνια "ο σωζων εαυτον σωθητω".Εκει που δεν καταλαβαινω βεβαια, ειναι γιατι να με ενοχλει η εικονα ενος αστεγου φουκαρα ανθρωπου σε καποιο σημειο, ωστε να βαζω την αστυνομια να τον διωξει. Αυτο με μαρανε στην Αθηνα σημερα?
Άκου δεν τους άρεσε το πόδι του και ο κακός γείτονας κάλεσε την αστυνομία! Μιλάμε πολύ στραβόξυλο. Παρεμπιπτόντως, λόγω του ποδιού, μου θύμισε την ιστορία του Φιλοκτήτη.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B121/627/4045,18243/extras/texts/indexc00/indexc00_filoktitis.html