ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Γιατί στην απογείωση και προσγείωση του αεροπλάνου μας ζητάνε να έχουμε τα κλείστρα των παραθύρων ανοιχτά;

Γιατί στην απογείωση και προσγείωση του αεροπλάνου μας ζητάνε να έχουμε τα κλείστρα των παραθύρων ανοιχτά; Facebook Twitter
14

Σίγουρα κάποια στιγμή που δώσατε σημασία στις οδηγίες που δίνουν οι αεροσυνοδοί κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης θα θυμάστε πως σας ζητήθηκε να έχετε τα κλείστρα των παραθύρων ανοιχτά. Κάποιο μπορεί να γνωρίζετε ή έστω να έχετε ακούσει κάποια από τις πολλές θεωρίες. Για εκείνους που δεν γνωρίζουν, το Business Insider έθεσε το ερώτημα στον πλέον επίσημο φορέα [Civil Aviation Safety Authority (CASA)] και πήρε απάντηση:

Ο λόγος είναι πολύ απλός και αφορά ζητήματα ασφαλείας. Τα κλείστρα θα πρέπει να είναι ανοιχτά ώστε το πλήρωμα να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει έξω από το αεροπλάνο και σε περίπτωση ανάγκης οι διασώστες να μπορούν να ελέγξουν εύκολα την ασφαλέστερη για εκκένωση πλευρά του αεροσκάφους.

Σε ό,τι αφορά τα καθίσματα, αυτά όταν βρίσκονται σε όρθια θέση κλειδώνουν και ακινητοποιούνται, ενώ όταν βρίσκονται σε κλίση μπορεί να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς σε περίπτωση σύγκρουσης-αναταράξεων.

14

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι πριγκίπισσες της Disney θα υπέφεραν από κατάθλιψη και αλωπεκία» - Viral η έρευνα πανεπιστημίου

It's Viral / «Οι πριγκίπισσες της Disney θα υπέφεραν από κατάθλιψη και αλωπεκία» - Viral η έρευνα πανεπιστημίου

Η έκθεση του Πανεπιστήμιο του Τβέντε στην Ολλανδία για μολύνσεις από «τα μικροπλαστικά νεραϊδόσκονης» και τη «συμβίωση με ένα τέρας» έχει κατακλύσει το διαδίκτυο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Τα σκίαστρα παραμένουνε ανοικτά στις διαδικασίες Takeoff/Landing 1)Tα σωστικά συνεργεία να βλέπουνε τι γίνεται μέσα2)Σε περίπτωση πρόσκρουσης ο επιβάτης να μπορεί να προσαρμόστει στο περιβάλλον . Γι αυτό και χαμηλώνουνε τα φώτα στην καμπίνα για να συνηθίζει το "ματι". Για προβλήματα στα υδραυλικά, θερμοκρασίες, πιέσεις λαδιών των κινητήρων υπάρχουνε ενδείξεις που ενημερώνουνε το πλήρωμα. Υπάρχουνε περιπτώσεις επιβατών που παρατηρήσανε birdstrike και φωτιά, και υπάρχουνε πάρα πολλές περιπτώσεις επιβατών που ζητάνε τον λόγο για "περιέργους θορύβους" (PTU) "για πάγο στα φτερά" και για απότομους για αυτους ελιγμούς.Emergencies έχουμε καθημερινά στον κόσμο της αεροπορίας.Καλό θα είναι να ενημερωνόμαστε για κάποιες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούμε σε ΜΜΜ γιατι μπορούμε να σώσουμε ζώες. Αχρείαστα να ναι.
Ολοκληρωμένη και κατατοπιστική απάντηση, σε ευχαριστούμε. Αλλά αυτά τα ενημερώνουνΕ, υπάρχουνΕ, χαμηλώνουνΕ, βλέπουνΕ βγάζουν μάτι... Κι ακόμα κι αν χαμηλώσουμε τα φώτα στο δωμάτιο, δεν τα συζηθίζει το μάτι...
Ο λόγος που χαμηλώνουν τα φώτα δεν ειναι για να συνηθίσει το μάτι στο χώρο, αλλά να προσαρμοστεί στο level του φωτισμού του ΕΞΩ χώρου . Τα δευτερόλεπτα που θα κανει το μάτι για να συνηθίσει ειναι υπερπολυτιμα σε περίπτωση φωτιάς....Οι διαδικασίες αυτές δεν ειναι τυχαίες, δυστυχώς τις περισσότερες φορές "βγαίνουν" απο τα πορίσματα ατυχημάτων...Τα υπόλοιπα που γράφεις δεν τα έπιασα. Συγγνώμη για την καθυστέρηση...
Ναι αυτό το ότι θα αποτελούν τα μάτια του πιλότου/πληρώματος είναι ουάου.... Ο πιλότος έχει πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει στο αεροσκάφος την ώρα που πετάει ή όταν απογειώνεται/προσγειώνεται. Αν δεν την είχε πίστεψε με δεν θα πετούσαμε με αεροπλάνα αυτή τη στιγμή... Υπάρχουν πολλά check που κάνουν κυβερνήτης και συγκυβερνήτης πριν κατα και μετα την πτήση. Επίσης ένας άλλος λόγος είναι και η αίσθηση του χώρου. Αν το έχεις κλειστό δεν μπορεί να συντονιστεί ο εγκέφαλος με τα μάτια. Αν έχει πετάξει κανείς με μονοκινητήριο αεροπλάνο ξέρει την διαφορά διότι έχεις πλήρη εικόνα του χώρου γύρω σου.
Εγραψα πιο πανω πως ο πιλοτος δεν εχει πληρη γνώση για το τι συμβαίνει ΕΞΩ απο το αεροσκάφος, όχι ΣΤΟ αεροσκάφος. Ειμαι χρονια ιπτάμενος και γνωριζω και για τα checklists τους και τις διαδικασιες που πρεπει να ακολουθησουν πιλότοι και πλήρωμα. Αυτό είναι κάτι που έχω διδαχθεί και εχω ζήσει κ ανάλογο περιστάτικο, όπου επιβάτης είδε κάτι περίεργο κ ενημέρωσε το πλήρωμα. Βεβαια δεν ήταν κάτι ανησυχητικό για να υπάρξει καθυστερηση ή βλάβη αλλα ποτέ δεν ξέρεις!
Άσχετο… Τι μου θύμισες τώρα!!!Σε πτήση Αθήνα – Κέρκυρα, καθώς πηγαίναμε προς τον διάδρομο απογείωσης όποτε το αεροσκάφος φρέναρε ακουγόταν ένα τρίξιμο από τα φρένα!!! Μια-δυο-τρεις ακούγεται κάποιος από το βάθος λέγοντας «Θέλει τακάκια!!!»… Εντάξει, τη συνέχεια τη φαντάζεστε!!! Ευτυχώς τουλάχιστον που δεν άκουσε ο πιλότος κι έτσι απογειωθήκαμε κανονικά!!! :) :) :)
Εργαζομαι σε αεροπλανο και εχω να σας πω το εξης1)Τα μονα παραθυρα που πρεπει να ειναι ανοικτα ειναι τα παραθυρα στις πορτες. Τα αλλα δεν εχουν καμια σημασια αν ειναι ανοικτα η οχι. Και ο λογος για αυτο ειναι να μπορεσει να βλεπει απεξω ο στρατος η οποιος αλλος αναλαβει σε περιπτωση που πρεπει να επεμβει (σε αεροπειρατια κτλ) , ριχνοντας το ισως.2)Τα καθισματα πρεπει να ειναι σε ορθια θεση οχι γιατι κλειδωνουν η αλλες βλακειες αλλα γιατι αν πρεπει να γινει εκκενωση, με γυρμενα τα καθισματα οι πισω επιβατες δε θα μπορουν να φυγουν αμεσα.
Συμφωνώ με το 2. σου, απλά όσων αφορά το πρώτο: τα σκίαστρα πρεπει να ειναι ανοιχτά κυρίως για να υπάρχει καθαρή ορατότητα ακόμα κ από τους επιβατες. Ο πιλότος δεν εχει πλήρη γνώση για το τι συμβαίνει έξω απο το αεροπλάνο. Ακόμα κ ο πιο "ασημαντος" επιβάτης αποτελεί τα μάτια του πιλότου/πληρώματος. Μια περίεργη ενέργεια, καπνός, φωτιά, οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στην άτρακτο, μπορεί να γίνει αντιληπτό από οποιονδήποτε μέσα στο αεροσκάφος και να αναφερθεί στο πλήρωμα εγκαίρως, πόσο μάλλον κατα την διάρκεια της απογείωσης - προσγείωσης.