ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: όλα όσα χρειαζόμαστε

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: όλα όσα χρειαζόμαστε Facebook Twitter
31


________________
1.


Αγαπητή Λένα, πιστεύεις πως είναι εφικτή και -κυρίως- επιθυμητή η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση? Είναι εφικτός ο σχηματισμός ενός ενιαίου ευρωπαϊκού κράτους με κεντρική διακυβέρνηση κατ' αντιστοιχία των ΗΠΑ? Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο δεδομένου ότι υπάρχουν πολυάριθμα κράτη με διαφορετικές γλώσσες και ιστορία? Υπάρχει αυτό σαν μακροπρόθεσμος στόχος σήμερα στην ατζέντα της Ε.Ε.? Και αν υποθέσουμε ότι κάτι τέτοιο όντως επιδιώκεται και είναι μακροπρόθεσμα εφικτό, τι επιπτώσεις θα είχε για την Ελλάδα και για κάθε κράτος ξεχωριστά? Πιστεύεις πως κάτι τέτοιο θα έθετε σε κίνδυνο την εθνική μας αυτονομία, τη γλώσσα μας, την ταυτότητα μας? Δεν θα κατέληγε μακροπρόθεσμα σε ένα συνονθύλευμα λαών όπου η γλώσσα, η παράδοση (μουσική, χοροί, έθιμα κλπ.) και η ιστορία του καθενός σταδιακά θα "παραγράφονταν" και εν τέλει θα εξαφανίζονταν? Θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω τη γνώμη σου. Επειδή το θέμα χρήζει μεγάλης ανάλυσης και μελέτης θα ήταν ευπρόσδεκτα και άρθρα που έχεις να προτείνεις εσύ ή οι αναγνώστες.- Μυρτώ

Είναι πράγματι πολύ μεγάλο θέμα και αν υπάρχει διαβασμένος άνθρωπος σχετικά τον παρακαλούμε να μας προτείνει αναγνώσματα. Πέρα από αυτό, αφού ρωτάς τη γνώμη μου, είναι η εξής: καμία χώρα δεν έχει να φοβάται κάτι από μια πολιτική ένωση. Όχι, δεν θα χαθεί κάποια παράδοση επειδή θα ενωθούν οικονομικά και πολιτικά ομάδες με ξεχωριστές παραδόσεις. Το φοβόμαστε επειδή έχουμε μάθει ότι μια χώρα πρέπει να έχει υποχρεωτικά μια γλώσσα, μια θρησκεία και μια ταυτότητα για να συνεχίσει να υπάρχει, αλλιώς κινδυνεύει. Δεν πιστεύω ότι ισχύει. Με αυτό μας τρομοκρατούν και με αυτό έχουμε κάνει ως χώρα τόσα πολλά και τόσα σημαντικά λάθη. Μια χώρα ή μια ομάδα χωρών που συνδέεται με νόμους και έχει ξεχωρίσει –με νόμους- τη θρησκεία από τις πολιτικές διαδικασίες δεν κινδυνεύει ούτε από συνονθύλευμα ούτε από παραγραφή.

________________
2.


Αγαπητή Α μπα,
σου ξαναγράφω, αφού δεν έλαβα καμία απάντηση σε προηγούμενη ερώτηση μου.Καταρχάς,ειμαι 21 ετών και εδώ και 2 χρόνια ειμαι μαζί με ενα θαυμάσιο παιδί,ο οποίος με περνάει 10 χρόνια.Περνάμε πάρα πολύ καλά μαζί, είμαστε πολυ ερωτευμένοι και εδώ και λίγο καιρό μένουμε μόνοι μας,αφού 1 χρόνο τώρα μέναμε με τους γονείς του και τον αδελφό του(ασε ,δράμα).Και εδώ ειναι που θέλω να μου δώσεις τα φώτα σου.Εγω είχα πρόβλημα να μείνω με τους δικούς του,δε λεω καλοι άνθρωποι ,αλλά δεν γίνεται,είμαστε ζευγάρι και πρέπει να έχουμε το χώρο μας.Τον πίεσα να φτιάξουμε το σπίτι (ειναι το πατρικό του και φτιάξαμε τη γκαρσονιέρα κάτω απο τους γονείς του,δλδ δεν πήγαμε και μακριά!) Εμένα αυτό που με προβληματίζει ειναι το γεγονός οτι δεν μπορώ να εχω την ησυχία μου. Έφυγα απο το δικό μου σπίτι με μεγάλη χαρά για να μείνω μαζί του και οχι με τους γονείς και τον αδελφό, ο οποίος ειναι ενοχλητικός,διότι δεν δουλεύει και αναγκάζεται το αγόρι μου να ψωνίζει και για αυτούς. Εγω ετσι δεν αντέχω. Πολλές φορές σκέφτομαι τον χωρισμό και εχω μαλώσει εκατοντάδες φορές για αυτο τον λόγο. Αλλά τον αγαπάω.Τι να κάνω; Δεν θέλω να πληγώσω κανέναν.
Συγνώμη αν σε κουρασα.
Ευχαριστώ,εκ των προτέρων.- Salome

Αν «έτσι δεν αντέχεις», χώρισε. Δεν χρειάζεται να ταλαιπωρούμε τους εαυτούς μας όταν δεν αντέχουμε άλλο. Δεν ξέρω όμως για την αντοχή σου...


Αν, από την άλλη, δηλώνεις ότι τον αγαπάς, θα σημαίνει ότι τον αγαπάς μαζί με ό,τι φέρνει μαζί του. Δεν γίνεται να τον αγαπάς υπό όρους ή με ωράριο. Αν τον αγαπάς πρέπει να δεχτείς, με ό,τι σημαίνει αυτό, ότι έχει μια οικογένεια, που είναι όπως είναι. Αν τον αγαπάς θα σκεφτείς κατά πόσο μπορείς να συμβιβαστείς με τα πράγματα που δεν σου ήρθαν όπως ήθελες και τι μπορείς να κάνεις για να συναντηθείτε κάπου στη μέση. Αφού μένετε από κάτω από τους δικούς του, θα τους έχετε μέσα στη ζωή σας, τελεία και παύλα. Τι θα πει «αυτό δεν το αντέχω;» Πώς το είχες φανταστεί; Ότι θα τους βλέπετε Χριστούγεννα και Πάσχα; Αν δεν έχεις να προτείνεις κάτι καλύτερο, όπως να αγοράσεις ένα σπίτι αλλού, ή να πληρώσετε ενοίκιο σε άλλη περιοχή, δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει να γκρινιάζεις για κάτι που δεν υπάρχει κανένας απολύτως τρόπος να αλλάξει. Μα κανένας, απολύτως. Φαντάσου και να μην θεωρούσες τους γονείς του «μια χαρά ανθρώπους».


Αν θέλεις ανεξαρτησία, πρέπει να την στηρίζεις με τις δυνάμεις σου, όχι να την απαιτείς με φωνές. Εκεί που είσαι, έτσι θα ζεις. Αν μπορείτε να πάτε αλλού, για να έχετε το χώρο σας όπως το φαντάζεσαι, γιατί δεν πηγαίνετε;


ΥΓ. Ελπίζω μόνο να μην δέχεστε ταπεράκια και κρέατα και παπλώματα από τους πάνω, γιατί έτσι μπαίνουμε στο μεγαλειώδες οικοσύστημα του παιδιού που τα θέλει όλα δικά του και δεν καταλαβαίνει ποια δικαιούται, ποια αξίζει και ποια του έχουν χαρίσει, αλλά δεν το έχει πάρει χαμπάρι γιατί τα θεωρεί δεδομένα.

________________
3.


Καλησπέρα Α,μπα!
Ο αντρας της μητέρας μου (ειναι παντρεμένοι 25 χρόνια) την κερατώνει με την καλύτερή της φίλη (τους είδα εγώ, αλλά εκείνοι δε με είδαν)...
Πιστεύω ότι η μαμά μου θα καταρρεύσει αν το μάθει.
Σκέφτομαι να μιλήσω ειλικρινά σ'εκείνον σαν μεγάλοι, ώριμοι άνθρωποι. Ειναι αυτή μια σωστή αντιμετώπιση? Τι να κάνω?- κορη


Είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Βρέθηκες στη μέση χωρίς να το επιλέξεις.


Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Επειδή δεν είναι δικιά σου υπόθεση, δεν συμμετέχεις και δεν την δημιούργησες με κάποιον τρόπο, μην πιστεύεις ότι είναι υποχρεωτικό να κάνεις κάτι. Εκτός από τη μαμά σου, πρέπει να προστατέψεις και τον εαυτό σου. Αν δεν πιστεύεις ότι μπορείς να το χειριστείς, περίμενε μέχρι να νιώσεις πιο δυνατή ή μην ανακατεύεσαι καθόλου.


Αν αποφασίσεις να μιλήσεις στον πατριό σου, πριν το κάνεις, οργάνωσε μια στρατηγική. Τι θέλεις να πετύχεις με τη συζήτηση; Τι θέλεις να γίνει; Θέλεις να μάθεις το γιατί; Θέλεις να τον κάνεις να το πει στη μητέρα σου; Θέλεις να του πεις να σταματήσει; Κάθε στόχος δημιουργεί διαφορετική συζήτηση. Επίσης, τι πιστεύεις ότι θα γίνει αν τον αντιμετωπίσεις; Θα θυμώσει; Θα σε αποφύγει; Θα σε βγάλει τρελή; Πρέπει να είσαι προετοιμασμένη, ανάλογα με το πώς φέρεται σε δύσκολες περιστάσεις.


Έχει σημασία πόσο χρονών είσαι, αν ζεις μαζί τους, και πολλά άλλα. Το τι συμβαίνει σε ένα γάμο είναι μόνο μεταξύ δύο ανθρώπων. Πολλά πράγματα υποθέτουμε απ' έξω, αλλά αυτός ο μικρόκοσμος είναι αόρατος ακόμη και για τα παιδιά. Ό,τι και να αποφασίσεις να κάνεις, να το έχεις υπόψη σου.


________________
4.


Αγαπητή Λένα,
Πώς να αντιμετωπίσω τους ηλίθιους που πιστεύουν σε θεωρίες συνωμοσίας; Για να γίνω πιο σαφής, τα τελευταία χρόνια σπουδάζω αρχαιολογία, αντικείμενο που μου άρεσε από μικρή. Τελευταία όμως παρατηρώ πολύ συχνά το εξής: συγγενικά ή και φιλικά μου πρόσωπα, σε συζητήσεις που κάνουμε αναφέρουν ως επιστημονικά τεκμηριωμένες διάφορες απόψεις στυλ Λιακόπουλου (πχ, με βάση τα τελευταία αρχαιολογικά (!) δείγματα, ο Οδυσσέας έφτασε στην Αμερική), που τις υποστηρίζουν μάλιστα με σθένος. Ξέρω ότι η ενδεδειγμένη αντίδραση είναι το γέλιο, ιδίως όταν είναι τόσο γελοίες. Εκνευρίζομαι όμως όταν μου κάνουν ιστορικό- αρχαιολογικό μάθημα άνθρωποι που η μόνη τους επαφή με το αντικείμενο ήταν μία επίσκεψη στην Ακρόπολη στην Ε' Δημοτικού. Πέρα από αυτό, σε πολλές τέτοιες συζητήσεις ελλοχεύουν άλλα θέματα, κυρίως εθνικιστικά. Όταν μία φορά τόλμησα να πω ότι το αλφάβητο μας έχει φοινικική προέλευση κόντεψα να βγω εχθρός του Έθνους, σύμμαχος των ανθελλήνων κτλ. Ως μέλλουσα αρχαιολόγος νιώθω ηθική υποχρέωση να βάζω κάποια πράγματα στη θέση τους, ιδίως όταν αυτά παρουσιάζονται τόσο διαστρεβλωμένα. Το κακό όμως είναι πως δεν είμαι και ο πιο ετοιμόλογος άνθρωπος. Όχι ότι δεν σκέφτομαι αφοπλιστικές απαντήσεις, σκέφτομαι, απλώς μου έρχονται με μισή ώρα καθυστέρηση. Και πολλές φορές, όταν θέλω να πω πολλά πράγματα, καταλήγω να παθαίνω μπλακ αουτ και να μην λέω σχεδόν τίποτα. Τι να κάνω λοιπόν για να τους ταπώνω άμεσα; Και γιατί υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν σε συνωμοσιολογίες; Θεωρήσαι πιο ψαγμένος όταν πιστεύεις σε κάτι που οι άλλοι (τα "πρόβατα") αγνοούν;- Μαρία

Υπάρχουν γιατί έχουμε την ανάγκη να τακτοποιήσουμε το σύμπαν σε αιτίες και αποτελέσματα, και αυτό πάση θυσία. Σιχαινόμαστε τις ασάφειες, την αβεβαιότητα και τις γκρίζες ζώνες. Όταν χρειάζεται έρευνα ή αντοχή για να δεχτούμε το χάος γύρω από ορισμένα ζητήματα ή να δεχτούμε ότι για πολλά πράγματα ο άνθρωπος δεν ξέρει τίποτα, κάνουμε την τρίχα τριχιά, βρίσκουμε συνδέσεις με το ζόρι, συσχετίζοντας άσχετα πράγματα, και αυτό, πασπαλισμένο με συναίσθημα και την άλλη επιτακτική ανάγκη, του ανήκειν, προκύπτουν οι θεωρίες συνωμοσίας.


Όταν λες σε κάποιον, που θεωρεί ότι η ύπαρξή του έχει αξία επειδή κατάγεται από σοφούς αρχαίους Έλληνες, ότι οι σοφοί, μυθικοί άνθρωποι, δεν ταυτίζονται με την φαντασίωση που έχει δημιουργήσει στο μυαλό του προκειμένου να νιώσει ότι είναι μέλος μιας σπουδαίας ομάδας (ή ότι δεν είναι σίγουρα πρόγονοι του ή ότι δεν είναι τέλειοι ή ότι δεν υπήρχαν από την εποχή των δεινοσαύρων), δεν συζητάτε για ιστορία ή για αρχαιολογία. Συζητάτε για την προσωπική του αξία, που την παίρνει πάρα πολύ σοβαρά και θα την υπερασπίζεται με σθένος που δεν συγκρίνεται με το δικό σου, επειδή για σένα διακυβεύονται πολύ λιγότερο. Γι' αυτό σε αποστομώνουν, γι' αυτό τα χάνεις και δεν ξέρεις τι να πεις. Ως αρχαιολόγος μπορείς να λες την άποψη σου, αλλά αν τους ενδιέφερε πραγματικά η αρχαιολογία δεν θα περίμεναν να γνωρίσουν εσένα. Τα βασικά θα τα ήξεραν ήδη.

________________
5.


Αγαπητή Α, μπα,
τι κάνεις με μια φίλη που παρεξηγεί και τσαντίζεται αρκετά συχνά; Εννοώ ότι μπορεί να κρατήσει μούτρα ή να σου στείλει τσαντισμένα σμσ ή να σου στήσει καυγά αργότερα για κάτι που είπες-έκανες και εσύ μπορεί ούτε να το θυμάσαι. Γιατί κάτι άλλο εννοούσες, γιατί πώς μπορείς να το έκανες αυτό, γιατί δεν καταλαβαίνεις, κλπ. Είμαστε φίλες πολλά χρόνια, έχουμε αλλάξει πολύ μεγαλώνοντας και ζούμε πολύ διαφορετικές ζωές, οπότε λογικό να αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά κάποια πράγματα. Αλλά είναι κουραστικό να μετράω τα λόγια μου γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι είναι αυτό που θα την πειράξει και θα φέρει τη συντέλεια του κόσμου. Δεν γίνεται μόνο με μένα αλλά με όλες τις φίλες και γενικά έχει μείνει με λίγες φίλες θα έλεγα. Στο τέλος θα χάσει κι εμάς, δεν ξέρω πώς να την ταρακουνήσω, έχω προσπαθήσει να της πω διάφορα εις μάτην. Μπορεί να πω ένα χαζό αστείο πχ και να σκεφτεί χίλια δύο ότι κρύβονται από πίσω, τέτοια φαντασία ούτε δεν ξέρω ποιος! Είναι δύσκολο να αποτυπώσω το ακραίο της υπόθεσης σε μια ερώτηση αλλά περιμένω τη σοφή σου απάντηση αν έβγαλες λίγο άκρη! Σε φιλώ και σε ευχαριστώ!- Ας πόυμε Πόπη

Η φίλη σου θέλει επιβεβαίωση τόσο απεγνωσμένα που προκαλεί για να στρέψει την προσοχή στον εαυτό της ως θύμα. Δεν ξέρει πώς αλλιώς να το κάνει. Πάντα θα βρίσκει αφορμές για να θυμώνει και πάντα θα ζητάει από τους άλλους να ασχοληθούν μαζί της, να εξηγηθούν και να ζητήσουν συγνώμη.


Δεν μπορείς να την αλλάξεις, μπορείς όμως να μην παίζεις άλλο το παιχνίδι της, και όποιος αντέξει. Μην αναλύεις τα γιατί και τα πώς όταν πραγματικά δεν είπες ή δεν έκανες κάτι για να την θίξεις. Πες της «λυπάμαι που το πήρες έτσι, δεν το εννοούσα καθόλου με τον τρόπο που το έλαβες, το είπα με καλοσύνη/ενδιαφέρον/χωρίς να το σκεφτώ καθόλου, συγνώμη όπως και να έχει» και τέλος. Μπορεί να λάβει το μήνυμα, αλλά μην περιμένεις και πολλά.

________________
6.


γεια σου Α,μπα! Σε διαβάζω ανελλιπώς και με χαρά.
Θέλω να σου ζητήσω συμβουλή για το παρακάτω: Πού σταματάει το θέλω να δω και να ζήσω όσο το δυνατόν περισσότερα/θέλω να είμαι όσο το δυνατόν πιο σίγουρη ότι παίρνω την κατάλληλη απόφαση και που έρχεται το δεν ικανοποιούμαι γιατί πάντα υπάρχουν πράγματα που δεν είδα/έκανα/ερεύνησα;
Φέρ' ειπείν, σχεδιάζουμε διακοπές με τον σύντροφό μου και πέφτουν ιδέες. Πάνω που καταλήγουμε στον προορισμό εκεί σκέφτομαι χμ, μήπως όμως κάπου αλλού θα ήταν καλύτερα/πιο έτσι, πιο αλλιώς; αυτός προσπαθεί να μου βάλει κάποια όρια κ μου λέει πρέπει όμως να αποφασίσουμε για να κλείσουμε εισιτήρια, να οργανωθούμε κτλ κι εκεί ζορίζομαι κ αποφασίζω, αλλά μέσα μου παίζει η κασέτα.
Κι αυτό με αποτρέπει από το να πάρω μια απόφαση κ να την στηρίξω κ παραπαίω. Αυτό συμβαίνει όχι μόνο σε θέματα διακοπών, αλλά και σε άλλα σημαντικότερα κ μη...Φέρνει κ συγκρούσεις με τις σχέσεις μου, γιατί κάποιες καθυστερήσεις λόγω αναποφασιστικότητας/μη επαρκούς σταθερότητας δημιουργούν προβλήματα, π.χ. στο συγκεκριμένο παράδειγμα δεν προλαβαίνουμε να κλείσουμε (το φτηνό) εισιτήριο, δημιουργούν σύγχυση κτλ... Τι μπορώ να κάνω για να μην αισθάνομαι αυτό το κενό μεταξύ επιθυμίας/απόφασης/δράσης και να γίνω περισσότερο αποφασιστική, σίγουρη για τις ενέργειές μου;
p.s. το βίντεο αυτό που είδα πριν λίγες μέρες ήταν κάπως βοηθητικό!
-κλάρα


θα σου απαντήσω με τα λόγια του " happiness project ".


«Οι «ευχαριστημένοι» είναι αυτοί που παίρνουν μια απόφαση ή δρουν μόλις τα κριτήρια τους ικανοποιηθούν. Αυτό δεν σημαίνει ότι ικανοποιούνται με τη μετριότητα – τα κριτήρια τους μπορεί να είναι πολύ αυστηρά – αλλά μόλις βρουν το αυτοκίνητο, το ξενοδοχείο, ή τη σάλτσα που έχει τις ιδιότητες που θέλουν, είναι ευχαριστημένοι. Οι «μεγιστοποιητές» θέλουν να πάρουν την ιδανική απόφαση. Οπότε ακόμη και όταν δουν το ποδήλατο ή τον φωτογράφο που βρίσκεται εντός των προδιαγραφών τους, δεν μπορούν να πάρουν απόφαση αν δεν έχουν εξαντλήσει όλες τις άλλες πιθανότητες, ώστε να ξέρουν ότι πήραν την πιο καλή απόφαση που υπάρχει...


Στο καταπληκτικό βιβλίο «The Paradox of Choice» ο Barry Schwartz γράφει ότι οι «ευχαριστημένοι» τείνουν να είναι πιο ευτυχισμένοι από τους «μεγιστοποιητές». Οι «μεγιστοποιητές» πρέπει να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο και ενέργεια για να πάρουν μια απόφαση και συχνά έχουν άγχος για το αν, τελικά, πήραν την καλύτερη δυνατή.»


Συμπληρώνω με τις δικές μου σκέψεις: αυτό που δεν μπορείς να δεχτείς είναι ότι δεν μπορείς να τα έχεις ΟΛΑ. Από εκεί ξεκινάει νομίζω η αναποφασιστικότητα. Σε τρομάζει ότι το «ναι» σε κάτι σημαίνει «όχι» σε κάτι άλλο που μπορεί να είναι καλύτερο. Αυτό ισχύει. Αυτό που δεν σκέφτεσαι όμως ποτέ είναι ότι αυτό το κάτι άλλο, που δεν θα γνωρίσεις ποτέ, έχει τις ίδιες πιθανότητες να είναι χειρότερο.

________________
7.


Το να πιστεύω καμιά φορά ότι είμαι ένα τίποτα είναι ανησυχητικό;; Τι γίνεται όταν στο λέει κάποιος σε μια στιγμή ελαφρότητας, και δεν είναι κακόβουλος; Είμαι τίποτα..και εγώ και εσύ. Το κάτι και το τίποτα όμως έχουν και τη συμβατική τους έννοια. Είσαι κάτι όταν κάνεις μια επιφανή δουλειά έστω αποδεκτή με τις σημερινές νόρμες, όταν χτυπάς ωραίες γκόμενες. είσαι κάτι έστω όταν είσαι η α μπα και σε χειροκροτούν οι..από κάτω. Ή πιο απλά...όταν έχεις γαμάτους φίλους, ή γουστάρεις μέσα σε μια ωραία σχέση, ή όταν ξυπνάς κάθε μέρα ολοζώντανος. Όταν δεν συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω, τρέχει τίποτα;; Μήπως χάνεται το περιεχόμενο... σαν ένα ολόγραμμα σου που μετακινείται;- απολύτως τίποτα

Για κάτι που σου είπε κάποιος σε στιγμή ελαφρότητας, χωρίς να είναι κακόβουλος, πολύ το αναλύεις. Γιατί δεν το δέχεσαι, έτσι όπως ειπώθηκε; Κι εσύ ένα τίποτα είσαι, κι εγώ και όλοι μας, δεν είναι ιδιαίτερα πρωτότυπη σκέψη. Τι προσπαθείς να εξηγήσεις μετά, ότι μέσα στο τίποτα είσαι ένα κάτι; Είσαι, ναι, έτσι κι αλλιώς, χωρίς να χτυπάς ωραίες γκόμενες. Όλα αυτά ρευστά είναι, και σημαντικά και ασήμαντα, και πάρα πολύ σχετικά, και τεράστια και τίποτα. Μόνο ένα έχει σημασία.

 


ΥΓ.  Ελπίζω να μην μπερδεύεις την ματαιότητα της ύπαρξης με την ανάγκη αναγνώρισης από τους γύρω.

31

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
#4Το να μπορούμε να ζούμε αρμονικά σε αυτον τον κοσμο ,ειναι μεγάλο ζητούμενο ,νομίζω, για την ζωή μας και αυτό συνεπάγεται ότι τον έχουμε δεχτεί,καταρχήν,όπως είναι.Δηλαδή με τους ανόητους και τους έξυπνους,με τα καλά του και τα άσχημα.Το τριπάκι στο οποίο έχεις μπει αυτοβούλως κοπελιά μόνο κακό θα σου κάνεικαι αν το τραβήξεις μακρυά ,στο μέλλον θα σε κάνεινα εκπεύτεις ακόμα και της ίδιας σου της επιστήμης.ΔΕΝ έχεις καμία απολύτως "ηθική υποχρέωση" να βάλεις κανένα στην θέση του.Το εγώ σου στο υπαγορεύει αυτό.Αν το ψάξεις λίγο ,θα δεις ότι ουσιαστικά θες να αποδείξεις στους"ανόητους αδαείς" οτι εσύ ξέρεις "κάτι παραπάνω από αυτούς",άρα είσαι "καλύτερη" από αυτούς σε κάτι,πράγμα το οποίομεταφράζεται σε καθαρά εγωιστικό παιχνίδι.Ένας ώριμος άνθρωπος και επιστήμονας δεν έχει καμία ανάγκη να αποδεικνύει στον πάσα αδαή την άγνοια του.Ξέρει πότεπρέπει να μιλήσει ,γιατί απλά καταλαβαίνει πότε ο άλλοςθέλει να ακούσει την επιστημονική πλευρά ή την αλήθεια για ενα θέμα.Κατ'εμέ πάντα ,το ότι δεν έχεις την ετοιμολογία να τα βάζειςμε τους "αδαείς" ,είναι απόλυτα υγειές και σημαίνει ότι ο εαυτός σου δεν θέλει να κάθεσαι να ασχολείσαι με την κουταμάρατου καθενός.Όταν πήγαν να σε βγάλουν "εχθρό του έθνους" επειδήτους απέδειξες το λάθος τους ,ΕΣΥ ειχες άδικο και οχι οι συνομοσιολόγοιγιατί απλά πήγες να βγείς καλύτερη από ανθρώπους που δεν είχαν καμία διάθεση να μάθουν κάτι.Εσύ δεν έκρινες λοιπόν καλά την κατάσταση.Σε τέτοιες περιπτώσεις ,στάσου υπεράνω της κουτής κόντραςκαι απλά γέλα με τις κουταμάρες.Γίνε αρχαιολόγος και θα δεις ότιοι ανθρώποι που θέλουν πραγματικά να μάθουν θα σε ρωτάνεαπό μόνοι τους.Και για να καταληξω θα σου πω ενα μοτό που δεν είναικαι ιδιαίτερα όμορφο αλλά λειτουργεί καλά:"Δεν μπορείς να κάνεις ένα γουρούνι να τραγουδήσει.Αν προσπαθήσεις θα αποτύχεις και στην τελική ενοχλείς και το γουρούνι".
#1 Δεν γνωρίζω αν υπάρχουν μελέτες σε αυτό το θέμα αλλά κάποια πράγματα είναι αναπόφευκτα, είτε δώσουμε την συγκατάθεσή μας είτε όχι: Συγκεκριμένα στην γλώσσα ήδη υπάρχουν κοινές λέξεις που από τεχνολογικής άποψης χρησιμοποιούνται παγκόσμια όπως το ίντερνετ, βεπ, στικάκι κτλ. Αυτές είναι καινούριες λέξεις που έχουν εισέλθει στην Νεοελληνική. Υπάρχουν και πάρα πολλές αρχαίες ελληνικές λέξεις που έχουν ενσωματωθεί στις υπόλοιπες γλώσσες (λατινογενείς γλώσσες), χωρίς να το γνωρίζουν οι περισσότεροι πλέον. Αναπόσπαστο κομμάτι είναι πλέον από την φυσική, τα μαθηματικά, την αστρονομία, την ιατρική. Άρα κάτι που είναι χρήσιμο δεν εξαφανίζεται.Η Ελβετία χωρίζεται σε 49 καντόνια, κάτι σαν πόλεις-κράτη. Επίσης υπάρχει το γαλλόφωνο, το ιταλόφωνο και γερμανόφωνο κομμάτι. Έχει τέσσερις επίσημες γλώσσες ! Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο Βέλγιο με τρεις. Αυτά λειτουργούν εδώ και χρόνια και δεν αποτελούν ιδιαίτερο πρόβλημα. Λιγότερο δηλαδή στην Ελβετία παρά στο Βέλγιο, κάτι το οποίο πιστεύω οφείλετε στην ευημερία παρά στην απαλοιφή των παραδόσεων. Η ιστορία περισσότερο θα γενικεύεται, όπως τυχαία ανακάλυψα στις Βρυξέλλες. Εκεί υπάρχει το Mini-Europe (http://www.youtube.com/watch?v=dB-d-dzYNM4) μια περιήγηση των ορόσημων στις πρωτεύουσες της Ευρώπης, σε μινιατούρα. Όπου στο τέλος σε βγάζει σε ένα μοντέρνο χώρο με κάτι υπολογιστές, κυρίως για σχολεία όπου μπορεί κανείς να κάνει ένα κουίζ για να τεστάρει τις γνώσεις που έχει για την Ευρώπη. Εκεί λοιπόν μια από τις ερωτήσεις είναι για την Δημοκρατία. Και συγκεκριμένα ρωτά σε ποια χώρα επινοήθηκε, γεννήθηκε. Η μόνη απάντηση που δεχόταν ήταν "στην Ευρώπη", ούτε Αθήνα, ούτε Ελλάδα. Ναι, η έκπληξη μας ήταν πολύ μεγάλη, μάλιστα το αποθανατίσαμε και σε φωτογραφία.Από προσωπική μου εμπειρία η πολιτισμικότητα είναι περισσότερο δώρο παρά πρόβλημα, εξαρτάται με την κατεύθυνση της πολιτικής. Στην Γερμανία οι προσπάθειες που γίνονται αφορούν περισσότερο την ένταξη παρά την αφομοίωση, όπως γίνετε στην Αμερική. Μήπως στην Ευρώπη του μέλλοντος θα έχει ο καθένας την θέση που θα διεκδικήσει; Μήπως εξαρτάται από τα συμφέροντα; Δηλαδή, ιταλικά παπούτσια, γερμανικά αυτοκίνητα, ελβετικά ρολόγια, ολλανδική μπύρα κοκ.Υ.Γ. Εξαιρετική η μελλοντική τοποθέτηση του De La Net, όπως και του τυχερού λύκου.
Καλά όλα αυτά,πώς ερμηνεύει όμως κανείς αποσχιστικές τάσεις στην ευημερούσα Φλάνδρα,στην Σκωτία,στην Καταλωνία,στην Βόρεια Ιταλία...στην καρδιά δηλαδή της Ευρώπης;Ακόμα και στην ίδια την Γερμανία το καθολικό Μόναχο διαφορίζεται απο τον προτεσταντικό Βορρά.
Πολύ απλά, δεν υπάρχει ευμάρεια ! Η Σκωτία είναι πλούσια αλλά διαχείριση κάνει το Λονδίνο. Το ίδιο και στην Καταλωνία, η Μαδρίτη. Η Βόρεια Ιταλία δεν θέλει να μοιράζεται τα πλούτη της με την φτωχική αλλά πανέμορφη Νότιο Ιταλία. Και στην Γερμανία δεν τίθεται σχίσμα καθολικών εναντίων τους προτεστάντες, με τίποτα (μη σου πω ότι οι περισσότεροι ξεγράφονται από την εκκλησία). Η Βαυαρία με πρωτεύουσα το Μόναχο, είναι πλέον ένα πλούσιο κρατίδιο, με τα λιγότερα ποσοστά ανεργίας. Και δεν θέλει πλέον να βοηθά τα ασθενέστερα κρατίδια γιατί ξέχασε πως είναι να έχεις ελλείμματα. Το Βέλγιο απορροφά τα μεγαλύτερα χρηματικά ποσά για γραφεία και υπαλλήλους από και για την Ε.Ε.. Δεν γνωρίζω αν παράγει κάτι αλλά δεν μου φαίνεται να ευημερεί ομοιογενής.
@isosΜε τον ίδιο τρόπο που εξηγεί κάποιος τους Λουδίτες της βιομηχανικής επανάστασης. Ή όπως εξηγεί κάποιος τους ανθρώπους που δεν θελαν να δοθεί ψήφος στις γυναίκες. Ή όπως εξηγεί κάποιος όσους είναι σήμερα εναντίον του γάμου των ομοφυλοφίλων. Πάντα υπάρχει κάποιος που δεν του αρέσει η πρόοδος όπως όλοι οι υπόλοιποι την εννοούν. Πισογυρίσματα υπάρχουν σε κάθε ιστορία. Το νόημα εδώ δεν είναι τι σκέφτονται κάποιοι εδώ και εκεί σε κάθε χώρα σήμερα. Αυτά είναι μικρολεπτομέριες για τον ιστορικό του μέλλοντος. Η μεγάλη εικόνα είναι ότι η παγκοσμιοποίηση είναι ήδη εδώ και σε πλήρη εξέλιξη. Είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατον να αντιστραφεί. Αυτό που είναι δυνατόν και επείγον σε αυτή την χρονική στιγμή είναι να ορίσουμε πως θα μοιάζει στην τελική της μορφή.
Η Ιστορία αποδεικνύει οτι έχει προδοθεί και πληγωθεί θανάσιμα απο εσχατολογικούς προσδιορισμούς.Γοητεύτηκε προσώρας,αλλά το πλήρωσε πανάκριβα.Αλήθεια,πώς προεξοφλείς με τόση βεβαιότητα το τέλος της ιστορίας αναφέροντας οτι η παγκοσμιοποίηση(καλύτερος όρος είναι η παγκοσμιότητα,γιατί η λέξη παγκοσμιοποίηση υποδηλώνει καθοδήγηση και καταργεί την φυσικότητα)είναι ο τελικός της προορισμός;Παγκοσμιοποίηση υπήρξε και πρίν τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο,αλλά κάποιοι εσχατολογικοί παράδεισοι ανέκοψαν την πορεία της.Εμφανίζεται τώρα να προχωρά αγέρωχη καταργώντας κάθε είδους σύνορα.Ενδύεται τον προοδευτικό της μανδύα και υπόσχεται ευμάρεια.Ευμάρεια για ποιούς;Μπορεί οι ανισότητες στον τρίτο κόσμο να μετριάζονται,αλλά ο παγκόσμιος πλούτος συγκεντρώνεται σε ολοένα λιγότερα χέρια.Οι τοπικές συγκρούσεις δεν φαίνεται να εξαλείφονται και τα κύματα μετανάστευσης αγριεύουν.Οι αντιφάσεις του συστήματος παρούσες.Τις έχει συνηθίσει η ιστορία αυτές τις αντιφάσεις και δεν υπόσχεται απολύτως τίποτα.Το μόνο που υπόσχεται είναι τα συνεχή σκαμπανεβάσματα,τα ατελείωτα ζικ-ζακ,τα χάσματα,τα κενά,τις συγκρούσεις,τις εκεχειρίες υποδεικνύοντας έτσι οτι η φυσική της ροπή έγκειται σε αυτά τα χαρακτηριστικά.Οσοι διαβεβαιώνουν οτι η μπίλια της θα ‘’κάτσει’’,το πιο πιθανό είναι να φάνε την μπίλια αυτή στα μούτρα...
@isosΑν αφήσεις το στενό πλαίσιο των τελευταίων χρόνων όπου περιορίζεις τον εαυτό σου και σκεφτείς πιο μακροπρόθεσμα θα δεις πως η παγκοσμιοποίηση είναι όχι μόνο ασταμάτητη αλλά και η μόνη λύση για να τελειώσουν οι πόλεμοι και να έχουμε ειρήνη. Επαναλαμβάνω, άσε τις λεπτομέρειες και δες την μεγάλη εικόνα. Αυτό όμως θα είναι το τελικό στάδιο, ενδιάμεσα θα υπάρξουν πολλά πισωγυρίσματα επειδή υπάρχουν συμφέροντα, κολλήματα, ιδεολογίες, θρησκείες και τόσα άλλα που δεν τους συμφέρει η έκβαση αυτή. Αλλά όλα αυτά θα είναι απλές καθυστερήσεις.Τονίζω πως όλο αυτό απέχει πολλούς αιώνες, και σημειώνω επίσης πως πιστεύω σθεναρά πως δεν έχουμε και άλλη σοβαρή εναλλακτική με θετικό αποτέλεσμα. Η λύση αυτή είναι η μόνη αν θέλουμε ο πλανήτης να επιβιώσει και να έχουμε σύντομα δυνατότητα, με παγκόσμια εργασία, να στείλουμε σοβαρούς πληθυσμούς ανθρώπων μακρυά από την γη ούτως ώστε να εξαπλωθεί η ανθρωπότητα σε άλλους πλανήτες και γιατί όχι σε άλλα ηλιακά συστήματα, εξασφαλίζοντας έτσι την συνέχιση του είδους μας. Όπως είπε και ο Χώκινς "η ανθρωπότητα θα πρέπει να φροντίσει να μην έχει όλα τα αυγά της σε ένα καλάθι".
#2Όταν αποφάσισες, 20 χρονών κοπελίτσα, να πας να μείνεις με τον 30άρη φίλο σου, τους γονείς του και τον άνεργο αδερφό του... τι φανταζόσουν; Πίστευες ότι θα σου βγει σε καλό; Σοβαρά τώρα...
#3. Καταρχήν, τι κρίμα που είδες κάτι τέτοιο...Απορία: Αδέρφια δεν έχεις; 'Αλλους θείους ή θείες που κατα προτίμηση σε εμπιστεύονται (θα πιστέψουν δηλ. ό,τι τους πεις και θα σε υπερασπιστούν); Το δυσκολότερο πάντως είναι τι θα πει η μαμά σου, γιατί μπορεί να μη θέλει να το πιστέψει ή να το αντιμετωπίσει. Πάντως στη θέση σου θα έψαχνα για συμμάχους, φαντάζομαι είσαι μικρή, εύκολα μπορούν να σε βγάλουν τρελή...
Διαφωνώ κάθετα Neverlander. Ειδικά με τους θείους/ες! Σκέψου πώς θα νιώσει η μαμά της αν το μάθει τελικά και μάθει επίσης ότι η κόρη της το έκανε βούκινο σε όλο το σόι. Επίσης αν η μαμά είναι παντρεμένη με τον πατριό της κοπέλας 25 χρόνια, τότε είναι λογικό να υποθεσουμε ότι η κοπέλα είναι τουλαχιστον λίγο πάνω από 25. Άρα δεν είναι μικρή!
#1Πολλά μπορείς να πεις για την ΕΕ και άπειρα μπορείς να διαβάσεις.Κι από όλες τις πλευρές: υπέρ ΕΕ - αντίΕΕυπέρ μιας υπέρεθνικής ολοκλήρωσης - υπέρ μίας χαλαρής τελωνειακής ένωσηςυπερ λιτότητας/νεοφιλελευθερισμού - υπέρ τροφοδότησης της ζήτησης/κεϋνσιανισμούκ.ο.κ.Αλλά, δεν γίνεται να κάνεις σοβαρή πολιτικοοικονομικόκοινωνική κουβέντα χωρίς να έχεις διαβάσει καλά το βιβλίο του Ένγκελς "Η καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους".Εκεί θα διευρύνεις την οπτική σου και θα αρχίσεις να κατανοείς: την μετάβαση από την φεουδαρχία στον καπιταλισμό, από την μητριαρχία στην πατριαρχία, από την ζωή σε φυλές στην ζωή σε μεγαλύτερες πληθυσμιακές συγκεντρώσεις, καθώς και πώς όλα αυτά συνδέονται με το θέμα της ατομικής ιδιοκτησίας, της κληρονομικότητας και της ίδιας της οικονομίας, νοούμενης ως παραγωγής/διανομής αγαθών και καταμερισμού εργασίας μέσα σε μία κοινωνία.Μόνο έτσι (συν τα κλασικά αναγνώσματα της ψυχανάλυσης) μπορούν να απαντηθούν και οι συνομωσιολόγοι.Το βαρύναμε. Πάω να ακούσω λίγο Jordy.
#1 Πολλές ερωτήσεις, μερικές από τις οποίες έχουν θεσμολογικό κι άλλες συναισθηματικό χαρακτήρα, οπότε είναι δύσκολο να δοθεί ενιαία απάντηση... Αν όντως σε ενδιαφέρει το θέμα, καταρχήν πρέπει να διαχωρίσεις τις έννοιες ώστε να θέσεις τις σωστές ερωτήσεις. Η σχετική βιβλιογραφία είναι τόσο τεράστια που δεν μπορώ καν να προτείνω γιατί ρωτάς πολλά και διαφορετικά πράγματα. Ορίστε μερικά κλειδιά που μπορεί να σε βοηθήσουν στην έρευνα:- Καταρχήν ας διαχωρίσουμε το εφικτό από το επιθυμητό: ναι, η ύπαρξη μιας κοινής κυβέρνησης θα μπορούσε να είναι θεσμικά εφικτή, αν όλα τα κράτη-μέλη το επιθυμούσαν και συμφωνούσαν. Από εκεί και πέρα ρωτάς αν αυτό είναι επιθυμητό, αλλά επιθυμητό για ποιον; Tα «κράτη» είναι μια πολύ γενική έννοια, αλλά αν κατάλαβα καλά, ρωτάς από την πλευρά της πολιτιστικής συνοχής, οπότε αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τη θεωρία περί παγκοσμοιοποίησης. Θα έχεις προφανώς παρατηρήσει ότι πχ στην Ελλάδα έχουμε επηρεαστεί εξίσου, αν όχι περισσότερο, από την αμερικανική κουλτούρα παρά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό που αποκαλείται πολιτιστική ταυτότητα μιας χώρας είναι μια ρευστή έννοια που αλλάζει και εξελισσεται συνεχώς κι αυτό γίνεται ανεξάρτητα, αλλά και παράλληλα με το θεσμικό πλαίσιο της χώρας. Το αν αυτό αποτελεί κίνδυνο είναι ατομική υπόθεση αφού έχει να κάνει βασικά με συναισθηματικούς/υποκειμενικούς παράγοντες και είναι άρα αδύνατο να οριστεί.- Για το θέμα των στόχων της ΕΕ τώρα, από την αρχή του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, η έννοια της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης ενέχει το «δίλημμα» διεύρυνση ή εμβάθυνση και τη μεταξύ τους ισορροπία. Η διεύρυνση είναι η ένταξη όλο και περισσότερων χωρών, ενώ η εμβάθυνση είναι η σταθεροποίηση και μεγιστοποίηση της συνοχής μεταξύ των υπαρχοντων μέλων της Ένωσης, μέσω ενός κοινού θεσμικού και πολιτιστικού πλαισίου. Κατά την πορεία της, η ΕΕ κλήθηκε πολλές φορές να επιλέξει υπέρ της μίας ή της άλλης τάσης. Η μεγάλη διεύρυνση του 2004, με την ένταξη των χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ, ήταν ένας σταθμός που σηματοδότησε ξεκάθαρα την πλεύση προς μια μεγαλύτερη, αλλά λιγότερο «σταθερή» ΕΕ. Αυτή η κίνηση δείχνει ξεκάθαρα ότι ο σχηματισμός ευρωπαϊκου κράτους δεν είναι στους μεσοπρόθεσμους στόχους της ΕΕ. Από την άλλη, κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει στο απώτερο μέλλον... Η ΕΕ είναι ένας οργανισμός που προσαρμόζεται και οι μελλοντικοί στόχοι θα εξαρτηθούν από το γενικότερο διεθνές κλίμα. Όλοι μπορούν να κάνουν αυθαίρετες προβλέψεις, αλλά μη γελιέσαι: κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον. Για παράδειγμα, πολλοί είχαν κατακρίνει τότε την ένταξη των νέων χωρών, όμως σύμφωνα με το τωρινό πολιτικό κλίμα και τη θέση της Ρωσίας, η κίνηση ήταν μάλλον σωστή…- Η ιστορία δεν παραγράφεται, αν και συχνά παραποιείται ;-)
#4. Οι χειρότεροι και πιο επικίνδυνοι απ'όλους είναι αυτοί που είναι ειδικοί σε ένα αντικείμενο - με την έννοια ότι το έχουν σπουδάσει- και παρ'όλα αυτά πιστεύουν σε θεωρίες συνωμοσίας που άπτονται του αντικειμένου τους.
# 5 Εφόσον σου φαίνονται παραλογισμοί, να αδιαφορείς γι' αυτά που λέει/γράφει ωσάν να μην ειπώθηκαν/γράφτηκαν ποτέ. Αν ξαναφέρνει το ζήτημα στην επιφάνεια μόνη της, την αφήνεις να τελειώσει και απαντάς ψύχραιμα (όχι απολογητικά!!! Αφού διαφωνείς με την προσέγγισή της!), ήρεμα και λες αυτά που πιστεύεις και ακριβώς όπως τα πιστεύεις. Από τη στάση της στη συνέχεια, θα διαπιστώσεις αν πρόκειται για άτομο με το οποίο θεωρείς ότι αξίζει να συνεχίσεις τις επαφές, πόσο, με ποιους όρους, σε τί επίπεδο (παρέα/φιλία/χαλαρή κοινωνική επαφή/αυστηρά τυπική σχέση) κλπ.
#2 Ε, χμ, ναι... ξέρεις, το θέμα δεν είναι μόνο αν τον αγαπάς, αν σ' αγαπάει, αν αγαπιέστε. Είναι (κυρίως) και αν ταιριάζετε, αν συνυπάρχετε αρμονικά. Αλλιώς, πώς θα κάνετε χωριό; Δύο χρόνια δεν ήταν αρκετά για να το διαπιστώσεις; Έστω, ποτέ δεν είναι αργά.Οι ερωτικές-συντροφικές σχέσεις - συμβιωτικές ή όχι, αλλά προπάντων στη συμβίωση - είναι και ρεαλισμός, εκτός από ρομάντζα, φαντασία, επιθυμίες και συναισθήματα. Εκεί δοκιμάζονται και δείχνουν πόσο δυνατές τυγχάνουν για να επιβιώσουν στην πραγματικότητα. Εκεί, το συναισθητικό κομμάτι μπορεί να αποδειχτεί έως και αδιάφορο για αυτόν τον σκοπό, διότι πρόκειται για πρακτικότητες κυρίως. Οπότε, αν δεν ταιριάζετε επί του πρακταίου - αν δηλαδή η κοινή σας ζωή δε σε ικανοποιεί/δε σε καλύπτει/σου δημιουργεί ανεπίλυτα προβλήματα που εσύ προσωπικά δεν είσαι διατεθειμένη να υποστείς κα., τότε έχεις μπροστά σου όλη την εφαρμογή της ερωτικής σου σχέσης μέσα στη ρεαλιστική ζωή και κρίνεις αν (δεν) μπορείς και (δε) θέλεις να την έχεις, έτσι, όπως είναι, με την υπογραφή της πραγματικότητας από κάτω. Αν, τελικά, για καποιους λόγους αποφασίσεις - έστω και καθυστερημένα - ότι δεν το θέλεις έτσι και γι' αυτό το παρατάς, δε μειώνει ούτε υποτιμά απαραίτητα τα όποια συναισθήματα μοιράστηκες/ήκατε ή ένιωσες/νιώσατε όντες ζευγάρι. Ίσα ίσα, αυτή η κίνηση μπορεί και να τα προστατεύει καμιά φορά (πχ. από τη φθορά)... #4 Nα έχεις έτοιμα και δομημένα τα επιχειρήματά σου από πριν (προκατ) ή να αυτοσχεδιάζεις. Το δεύτερο, βέβαια, προϋποθέτει ότι θα λες και ανακρίβειες ανάμεσα στα άλλα, πιθανότατα, ή/και ότι θα κάνεις λάθη (φρόντιζε να τα καλύπτεις) - τά 'χει αυτά ο αυτοσχεδιασμός. Άλλη λύση δε βλέπω, αφού θες σώνει και ντε να τους ταπώνεις άμεσα χωρίς να είσαι σε θέση - ακόμα, τουλάχιστον - να το πράξεις.Γιατί όμως να νιώθεις την ανάγκη να τους βάζεις στη θέση τους οπωσδήποτε και μάλιστα τη στιγμή που εξαπολύουν τις θεωρίες τους; Στην τελική, γιατί τέτοιο κόψιμο; Μην τυχόν και σε θεωρήσουν αγράμματη και οι άλλοι φανούν πιο ψαγμένοι; Ή μη τυχόν και γίνουν πιστευτοί; Ας γίνουν πιστευτοί, αφού το καταφέρνουν! Mπράβο τους! Ο καθείς διαθέτει δική του κρίση και κρίνει. Και ας σε θεωρήσουν όπως θέλουν. Προς τί τέτοια ανασφάλεια; Άσ' τους να εκφραστούν και να πουν ό, τι θέλουν, κρίνε τους με την ησυχία σου και πες και 'συ αντίστοιχα όποτε νιώθεις, με τους δικούς σου ρυθμούς - ενδεχομένως και στο δικό σου χρόνο -, τα δικά σου. Θα σου απαγορεύσει κανείς να ανακινήσεις εκ νέου το θέμα που συζητούσατε πχ. προχθές; Μια πρόταση κάνω.
#2 Συγγνωμη αλλα ο τροπος που μιλας μου δειχνει οτι εχεις βολευτει εκει που εισαι κ οτι τα περιμενεις ολα ετοιμα! νιωθω οτι ο φιλος σου ειναι αυτος που ειναι περικυκλωμενος απου ολους που ζητανε απο αυτον! αν τον αγαπας πρεπει να δεχεσαι και την οικογενεια του...Αν σε ενοχλει τοσο πολυ η παρουσια τους προσπαθησε να δειξεις αυτονομη και ανεξαρτητη ωστε να μην περνουν το θαρρος να σε ενοχλουν! αλλα αυτο πρεπει να ειχε γινει εξ αρχης! δεν παιζει ρολο που μενουν διπλα σας... ρολο παιζει πως θα χειριστεις εσυ την κατασταση!
#1 Στην ατζέντα της ΕΕ δεν προβλέπεται δημιουργία ενός ομοσπονδιακού κράτους και κανένας πολιτικός ηγέτης δεν διατίθεται να συμμετέχει σε κάτι τέτοιο. Πάντως επειδή βλέπω ότι σέ ενδιαφέρει αρκετά το θέμα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, θα σού προτείνω να διαβάσεις το βιβλίο του Τρύφωνα Κωστόπουλου με τίτλο "Τοπική κοινωνία και ευρωπαϊκή ολοκλήρωση" από τις εκδόσεις Παπαζήση.#4 Σέ καταλαβαίνω. Κυκλοφορούν πολλοί γκάου που πιστεύουν σε θεωρίες συνωμοσίας. Τι κι αν προσπαθείς να τούς εξηγήσεις ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο; Αυτοί εκεί. Ειδικά το Facebook είναι γεμάτο από συνωμοσιολόγους που πιστεύουν ότι μάς ψεκάζουν, ότι τα εμβόλια προκαλούν αυτισμό και πολλά τέτοια.
#7: Το να ξυπνάς κάθε μέρα ολοζώντανος ή να γουστάρεις σε μια ωραία σχέση, πράγματι είναι κάτι πολύ ωραίο, αν όχι σημαντικό. Εσύ είσαι αυτός που δίνεις ή όχι αξία σε κάτι, όχι το "κάτι" σε σένα. Από την άλλη, υπάρχουν ένα σωρό μηδενικά που κάνουν επιφανείς δουλειές, οδηγούν σούπερ αμάξια και χτυπάνε ωραίες γκόμενες. Το έχεις σκεφτεί κι έτσι; Πάρτο αλλιώς, λοιπόν. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο άνθρωπος γενικά νιώθει τόσο έντονα την ανάγκη να ετεροπροσδιορίζεται με βάση κάποια εξωτερικά μεγέθη, που παραδόξως όλα έχουν να κάνουν με το "θεαθήναι". Φανταχτερή δουλειά, γαμάτοι φίλοι, γυναίκες-τρόπαια, λεφτά και δόξα... όλα μάταια, χωρίς νόημα και χωρίς αξία, αν λάμπουν για εμάς και όχι μέσα από εμάς!
#1. Πότε εστάλη η ερώτηση, το 2000;Προσωπική άποψη, και χωρίς να είμαι ειδική, νομίζω πως τις απαντήσεις για την πορεία και τη δυναμική της Ε.Ε. τις έχουμε όλοι λάβει στην πράξη. Όσο δεν επιτυγχάνεται αληθής νομισματική ένωση, έχουμε Ευρώπη πολλών ταχυτήτων, υπερδυνάμεις και υποτελείς. Οι ανισότητες δυναμιτίζουν τον εθνικισμό εντός των κρατών-μελών και εκδηλώνονται τάσεις απόσχισης.
#4Κλασικό παράδειγμα θεωρίας συνωμοσίας είναι η υποτιθέμενη ρήση του Κίσινγκερ:«Αν θέλουμε να πατάξουμε αυτόν τον ατίθασο λαό πρέπει να τον χτυπήσουμε βαθιά στις πολιτιστικές του ρίζες. Ίσως τότε αναγκασθεί να συμμορφωθεί. Πρέπει να πλήξουμε τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε τη δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, ώστε να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, στην Ανατολική Μεσόγειο και σε όλη αυτή την νευραλγική περιοχή που για μας είναι στρατηγικής σημασίας». Η παραπάνω ρήση ουδέποτε ειπώθηκε,η δε επίκλησή της μαρτυρά ανθρώπους,ή ομάδες ανθρώπων που το πνευματικό τους επίπεδο είναι σε εμβρυακή μορφή.Κάθε θεωρία συνωμοσίας,έτσι κι αυτή,καλύπτει κενά πνευματικής ανωριμότητας και αποποίησης ευθυνών.Είναι η εύκολη λύση για κάθε γκλάβα που νομίζει οτι η σκαπάνη είναι μόνο εργαλείο εκσκαπτικό,ουδέποτε πνευματικό.Καμιά φορά,δε,συνιστά και εργαλείο εξόχως απειλητικό προς κάθε γείτονα ή περαστικό,που τολμά φανερά ή ειρωνικά να καταλογίσει την εξώφθαλμη τσαπατσοδουλειά.
@2: Νομίζω ότι κυρίως αυτό που πρέπει να σκεφτείς είναι αν ήρθε η ώρα για σένα να μπεις σε όλο αυτό το τριπάκι της οικογενειακής ζωής με έναν άνθρωπο που η διαφορά ηλικίας ίσως σημαίνει και διαφορά φάσης. Σε κάποιες ηλικίες τα δέκα χρόνια διαφορά δεν είναι τίποτα και σε κάποιες είναι πάρα πολλά, και αυτό έχει να κάνει με τις "πίστες" που έχει ολοκληρώσει ο καθένας: σχολείο, ενηλικίωση, σπουδές, δουλειά κ.ο.κ. Το ότι σε χαλάει αυτό που συμβαίνει, πολύ πιθανό να σημαίνει ότι με το φίλο σου παίζετε σε άλλες πίστες.Έχει καταστάσεις στη ζωή μας που το threshold είναι αν περνάμε όμορφα, και όχι αν αντέχουμε, και κατά την ταπεινή μου γνώμη οι σχέσεις στα 21 μας είναι μια από αυτές. Χωρίς βέβαια να είναι κατ' ανάγκη έτσι για όλους, και σίγουρα παίρνοντας υπόψη μας ότι και στο "περνάμε όμορφα" ισχύουν τα όσα λέει η αγαπητή Α, Μπα περί ενηλικίωσης.
Πολύ πρόχειρα και βιαστικά οι σκέψεις μου για την ερώτηση 1:Η εξαφάνιση των κρατών είναι αναπόφευκτη πιστεύω μακροπρόθεσμα – φυσικά μιλάω για 300-500 χρόνια και ακόμη πιο πέρα. Όσο η τεχνολογία μας κάνει τον «κόσμο μας μικρότερο» και παράλληλα μας φέρνει πιο κοντά η έννοια του «κράτους» και η ανάγκη της ύπαρξης του θα εξαφανιστεί αναγκαστικά με τον ίδιο τρόπο που η έννοια «πόλη κράτος» έχει εξαφανιστεί. Στην αρχή θα γίνουν μεγαλύτεροι συνασπισμοί κρατών στο μοντέλο των HΠΑ και της Γερμανίας (που αν δεν το γνωρίζατε είναι επίσης ομοσπονδία κρατιδίων) και τόσον άλλων και μετά σιγά σιγά θα υπάρχει μια παγκόσμια κυβέρνηση (και ίσως ξεχωριστές κυβερνήσεις στις ανθρώπινες αποικίες σε άλλους πλανήτες – πχ όταν αποικηθεί ο Άρης ή κάποιο φεγγάρι του Κρόνου). Αρχικά η ΕΕ θα γίνει αληθινός συνασπισμός κρατών και κατόπιν πιθανόν να ενωθεί με τις ΗΠ, Αυστραλία και Καναδά. Όταν ο κόσμος θα αποτελείται από 3-4 μεγάλους συνασπισμούς – κανένα μικρό κράτος δεν θα μπορεί πλέον να υφίσταται μόνο του – θα είναι έρμαιο των μεγάλων οπότε θα σπεύσουν να ενωθούν με άλλα μικρά ή να εισχωρήσουν σε συνασπισμούς. Οι γλώσσες και τα ήθη και έθιμα τελικά θα εξαφανιστούν ή θα μεταλλαχθούν πέρα από κάθε αναγνώριση μέσα στην επόμενη χιλιετία (Μιλούν μήπως οι σημερινοί Αιγύπτιοι αρχαία Αιγυπτιακά ή ακολουθούν τις παραδόσεις των Αρχαίων Αιγυπτίων;). Μεσοπρόθεσμα μάλλον θα επικρατήσουν δύο τρείς παγκόσμιες γλώσσες οι οποίες στο τέλος θα ενωθούν και θα αποτελέσουν μια παγκόσμια γλώσσα – την Ανθρώπινη, άσχετη με κράτη και γεωγραφία. Τα υπόλοιπα θα ανήκουν στην ιστορία και θα είναι βέβαια λεπτομερώς καταγεγραμμένα για πάντα σε υπερ-υπολογιστές – δεν πρόκειται να χαθεί τίποτε με την έννοια που χάθηκαν τα αρχαία Μινωικά για πάντα – απλά δεν θα χρησιμοποιούνται. Δεν είναι απίθανο να υπάρχουν μοντέλα υπολογιστικά και εικονικοί κόσμοι, όπου να μπορείς να πας να ζήσεις την εμπειρία της Ελλάδας του 2014 ή της Γερμανίας του 2100. Φυσικά όλα αυτά για εσάς και εμένα είναι εντελώς θεωρητικά, καθώς δεν θα είμαστε εδώ να τα δούμε. Όλα αυτά πάντως θα συμβούν μόνο αν καταφέρει η ανθρωπότητα να μην καταστρέψει τον πλανήτη μας και όλη την ζωή επάνω του στους επόμενους 2-3 αιώνες. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η εξάλειψη των κρατών, των γλωσσών, των εθίμων και κατ’ επέκταση των θρησκειών και όλων των άλλων τεχνητών εμποδίων που χωρίζουν τους ανθρώπους θα είναι μια επίπονη αλλά θετική διεργασία που θα βελτιώσει και θα απελευθερώσει το ανθρώπινο είδος και θα του επιτρέψει να ξεπεράσει τα στενά του όρια και να μεγαλουργήσει.
Εξαιρετικά φουτουριστικό το κείμενο de la net.Εχω την εντύπωση όμως οτι όσες πιθανότητες έχουν να γίνουν αυτά που περιγράφεις,αλλες τόσες έχουν και να μην γίνουν.Οσο και αν η ανθρώπινη σκέψη εξελίσσεται,όσο και αν η τεχνολογία προοδεύει,υποκινούμενες πρωτίστως απο κίνητρα υλικά,ενα άλλο μέρος της ανθρώπινης σκέψης μπορεί μεν να γοητεύεται απο τα επιστημονικά επιτεύγματα,γοητεύεται ομως δε και απο κάθε τι ‘’τοπικό’’,που του εξασφαλίζει ψυχική ισορροπία,νόημα ύπαρξης και τη θαλπωρή του συνανήκειν.’’Τοπικό’’ και ‘’τροπικό’’μαζί.Πολιτισμός,εξάλλου,είναι τα συμφωνημένα υπονοούμενα όπως έλεγε και ο ποιητής.Καθόλου αμελητέα μεγέθη για την ανθρώπινη ύπαρξη·και,που, η διαχρονική τους αντίσταση στην,κατά τα άλλα,διαφαινόμενη και προδιαγεγραμμένη ‘’διαστολή’’,δεν τα καθιστά,σώνει και καλά,παράγοντες συντηρητικούς.Η πολιτισμική ιδιαιτερότητα του κάθε λαού είναι,σχεδόν,ίχνος ανεξίτηλο στο διάβα της ιστορίας και δεν πρέπει επουδενί να εκλαμβάνεται σαν εμπόδιο(ούτε φυσικά σαν κάτι αναλώσιμο που μπορεί να εξαυλωθεί με κανονιστικές ντιρεκτίβες)στο πλάτεμα των οριζόντων του ανθρώπου,αλλά σαν μια δημιουργική παράμετρος που απαιτεί τον δέοντα σεβασμό,και που μπορεί να καταστήσει την μελλοντική βαβέλ πολύχρωμη,εύγευστη,ανεκτική και προπαντός πανανθρώπινη.
@isosΣήμερα καλύπτεσαι για το "τοπικό" όπως το αποκαλείς από την έννοια "Έλληνας". Ο Ελληνικός πολιτισμός είναι που σου προσφέρει ισορροπία στον τεράστιο κόσμο μας, επειδή αυτό γνωρίζεις καλύτερα.Τους προγόνους μας, που περιορισμένοι πολύ περισσότερο γνώριζαν μόνο το χωριό τους και τα δίπλα χωριά, και δεν είχαν την δυνατότητα να ταξιδέψουν και να δούνε τίποτε άλλο, τους κάλυπτε άλλη έννοια "τοπικού" πολύ μικρότερη. Το χωριό τους, άντε βαριά η περιοχή τους. Για τους απογόνους μας θα είναι η έννοια Ευρωπαίος που θα τους καλύπτει και τους ακόμη μακρινότερους απογόνους μας η έννοια γήινος. Μπορεί τα πράγματα να μην γίνουν ακριβώς όπως λέω παραπάνω, αλλά τα κράτη σύντομα θα είναι αναχρονισμός. Σκέψου πως τα κράτη με τον σημερινό ορισμό της λέξης, είναι καινούργια σχετικά ανακάλυψη. Όσο για την διαφορετικότητα που περιγράφεις με θαυμασμό, σε συναισθηματικό επίπεδο σε καταλαβαίνω και συμφωνώ αλλά σε ρεαλιστικό επίπεδο γνωρίζω πως πέρα από κάποιο επιφανειακό χρώμα, οι διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους είναι ξεκάθαρο ότι θα εξαφανιστούν κατά το μεγαλύτερο μέρος καθώς ο πληθυσμός θα ομογενοποιηθεί πολιτιστικά. Σκέψου πόσο διαφορετικούς θεωρούσαν οι Σπαρτιάτες τους Αθηναίους, σαν ήθη έθιμα, πολιτισμό, δοξασίες, συνήθειες, γλώσσα, αρχιτεκτονική και τόσα άλλα. Αρκετά ώστε για εκατοντάδες χρόνια να πολεμούν. Σήμερα ούτε τα ήθη και έθιμα θυμάται κανείς, ούτε την θρησκεία τους, ούτε τους λόγους που πολεμούσαν. Σήμερα και οι δύο είναι υποκατηγορίες του Έλληνα, με τίποτε να χωρίσουν ή που να τους κάνει να ξεχωρίζουν.....
Η συζήτηση που ανοίξαμε απαιτεί τεράστια αποθέματα γνώσεων και καλό θα ήταν να θίγονται τα θέματα με την αρμόζουσα επιφυλακτικότητα.Ας το συνεχίσουμε,καλό είναι...Η διαφορετικότητα που περιγράφω είναι η πολιτισμική διαφορετικότητα και δεν αφορά σε καμία περίπτωση τα υλικά στοιχεία ενός πολιτισμού που η εξελικτική τους διαδικασία διέπεται απο διαφορετικούς νόμους.Τα άυλα(πνευματικά)στοιχεία ενός πολιτισμού παίζουν τελείως διαφορετικό παιχνίδι στον ρού της ιστορίας.Δεν υπακούουν σε καμία κανονικότητα,δεν αποκλείουν την όσμωση,ωστόσο έχουν μια εγγενή ροπή στην ερμητικότητα.Κάποια δραπετεύουν με μεγαλύτερη συχνότητα απο το καβούκι τους,άλλα με μικρότερη,δεν δείχνει όμως κανένα διατεθειμένο να αποκηρύξει δια παντός την εστία του, επιβεβαιώνοντας με την συμπεριφορά τους αυτή κάτι βαθύτερο στην αλληλοεπιδρασή τους...Η Ελλάδα για αιώνες ολόκληρους μετεωρίζεται στο μεταίχμιο Δύσης και Ανατολής και ο μετεωρισμός αυτός δεν δείχνει να σταματά,η Κίνα για χιλιετίες υπήρξε αυτοκρατορία, αλλά πάντοτε την χαρακτήριζε μια εγγενή εσωστρέφεια(η τωρινή εξωστρέφειά της δεν είναι σίγουρο οτι την προστατεύει απο την υποτροπή),η Ευρώπη, παρότι θεσμικά υπόσχεται μια ασαφή ολοκλήρωση,αναδιπλώνεται εθνικά,και το μεταπολεμικό όραμα δείχνει να ξεθωριάζει...Μόνο οι Η.Π.Α.δείχνουν μια σταθερή ομογενοποιητική διάθεση η οποία οφείλεται περισσότερο στο οτι απαλλάχτηκαν,εκ συστάσεώς τους,απο ιστορικά βαρίδια τα οποία ταλανίζουν(και θα ταλανίζουν;)ακόμα την Ευρώπη.
Εσύ μιλάς για γεγονότα που συμβαίνουν μέρα με την μέρα και χρόνο με τον χρόνο και εγώ κάνω προβλέψεις για γεγονότα που συμβαίνουν από χιλιετία σε χιλιετία.Σκέψου την παρακάτω ακολουθία που περιγράφει την πρόοδο της ανθρωπότητας: Από μέλος σε μια οικογενειακή σπηλιά, σε χωρικός σε χωριό, σε κάτοικος σε πόλη κράτος, σε υπήκοος κάποιου τοπικού άρχοντα σε φέουδο(πριγκιπάτο, χαλιφάτο ή όπως αλλιώς θες να το πεις), σε υπήκοο κάποιου βασιλιά σε βασίλειο (αυτοκράτορα, σουλτάνου κτλ), σε πολίτη μοντέρνου κράτους, σε πολίτη ένωσης κρατών όπως οι ΗΠΑ ή η ΕΕ.Το επόμενο βήμα είναι φανερό, η μόνη ερώτηση είναι πόσο καιρό θα μας πάρει να το κάνουμε. Πολίτης της Γης.Και αν η ανθρωπότητα είναι έξυπνη και τυχερή, το παρεπόμενο βήμα: Πολίτης Γαλαξιακού Συνασπισμού Πλανητών των πολιτών της Γης. :-)