Εικόνες και μαρτυρίες από την θανάσιμη καραμπόλα στην Εθνική Οδό

Εικόνες και μαρτυρίες από την θανάσιμη καραμπόλα στην Εθνική Οδό Facebook Twitter
5
Εικόνες και μαρτυρίες από την θανάσιμη καραμπόλα στην Εθνική Οδό Facebook Twitter
Πυροσβέστες και άλλα συνεργεία δίπλα σε τρακαρισμένα αυτοκίνητα μετά από καραμπόλα 35 οχημάτων, στην οποία εμπλέκονται επίσης ένα λεωφορείο και δύο νταλίκες. Το σημείο του συμβάντος είναι κοντά στη Θήβα στο ρεύμα προς Αθήνα. Μία νεαρή γυναίκα που είχε τραυματιστεί σοβαρά, απεγκλωβίστηκε, ωστόσο κατά τη μεταφορά της στο νοσοκομείο της Χαλκίδας εξέπνευσε. Άλλοι έξι πολίτες απεγκλωβίστηκαν τραυματισμένοι και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο Χαλκίδας. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Μια νεκρή και επτά τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός της χθεσινής φονικής καραμπόλας που σημειώθηκε στο 61ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας στο ρεύμα προς Αθήνα, στο Σχηματάρι.

Οι περισσότεροι από τους τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Χαλκίδας, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, ένας ακόμη άνθρωπος μεταφέρθηκε στον Ευαγγελισμό. Η εθνική οδός παρέμεινε κλειστή για αρκετές ώρες έως ότου ολοκληρωθεί η επιχείρηση απεγκλωβισμού των θυμάτων και η απομάκρυνση των οχημάτων από το οδόστρωμα.

Στην καραμπόλα των 35 οχημάτων, ενεπλάκησαν δύο φορτηγά και ένα λεωφορείο, το οποίο μετέφερε μαθητές από το 2ο Γενικό Λύκειο Καισαριανής.

Στο σημείο που σημειώθηκε η καραμπόλα έβρεχε από νωρίς το απόγευμα, ενώ γίνονταν και έργα. Επιβάτες των οχημάτων που ενεπλάκησαν στην καραμπόλα κάνουν λόγο για ολισθηρότητα του δρόμου εξαιτίας της οποία τα φρένα δεν λειτουργούσαν.

Εικόνες και μαρτυρίες από την θανάσιμη καραμπόλα στην Εθνική Οδό Facebook Twitter
Τρακαρισμένα αυτοκίνητα μεταφέρονται από γερανούς κατά την διάρκεια της χθεσινής επιχείρησης ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

Η ανακοίνωση του ΕΚΑΒ για το θανατηφόρο τροχαίο αναφέρει:

"Το Ε.Κ.Α.Β. ανταπεξήλθε με αμεσότητα στο τροχαίο δυστύχημα που συνέβη μετά τις 18:00 της 12ης Δεκεμβρίου 2014, στο ύψος των παλιών διοδίων του Σχηματαρίου (στο ρεύμα προς Αθήνα), κατόπιν πολλαπλής σύγκρουσης μεγάλου αριθμού οχημάτων (περισσότερα από 30).

Συγκεκριμένα, το συντονιστικό κέντρο του Ε.Κ.Α.Β. (166), δέχθηκε κλήση σχετικά με το περιστατικό στις 18:25 και στο επόμενο λεπτό (στις 18:26) έφτασε επιτόπου το πρώτο άμεσα διαθέσιμο ασθενοφόρο, προερχόμενο από το Ε.Κ.Α.Β. Θήβας.

Αμέσως έγινε πλήρης εκτίμηση της κατάστασης και σε λίγα λεπτά συντονίστηκε μια μεγάλη επιχείρηση παροχής επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας με την κινητοποίηση ασθενοφόρων του Ε.Κ.Α.Β. Χαλκίδας (1) αλλά και της Αθήνας (5).

Συνολικά επιχείρησαν 6 ασθενοφόρα και μία Κινητή Μονάδα με τη συνοδεία Ιατρών (σύνολο 7 ασθενοφόρα).

Από τον τόπο του δυστυχήματος τα ασθενοφόρα του Ε.Κ.Α.Β. παρέλαβαν και μετάφεραν στο Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας 1 νεκρό άτομο και 6 τραυματίες εκ των οποίων ο ένας αρκετά σοβαρά".

Εικόνες και μαρτυρίες από την θανάσιμη καραμπόλα στην Εθνική Οδό Facebook Twitter
Γερανός δίπλα σε τρακαρισμένο αυτοκίνητο μετά από την καραμπόλα 35 οχημάτων, ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

"Ήταν παγοδρόμιο, από θαύμα δεν θρηνήσαμε περισσότερα θύματα" αναφέρει το Lamiareport σχετικά με μαρτυρία οδηγού που ήταν από τους πρώτους που ενεπλάκησαν στην καραμπόλα. Ο ίδιος κάνει λόγο για τρομερή ολισθηρότητα. «Ήταν παγοδρόμιο. Τα φρένα δεν έπιαναν ακόμη και αν κατέβαζες ταχύτητες. Είχαν κάνει πρόσφατα ασφαλτόστρωση με πίσσα. Η βροχή έβγαλε το πετρέλαιο επάνω και ο δρόμος έγινε καρμανιόλα»

Εικόνες και μαρτυρίες από την θανάσιμη καραμπόλα στην Εθνική Οδό Facebook Twitter
Πυροσβέστες με γερανό προσπαθούν να απεγκλωβίσουν αυτοκίνητο μετά από το τροχαίο. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Εικόνες και μαρτυρίες από την θανάσιμη καραμπόλα στην Εθνική Οδό Facebook Twitter
Πυροσβέστες δίπλα σε τρακαρισμένα αυτοκίνητα μετά από την καραμπόλα 35 οχημάτων, ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Εικόνες και μαρτυρίες από την θανάσιμη καραμπόλα στην Εθνική Οδό Facebook Twitter
Το λεωφορείο με έντονα τα σημάδια της σύγκρουσης και πίσω του διακρίνονται κατεστραμμένα αυτοκίνητα ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Μένω Θήβα. Τον δρόμο τον έχω κάνει ΆΠΕΙΡΕΣ φορές... Ο δρόμος είναι μια χαρά και πρόσφατα στρωμένος όπως πολύ σωστά αναφέρουν. Δεν αναφέρει πουθενά η lifo για το πετρέλαιο. Το lamiareport.gr το αναφέρει. Εγώ θα πώ ένα άλλο πράγμα απλά όταν τα αμάξια περνάνε ΚΤΕΟ να κόβονται και μερικά...Το πόρισμα της τροχαίας θα μας πει τι ακριβώς φταίει... Ειναι τρανταχτό παράδειγμα...
Εγώ θα πω το εξής απλό: Ταξιδεύοντας προς Θεσσαλονίκη με καταρρακτώδη βροχή "έτρεχα" με 90 και, σε κάποια σημεία που είχε γίνει πισίνα ο δρόμος, με 80 ίσως και 70. Δεν υπήρχε άνθρωπος που να μη με προσπεράσει. Πολλοί, δε, πρέπει να έτρεχαν με 140 και 150 κολλημένοι ο ένας πίσω από τον άλλο. Οι πολλαπλές καραμπόλες δε γίνονται από αντι-θαύμα. Γίνονται από ηλιθιωδώς μεγάλες ταχύτητες και βλακώδεις αποστάσεις μεταξύ αυτοκινήτων.-
"Είχαν κάνει πρόσφατα ασφαλτόστρωση με πίσσα. Η βροχή έβγαλε το πετρέλαιο επάνω και ο δρόμος έγινε καρμανιόλα" Πηγή: www.lifo.grΜόνο που οι δρόμοι στρώνονται με άσφαλτο* όχι με πίσσα. Οπότε δεν βγαίνει κανένα πετρέλαιο στην επιφάνεια. Χρησιμοποιούνται πετρελαϊκά διαλύματα δηλαδή άσφαλτος διαλυμένη σε πετρέλαιο στις συγκολλητικές στρώσεις αλλά το πετρέλαιο σε αυτές εξατμίζεται πριν ακόμα στρωθεί η στρώση του ασφαλτικού .Απλά έβρεχε περισσότερο από τη βροχή που μπορεί να φύγει από το οδόστρωμα** αφου η βροχή ήταν μεγαλύτερη από αυτή για την οποία έχει σχεδιαστεί (σχεδιάζονται συνήθως για τη βροχή που πέφτει μια φορά στα 15 χρόνια). Και τρέχατε με ταχύτητα μεγαλύτερη από την ασφαλή ταχύτητα σε βροχή. Επειδή έχετε σουπερ ντουπερ λάστιχα και δεν χρειάζεστε ABS (το έχω ακούσει με τα αυτιά μου αυτό) και ότι αν φρενάρατε το αμάξι έπλεε. Δεν φταίνε πάντα οι άλλοι.Όσο για τη σήμανση, όπως μπορούμε να δούμε εδώhttp://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/905b_11.1355312190515.pdf#page=696Οι προδιαγραφές ορίζουν να υπάρχει προειδοποίηση στα 2 χιλιόμετρα και στα 800 μέτρα από τα έργα και μετά τα 800 μέτρα να υπάρχει συνεχής προειδοποίηση. Αν δεν υπήρχε είναι σοβαρή παράλειψη του εργολάβου. Αν υπήρχε η σήμανση και την αγνόησαν οι οδηγοί ποιος φταίει;*ασφαλτικό σκυρόδεμα για την ακρίβεια. Δηλαδή μείγμα ασφάλτου με άμμο χαλίκι και άλλα αδρανή υλικά.** Για αυτό έχουν κλίση οι δρόμοι και όχι για να έχει τη δικαιολογία ο ελληνάρας οδηγός "έχει ανάποδη κλίση" αντί να πει "δεν ξέρω να οδηγώ".
Πολύ ορθό το σχόλιο.Να συμπληρώσω μόνο ότι το ατύχημα έγινε σε ώρα με περιορισμένη ορατότητα (18.00) και σε βρεγμένο οδόστρωμα.ΚΟΚ άρθρο 19 παρ. 3"3. Ιδιαίτερα, ο οδηγός επιβάλλεται να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του σε τμήματα της οδού με περιορισμένο πεδίο ορατότητας,..., κατά τις νυκτερινές ώρες, σε περίπτωση ομίχλης, βροχής, χιόνων, παγετού και γενικά όταν το αδόστρωμα είναι ολισθηρό. Την αυτή επίσης υποχρέωση έχει..., ως και σε κάθε άλλη ειδική περίπτωση, που επιβάλλεται μετριασμός ταχύτητας.Εφόσον υπήρχε ειδοποίηση για έργα, σημαίνει ότι συντρέχουν τρεις (3) περιπτώσεις του άρθρου 19 σύμφωνα με τις οποίες θα έπρεπε να έχουν μειωμένη ταχύτητα (νύχτα, ολισθηρό οδόστρωμα, έργα), δηλαδή μιλάμε για μια "προτεινόμενη" ταχύτητα 70-80 χλμ/ώρα το πολύ.(Δεν θέλω να μιλάω "έξω από τον χορό", μπορεί αν ήμουν εκεί να έτρεχα και εγώ πάνω από το ασφαλές όριο, αλλά δεν σημαίνει ότι επειδή θα το έκανα και εγώ είναι και σωστό)