ΚΙΝΗΣΗ

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
11
11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

 1) Φτάνοντας με το λεωφορείο στο Λισέ της Θεσσαλονίκης, και λίγο πριν κατέβουμε στη στάση, μια κυρία που μας άκουσε να κάνουμε εικασίες για το πόσο κόσμο θα έχει η συγκέντρωση γύρισε και μας μίλησε: "Φοβάμαι ότι δεν θα έχει καθόλου κόσμο. Εκεί δεν πάτε κι εσείς; Κι εγώ εκεί πάω". Χαμογελάσαμε, σαν συνένοχοι. 

Ευτυχώς ο κόσμος ήταν μια χαρά πολύς μπροστά απ' το Γαλλικό Ινστιτούτο. Η θερμοκρασία, σύμφωνα με το κινητό μου είχε πέσει στους μηδέν βαθμούς, κι όμως, υπήρχαν κι άλλοι που ήθελαν να αποτίσουν φόρο τιμής στους νεκρούς, και να πουν: "Δε φοβάμαι". 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Πλανάκης / LIFO.gr
11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Πλανάκης / LIFO.gr

2) Να πω την αλήθεια εγώ φοβόμουν λίγο στην αρχή. Το προηγούμενο άρθρο μου που αναφερόταν στον Σαμαρά, είχε μια γελοιογραφία του Charlie Hebdo μεταφρασμένη στα ελληνικά, με την απορία τι θα έκανε ο Σαμαράς αν την έβλεπε σε ελληνικό περιοδικό. Δεν θα υπήρχαν φυσικά απειλές εναντίον της ζωής μου, αν κάποιος διάβαζε το άρθρο, έλα όμως που στο ελληνικό Facebook οι απειλές θανάτου είναι το πιο εύκολο πράγμα, και τις κάνουν αυτοί που δεν κλικάρουν το λινκ και δεν καταλαβαίνουν καν τι πέρασε από μπροστά τους! Πάλι βρίσιμο και απειλές, επειδή "σκιτσάρισα αυτό το βλάσφημο κόμικ". Βρε άνθρωποι - δεν το σκιτσάρισα εγώ, ξοδέψτε δυο λεπτά πρώτα πριν βγάλετε θανατικές καταδίκες!

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

3) Ακούσαμε αρκετά γαλλικά στη συγκέντρωση - ανθρώπους να μιλούν για τον σεβασμό, τον πολιτισμό και την κουλτούρα. Για άλλη μια φορά συνειδητοποίησα πόσο καλό θα ήταν να ανήκαμε πραγματικά (και ολόψυχα) στη Δύση. 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Πλανάκης / LIFO.gr
11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Πλανάκης / LIFO.gr

4) Έμαθα ότι η Μαριν Λεπέν βρήκε ευκαιρία να ζητήσει την επαναφορά της θανατικής ποινής στη Γαλλία. Δολοφονία εναντίον δολοφονίας δηλαδή. Λες και θα ένοιαζε τους τζιχαντιστές αν θα τους σκότωνε το κράτος - αφού γι' αυτούς ο θάνατος τους δικαιώνει, τους φέρνει, υποτίθεται, κοντά στον Θεό τους! Το να πεθάνουν μαχόμενοι δεν είναι κακό γι' αυτούς, ούτε αποτρεπτικό - το αντίθετο μάλιστα. 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

5) Η υπόθεση Charlie Hebdo είναι απ' τις πιο μπερδεμένες, με την έννοια ότι κάνει όσους έχουν παρωπίδες να βραχυκυκλώσουν. Ας πούμε: οι ισλαμοφοβικοί ξεσπαθώνουν κατευθείαν και λένε "ντροπή στους ισλαμιστές, έξω οι ξένοι", και μετά βλέπουν τι χοντροκομμένη σάτιρα είχε κάνει το περιοδικό στον Χριστούλη τους, και λένε "ντροπή στο περιοδικό, πήγαινε γυρεύοντας!"

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Οι περίφημοι δίδυμοι της Θεσσαλονίκης. Είπαν στο φωτογράφο μας: "Βγάλε μας. Το καταδικαζουμε αυτό". Φωτ.: Γιώργος Πλανάκης / LIFO.gr

6) Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι οι θρησκείες που φταίνε. Δίνουν άλλοθι, ναι. Όμως οι απολίτιστοι άνθρωποι (και οι εν λόγω εξτρεμιστές ΕΙΝΑΙ απολίτιστοι) θα έβρισκαν κι άλλες δικαιολογίες για να διοχετεύσουν το μίσος τους, ακόμα κι αν δεν υπήρχαν οι θρησκείες. 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

7) Από την άλλη, μήπως το Κοράνι είναι κατά τόπους ασαφές και αφήνει να γίνουν παρερμηνείες; Θέλω να πω, καμία άλλη θρησκεία σήμερα δεν χρησιμοποιείται σα δικαιολογία για φόνους και μίσος τόσο μαζικά όσο αυτή. Μήπως θα μπορούσαν να γίνουν οι απαραίτητες διευκρινίσεις - ακόμα και κάποιο ψέμα να ειπωθεί (με ψέματα εξάλλου είναι γεμάτες, όλες οι θρησκείες) για να γίνει ξεκάθαρο ότι ο Αλλάχ δεν θέλει αυτό το μίσος κι ότι όποιος σκοτώνει στο όνομά του θα πηγαίνει στην Κόλαση;

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

8) Υπάρχουν θρησκείες οι οποίες, απ' ό,τι φαίνεται, δεν αφήνουν την αφομοίωση σε διαφορετικές κουλτούρες - ή τουλάχιστον αυτό μένει στο μυαλό πολλών πιστών τους. Είναι κλισέ αλλά είναι αλήθεια: Αν δεν σου αρέσει μια χώρα, δεν χρειάζεται να μείνεις εκεί, ούτε να αφομοιωθείς. Πηγαίνεις σε μία άλλη που θα σου ταιριάζει, δεν πιάνεις τα όπλα για να σκοτώσεις όλους τους υπόλοιπους. 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

9) Πίσω στο Γαλλικό Ινστιτούτο:  Ο Γιάννης Μπουτάρης ήταν φυσικά εκεί, όπως και πάρα πολλοί αντιδήμαρχοι και στελέχη της Πρωτοβουλίας. Για άλλη μια φορά ένιωσα περήφανος για τον Δήμαρχο της πόλης μου. 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

Ο Πέτρος είχε εκτυπώσει μεγάλα Je Suis Charlie, και τα μοίρασε (ευτυχώς ο Χάρης μου έδωσε κι εμένα ένα). Άλλοι είχαν εκτυπώσει απλώς σελίδες με την φράση.

 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Πλανάκης / LIFO.gr

 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Πλανάκης / LIFO.gr

 

Κάποιος - ο καλύτερος! - που δεν είχε εκτυπωμένο πλακάτ, άνοιξε απλώς τη φωτογραφία Je Suis Charlie στο κινητό του και κρατούσε το κινητό του ψηλά. 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

Ήταν μια ωραία στιγμή. 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

10) Δεν ξέρω τι λύση υπάρχει. Και συνήθως όταν δεν ξέρεις τη λύση, η απάντηση είναι μία: Εκπαίδευση. Ένας νέος διαφωτισμός, ή η συνέχεια του παλιού, θα μπορούσε να μειώσει τους ψυχοπαθείς 'θρησκευτικούς' δολοφόνους. Αντί για πολέμους εναντίον της Ανατολής, αντί να τους εξαγριώνουμε περισσότερο, ας τους δώσουμε τα δώρα του Διαφωτισμού και ας ελπίσουμε να τα εκτιμήσουν και να διδαχτούν απ' αυτά. 

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr

11) Γιατί δεν έχουμε (πια) αντίστοιχους Χριστιανούς δολοφόνους;

Ο Δον Ιδιώτης έδωσε την καλύτερη απάντηση:

"Δεν έχουμε δει χριστιανούς ταλιμπάν γιατί κάποιοι έδωσαν αγώνες στον Δυτικό κόσμο για να περιορίσουν τη δύναμη της θρησκείας. Αλλιώς σήμερα ακόμα σταυροφορίες, θα είχαμε μην ανησυχείς. Χριστιανισμός και Ισλαμισμός είναι το ίδιο νόμισμα με δύο διαφορετικές όψεις."

11 σκέψεις που έκανα στην συγκέντρωση για το Charlie Hebdo Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Κοκονίδης / LIFO.gr
11

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

5 σχόλια
Να σε γλυτωσω απο το ψαξιμο αρη μου,δεν υπαρχει λυση .....Οποιος περιμενει οτι ο διαφωτισμος θα ξανασυμβει αντιστοιχα στην ανατολη ,και οτι θα ξεπεραστουν τα μεσαιωνικα ιδεολογηματα,ας κοιταξει πρωτα προς την δυση.Να δει οτι απο εκει ξεκιναει το κακο.Απο την εκμεταλευση.απο την ποροσπαθεια να κρατησουν καποιοι καποιους κατω απο τον πληρη ελεγχο τους ,και να τους εκμεταλευτουν.και να τους αρπαξουν τις πηγες πλουτου τους......και για να το κανει αυτο (η δυση) επαιξε με ακριβως αυτο που δεν επρπε.την θρησκεια.Κρατησε αμορφωτους πληθυσμους,χρηματοδοτησε και βοηθησε θρησκευτικους παραγοντες να ανελιχθουν σε βασικους κοινωνικους θεσμους,και ακομα και σημερα αποβλεπει στην ιδια εκμαερταλευση των ανθρωπων αυτων ,και οχι την πιθανη αντιμετωπιση τους σαν ισοτιμους ανθρωπους.Αν θελαμε θα στελναμε χιλιαδες ανεργους δασκαλους,χιλιαδες ανεργους γιατρους ,κλπκλπ,και θα αλλαζαμε αρδην αυτην την υποτιθεται παραδοσιακη για τους αραβες προκαταληψη κατα των δυτικων ας πουμε.....(ποια προκαταληψη που οσοι ειναι πλουσιοι κοιτανε να πουλεψουν απο την ανατολη και να πανε στα λονδινα να ζησουν....αυτο κατι λεει για αρχη....μετα το οτι απαιτουν να κουαλησουν μαζι τους αυτη την ηλιθιοτητα που χρησιμοποιησε η δυση για να τους εχει απο κατω,ε εκει ειναι που αρχιζει το προβλημα....software conflict θα το λεγαμε αν ηταν κομπιουτερ...δεν γινεται να αφησουμε απο την αλλη να γινει αυτο.και ο μονος δρομος που μοιαζει να εχει μεινει πια ειναι ,η κατ ατομο αμυνα.....δηλαδη αμερικανοποιηση της κοινωνιας ......τα καταφερε τελικα ο καπιταλισμος....την εκανε κομματια .Γι αυτο δεν βλεπουμε αυτους που εκει στην ανατολη πολεμανε κατα της θρησκευτικης προκαταληψης και της υποκρισιας.γιατι δεν συμφερει την δυση....γιατι μετα αυτοι θα ζητησουν ισοτιμη μεταχειρηση ,δεν θα αποδεχτουν τον ρολο του ιθαγενη που η δυση θελει να τους επιβαλλει.....εμεις φταιμε κυριοι ,ολοι μας.γιατι εμεις αφηνουμε τους κυβερνοντες να πραττουν οτι πραττουν δηθεν για το καλο μα.....και κανουμε οτι τους πιστευουμε...καποιοι δηλαδη.Για να τα λεμε οπως ειναι...
Έχεις καταλάβει ότι για την πλειοψηφία των αραβικών/ισλαμικών κρατών η δημοκρατία δεν είναι το παν;Η θρησκεία τους είναι πάνω απ'ολα.Αυτή καθορίζει με λεπτομερείς κανόνες κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής των ανθρώπων.Στις εκλογές που έγιναν μετά την αραβική άνοιξη επικράτησαν κατά κύριο λόγο ισλαμικά κόμματα.Υπάρχει μια μειοψηφία νέων κατά κύριο λόγο ανθρώπων που επιζητεί την αλλαγή αλλά είναι μικρή και πολύ καταπιεσμένη.
Δυστυχώς, νομίζω ότι αυτό το θλιβερό, από κάθε δυνατή άποψη, γεγονός έχει δώσει αφορμή να εκδηλώσει ο καθένας ό,τι απωθημένο έχει, δικαιολογημένο ή αδικαιολόγητο. Δεν έχει σημασία.Αλλο ο εξτρεμισμός, άλλο ο φανατισμός, άλλο η θρησκοληψία. Το γεγονός του Charlie Hedbo συνδεεται ξεκάθαρα με το πρώτο. Τα γεγονότα στο corpus christi ή του γέροντα Παστίστιου, έχουν να κάνουν με θρησκοληψία και με κάποιους γραφικούς (αφήνω έξω τους ΧΑ, γιατί εκέι δεν τους νοιάζει η θρησκεία, απλώς ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται...), οι οποίοι τελικά και αυτοεκτίθενται. Το να συγκρίνουμε τα περιστατικά αυτά, ειλικρινά μου φαίνεται βλασφημία (για να μιλήσουμε με όρους ανάλογους). Δηλαδή, έχουμε μια συζήτηση για πολιτικά, είμαστε εκ διαμέτρου αντίθετοι. Στη διαφωνάι πάνω στα νευρα μου πάιρνω και σου πετάω τον καφέ σου κατω, ή σου καίω το σπίτι σου. Αυτές και οι δύο απαράδεκτες πράξεις έχουν το ίδιο ηθικό βάρος; Δηλαδή η εξίσωση κάποιων καταστάσεων είναι πολύ ανησυχητική κατά τη γνώμη μου καθώς κ η ελαφρότητα με την οποία γίνονται παραλληλισμοί και γενικεύσεις. Πέθαναν 12 άνθρωποι, με βίαιο, αποτρόποπαιο τρόπο και εμείς όλοι μιλάμε για το χυτήριο σα να έχουν καμία σύγκριση.Εγώ προσωπικά αντιμετωπίζω αρνητικά το ζήτημα της θρησκείας, αλλά αναγνωρίζω το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να πιστεύει ό,τι θέλει και να θρησκεύεται. Μην ξεχνάμε ότι είναι κι αυτό δικαίωμα κ συστατικό μάλιστα της προσωπικότητας, της ελευθερίας. Με εκφράσεις του τύπου "χριστιανοταλιμπάν" νομίζω ότι γίνεται μία γενικευση που δημιουργεί συστολή σε πολλους ανθρώπους για το γεγονός ότι είναι πιστοί. Στην Ελλάδα αυτή είναι η βασική θρησκέια. Οχι ότι δεν υπάρχουν φανατικοί χριστιανοί (σε καμία περίπτωση με την έννοια του ταλιμπάν) αλλά ας αποδεχτούμε ότι οι περισσότεροι είναι φιλήσυχοι άνθρωποι που απλώς μπορεί να έχουν λίγο πιο συντηρητικές απόψεις. Αν αυτές τις κρατούν σε ένα θεωρητικό επίπεδό και στη δική τους ζωή νομίζω ότι είναι απόλυτο δικάιωμα να τις έχουν. Αυτό που μπορείς να διεκδικέις είναι να μη σε ενοχλεί κάποιος όχι να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτεται, γιατί τοτε τον ενοχλείς εσύ. Πάντως το γεγονός ότι βρήκαν όλοι αυτή τη συγκεκριμένη αφορμή για να τα "χώσουν" στους χριστιανούς, μου φαίνεται ασύμμετρο, επικίνδυνο και εμπαθές.Επίσης, θα ήθελα να δω να τηρούνται ίσες αποστάσεις από όλες τις θρησκείες στην κριτική κάτι που δε γίνεται.Τέλος θα ήθελα να σου πω Άρη πως γενικά συμφωνώ με το άρθρο σου αλλά με την έκφραση "και μετά βλέπουν τι χοντροκομμένη σάτιρα είχε κάνει το περιοδικό στον Χριστούλη τους" δυστυχώς μου βγήκε μια ειρωνεία ή οποία είναι επιθετική προς τους ανθρώπους που πιστεύουν σε αυτόν. Αν κάτι αντίστοιχο γραφόταν για τον ισλαμικό ή τον εβραικό θεό θα μας κακοφαινόταν.Μία είναι η λέξη: ανοχή and it goes both waysΥΓ: Μου κάνει εντύπωση η επιλεκτική ευαισθησία στη χώρα που οι μισοί δέχονται τον πολιτικό εξτρεμισμό και σπεύδουν να δικαιολογήσουν τρομοκράτες κα αφαίρεση ανθρώπινων ζωών για λόγους ιδεολογικούς, ταξικούς κτλ (δεχόμαστε δηλαδή τους αυτόκλητους προστάτες, δικαστές και δήμιους). Τρικυμία εν κρανίω...
Τηρουμένων των αναλογιών, ότι δηλαδη δεν είμαστε σε ενα ισλαμιστικό δικτατορικό κρατος, προσπερνάτε πού ευκολα το γεγονός ότι η παρασταση τελικά στο Χυτήριο κατέβηκε λόγω απειλών και ο Παστιτσιος καταδικαστηκε , φιμώνοντας τόσο τον ίδιο όσο και οποιονδήποτε αλλο εχει σκοπο την κριτική των κακώς κειμένων της θρησκείας και πως επηρεαζει κοινωνία, πολιτική και ανθρώπινα δικαιώματα.Μην ξεχναυε οτι ολα αυτα βασίζονται σε "εκβιασμο" φιλήσυχων χριστιανών ψηφοφόρων....Γενικά αντιμετωπίζετε τη θρησκεία ως κάτι πολύ ήπιο και προσωπικό, ενώ δυστυχώς δεν ειναι...ειδικά στη χώρα μας...
Το 11 που συνδέεται με το 6.Ο Νορβηγός μακελάρης που σκότωσε 69+8 άτομα, το έκανε -υποτίθεται- στο όνομα του Χριστιανισμού, στον wiki -μεταξύ άλλων- αναφέρεται:"He was at first described by many in the media as a Christian fundamentalist, Christian terrorist, nationalist and right-wing extremist"(first? δηλαδή να περιμένουμε και άλλους;)Η αλήθεια ομως βρίσκεται πιο κοντά σε αυτό που λέει ο Δον Ιδιώτης, ΕΝΑΣ τρελός ή που πάσχει από "narcissistic personality disorder", δεν μπορεί να αντιπροσωπεύει κανέναν άλλον ή έστω ελάχιστους, οι έννοιες και η παιδεία με τις οποίες πορεύεται ο μέσος Ευρωπαίος, δεν αφήνει πολλά περιθώρια αιματηρών συγκρούσεων με αφορμή την -όποια- Θρησκεία ή/και ιδεολογία.Αυτό να κρατήσουμε, όχι για να νιώσουμε ανώτεροι από ανθρώπους που στην -πρόσφατη- ιστορία έχουν ταλαιπωρηθεί και καταπιεστεί σε βαθμό που δεν φανταζόμαστε από την βολή μας, αλλά γιατί και η Ευρώπη μοιάζει να κάνει κάποια πισωγυρίσματα (ο Μπρέιβικ ιδρύει κόμμα έχοντας ως πρότυπο την ελληνική Χ.Α., η ακροδεξιά ανέβηκε γενικώς στην Ευρώπη κτλ), τα οποία δεν νομίζω να μπορεί να σηκώσει το σύνολο του πλανήτη χωρίς να χυθεί πολύ αίμα.Αυτός που μπορεί (εδώ μπαίνει το 10), έχει χρέος να απαντήσει με ψυχραιμία, το οφθαλμός αντί οφθαλμού (όπως το προτείνει η Λεπέν), κάναμε χρόνια να το προσπεράσουμε για να γυρνάμε τώρα πίσω. Υγ: Αν κάποιοι σας βρίζουν και απειλούν με την ζωή σας για το χτεσινό ποστ, να έχετε υπόψιν σας πως κάποιοι -νομίζω και ελπίζω πολλοί- από εμάς σας δίνουμε χίλια μπράβο. Αν αυτό κατάλαβαν από αυτό που έγινε, με τις απειλές που κάνουν απλώς επιβεβαιώνουν αυτό που γράψατε χτες.
Χωρίς να προσποιούμαι την Κορανομαθή, θα πω απλώς όσα γνωρίζω για το θέμα: υπάρχει το Κοράνι και υπάρχουν οι χαντίθ. Το Κοράνι είναι το βασικό βιβλίο και τα Χαντίθ είναι σύνολο ιστοριών σχετικά με τη ζωή του προφήτη. Το Κοράνι και τα Χαντίθ (όπως και στο Χριστιανισμό) καλούνται να τα ερμηνεύσουν οι θρησκευτικοί ηγέτες. Παράλληλα, το Ισλάμ είναι χωρισμένο σε δύο κύρια δόγματα, το Σιιτισμό και τον Σουνιτισμό. Οι Σιίτες (όπως διάβασα σε άρθρο Ιρανού) δεν έχουν θέμα με την αναπαράσταση του Μωάμεθ. Οι Σουνίτες πάλι το αποφεύγουν. Δεδομένων όλων αυτών και των αντιπαλοτήτων ανάμεσα στις χώρες του ισλαμικού κόσμου, θα ήταν (σχεδόν) αδύνατον να υπάρξει συναίνεση σε δύσκολα και περίπλοκα θρησκευτικά θέματα. Πάντως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ιστορία του Ka'b Bin Zuhayr και πώς αντιμετώπισε ο Προφήτης τον πρώην εχθρό του που τον είχε δυσφημίσει στο παρελθόν.
Κάτσε να την κάνω ένα copy-paste από τη wikipedia γιατί δεν το βρίσκω σε καλύτερη μορφή:He was the eldest son of Zuhayr ibn Abî Sûlmâ, also a noted poet. He was also one of six men who refused the Prophet's call to accept Islam: All the other members of Kaʿb's family (the Muzainah) became converts to Islam, and when his brother Bujair adopted the new faith, Kaʿb wrote a bitter and sarcastic poem which came to the notice of the Prophet, and Kaʿb was outlawed.By means of a clever stratagem, however, Kaʿb gained access to Muḥammad and recited a famous eulogy, called, from the first two words, Banat Su'ad. He was rewarded with the Holy Mantle that Muhammad was wearing (the Burda or Hırka-i Şerif), and converted to Islam. Kaʿb is reported to have died soon after.Τι δείχνει αυτή η ιστορία; Μπορεί αν αποκηρύχθηκε αυτός ο άνθρωπος, ωστόσο ο Μωάμεθ δεν ζήτησε τη θανάτωσή του. Και όταν το αποφάσισε ο ίδιος έγινε Μουσουλμάνος (κυρίως για να λάβει προστασία - πρέπει να λάβουμε υπόψη και το ιστορικό πλαίσιο και τις κοινωνικές συνθήκες). Ο Μωάμεθ επίσης τον συγχώρεσε και του έδωσε και το πανωφόρι του. Δηλαδή, επιλογή του ήταν η συγχώρεση και η αποδοχή και όχι το μίσος και εκδίκηση. Μπορεί η ιστορία να απέχει αρκετά από προοδευτικές αξίες της εποχής μας, ωστόσο απέχει ακόμα περισσότερο από τη λογική των τρομοκρατών. Και εδώ παρουσιάζει την ιστορία αρκετά αναλυτικά: http://scholarship.haverford.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1136&context=religion_facpubs
Σχετικά με το (10) δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Βλέπεις σε δυτικές χώρες μετανάστες 2ης και 3ης γενιές και δεν έχουν ενστερνιστεί τη δυτική κουλτούρα. Νομίζω και στην συγκεκριμένη περίπτωση οι φερόμενοι δράστες είναι 2ης γενιάς. Δηλαδή απέτυχε η εκπαίδευση και θριάμβευσε η οικογενειακή κουλτούρα. Για αυτό λένε γενικά στη δυτική ευρώπη, π.χ. Γερμανία, ότι το μοντέλο της πολυπολιτισμικότητας απέτυχε.