«Παγώνουν» τα μεταπτυχιακά στα ΑΕΙ

«Παγώνουν» τα μεταπτυχιακά στα ΑΕΙ Facebook Twitter
ΑΠΕ ΜΠΕ//ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ
7

Τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στα πανεπιστήμια μπαίνουν στον «πάγο», καθώς το υπουργείο Παιδείας εξετάζει την αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας τους, και στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκεται η επιβολή ή όχι διδάκτρων, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Απόστολου Λακασα στην Καθημερινή.

Ειδικότερα, έχει ήδη αναβληθεί η έναρξη πέντε μεταπτυχιακών προγραμμάτων που είχε προγραμματιστεί μέσα στην άνοιξη, εν αναμονή των αποφάσεων του υπουργείου.

Ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς, στη Σύνοδο Πρυτάνεων στις 14 Φεβρουαρίου, είχε αναφέρει ότι για ιδεολογικούς λόγους τα μεταπτυχιακά δεν πρέπει να έχουν δίδακτρα, όμως είχε συναντήσει τις αντιδράσεις των πρυτάνεων. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, πανεπιστημιακοί θεωρούν ότι ο τομέας έχει κορεσθεί, όμως αντιμετωπίζουν αρνητικά ενδεχόμενη κατάργηση των διδάκτρων, καθώς αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για τα ΑΕΙ εν μέσω μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, το επικρατέστερο σενάριο είναι να γίνει η αξιολόγηση όλων των μεταπτυχιακών και στη συνέχεια ο ορισμός κριτηρίων βάσει των οποίων ένα μεταπτυχιακό θα μπορεί να έχει δίδακτρα.

Σημειώνεται ότι για το 2014-2015 το υπουργείο Παιδείας χρηματοδότησε συνολικά 230 μεταπτυχιακά στα ελληνικά πανεπιστήμια. Παράλληλα, οργανώνονται μεταπτυχιακά με δίδακτρα, τόσο από τα δημόσια πανεπιστήμια όσο και από τα ιδιωτικά κολέγια. Το τελευταίο διάστημα, που είχε δοθεί από το υπουργείο η δυνατότητα στα ΑΕΙ να αποφασίζουν τα ίδια την ίδρυση των μεταπτυχιακών, σημειώνεται αύξηση των προγραμμάτων με δίδακτρα, τα οποία φθάνουν έως τις 9.000 ευρώ ετησίως, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα.

7

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Το σωστό είναι να μην υπάρχουν δίδακτρα. Γιατί δηλαδή να μπορούν να μορφωθούν παραπάνω και ως εκ τούτου να ανέβουν παραπάνω επαγγελματικά μόνο όσοι έχουν λεφτά;Εμείς που ζούμε κάτω από το όριο της φτώχειας, γιατί να μην έχουμε ίσες ευκαιρίες;Ναι, τελείωσα ΑΕΙ και θέλω χρόνια τώρα να συνεχίσω αλλά βγάζω κάτω από 5.000 ευρώ το χρόνο. Πώς θα πληρώσω τα δίδακτρα;Αυτό σημαίνει δωρεάν παιδεία. Αλλιώς μόνο αυτοί που έχουν ήδη χρήματα θα πηγαίνουν ψηλά, θα βγάζουν κι άλλα, και οι υπόλοιποι θα μείνουμε στη μέτρια μόρφωση και στη φτώχεια.
Δεν έχει καμία υποχρέωση το κράτος να πληρώνει τα δικά σου ή οποιουδήποτε μεταπτυχιακά. Καιρός να σκεφτείς ότι αν θες να προχωρήσεις πρέπει να επενδύσεις η ίδια στο μέλλον σου. Υπάρχουν τα εκπαιδευτικά δάνεια, ο πλέον διαδεδομενος τρόπος στην Αμερική και σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης.
Προσωπικά συμφωνώ με τα δίδακτρα στα πανεπιστημιακά προγράμμα, αυστηρά όμως και μόνο εφόσον υπάρχει κάποιο αντίκρυσμα στις παροχές υπηρεσιών από τα ΑΕΙ(φευ!), αλλά επίσης εφόσον λαμβάνονται υπόψιν και κοινωνικά/οικονομικά κριτήρια στους λιγότερο "προνομιούχους" φοιτητές. Και δεν μιλάω για τη διευκόλυνση του φοροφυγά, αλλά μια ουσιαστική δίκαιη μεταχείριση όσων δεν έχουν ίσες ευκαιρίες.Όσον αφορά όμως στο "πάγωμα" των μεταπτυχιακών θεωρώ πως θα ήταν κραυγαλέο να διακόψουν ή να ζητήσουν λεφτά από όσους έχουν ήδη ξεκινήσει τις σπουδές τους με το ισχύον (τουλάχιστον μέχρι τώρα) καθεστώς, στο οποίο και στηρίχτηκαν.
Μάς δουλεύουν; Επίσης τι γίνεται με όσους είμαστε σε ένα τρέχον μεταπτυχιακό; Όταν η προηγούμενη κυβέρνηση μιλούσε για δίδακτρα, ο ΣΥΡΙΖΑ χαλούσε τον κόσμο και τώρα πάει να κάνει ό,τι και οι προηγούμενοι. Πόσα ακόμα να πάθει αυτή η πολύπαθη παιδεία;
Θεωρώ δε θα πειράξει εσάς που είστε σε ήδη σε υπάρχων μεταπτυχιακό πρόγραμμα. Δεν το θεωρώ καλό που γίνεται αυτό, αλλα αν δεν έχει έσοδα το πανεπιστήμιο δε μπορεί να λειτουργήσει... Το ιδανικό θα ήταν να υπήρχε συνεργασεία του πανεπιστημίου με επιχειρήσεις. Ώστε να μπορεί να στείλει άτομα για δουλειά η πρακτική(μειώση ανεργείας)αλλά και χρηματοδότηση ερευνών(και έσοδα για το πανεπιστήμιο και τεχνογνωσία για την επιχείρηση).