Το "Common People" ανήκει στον λαό του (και μόνο)

Το "Common People" ανήκει στον λαό του (και μόνο) Facebook Twitter
1

 

 

Σε μια σκηνή του «Pulp: a Film about Life, Death & Supermarkets» η κάμερα καταγράφει μια παρέα από θαυμάστριες της μπάντας 24 ώρες πριν ξεκινήσει η τελευταία συναυλία των Pulp, στο μέρος από όπου ξεκίνησαν όλα, στο Sheffield της Αγγλίας. Ανάμεσα τους βρίσκεται μια νοσοκόμα από την Αμερική, νομίζω από το Σηάτλ. Μια single μητέρα που χρειάστηκε να πάρει δυο αεροπλάνα για να βρεθεί στο τελευταίο live της μπάντας. Ο δημοσιογράφος την ξαναβρίσκει μετά το τέλος της συναυλίας στα ίδια σκαλιά, ενθουσιασμένη από το live, λίγο πριν φύγει για το ταξίδι της επιστροφής. Και της κάνει την εξής ερώτηση: «Και τώρα πάλι νοσοκόμα;». Εκείνη κουνάει το κεφάλι χαμογελώντας.

Είναι μια φαινομενικά αθώα ερώτηση αλλά κρύβει τον βαθύτερο λόγο για τον οποίο πηγαίνουμε σε μια συναυλία. Δεν είναι μόνο η αγάπη για την μουσική. Θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας ένα κομμάτι του εαυτού μας(ή και ολόκληρο) και να ενωθούμε με τον άγνωστο διπλανό μας. Να γίνουμε κομμάτι ενός συνόλου. Να ανήκουμε για δύο ώρες κάπου. Να χάσουμε την ταυτότητα μας μέσα στο πλήθος. Να κλείσουμε τα μάτια και να φαντασιωθούμε ότι είμαστε κάτι διαφορετικό από αυτό που είμαστε στην πραγματικότητα. Όσο κρατάει ένα live τόσο αυτοί που είναι πάνω στην σκηνή όσο και αυτοί που βρίσκονται από κάτω ανατροφοδοτούν μια ψευδαίσθηση. Οι συναυλίες είναι κατά την γνώμη μου οι πιο αθώες μαζικές συγκεντρώσεις και τα τραγούδια τα πιο ωραία παραμύθια για το λαό.

Για να καταλήξω στην αφορμή από την οποία ξεκίνησα να γράφω το ποστ. Δεν ξέρω πια από τις δυο εικαστικούς έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για το κομμάτι του Jarvis. Μπορεί και οι δυο να λένε ψέματα, μπορεί να λέει η μία, μπορεί και οι δυο να λένε την αλήθεια, μπορεί το κομμάτι να είναι ένα κόψε-ράψε στο μυαλό του τραγουδιστή από τις συναντήσεις και με τις δυο. Ειλικρινά τώρα, ποιον ενδιαφέρει; Τι σημασία έχει ποια είναι η μούσα του κομματιού; Τo Common People δεν ανήκει στις μούσες του αλλά σε όλους τους Common People. Σε όλους όσους ζούμε για λίγο το όνειρο σε ένα live και μετά σκάμε με γδούπο στην πραγματικότητα.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια