Το εγκώμιο όλων των common people

 Το εγκώμιο όλων των common people Facebook Twitter
0

Το Pulp: A Film about Life, Death & Supermarkets δεν αρκείται στα καθιερωμένα πλάνα από λάιβ, τις ματιές στα παρασκήνια και το αρχειακό υλικό. Τοποθετώντας στο κέντρο της αφήγησης το Σέφιλντ –μια επαρχιακή πόλη όπου δε συμβαίνει τίποτα– ο σκηνοθέτης Florian Habicht σταδιακά συλλέγει τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν τη χαμηλόφωνη, αμήχανη ευαισθησία των Pulp. Ταυτόχρονα πλέκει το εγκώμιο των common people, σ’ ένα ντοκιμαντέρ που κάλλιστα θα μπορούσε ν’ αγγίξει ένα ευρύτερο κοινό πέρα απ’ τους νοσταλγούς της μπάντας.

 

Ο Habicht παρακολουθεί τους Pulp το Δεκέμβριο του 2012, ενώ προετοιμάζονται για μια τελευταία εμφάνιση στην ιδιαίτερη πατρίδα τους. Η κάμερά του καταγράφει απλές, καθημερινές στιγμές: τον Jarvis Cocker ν’ αλλάζει ένα λάστιχο για παράδειγμα –ο Cocker είδε ότι έκανε το ίδιο στον ύπνο του κι αναλογίζεται πόσο πεζά έχουνε γίνει τα όνειρά του. Ή τον ντράμερ του γκρουπ, Nick Banks, να προπονεί μια ποδοσφαιρική ομάδα νεανίδων που φέρει το λογότυπο των Pulp στις φανέλες. Η κόρη του συμμετέχει στην ομάδα κι όταν κάποιες συμπαίκτριές της τη ρωτάνε τι ακριβώς είναι αυτό το “Pulp”, εκείνη απαντά “η χάλια μπάντα του μπαμπά μου”.

 

Έξω απ’ το γήπεδο, ο Habicht ψάχνει να βρει τι σημαίνει αυτό το όνομα στις γειτονιές του Σέφιλντ. Συναντά τον Terry, έναν εφημεριδοπώλη με φάτσα καλικάντζαρου, μπροστά στο πολυσύχναστο Castle Market, όπου ο έφηβος Cocker πουλούσε ψάρια τα Σάββατα. Όταν τον ρωτάει ποιο είναι το αγαπημένο του τραγούδι από Pulp, ο Terry γεμάτος ενθουσιασμό απαντά το ‘We Are the Champions’. Η Josephine, μητέρα εφτά παιδιών, στα εξηντακάτι της, δηλώνει φαν από παλιά. Μάλιστα διευκρινίζει ότι προτιμά τους Pulp από τους Blur, γιατί “τα τραγούδια τους είναι πιο μελωδικά κι έχουνε καλύτερους στίχους”.

 

 Το εγκώμιο όλων των common people Facebook Twitter
Σκηνή απ' το ντοκιμαντέρ

 

Κι είναι αυτές ακριβώς οι τυχαίες συναντήσεις, καθώς και οι αυτοσχέδιες ερμηνείες σε γνωστές επιτυχίες των Pulp (μια χορωδία τα δίνει στο ‘Common People’, μια παρέα ηλικιωμένων στο ‘Help the Aged’, ενώ ο Cocker διασκευάζει επί τόπου το ‘I Like to Move It’ των Reel to Real), που αποδίδουν ανάγλυφα τη σύνδεση ανάμεσα στην παλιά χαλυβουργική κωμόπολη του Γιόρκσαϊρ και τη διακριτική αγάπη των Pulp για την εργατική τάξη. Δεν πρόκειται για μια επιστροφή στις ρίζες –αν και εν μέρει συμβαίνει κι αυτό– αλλά για μια παραδοχή πως ο τόπος απ’ όπου κατάγεσαι καθορίζει σε μεγάλο βαθμό ποιος είσαι. Ο Habicht φιλοσοφεί όπως αρμόζει σ’ ένα ποπ ντοκιμαντέρ, μένοντας ευχάριστα στην επιφάνεια.

 

 

*Το Pulp: A Film about Life, Death & Supermarkets είναι το πρώτο ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί στα πλαίσια του IN-EDIT THESSALONIKI EDITION, την Πέμπτη 23 Απριλίου στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ. Μετά από την προβολή θα εμφανιστούν ζωντανά οι Deep in the Top στο φουαγιέ του κινηματογράφου. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ