Το εγκώμιο όλων των common people

 Το εγκώμιο όλων των common people Facebook Twitter
0

Το Pulp: A Film about Life, Death & Supermarkets δεν αρκείται στα καθιερωμένα πλάνα από λάιβ, τις ματιές στα παρασκήνια και το αρχειακό υλικό. Τοποθετώντας στο κέντρο της αφήγησης το Σέφιλντ –μια επαρχιακή πόλη όπου δε συμβαίνει τίποτα– ο σκηνοθέτης Florian Habicht σταδιακά συλλέγει τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν τη χαμηλόφωνη, αμήχανη ευαισθησία των Pulp. Ταυτόχρονα πλέκει το εγκώμιο των common people, σ’ ένα ντοκιμαντέρ που κάλλιστα θα μπορούσε ν’ αγγίξει ένα ευρύτερο κοινό πέρα απ’ τους νοσταλγούς της μπάντας.

 

Ο Habicht παρακολουθεί τους Pulp το Δεκέμβριο του 2012, ενώ προετοιμάζονται για μια τελευταία εμφάνιση στην ιδιαίτερη πατρίδα τους. Η κάμερά του καταγράφει απλές, καθημερινές στιγμές: τον Jarvis Cocker ν’ αλλάζει ένα λάστιχο για παράδειγμα –ο Cocker είδε ότι έκανε το ίδιο στον ύπνο του κι αναλογίζεται πόσο πεζά έχουνε γίνει τα όνειρά του. Ή τον ντράμερ του γκρουπ, Nick Banks, να προπονεί μια ποδοσφαιρική ομάδα νεανίδων που φέρει το λογότυπο των Pulp στις φανέλες. Η κόρη του συμμετέχει στην ομάδα κι όταν κάποιες συμπαίκτριές της τη ρωτάνε τι ακριβώς είναι αυτό το “Pulp”, εκείνη απαντά “η χάλια μπάντα του μπαμπά μου”.

 

Έξω απ’ το γήπεδο, ο Habicht ψάχνει να βρει τι σημαίνει αυτό το όνομα στις γειτονιές του Σέφιλντ. Συναντά τον Terry, έναν εφημεριδοπώλη με φάτσα καλικάντζαρου, μπροστά στο πολυσύχναστο Castle Market, όπου ο έφηβος Cocker πουλούσε ψάρια τα Σάββατα. Όταν τον ρωτάει ποιο είναι το αγαπημένο του τραγούδι από Pulp, ο Terry γεμάτος ενθουσιασμό απαντά το ‘We Are the Champions’. Η Josephine, μητέρα εφτά παιδιών, στα εξηντακάτι της, δηλώνει φαν από παλιά. Μάλιστα διευκρινίζει ότι προτιμά τους Pulp από τους Blur, γιατί “τα τραγούδια τους είναι πιο μελωδικά κι έχουνε καλύτερους στίχους”.

 

 Το εγκώμιο όλων των common people Facebook Twitter
Σκηνή απ' το ντοκιμαντέρ

 

Κι είναι αυτές ακριβώς οι τυχαίες συναντήσεις, καθώς και οι αυτοσχέδιες ερμηνείες σε γνωστές επιτυχίες των Pulp (μια χορωδία τα δίνει στο ‘Common People’, μια παρέα ηλικιωμένων στο ‘Help the Aged’, ενώ ο Cocker διασκευάζει επί τόπου το ‘I Like to Move It’ των Reel to Real), που αποδίδουν ανάγλυφα τη σύνδεση ανάμεσα στην παλιά χαλυβουργική κωμόπολη του Γιόρκσαϊρ και τη διακριτική αγάπη των Pulp για την εργατική τάξη. Δεν πρόκειται για μια επιστροφή στις ρίζες –αν και εν μέρει συμβαίνει κι αυτό– αλλά για μια παραδοχή πως ο τόπος απ’ όπου κατάγεσαι καθορίζει σε μεγάλο βαθμό ποιος είσαι. Ο Habicht φιλοσοφεί όπως αρμόζει σ’ ένα ποπ ντοκιμαντέρ, μένοντας ευχάριστα στην επιφάνεια.

 

 

*Το Pulp: A Film about Life, Death & Supermarkets είναι το πρώτο ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί στα πλαίσια του IN-EDIT THESSALONIKI EDITION, την Πέμπτη 23 Απριλίου στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ. Μετά από την προβολή θα εμφανιστούν ζωντανά οι Deep in the Top στο φουαγιέ του κινηματογράφου. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ