ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Γιατί τα Εξάρχεια και το Παγκράτι ψήφισαν «ναι»

Γιατί τα Εξάρχεια και το Παγκράτι ψήφισαν «ναι» Facebook Twitter
5

Γιατί τα Εξάρχεια και το Παγκράτι ψήφισαν «ναι» Facebook Twitter
Τo λεκανοπέδιο Αττικής. Φωτό: Ίδρυμα Ωνάση


Δεν ξέρω τι να γράψω με όσα έχουμε μπροστά μας /

μπορώ να γράψω για το δημοψήφισμα / για τις κυρίες στο stand του «ναι» έξω από το σχολείο όπου ψήφιζα, στη Νέα Σμύρνη /

τις κυρίες που ήταν όλες σαν παλιές φίλες της Φρόσως Σπεντζάρη ή της Σοφίας Βούλτεψη, με περιποιημένο μαλλί κομμωτηρίου, από την τοπική της Νέας Δημοκρατίας /

δεν τις υποτιμώ, και τώρα πια σχεδόν τις συμπαθώ γιατί είναι κομμάτι μιας εποχής που σβήνει μπροστά στα μάτια μας /

αλλά μπορώ να γράψω για την εκλογική συμπεριφορά των Αθηναίων την Κυριακή, γιατί έχει «ζουμί» /

ήδη από το πρωί «παίζει» πολύ η είδηση ότι τα Εξάρχεια ψήφισαν «ναι», και μάλιστα σε ποσοστό 57,1%, ενώ και οι γειτονικές περιοχές επίσης έδωσαν υψηλά ποσοστά στο «ναι»: η οδός Σίνα έδωσε ένα εξίσου καθαρό 55,3%, ενώ οριακά ήταν τα αποτελέσματα στον Άγιο Νικόλαο (51,8% μπροστά το «ναι») και στην Ασκληπιού (50,1% επικράτησε το «όχι») /

ως προς τα Εξάρχεια, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι τα παιδιά που αράζουν στην πλατεία και στη Βαλτετσίου δεν είναι υποχρεωτικά κάτοικοι, ενώ δεν ξεχνάμε και την ψήφο των εσωτερικών «μεταναστών» της Αττικής, πρώην Εξαρχειωτών δηλαδή που εγκατέλειψαν τη γειτονιά μετακομίζοντας στα προάστια /

το ίδιο ισχύει ως έναν βαθμό και για το Παγκράτι, το οποίο ψήφισε κατά βάση «ναι»: το μεγαλύτερο ποσοστό ανέδειξε το εκλογικό κέντρο της οδού Ευφρονίου (59,3%), για να ακολουθήσουν η Υμηττού (58,7%) και το Άλσος (51,2%) /

η απόλυτη ισοπαλία σημειώθηκε στην οδό Δαμάρεως, ενώ το μοναδικό «όχι» στο Παγκράτι καταγράφεται στη Φιλολάου, και μάλιστα σε ποσοστό 56,7% /

έχουν ενδιαφέρον όλες αυτές οι μετατοπίσεις ανάμεσα σε γειτονιές που απέχουν λίγα μέτρα η μία από την άλλη /

δυναμικά «ναι» ψήφισαν κι άλλες παλιές αστικές γειτονιές, όπως η πλατεία Βικτωρίας και η πλατεία Αμερικής (54%), ο Άγιος Παντελεήμων (53,7%) και η Κυψέλη (Τροίας, Κυψέλης, Παξών) /

αντίθετα, άλλες πυκνοκατοικημένες περιοχές με μεγάλη δεξαμενή ψηφοφόρων, όπως το Γαλάτσι (57,6% και 54,9%) ή τα Σεπόλια (59,9%), ψήφισαν μαζικά «όχι» /

γενικά, οι επιδόσεις του «όχι» εκτοξεύτηκαν στις κατά τεκμήριο πιο «λαϊκές» γειτονιές: Σπύρου Πάτση (64,4%), Άνω Πετράλωνα (63,7%), Μεταξουργείο (63,3%), Κεραμεικός (60,9%), Λένορμαν (60,5%), Πετράλωνα (60,3%) /

εντάξει, τα Άνω Πετράλωνα δεν συγκαταλέγονται πια στις «λαϊκές» γειτονιές της Αθήνας, αλλά νομίζω ότι σχεδόν κανένας από τους νέους μέτοικους της περιοχής δεν ψηφίζει εκεί /

συμπερασματικά, ας πούμε ότι η Α' Αθηνών αποδείχτηκε μία από τις πιο «φιλικές» περιοχές για το κατά κράτος ηττημένο στρατόπεδο του «ναι» /

ακόμα και στη Β' Αθηνών, όπου τον Ιανουάριο ο ΣΥΡΙΖΑ σάρωσε, τα ποσοστά του «όχι» είναι αρκετά πιο συγκρατημένα σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα /

αν, λοιπόν, συμφωνήσουμε ότι η νίκη του «όχι» ήταν προδιαγεγραμμένη, βγαίνει το συμπέρασμα ότι τη μεγάλη διαφορά δεν την έκανε αυτήν τη φορά η Αθήνα (όπως συνέβη τον Ιανουάριο) αλλά η επαρχία /

πάντως, ο εν μέρει «ταξικός» χαρακτήρας της ψήφου στην Α' Αθηνών αποτυπώθηκε και στο Λεκανοπέδιο: βόρεια και νότια προάστια έβγαλαν μπροστά το «ναι», ενώ δήμοι με πιο μεσο-μικροαστικό πληθυσμό ανέδειξαν πρώτο το «όχι» /

ας ελπίσουμε ότι όλα αυτά θα τα θυμόμαστε με κάποια ανάλαφρη νοσταλγία, χωρίς το βάρος μιας πολύ δυσάρεστης ανάμνησης, καθώς θα μας θυμίζει την αρχή της μεγάλης κατηφόρας.

Αθήνα
5

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Είναι κοινό μυστικό ότι όσοι έφυγαν από τις παλιές αστικές συνοικίες της Α Αθηνών για τα Βόρεια Προάστια τα τελευταία 40 χρόνια κράτησαν και κρατούν τα δικαιώματά τους στην Α, τόσο για συναισθηματικούς δεσμούς με την παλιά τους γειτονιά αλλά και για να ελέγχουν την εκλογή Δημάρχου Αθηναίων (και γιατί η Α είναι μικρότερη περιφέρεια της Β και παλατζάρει ευκολότερα στις βουλευτικές). Δεν είναι εκατοντάδες όπως ίσως νομίζουν μερικοί στις απαντήσεις, είναι χιλιάδες. Οι περισσότεροι έφυγαν από περιοχές που έχασαν απότομα την αίγλη τους, όπως Κυψέλη, Πατήσια, Παγκράτι, Εξάρχεια, καθόλου τυχαίο ότι το Ναι είναι ακόμα δυνατό εκεί.
Θα συμφωνησω με τον pathanb βασικα ειμαι μια 10ετια μεγαλυτερος και γεννημα θρεμα της περιοχης,πολλοι περισοτεροι ειναι των βορειων προαστειων που κοπροσκυλιαζουν στην περιοχη και δινουν το στερεοτυπο που περιγραφει ο Whateveryou say,επισης αν παει κανεις σε εκλογικο τμημα των γυρων περιοχων,θα παρατηρησει πολλες καλοστεκουμενες κυριες των προαστειων που εχουν μετακομισει αλλα εχουν αφησει τα δικαιωματα τους στην περιοχη,οποτε το ναι δεν πρεπει να κανει μεγαλη εντυπωση,ειδικα σε εμας που μενουμε στην περιοχη,αλωστε και τα Εξαρχεια δεν ειναι μεγαλη γειτονια αντε να φτανει τις 15-20000 και πολλους λεω..και μπαμπαδες να χαρτζηλικωνουν τον κανακαρη με 100αρικα δεν ξερω πολλους στην περιοχη..:P
Δηλαδή θέλεις να μας πεις οτι το αποτέλεσμα ωφείλεται στην εσωτερική μετανάστευση; Θα μιλούσαμε για κάτι τέτοιο αν είχαμε να κάνουμε για μερικές εκατοντάδες ψήφους όχι για χιλιάδες. Επίσης μην ξεχνάς οτι στις εκλογές οι ίδιοι ψηφοφόροι έβγαλαν σύριζα ,σε αυτέσ αλλά και στις προηγούμενες.Το πιο πιθανό είναι οτι σε αυτές τις περιοχές έπιασε η τρομοκρατία,διότι ένας κάτοικος αυτών των περιοχών αν έπεφτε πείνα όπως το φαντάζεται πλέον ο μέσος Ελληνας μια εξοδο από το ευρώ , που θα έβρισκε φαγητό;Εμείς στην επαρχία το φιλοσοφήσαμε αλλιώς το όχι ίσως γιατί στο πίσω μέρος του μυαλού μας έχουμε και την καβάτζα τον μπακτσέ. Θεωρώ λοιπόν οτι σε αυτέ τις περιοχές μάσησαν.
Εξαρχιώτες κλασσικοί επαναστάτες του καναπέ... Έξω όλο τσαμπουκά, δήθεν αλητεία, τσιγάρα, ποτά και γκόμενες, όταν πάμε σπίτι "Μπαμπά, μου δίνεις ένα κατοστάρικο γιατί το έφαγα το προηγούμενο?"...
Είμαι 35 ετών και κάτοικος Εξαρχείων απ' όταν γεννήθηκα.Το σχόλιο σας αποτυπώνει μια χρόνια στερεοτυπική παρανόηση κάποιων: Αυτοί που περιγράφετε επακριβώς, είναι εκείνοι που έρχονται στα Εξάρχεια για καφέ, ποτό ή χαβαλέ, και μετά ξαναπαίρνουν το αυτοκίνητο, τη μηχανή, ή ταξί από την πιάτσα της πλατείας και επιστρέφουν στην πατρική εστία στα προάστια για ύπνο. Αν αφαιρούσατε τους κατοίκους άλλων περιοχών από την πλατεία Εξαρχείων ένα Σάββατο βράδυ, θα έμεναν μόνο οι μαγαζάτορες και κάποιοι φοιτητές που μένουν προσωρινά στη γειτονιά για να ζήσουν λίγο τον μποέμ μύθο τους πριν "σοβαρευτούν" και γυρίσουν στα προάστια.Πραγματικά ελάχιστα από τα άτομα που κάποτε συναντούσα στο σχολείο έχουν γίνει από τους γραφικούς που περιγράφετε.Οι υπόλοιποι, όπως στις περισσότερες λαϊκές γειτονιές οι περισσότεροι, είτε σπουδάσαμε είτε όχι, παντως ξεκινήσαμε τη δουλειά υποχρεωτικά νωρίς, έχουμε οικογένειες και σπάνια είχαμε αρκετά λίγες υποχρεώσεις ώστε να επενδύσουμε ιδιαίτερο χρήμα και χρόνο στο "να πουλήσουμε μούρη".Το παιδάκι που με πείραζε στο σχολείο έγινε κουρέας, ένας παιδικός μου φίλος έγινε σύμβουλος επιχειρήσεων, άλλος φύλακας στον Κορυδαλλό, άλλος αστυνομικός, άλλος πυροσβέστης κι άλλος μάγειρας. Άλλοι έχουν κάνει ήδη οικογένεια, άλλοι προσπαθούν με δουλειά να νιώσουν αρκετή οικονομική ασφάλεια ώστε να την ξεκινήσουν.Το αν το κρίνετε αυτό θετικά ή αρνητικά είναι άλλο ζήτημα και δικαίωμα σας όπως και να έχει, αλλά τουλάχιστον μη μας κρίνετε για κάτι που κατά συντριπτική πλειοψηφία δεν είμαστε. :)