Μια Ελληνίδα βρίσκεται ανάμεσα στους τριάντα φιναλίστ παγκοσμίως για ένα ταξίδι στο διάστημα, στο πλαίσιο του διαγωνισμού "Rising Star Programme" για νέους ηγέτες από ολόκληρο τον κόσμο.
Και αν ο ανταγωνισμός με άλλους συνυποψήφιους σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αρκετά σκληρός, η εμπειρία δεν είναι πρωτόγνωρη για την 26χρονη τοπογράφο μηχανικό και ακτιβίστρια από τη Θεσσαλονίκη, Ιωάννα Φωτοπούλου, η οποία το 2013 επιλέχθηκε ως ένα από τα 40 άτομα που μίλησαν στο παγκόσμιο συνέδριο της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης "One Young World" στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής και το 2014 ως ένα από τα 18 άτομα που απευθύνθηκαν στο κοινό στην αντίστοιχη διοργάνωση στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας.
"Στην περίπτωση του διαγωνισμού του 'Rising Star Programme', προσκλήσεις για την υποβολή αίτησης εστάλησαν παγκοσμίως σε 20.000 εγγεγραμμένους μέσω του 'One Young World', όπου έχει ενταχθεί η 'Kruger Cowne', η εταιρεία μάνατζερ που διοργανώνει τον διαγωνισμό" επισημαίνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η νεαρή τοπογράφος και ακτιβίστρια.
Όπως εξηγεί, οι διοργανωτές θα επιλέξουν ένα άτομο προκειμένου να ταξιδέψει στο διάστημα με το διθέσιο διαστημικό λεωφορείο XCOR Lynx®, για να μεταφέρει το μήνυμα, ότι το διάστημα δεν είναι πλέον τόσο μακριά αλλά και να μετατρέψει σε πρότυπο ένα νέο άτομο που διαθέτει χαρακτηριστικά ηγέτη στην προσωπικότητά του και φέρει ήδη στο ενεργητικό του κάποια ξεχωριστή δράση, είτε στον κοινωνικό χώρο, είτε στην πολιτική, είτε σε οποιονδήποτε άλλο χώρο.
Και γιατί η Ιωάννα; Η δράση της μέχρι τώρα, εδώ και οκτώ χρόνια, αναπτύχθηκε στο χώρο της κοινωνίας των πολιτών. Στο ενεργητικό της, εκτός από τα παραπάνω, συγκαταλέγεται η ενεργός συμμετοχή της σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τα προβλήματα των Ρομά σε Βαλκανικές χώρες, το οποίο παρουσιάστηκε στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, η δημιουργία της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης "Οι ακτιβιστές" ("The Activests") με παραρτήματα σε Βαλκανικές χώρες και σκοπό την ενημέρωση του κόσμου σε ζητήματα διαφθοράς και η δημιουργία του δικτύου "yourule", μέσω του οποίου πολίτες επισημαίνουν καθημερινά προβλήματα και προτείνουν λύσεις για την επίλυσή τους.
Παραδείγματα πρωτοβουλιών που έχουν μέχρι στιγμής αναληφθεί μέσω του "yourule" είναι η συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης και η διανομή τους σε αστέγους, η αποκατάσταση του οδοστρώματος σε διάφορα σημεία, μετά από συνεννόηση με δήμους και η θετική ανταπόκριση οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης από όλη την Ελλάδα για τη συμμετοχή τους στο δίκτυο με σκοπό τον εντοπισμό προβλημάτων της καθημερινότητας.
Όσο για το στίγμα της υποψηφιότητάς της αλλά και της διεκδίκησης της πρωτιάς, δεν είναι άλλο από την Ελλάδα. "Έχω πει και στο παρελθόν ότι οι νέοι της Ελλάδας μπορούμε να γίνουμε ένα brand για τη χώρα μας. Προφανώς μέσα από την υποψηφιότητά μου επιδιώκω να κάνω θέμα του project μου την Ελλάδα. Επιδιώκω να μεταφέρω στον κόσμο το μήνυμα ότι τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως παρουσιάζονται, ότι μπορεί να περνάμε δύσκολα και να παρουσιαζόμαστε ως κλέφτες και τεμπέληδες αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Μπορεί να βρισκόμαστε εν μέσω κρίσης, αλλά οι Έλληνες δεν το βάζουμε κάτω. Πιστεύω ότι αυτό το μότο που χρησιμοποίησα ως τώρα ήταν ο λόγος για τον οποίο η υποψηφιότητά μου μπήκε στις τριάντα φιναλίστ" σχολιάζει και προσθέτει ότι χρειαζόμαστε την αλληλεγγύη των λαών της Ευρώπης για να βελτιωθεί η κατάσταση στη χώρα μας.
Για τις υπόλοιπες 29 υποψηφιότητες επισημαίνει ότι καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος θεματολογίας καθώς, όπως αναφέρει, κάποιοι επιδιώκουν να αναδείξουν την ήπειρο από την οποία προέρχονται, για παράδειγμα την Αφρική, κάποιοι άλλοι ασχολούνται με το διάστημα λόγω σπουδών και κάποιοι προσπαθούν να κάνουν γνωστά ζητήματα που σχετίζονται με συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως οι γυναίκες και οι ομοφυλόφιλοι.
Σε επίπεδο διαγωνισμού, από τους τριάντα που έχουν επιλεγεί ως τώρα, θα προκύψουν τρεις που θα ταξιδέψουν στις 2 Οκτωβρίου στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης για να συμμετέχουν στη συνάντηση του "One Young World". Εκεί θα μιλήσουν στο κοινό για 15 λεπτά για όσα τους εμπνέουν και για τα μηνύματα που θέλουν να μεταδώσουν στον κόσμο και θα κριθούν από μια κριτική επιτροπή.
Η επιλογή του τελικού νικητή θα γίνει τον Νοέμβριο και εκείνος που θα κερδίσει θα παρακολουθήσει ειδική εκπαίδευση για τη συμμετοχή στο διαστημικό ταξίδι και θα υπογράψει συμβόλαιο με την "Kruger Cowne" για τρία χρόνια.
"Και καθώς η εταιρεία παρέχει συμβουλευτική σε άτομα άνω των 18 που δραστηριοποιούνται στο χώρο των επιχειρήσεων, της τέχνης, του αθλητισμού, της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, των δημιουργικών επιχειρήσεων κα., τα οφέλη από την τριετή συνεργασία μαζί της αναμένεται να είναι πολλά για το άτομο που θα κερδίσει τον διαγωνισμό και θα προβάλλει παγκοσμίως τους στόχους και τα όνειρα της ζωής του" σχολιάζει η Ιωάννα Φωτοπούλου.