ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Στο σημερινό «Α μπα»: είναι απλή η αλήθεια;

Στο σημερινό «Α μπα»: είναι απλή η αλήθεια; Facebook Twitter
45


__________________
1.


Αγαπητή Α, μπα,
Βρίσκεις κι εσύ απρεπή, αδιάκριτα και εντελώς περιττά τα προσωπικά σχόλια, ακόμη κι όταν είναι θετικά; Είτε αφορούν την εμφάνιση είτε εμπεριέχουν προσωπικά συμπεράσματα αυτού που τα κάνει για την συμπεριφορά ή το χαρακτήρα του άλλου, ακόμη και θετικά – ξαναλέω- ποιος ο λόγος να γίνονται, όταν δεν ζητάς την γνώμη κάποιου; Με εξοργίζουν οι άνθρωποι που τα κάνουν, προσπαθώ να μην τα κάνω ποτέ, παρά μόνον όταν μου ζητάνε τη γνώμη, αλλά ακόμη παλεύω με τον τρόπο αντιμετώπισής τους. Και όταν είναι αρνητικά, είναι ΟΚ να απαντάς ευθέως. Αλλά όταν είναι θετικά, πώς να μην φανείς αγενής, αλλά και πάλι να μην επιτρέψεις στους άλλους την προσπάθεια ετεροπροσδιορισμού σου;
Δεν είμαι ούτε το ένα, ούτε το άλλο, ούτε το παράλλο, είμαι απλά εγώ και δεν θέλω κανείς να μου βάζει ταμπέλες.

Αυτό που έγραψες πρέπει να είναι αμένσιοτο, αλλιώς δεν μπορώ να το δικαιολογήσω. Ίσως να μην το καταλαβαίνεις κι εσύ, αλλά έχεις κάτι πολύ συγκεκριμένο στο μυαλό σου, από το στόμα πολύ συγκεκριμένων ανθρώπων. Έτσι, γενικά όπως το γράφεις, φαίνεσαι αρνητικά προκατειλημμένος/η και έτοιμος/η για καβγά.


Μόνο τα σχόλια για τον καιρό δεν είναι προσωπικά, και γι' αυτό ήταν το αγαπημένο θέμα των Άγγλων της βικτοριανής εποχής. Όλα τα άλλα, σε κάτι προσωπικό ακουμπούν. Δηλαδή αν κάποιος σου πει «ωραία μαλλιά» εκνευρίζεσαι για ποιο λόγο; Και αν κάποιος σου πει ότι φαίνεσαι επιδέξιος/α με τα χέρια σου, και εσύ δεν πιστεύεις ότι είσαι, εκνευρίζεσαι για ποιο λόγο; Ας πούμε ότι κάνει λάθος ο άλλος, και σε έκρινε με τα δικά του μάτια (με ποια άλλα, άλλωστε). Ε, και;


Αν όντως εννοείς αυτό που γράφεις, με τον τρόπο που το γράφεις, παίρνεις υπερβολικά στα σοβαρά τον εαυτό σου και ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ. Αυτό που είσαι δεν είναι μόνο αυτό που έχεις μέσα στο μυαλό σου. Η εικόνα που έχεις για τον εαυτό σου είναι μόνο ένα κομμάτι του συνόλου, και δεν είναι καν το μεγαλύτερο, ούτε το πιο ακριβές. Είναι πολύ συνηθισμένο να κρίνουμε λάθος τους εαυτούς μας. Η εικόνα συμπληρώνεται, είτε σου αρέσει είτε όχι, μέσα από τα μάτια των άλλων. Είσαι αυτό που είσαι ΚΑΙ επειδή αντιδράς στα εξωτερικά ερεθίσματα. Η αλληλεπίδραση συνδημιουργεί και αναδιατάσσει την εικόνα που έχεις για τον εαυτό σου, και η εικόνα αυτή δεν είναι σταθερή και στατική όσο ζεις. Αυτή είναι και η χαρά της ζωής άλλωστε. Ότι ζούμε ανάμεσα σε ανθρώπους και ο ένας επηρεάζει τον άλλον.


(Τώρα θα παραβιάσω την αρχή lenfou. Το θέμα αυτό είναι και ως ένα σημείο πολιτισμικό. Ως καινούρια στην Αμερική, εξακολουθεί να μου προκαλεί έκπληξη το αυθόρμητο των Αμερικανών που στα καλά καθούμενα, χωρίς να σε ξέρουν, σου λένε στο δρόμο «ωραία παπούτσια». Όταν γίνεται αυτό χαίρομαι, αλλά ταυτόχρονα αισθάνομαι και μια μικρή παραβίαση προσωπικού χώρου, που δεν μπορώ να αποτινάξω, ενώ πλέον ξέρω πολύ καλά ότι δεν θέλουν τίποτα άλλο από το να εκφράσουν ότι πραγματικά τους άρεσαν τα παπούτσια. Νομίζω ότι είμαστε πιο επιφυλακτικοί ως κοινωνία.)

__________________
2.


οι γονείς μου πάντα διδάσκοντάς μου την ενοχή, απαιτούσαν να κάνω αυτό που ήθελαν αυτοί. το επιχείρημά τους ήταν 'είναι το σωστό'. οι γονείς ενός φίλου μου έχουν κάνει ακριβώς το ίδιο.
έχω ρωτήσει και τους γονείς μου και τους γονείς του για το τί τους έλεγαν οι δικοί τους γονείς. όλοι είπαν ότι ήταν τόσο αυστηροί που πράγματα που τους είχαν κάνει τα θυμούνται ακόμα σαν να έγιναν τώρα (ουσιαστικά δεν υπήρχε σχέση, αυτό το λέω εγώ δεν το λένε αυτοί. αυτοί λένε ότι ήταν δεμένη οικογένεια. δεμένη λόγω αυστηρότητας αλλά σ'αυτό δεν πάει το μυαλό τους. ενώ θα μπορούσε να πάει. προφανώς δεν θέλουν να πάει). το άλλο που λένε είναι ότι τους δίδαξαν το σωστό και πως αυτοί με τη σειρά τους αυτό έκαναν. δεν τους είπαν γιατί είναι σωστό, αλλά ούτε και οι ίδιοι ρώτησαν.
κατέληξα λοιπόν στο ότι αυτή η γενιά (γύρω στα 70 σήμερα) είναι η γενιά των γουρουνιών. επειδή οι ίδιοι δεν αμφισβήτησαν ποτέ το σωστό. και επειδή το επέβαλαν σαν σατράπηδες στα παιδιά τους. απαιτώντας να μην βγάλουν κιχ. και ζητώντας από τα παιδιά τους να τους έχουν για θεούς ακριβώς γι'αυτό, για το σωστό δηλαδή.
το σωστό ωστόσο όλοι ξέρουμε ότι είναι μία παπαριά και μισή. όλοι ξέρουμε επίσης ότι έχει καταστρέψει τα περισσότερα παιδιά. όλοι επίσης ξέρουμε ότι το σωστό τους βασίζεται στην ενοχή, πάει χέρι χέρι. χωρίς την ενοχή που εμφύσησαν δεν θα μπορούσαν να το επιβάλουν.
αυτή η γενιά είναι η γενιά των γουρουνιών. είναι η γενιά ζώων αυτών των ζώων.- τελεία.

Το συνολικό νόημα μου αρέσει, και καταλαβαίνουμε τι λες, αλλά το σωστό δεν είναι «μια παπαριά». Δεν είναι τόσο πια σχετικό το τι σωστό και το λάθος, και είναι κάτι που μαθαίνεις από τους γονείς σου σε μικρή ηλικία. Το να σέβεσαι τη διαφορετικότητα, να προσπαθείς να μην κλέβεις από τις ελευθερίες των άλλων για προσωπικό όφελος, να αντιμάχεσαι τη ζήλια, την προκατάληψη, την μισαλλοδοξία που βρίσκονται μέσα σου, όλα αυτά είναι σωστά. Νομίζω ότι ο θυμός σου είναι για εκείνους (για κάποιους πολύ συγκεκριμένους που έχεις στο μυαλό σου) που εκμεταλλεύτηκαν την σχέση εξάρτησης που έχουν τα παιδιά με τους γονείς για να προωθήσουν τις προσωπικές τους απόψεις.


Αυτό που έγραψες όμως, με έναν καλό επιμελητή, που θα πρότεινα να κρατήσει τα πεζά γράμματα στην αρχή κάθε πρότασης (μου αρέσει στυλιστικά γιατί δημιουργεί μια εντύπωση αγκομαχητού στην ανάγνωση) θα μπορούσε να γίνει λογοτεχνία, νομίζω. Λογοτεχνία που θα μου άρεσε για το ορμητικό και το απόλυτο του πράγματος, ενώ θα διαφωνούσα επιμέρους με το περιεχόμενο (αλλά θα κατανοούσα απόλυτα την πηγή, και θα συμφωνούσα με την αφετηρία).


«αυτή η γενιά είναι η γενιά των γουρουνιών. είναι η γενιά ζώων αυτών των ζώων». Μα δεν είναι πολύ ωραίο;


(Το λέω εντελώς στα σοβαρά!)


__________________
3.

Αγαπητη,
Καταρχην σε χαιρετω! Λοιπον, για να μην πολυλογω σου παραθετω τον προβληματισμο μου: ειμαι 30 χρονων και σε λιγους μηνες θα παντρευτω. Ο αντρας μου ειναι εξαιρετικο παιδι και δεν εχω παραπονο για τιποτα. Προχθες ξεχασε το κινητο του στο σπιτι και με πηρε απο τη δουλεια να κοιταξω αν εχει σημαντικα τηλεφωνηματα κλπ. Μετα την κληση, μπηκα στις φωτο του να βρω καποιες δικες μας. Βρηκα φωτο ξανθιας μοντελας κουκλαρας με πλουσια τα ελεη! Ξανθια κι εγω επισης ευλογημενη. Τωρα αυτο ειναι φυσιολογικο εκ μερους του η να ανησυχησω; Με εκανε να νιωθω ανασφαλεια και στεναχωρεθηκα. Οτι απαντησεις θα το εκτιμησω! Ευχαριστω!- Ιωαννα

Στην αναζήτηση του αν είναι φυσιολογικό να έχει κάποιος στο κινητό του τη φωτογραφία μιας γυναίκας, βρήκα ότι δεν υπάρχει σχετική ασθένεια ή ψυχολογική διαταραχή σε κανέναν ιατρικό κατάλογο, οπότε αν και δεν είμαι του ιατρικού κλάδου, τολμώ να υποθέσω ότι ναι, είναι φυσιολογικό.


Ιωάννα, άνθρωπος που έχει κάτι να κρύψει, δεν ξεχνάει το κινητό του στο σπίτι, και αν το ξεχάσει, δεν παίρνει τη γυναίκα του για να της πει να κοιτάξει αν υπάρχουν σημαντικά τηλεφωνήματα. Σου έχει ανοίξει τη ζωή του, σου δείχνει την απόλυτη εμπιστοσύνη, μοιράζεται τα προσωπικά του μαζί σου χωρίς φόβο και χωρίς επιφύλαξη, αυτό που έκανε είναι δείγμα αφοσίωσης. Συγκεντρώσου σε αυτό που συμβαίνει – που προσπερνάς σαν αυτονόητο, και δεν είναι καθόλου μα καθόλου αυτονόητο - και όχι σε αυτό που ίσως μπορεί μήπως αν συμβαίνει. Είσαι ευλογημένη, αλλά όχι με τον τρόπο που περιγράφεις.

__________________
4.

Γνώρισα ένα αγόρι τον τελευταίο μήνα, πολύ ρομαντική ιστορία και τα τοιαύτα, εγώ εξωτερικό αυτός Ελλάδα πήρα το αεροπλάνο ήρθα να τον δω και μια και τώρα δυο μες στον ίδιο μήνα γιατί δεν έχω ξανανιώσει έτσι νομίζω. Στο προκείμενο, είναι φαντάρος τελειώνει σε λίγο καιρό, μου λέει πήρα αδεια το σκ που θα ρθεις να το περάσουμε μαζί και πριν λίγη ώρα μου είπε ότι η μάνα του του κάνει σκηνή ζηλοτυπίας που παίρνει άδεια για εμένα κι όχι για αυτήν...Ποία η θέσις μου?απάντησα ότι δεν χρειάζεται να τα ξέρω αυτά και είναι προσωπικά τους θέματα αλλά αν με ρωτάς ειλικρινά την έφαγα μια ξενέρα. Παράλογο?
ΥΓ- Πολύ μ'αρέσουν οι ινστα φώτος σου, είμαι μπιγκ φαν.- joconda

Παράλογο είναι ότι βάζουμε στη ζωή μας έναν εντελώς άγνωστο, και μόλις μετά από έναν μήνα ανακαλύπτουμε ότι έχει/κάνει/λέει κάτι που δεν μας αρέσει, και συγκλονιζόμαστε. Πέφτουμε από τα σύννεφα που δεν είναι ο ΤΕΛΕΙΟΣ. Και ξαναπέφτουμε και ξαναπέφτουμε και τελειωμό δεν έχει, εκτός αν τελικά τον αγαπήσουμε όπως είναι, μαζί με τα στραβά του, και φτάσουμε στην ευτυχία.

 

Δεν μας κάνει εντελώς παράλογους ο έρωτας, η πρώτη γνωριμία, και τα λοιπά; Μέχρι να γνωρίσουμε τον άλλον, μπορούμε να προβάλουμε πάνω του ό,τι θέλουμε, να του αποδώσουμε ό,τι θα θέλαμε να έχει, και μετά ο απίθανος αποκαλύπτει το ποιος είναι και μας χαλάει τη φαντασίωση και τρώμε μια ξενέρα. Αν είναι δυνατόν, να μην είναι ακριβώς αυτός που θα θέλαμε να είναι!


Και μετά από αυτή την εισαγωγή, θα συμφωνήσω μαζί σου. Το ότι έγινε αυτό, είναι κακό σημάδι, το ότι σου το είπε, είναι ακόμη χειρότερο σημάδι. Να το έχεις στο νου σου, μην το σπρώξεις κάτω από το χαλί. Η απάντηση που του έδωσες πιστεύω ότι είναι πολύ σωστή.


ΥΓ. Ευχαριστώ πολύ!

__________________
5.

Αγαπητή, "Α, μπα",
κατ' αρχάς θα ήθελα να σου εκφράσω το θαυμασμό μου για τις στοχευμένες απαντήσεις που δίνεις. Στη συνέχεια, θα ήθελα να ζητήσω τη συμβουλή σου πάνω σε ένα ζήτημα που με απασχολεί: "Γιατί οι άντρες προτιμούν να αναζητήσουν μια κοπέλα που τους άρεσε στο δρόμο, στο μετρό, στην καφετέρια, μέσα από το Internet, αντί να βρουν το θάρρος να της μιλήσουν τη στιγμή που τη βλέπουν;" "Γιατί προτιμούν να φλερτάρουν διαδικτυακά μέσα από αντίστοιχες ιστοσελίδες αντί να φλερτάρουν έξω τη στιγμή που βλέπουν "live" μια ωραία κοπέλα;"
Θα με ενδιέφερε πολύ να διαβάσω την απάντησή σου! Σ' ευχαριστώ κι εύχομαι να είσαι καλά.- Κατερίνα

Μα απαντάς μόνη σου στην ερώτηση, γράφοντας: «αντί να έχουν το θάρρος». Γιατί δεν έχουν το θάρρος, και είναι κατανοητό. Σε ποιον αρέσει η έκθεση σε αγνώστους, με κίνδυνο την χυλόπιτα; Ρωτάς γιατί τα αγόρια δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο της χυλόπιτας και προτιμούν να προστατέψουν τον εαυτό τους; Αλήθεια αυτό ρωτάς;


O λόγος είναι η απόσταση ασφάλειας που έχουν από το ίντερνετ, σε σχέση με την τρομαχτική εγγύτητα του «εδώ και τώρα». Στο πρόσωπο με πρόσωπο πρέπει να είναι γρήγοροι, και αν απορριφθούν, να καταφέρουν να δείξουν ότι δεν τους πειράζει. Από μακριά έχουν χρόνο να προετοιμάσουν απαντήσεις, να κερδίσουν χρόνο, και να παρουσιάσουν μια βελτιωμένη εικόνα του εαυτού τους.


Επίσης από το ίντερνετ μπορούν να φλερτάρουν πέντε-έξι ταυτόχρονα, και ο χρόνος είναι χρήμα.

__________________
6.


Γεια σου α, μπα

Με τον άντρα μου αντιμετωπίζουμε το εξής δίλημμα:

Ζουμε σε προάστια μεγάλης επαρχιακής πόλης στο ενοίκιο. Το σπίτι είναι 80τμ (οριακά μικρό για τις ανάγκες μας) έχει απίστευτη θέα, ανεξάρτητη θέρμανση, σοφίτα-αποθήκη, κήπο, θερμοκήπιο που φροντίζουν οι ηλικιωμένοι ιδιοκτήτες, καθόλου κοινόχρηστα και σχεδόν καθόλου ήλιο. Οι ιδιοκτήτες σχεδόν όλο το χρόνο μένουν στο χωριό οπότε στην οικοδομή είμαστε εντελώς μόνοι.

Πριν λίγες μέρες η άκληρη θεία μου αποφάσισε να μου παραχωρήσει το σπίτι της το οποίο είναι στα ίδια τ.μ., σε ήσυχη πολυκατοικία στο κέντρο, σε καλή περιοχή, με κοινόχρηστη θέρμανση, 2 πάρκινγκ και θέα τα απέναντι μπαλκόνια.

Το κόστος αποδοχής κληρονομιάς, ανακαίνισης, έξτρα αγοράς αποθήκης κλπ το υπολογίσαμε χοντρικά στα 6,5 χρόνια ενοίκιο.

Καλούμαστε λοιπόν να αποφασίσουμε αν θέλουμε να μετακομίσουμε ή όχι.

Ευχαριστιόμαστε απίστευτα τη θέα και την ησυχία του σπιτιού και ξέρουμε ότι αυτά θα τα χάσουμε. Επίσης ξέρουμε ότι δεν πετάς έτσι εύκολα ένα "δωρεάν" σπίτι στο κέντρο που σε αποδεσμεύει απ' το καθημερινό αυτοκίνητο, και το οποίο έχουμε τη δυνατότητα να φτιάξουμε όπως θέλουμε.

Εκτιμούμε τα πλεονεκτήματα και των δύο σπιτιών και αυτό μας δυσκολεύει στο να αποφασίσουμε.

Έτσι θα εκτιμούσαμε πολύ και τη δική σου άποψη μήπως και βαρύνει ένα απ τα δύο ζύγια με κάποιο επιχείρημα που μας διαφεύγει.

Σε ευχαριστούμε και οι δύο εκ των προτέρων!!

Το επιχείρημα (που μοιάζει να σας διαφεύγει) είναι ότι σε 6,5 χρόνια δεν θα πληρώνετε τίποτα. Εσείς μόνο ξέρετε πόσο βαραίνει αυτό.

__________________
7.


Γεια σου Αμπα μου,
Με αφορμή το συγκεκριμένο άρθρο http://www.lifo.gr/lifoland/you-send-it/66641 της lifo στο όποιο συμφωνώ μεν σε πολλά σε άλλα πάλι είμαι αντίθετη. Δεν γίνεται να προσβάλουμε όλοι στο όνομα της αλήθειας κ της ειλικρίνειας. Εντούτοις ίσως και να μην κατάλαβα το άρθρο. Και θα εξηγηθώ παρακάτω. Έχω μια φίλη, όχι κολλητή αλλά έχω μια οικειότητα μαζί της ώστε να την αποκαλώ φίλη. Αυτή η κοπέλα λοιπόν όποτε με δει, μα όποτε με δει (δεν βλεπόμαστε και συχνά) θα έχει πάντα κάτι αρνητικό να σχολιάσει. Ατάκες του στυλ 'φάρδυνες λίγο' ή 'πως είναι έτσι τα μαλλιά σου' είναι συνήθεις. Να συμπληρώσω ότι γνωριζόμαστε 2 χρόνια και το τελευταίο 9μηνο τα λέει αυτά. Εγώ εκείνη την ώρα μένω στήλη άλατος. Δεν ξέρω τι να απαντήσω. Της λέω κάτι του στυλ να σαι καλά μου φτιάχνεις τη διάθεση. Και μου απαντάει την αλήθεια σου λέω δεν θα έπρεπε να σε ενοχλεί. Τι απαντάς τότε; Μόνο εγώ το βλέπω προσβλητικό; Και δεν της ζήτησα καν τη γνώμη της. Εγώ από την αρχή της γνωριμίας μας προσπαθούσα να την εμψυχώνω γιατί έχει πολλές ανασφάλειες με την εμφάνιση με τους άντρες γενικότερα, και αν κατέφευγα σε παρόμοιες απαντήσεις ξέρω πως θα έκλαιγε μέχρι αύριο. Αλλά όχι να ονομάζει τις προσβολές ειλικρίνεια. Και γενικότερα έχω παρατηρήσει ότι συγχέεται πολλές φορές το νόημα της ειλικρίνειας με της αγένειας. Γιατί συμβαίνει αυτό; Τι έχεις να πεις;

Πρέπει κάποια στιγμή εμείς του ίντερνετ να μαζευτούμε και να συμφωνήσουμε να μην ματώνουμε τόσο πολύ τη λέξη «άρθρο». Άρθρο είναι ένα κείμενο ειδικού περιεχομένου που δημοσιεύεται σε έντυπο, εφημερίδα, κάτι τέτοιο. Δεν είναι το μακρύ και το κοντό του καθένα στο χάος του ίντερνετ. Το ότι υπάρχει online δεν το κάνει αυτόματα 'άρθρο'.


Στο θέμα μας τώρα. Οι χοντράνθρωποι που λένε ότι απλώς υπηρετούν «την αλήθεια», αυτό που κάνουν είναι ότι εξωτερικεύουν την αλήθεια ΤΟΥΣ, που πολύ λίγους ενδιαφέρει και αφορά. Αυτά που πιστεύουν δεν είναι δεδομένα που πρέπει να δεχτούμε. Η αποψάρα τους είναι, και αν δεν τους έχουμε ρωτήσει, γίνονται φορτικοί και αγενείς. Μια δήλωση που δεν λαμβάνει υπόψη της τον άνθρωπο στον οποίο απευθύνεται, και τα συναισθήματα που μπορεί να προκαλέσει, είναι επίθεση. Δεν είναι τίποτα άλλο.


Αν η ειλικρίνεια, όπως την εννοούν αυτοί οι άνθρωποι, ήταν κάποια αρετή, δεν θα υπήρχαν επαγγελματίες διπλωμάτες που κάνουν καριέρα, που είναι πάρα πολύ αξιοσέβαστα πρόσωπα, κοσμογυρισμένα, με μακρόχρονες σπουδές, με ταλέντο στην προσέγγιση των άλλων, που πληρώνονται πάρα πολύ καλά, για να φροντίζουν τις ομαλές σχέσεις χωρών για πολύ ακανθώδη ζητήματα. Αλλιώς θα στέλναμε τη γνωστή σου σε όλες τις Πρεσβείες να βγαίνει και από πάνω στις συζητήσεις με το «την αλήθεια λέω δεν θα έπρεπε να ενοχλείστε», να μην πληρώνει η Ελλάδα τόσο κόσμο για αυτή τη δουλειά.


Αυτό που απαντάς είναι ότι η γνώμη της δεν είναι η αλήθεια, και αν ήθελες τη γνώμη της για τα μαλλιά σου θα την είχες ζητήσει. Χτύπα στη ρίζα τον σαθρό επιχείρημα, ξεσκέπασε την αγένεια και την επιθετικότητα. Ας ψάξει να βρει άλλο τρόπο για να δείξει ότι δε φοβάται τους άλλους.

45

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
#2 H γενιά των ανθρώπων που είναι σήμερα 70+ είναι μια φουρνιά γονέων που νοιαζόταν πολύ για τα προς το ζην και ελάχιστα για όλα τα υπόλοιπα. Κι αυτό γιατί οι δικοί τους γονείς νοιαζόντουσαν ΜΟΝΟ για την επιβίωση, λόγω ιστορικών συγκυριών, και για ΤΙΠΟΤΕ άλλο! Δυστυχώς η δική μου γενιά (40+) μεγάλωσε με γονείς που ήταν άκαμπτοι και αδιάφοροι προς δευτερεύουσες αλλά εξίσου σημαντικές ανάγκες των παιδιών τους (όπως πχ. σεβασμός στην προσωπικότητα τους, η υγιής ψυχική τους κατάσταση κλπ). Επίσης (πολύ σημαντικό) οι Έλληνες που σήμερα είναι 70+ δεν ήταν μια ιδιαίτερα μορφωμένη, καλλιεργημένη γενιά. Πάρα πολλοί από αυτούς πάλεψαν να βγάλουν ένα Γυμνάσιο με το ζόρι. Και αυτό έχει συμβάλει ακόμα περισσότερο στο άκαμπτο-αυστηρό αλλά και αδιάφορο στυλ ανατροφής των παιδιών τους. Οι απαίδευτοι άνθρωποι δύσκολα μπαίνουν σε διαδικασία να σκεφτούν, να αναθεωρήσουν και να βελτιώσουν πρακτικές και τρόπους σκέψης. Πράγμα που πιστεύω ότι είναι το Α και το Ω της αυτοβελτίωσης.Luckily εμείς οι 40+ είμαστε μια κάπως βελτιωμένη έκδοση νομίζω και οι επόμενοι θα είναι ακόμα πιο βελτιωμένοι σίγουρα.
Ενας ατυπος κανονας που προσπαθω να ακολουθω στη ζωη μου ειναι ο εξης: Εχω το δικαιωμα να σχολιασω κατι που ο αλλος μπορει να το «διορθωσει» σε λιγοτερο απο 5 λεπτα. Πχ αν εχει σφηνωθει μαρουλι στα δοντια του ή αν πεταει μια τουφα απ' τα μαλλια του ή αν εχει σκονιστει το παντελονι του. Αν υπαρχει κατι που δεν μου αρεσει εμενα αισθητικα -ας πουμε- αλλα ειναι μερος της καθημερινοτητας του αλλου, πχ προβλημα με την ακμη, τοτε καλο ειναι να κραταω το στομα μου κλειστο. Γιατι αν το σχολιαζα δεν θα κερδιζε τιποτα απολυτως κανενας απ' τους δυο μας.
Και είμαστε ευγνώμονες αν κάποιος άγνωστος στο δρόμο ή στο μετρό ή όπου αλλού μας σταματήσει να μας πει ότι έχουμε ξεκούμπωτο παντελόνι ή κατεβασμένο φερμουάρ ή μια τρύπα στο ρούχο μας ή μια ανοιχτή τσάντα. Και ρισκάρουμε επίσης να ενημερώσουμε κι εμείς αναλόγως έναν άγνωστο στον δρόμο μας.
Οι χοντράνθρωποι που λένε ότι απλώς υπηρετούν «την αλήθεια», αυτό που κάνουν είναι ότι εξωτερικεύουν την αλήθεια ΤΟΥΣ, που πολύ λίγους ενδιαφέρει και αφορά. Αυτά που πιστεύουν δεν είναι δεδομένα που πρέπει να δεχτούμε. Η αποψάρα τους είναι, και αν δεν τους έχουμε ρωτήσει, γίνονται φορτικοί και αγενείς. Μια δήλωση που δεν λαμβάνει υπόψη της τον άνθρωπο στον οποίο απευθύνεται, και τα συναισθήματα που μπορεί να προκαλέσει, είναι επίθεση. Δεν είναι τίποτα άλλο. Πηγή: www.lifo.grΤο χειροκροτημα μου, Λενα!
Eιλικρίνεια, ωμότητα, αγένεια, επίθεση... Ο καθένας δίνει τους ορισμούς του σε αυτούς τους όρους - και πώς αλλιώς, εφόσον πρόκειται για αφηρημένες έννοιες. Από την άλλη πλευρά, έχω παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι (συμπεριλαμβανομένης και εμού) κάνουμε κατάχρηση αυτών των λέξεων. Καθώς και ότι πλείστες φορές τις χρησιμοποιούμε χωρίς να τις εννοούμε, χωρίς η νοηματική τους απόδοση (όπως την εκλαμβάνουμε εμείς) να ανταποκρίνεται στο νόημα που υποτίθεται ότι στοχεύουμε να δώσουμε, αλλά πιο πολύ εξυπηρετεί την υποβόσκουσα πρόθεσή μας πίσω από αυτό. Η χρήση τους παίρνει μία εξαρχής προσωπική σημασία. Πέρα από θετική ή αρνητική, μία προσωπική χροιά, δηλαδή. Και νομίζω αυτό είναι που την καθιστά άστοχη. Ένα είδος εργαλειακής απόδοσης των εννοιών.Ασκεί κάποιος μια κριτική σε εμάς. Αρνητική ή θετική. Μας βρίσκει αντίθετους ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ; Που σημαίνει το ότι την ασκεί, ανεξαρτήτως θετικής/αρνητικής (ή ουδέτερης χροιάς) της κριτικής, σε ακατάλληλο πλαίσιο. Ή μας βρίσκει αντίθετους ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ της κριτικής του; Ή μας βρίσκει αντίθετους Η ΠΡΟΘΕΣΗ που ανιχνεύουμε πίσω από την κριτική που μας ασκεί;Κάτι μου λέει πως συχνότερα ισχύει το τρίτο. Το πρόβλημα είναι μήπως εξαιτίας αυτής της (δικαιολογημένης ή μη) συχνότητας, ξεχάσουμε να ακούμε ή ακόμα χειρότερα να δεχόμαστε την κριτική. Aν η σκέψη μας αυτοματοποιηθεί ώστε στο ερέθισμα της κριτικής να αντιδρά έτσι και έγνοια μας γίνει η αναζήτηση διαρκώς των κρυμμένων προθέσεων. Ακόμα κι εκεί που δεν υπάρχουν. Γιατί, όχι, δεν είναι όλα προσωπικά... Για την ακρίβεια, δεν θα έπρεπε όλα να είναι προσωπικά. Το αντίθετο.Υ.Γ. Θεωρώ - και φανταζόμουν ότι εξυπακούεται - πως αποτελεί αγένεια να ασκήσεις ιδίαν πρωτοβουλίαν άμεση ή έμμεση κριτική (είτε θετική είτε αρνητική) επί της εμφάνισής του σε ένα παντελώς άγνωστο άτομο, όταν δεν τίθεται α) θέμα κοινωνικής αρχής ή β) ζήτημα εξωτερικής αναγκαιότητας προς δικήν του ωφέλεια που δεν έχει υπεισέλθει στην αντίληψή του. (Αλλά Αμερική... αυτό τα λέει όλα πιστεύω)
Τόσα όχι στο σχόλιο της Nanina Zola, γιατί; Εκανε ένα σχόλιο γενικό και πολύ σωστό κατά την γνώμη μου. Ας μην τα παίρνουμε όλα προσωπικά και κακοπροαίρετα. Τι το κακό έχει να μου πει κάποιος ότι πάχυνα; Ενδεχομένως αυτό να με αφυπνίσει, και να χάσω κάποια κιλά(μου έχει συμβεί). Μπορεί και οχι. Πιστεύω πως ελάχιστοι άνθρωποι είναι κακοπροαίρετοι, συνήθως λέμε κάτι για να 'χουμε να λέμε, αλλά και τους κακοπροαίρετους πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε με χιούμορ.
toso oso, αν και δεν έβαλα αρνητική στο σχόλιο της Nanina Zola, πιστεύω ότι έχει σχέση το ποιος μου κάνει κριτική. Μια πολύ καλή φίλη, μου κάνει ένα κομπλιμέντο για ένα μπλουζάκι (πολύ απλό) και εκεί που χαίρομαι και της λέω ευχαριστώ με ρωτάει αν υπήρχε και σε μεγαλύτερο νούμερο. Ε, εκεί καταπίνω την γλώσσα μου και δεν ξέρω αν πρέπει να ενοχληθώ ή να γελάσω. Φυσικά θέλει να θίξει ότι πάχυνα και μου το επισημάνει με τόσο καλλιτεχνικό τρόπο ώστε δεν μπορώ να της κρατήσω κακία, συν το ότι αντικατοπτρίζει και την πραγματικότητα.Αυτό δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας αλλά ούτε και το επιτρέπω. Συνήθως ακούω την γνώμη ενός ανθρώπου για στυλιστικά θέματα που μου αρέσει σαν εμφάνιση.
#1Ουαου. Πολύ συχνά, σίγουρα καθημερινά, κάνω ακριβώς αυτό, βρίσκω δηλαδή αφορμή για να πω έναν καλό λόγο σε κάποιον, ακόμη και άγνωστο. Σε μια ουρά, στο λεωφορείο, σε μια καινούργια παρέα, σε έναν άγνωστο συμφοιτητή, στον δρόμο.Ποτέ δεν θα περίμενα ότι μπορεί να υπάρχει κάποιος ο οποίος μπορεί να ενοχληθεί από ένα μικρό κοπλιμέντο. Περίεργος είναι ο κόσμος.
Και πολύ καλά κάνεις! Καθώς πιστεύω ότι το νόημα κρύβετε κάπου αλλού: Βλέπεις μια μητέρα με ένα καρότσι στο αστικό όπου της κάνεις ένα κομπλιμέντο για το γλυκό της μωρό. Μετά από αυτό, όταν είναι να κατέβει, την βοηθάς ή φεύγεις πρώτη από το μετρό/λεωφορείο;Δεν το γράφω για σένα, αλλά με αφορμή αυτά που έγραψες και γενικά τις διάφορες νοοτροπίες που συναντά κανείς σε κάθε κουλτούρα. Για να θίξω την διαφορετικότητα και το κέντρο βάρους που επέρχεται σε αυτήν.
#5 Ε ναι, βέβαια, γιατί το μοναδικό πράγμα που μας έρχεται στο νου όταν τρέχουμε να προλάβουμε το μάθημα, να πάμε στη δουλειά, να προλάβουμε τη ζωή, να αντιμετωπίσουμε την ανεργία, είναι να τη πέφτουμε σε όποια τυχαία έχει ωραίο κώλο.Ο μοναδικός λόγος για τον οποίο ψάχνουμε στο ιντερνετ πρώτα είναι για να βεβαιωθούμε ότι η άλλη δεν είναι τρελή και βούρλο. Και ναι, σε μεγάλο βαθμό το καταλαβαίνουμε από τις φωτογραφίες.
Joan, φορούσα κίτρινη μπλούζα και μου λέει ένας τύπος: ωραία μπλούζα, το κίτρινο είναι το χρώμα της φιλαρέσκειας. Χαχα. Θεωρώ μεγάλο προσόν να μπορεί κάποιος να πει ένα καλό λόγο και να μπορεί να δέχεται κομπλιμέντα από άλλους.
Θείτσα στο χωριό το καλοκαίρι (απ' αυτές με το κοντό πλατινέ-έχει βγει η ρίζα μαλλί) με πετυχαίνει εμένα και μία ξαδέρφη καλοντυμένες (έτσι νομίζαμε τουλάχιστον) καθ οδόν για την καφετέρια του χωριού: ''Από μπάνιο έρχεστε;''
3. Παιδιά κι εγώ στο κινητό έχω φωτογραφίες και ψηλής ξανθιάς με πλούσια τα ελέη (Doutzen Kroes) και ψηλού ξανθού και δεν είδα ποτέ το αγόρι μου (πρώην πλέον) να ανησυχεί όσο ήμασταν μαζί. Γενικά οι φωτογραφίες και τα μηνύματα με άλλους δε σημαίνουν τίποτα. Αν ο άλλος θέλει να κάνει κάτι πίσω από την πλάτη σου θα το κάνει, ακόμα και σε κλουβί να τον-την κλείσεις. Άσε που το φλερτ είναι κάτι φυσιολογικό να γίνεται, αν γίνεται.
Πες τα ρε συνωνόματη. Κι εγώ στο κινητό έχω φωτογραφίες από κάτι αγοράκια λουκουμάκια, τις περισσότερες μου τις στέλνουνε οι κολλητές στο γκρουπ μας στο viper, μαζί με τα απαραίτητα πικάντικα συνοδευτικά σχόλια. Ο φίλος μου τα βλέπει συνέχεια, για παράδειγμα καθόμαστε δίπλα δίπλα και βλέπουμε τηλεόραση και ανοίγω τις φωτογραφίες και μερικές φορές μου ξεφεύγει και κάνω και φωναχτά σχόλια. Γελά και μου λέει να δώσω χαιρετίσματα στις τρελές τις φίλες μου, κατά τα άλλα ούτε που ασχολείται.
#7: Φίλη, εγώ θα συμπλήρωνα το 'Αυτό που απαντάς είναι ότι η γνώμη της δεν είναι η αλήθεια, και αν ήθελες τη γνώμη της για τα μαλλιά σου θα την είχες ζητήσει.' της Α μπα με το 'Κι εγώ πιστεύω ότι έχεις ανέβει νούμερο στα παντελόνια, αλλά δε στο λέω' και άντε γεια... Μακριά από τους τρόμπες.
#3 Δε θέλω να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου και δεν αναφέρομαι στην σημερινή ερώτηση,αλλά πραγματικά το επιχείρημα"άνθρωπος που έχει κάτι να κρύψει, δεν ξεχνάει το κινητό του στο σπίτι, και αν το ξεχάσει, δεν παίρνει τη γυναίκα του για να της πει να κοιτάξει αν υπάρχουν σημαντικά τηλεφωνήματα"ενώ εν γένει ισχύει υπάρχει κ μια μερίδα αντρών κ γυναικών που έχουν να κρύψουν,αλλά έχουν τόση αυτοπεποίθηση ότι ξέρουν κ κρύβονται καλά που στο τέλος ξεχνάνε στοιχεία και την πατάνε.
Μα ούτε καν μόνο αυτό. Μπορεί να είναι βέβαιος ότι ακόμα κι αν ανακαλυφθεί, είναι ικανός να τα μπαλώσει. Μπορεί να το κάνει επίτηδες για ξεκάρφωμα. Μπορεί να το κάνει για κάποιον άλλον ειδικό λόγο (να της αποδείξει κάτι; στον εαυτό του;). Μπορεί να μην τον νοιάζει να μαθευτεί κάτι που την άλλη θα την στενοχωρήσει/πληγώσει. Mπορεί να ξέχασε ότι υπάρχουν φωτογραφίες που θα προτιμούσε να μην ιδωθούν από τη γυναίκα του, όπως λες κι εσύ. Μπορεί να θεωρεί ότι μία τέτοια φωτογραφία δεν αποτελεί επαρκές στοιχείο για να τον υποπτευτεί και να του ζητήσει το λόγο, χωρίς αυτό απαραίτητα να αποκλείει το ενδεχόμενο η φωτογραφία να σημαίνει κάτι παραπάνω. Και τέλος μπορεί η φωτογραφία πράγματι να μην έχει καμία σχέση με τις ανασφάλειες που της γεννήθηκαν βεβαίως.#3 Όπως βλέπεις όμως, υπάρχουν πολλές λογικές πιθανότητες και θα έλεγα πως σε καμία περίπτωση η συγκεκριμένη συμπεριφορά από μόνη της δεν αρκεί για να οδηγηθούμε στα συμπεράσματα της δεύτερης παραγράφου από Α, μπα.
Κι εγώ έχω φωτογραφίες που αποθηκεύονται αυτόματα στο κινητό μου από αυτά που μου στέλνουν φίλοι στο watsapp. Μία στο τόσο κάνω "καθαριότητα" βέβαια, δεν θα κάτσω ψυχαναγκαστικά να τις καθαρίσω εκείνη την ώρα που μου τις έτειλαν, αλλά αν τσεκάρει κάποιος τις φωτογραφίες μουυ θα δει ένα σωρό φωτογραφίες που μου έχουν στείλει άλλοι.
#7 μου συνέβαινε πολύ ως φοιτήτρια με μια συγκεκριμένη "φίλη" (εγώ τη θεωρούσα φίλη, γιατί την προμήθευα με σημειώσεις) και για το χαρακτήρα μου σε έντονο βαθμό, δηλαδή επίθεση του στυλ : "μα καλά, δεν το σηκώνεις, κουφή είσαι;!" επειδή το στυλάκι ήταν έτσι, το έπαιρνα στα σοβαρά και επειδή κάναμε πολλές ώρες την ημέρα παρέα, κατέληγα να κλαίω απ'το σπάσιμο νεύρων που μου έκανε ο δικός της ψυχολογικός πόλεμος! Δυστυχώς, τα είχα με έναν που τη θαύμαζε που τα έλεγε με θράσσος! Κατέληξα να πιστεύω ότι έτσι είναι ο χαρακτήρας της και δεν πρόκειται να αλλάξει, οτι δεν ταιριάζουμε και πλέον δεν κάνουμε παρέα!
#7Τι απαντάς σε τέτοιες κατινίστικες ατάκες; ''Αχ ακριβώς το ίδιο θα σου έλεγα!Τρώμε, τρώμε;;;'' ή ''Κι εσένα πώς είναι έτσι τα μαλλιά σου, δεν πας ένα κομμωτήριο;''. Μόνο έτσι καταλαβαίνουν τέτοιοι άνθρωποι και δεν ξαναλένε τίποτα. Προσωπικό παράδειγμα: ''μην χαμογελάς τόσο, είναι κίτρινα τα δόντια σου'' (που δεν είναι) μου λέει μια κατίνα στην προηγούμενη δουλειά μου, ''κίτρινα είναι τα μάτια σου'' της απαντάω επιτόπου, με κοιτάει εμβρόνητη κι έκτοτε όποτε μα όποτε με έβλεπε με αποκαλούσε ''ομορφιά μου''. Όταν δεν έχεις ζητήσει τη γνώμη κάποιου δεν έχει κανένα δικαίωμα να σε κάνει να αισθάνεσαι άσχημα. Είναι απλώς ηλίθιος, αγενής και προσβλητικός όποιος το κάνει.
#1 Δεν συμφωνω με την απάντηση..υπάρχουν περιπτώσεις που τα θετικά ακόμη και τα ουδετερα σχόλια μπορεί να χρησιμοποιηθούν χειραγωγικά σαν μια μορφή άσκησης ελέγχου στον άλλο .. ενα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο που διάβασα σχετικά με το θέμα: http://www.patriciaevans.com/book3.html
#7 Ναι, είχα και εγώ μια τέτοια φίλη η οποία ήταν περήφανη για την αγένεια της - γιατί και η ίδια το αναγνώριζε ότι ήταν αγένεια - η οποία την δικαιολογούσε με το φοβερό "Ναι, εγώ τουλάχιστον είμαι ειλικρινής, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους που το λένε πίσω από την πλάτη σου, εγώ στο λέω ευθέως.". Γιατί προφανώς όλος ο κόσμος είχε την ίδια άποψη με αυτήν για ότι κάνω, πως ντύνομαι, πως κινούμαι, με ποιους κάνω παρέα, τι κάνω στην ζωή μου κτλ. και άλλη δουλειά δεν είχε από το να το σχολιάζει. Γιατί δεν υπάρχει περίπτωση ένας άνθρωπος να νοιάζεται για σένα και να θέλει να σε κάνει παρέα έτσι όπως είσαι - μπα αν δεν σου κάνει καμία παρατήρηση σημαίνει πως είναι ψεύτικος, όχι ότι σε σέβεται σαν άτομο. Προφανώς και μια συμβουλή/κριτική δεν είναι πάντα κακή - μερικές φορές χρειάζονται - αλλά μόνο αν ζητηθεί και μόνο αν πρόκειται για θέμα που επηρεάζει την σχέση των δύο ανθρώπων. Αλλιώς αν τόσο στην σπάει ο άλλος που νιώθεις την ανάγκη να τον κριτικάρεις συνεχώς, ε, μην τον κάνεις παρέα. Τόσο απλό.
5.Θα συμφωνήσω και με την ερώτηση και την απάντηση!Απλά παλιότερα δεν υπήρχε έντονο αυτό το φαινόμενο του διαδικτυακού φλερτ πολύ απλά επειδή δεν υπήρχε internet!Να λειτουργήσω λίγο και ως συνήγορος του αντρικού φύλου πόσες φορές σας έχει ζητηθεί να βγείτε για καφέ / ποτό ή σας ζητήθηκε το τηλέφωνό σας και εσείς απλά δώσατε το fb;
Αυτό που είχα παρατηρήσει στην Ελλάδα είναι ότι η πλειονότητα (πριν κάποια χρόνια τουλάχιστον) ζητούσε το fb, το οποίο το θεωρούσα πολύ ξενερωτικό και πήγαινε πακέτο με τη συμπεριφορά 'Ντάξει μωρέ, θέλω να σε γνωρίσω καλύτερα, αλλά δε θέλω να στο δείξω και πολύ. Το κινητό είναι πολύ πιο προσωπικό κι εγώ είμαι κουλ.'
#1, 7 Υπάρχει μια συνάφεια ανάμεσα στις δυο ερωτήσεις.Η συμπεριφορά και οι αλληλεπιδράσεις μας με τους άλλους είναι ένα θέμα όπου δύσκολα μπαίνουν διαχωριστικές γραμμές. Η ηλικία, οι εμπειρίες, τα προσωπικά βιώματα από την οικογένεια, το χωριό, την πόλη, τη χώρα, και φυσικά η ξεχωριστή προσωπικότητα του καθενός, καθιστούν πολύ δύσκολο των ορισμό κοινών κανόνων.Πού σταματά η ειλικρίνια και ξεκινά η αγένεια; Πότε η ευγένεια μετατρέπεται σε υποκρισία; Πότε το ανθρώπινο ενδιαφέρον δίνει τη θέση του στην αδιακρισία; Και πόσο εύκολο είναι τελικά να ξεχωρίσουμε ένα "καλοπροαίρετο σχόλιο" από μια "κακοκπροαίρετη μπηχτή";Προσωπικά, όταν τίθεται η επιλογή ανάμεσα σε δύο άκρα, προτιμώ την υποκρισία από τη γαϊδουριά και την αδιαφορία από την αδιακρισία.Το καλό είναι ότι δεν χρειάζεται να επιλέγουμε μεταξύ άκρων. Μπορούμε να προσπαθούμε να τηρήσουμε μια ισορροπία, έστω κι αν οι διαφορετικές οπτικές καθιστούν αδύνατη την ύπαρξη μιας καθολικά αποδεκτής ισορροπίας.Ας πούμε άλλαξε κούρεμα μια συνάδελφος και το βρίσκεις χάλια. Μεταξύ των άκρων "Πώς σου 'ρθε κι έγινες έτσι;" και "Χρυσή μου είσαι μια τρέλα!" υπάρχει και το απλό "Α, με γεια". Γιατί να κάνεις ένα πικρόχολο σχόλιο; Η γυναίκα μάλλον δεν κουρεύτηκε για να αρέσει σε 'σένα!Και το κυριότερο: Όποια κι αν είναι τα στάνταρ μας, σκόπιμο είναι η συμπεριφορά μας να μην είναι καρμπόν στους συγγενείς, τις σχέσεις, τους φίλους μας, τους συναδέλφους, τους γείτονες και τους άγνωστους στο δρόμο, αλλιώς σίγουρα θα καταλήξουμε να απομακρύνουμε κοντινούς μας ανθρώπους ή να παραθαρρέψουμε με ξένους.
Η ειλικρίνεια ξεχωρίζει από ένα χαρακτηριστικό: γίνεται με αγάπη. Δηλαδή συμπεριλαμβάνει τα συναισθήματα του άλλου χωρίς να υπάρχει επίκριση. Αντιθέτως η αγένεια έχει παραμορφωμένη ειλικρίνεια, μεταμφιεσμένη σε ωμότητα. Δε χρειάζεται διαχωριστική γραμμή... το καταλαβαίνεις από το στομάχι σου.
Η αναφορά σου στο κούρεμα μού θύμισε ένα περιστατικό: μία συνάδελφος, η οποία τύγχανε να είναι και κόρη του αφεντικού (από οικονομικής απόψεως το αναφέρω), ήρθε στο γραφείο φορώντας μία περούκα σε ένα χρώμα και στυλ χτενίσματος που δεν της πήγαινε καθόλου και εμφανίστηκε μπροστά μας για να μας κάνει πλάκα/έκπληξη. Μόλις την είδα έμεινα άφωνη (επειδή δεν της πήγαινε) κι ενώ οι άλλες της είπαν "ωραίο, με γεια σου", εγώ την πήρα παράμερα και της είπα με θλίψη "γιατί το έκανες αυτό;" Τότε έβγαλε την περούκα και φάνηκε η κόμη της και τότε είδε την χαρά μου και μου είπε, "Σ' ευχαριστώ που ήσουν ειλικρινής. Το ξέρω ότι δεν μου πήγαινε αλλά την αγόρασα για να κάνω πλάκα."