Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέτρεψε σήμερα, για λόγους ασφαλείας, την τοποθέτηση κλειστού κυκλώματος καμερών μέσα στους 17 νέους συρμούς του Μετρό των γραμμών 2 και 3.
Η Αρχή στην υπ' αριθμ. 104/2015 απόφασή της σημειώνει ότι «παρόλο που ένα σύστηµα βιντεοεπιτήρησης, στο οποίο δεν πραγµατοποιείται συνεχής παρακολούθηση των εικόνων των καµερών σε πραγµατικό χρόνο, δεν είναι πλήρως αποτελεσµατικό στην σε πραγµατικό χρόνο καταστολή και αντιµετώπιση τυχόν περιστατικών ασφαλείας, η εγκατάσταση και λειτουργία συστήµατος βιντεοεπιτήρησης στο εσωτερικό των συρµών, µε τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές που έχει προτείνει η ΣΤΑΣΥ συνιστά αναλογικό µέτρο για τον επιδιωκόµενο σκοπό επεξεργασίας, εν όψει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του µεταφορικού µέσου του µετρό (υπόγειες εγκαταστάσεις, πληθώρα εγκαταστάσεων και αποµακρυσµένων σηµείων, συνωστισµός) και της δυσχέρειας αποτελεσµατικής εφαρµογής άλλων ηπιότερων µέσων».
Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο περίπου χρόνια η ανεξάρτητη Αρχή είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από του συρμούς και κοντά στις πόρτες των βαγονιών. Αντίθετα, δεν είχε επιτρέψει, τότε, να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία του Μέτρο «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπό της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση μέτρων λιγότερο επαχθών για τους πολίτες που χρησιμοποιούν το Μετρό.
Το περασμένο έτος η ΣΤΑΣΥ επανήλθε με νέο αίτημα για την τοποθέτηση καμερών μέσα στους 17 νέους συρμούς 3ης γενιάς που έχει θέσει σε κυκλοφορία και προσκόμισε μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, στην οποία, μεταξύ των άλλων επισημαίνεται ότι: 1) τυχόν φυσικά µέτρα ασφάλειας δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το µήκος και εύρος του δικτύου, 2) τα τεχνολογικά µέτρα ασφάλειας και ιδίως τα συστήµατα εικονοληψίας δεν µπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθµό τροµοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιµες πράξεις, αλλά µπορούν να αποθαρρύνουν σε σηµαντικό βαθµό ενέργειες ενάντια σε προστατευόµενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή µείζονος περιστατικού µαζικών απωλειών σε δυσπρόσιτα ή έστω προσωρινώς απρόσιτα µέρη του δικτύου, 3) οι κάμερες παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρµού, καθώς και στο περιπολούν προσωπικό ασφαλείας που κινείται στους συρµούς, δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρµό, ενώ λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιµες εγκληµατικές ή παραβατικές ενέργειες και συµβάλλουν στην αύξηση του αισθήµατος ασφάλειας των επιβατών, αφού λειτουργούν ως µηχανισµός αυτοελέγχου σε σηµαντικό αριθµό επίδοξων για εγκληµατική ή αντικοινωνική δραστηριότητα.
Τελικώς η Αρχή πείστηκε από την μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας και επέτρεψε την εγκατάσταση των καμερών στους 17 νέους συρμούς των γραμμών 2 και 3 του μετρό, θέτοντας όμως ορισμένους όρους: α) Μέσα στους συρμούς θα υπάρχει πινακίδα με την οποία θα ενημερώνεται το επιβατικό κοινό για τις κάμερες, β) οι επιβάτες θα έχουν πάντα δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που θα τηρούνται, γ) ο χρόνος τήρησης των βίντεο από τις κάμερες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 48 ώρες, δ) η πρόσβαση στο καταγεγραµµένο υλικό να γίνεται µόνο από εξουσιοδοτηµένα άτοµα και ε) η αφαίρεση του αποσπώµενου αποθηκευτικού µέσου να µπορεί να γίνει µόνο µε τη χρήση µηχανικού κλειδιού.
σχόλια