Η Deborah De Robertis μια εικαστικός με παρελθόν στις αμφιλεγόμενες και προκλητικές περφόρμανς "χτύπησε" και πάλι, ξαπλωμένη γυμνή στο Musée d'Orsay στο Παρίσι, μπροστά από το έργο του Εντουάρ Μανέ, Ολυμπία.
Οι επισκέπτες της έκθεσης "Λάμψη και αθλιότητα: Εικόνες πορνείας 1850-1910" στο Μουσείο Ορσέ είδαν ξαφνικά μπροστά από τον πίνακα να ξαπλώνει ολόγυμνη η De Robertis η οποία φορούσε μόνο μια κάμερα που κατέγραφε τις αντιδράσεις. Ο δικηγόρος της Tewfik Bouzenoune ισχυρίστηκε πως ήταν μια καλλιτεχνική περφόρμανς και πως δεν έπρεπε να γίνει σύλληψη.
Αυτό δεν ήταν το πρώτο σκάνδαλο στο οποίο εμπλέκεται ο πίνακας ο οποίος είχε προκαλέσει σάλο όταν παρουσιάστηκε το 1865. Εκτό από το γυμνό και την πρωταγωνίστρια που ήταν μια πόρνη, προκλητικό θεωρήθηκε τότε και το γεγονός πως το βλέμμα της ήταν στραμμένο κατευθείαν στο θεατή.
Ωστόσο η σημερινή, ρεαλιστική, γυμνή εμφάνιση της De Robertis. ήταν υπερβολική και ανεπιθύμητη για τα γούστα του Μουσείου: «Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι μπροστά από τον πίνακα. Oι φρουροί ασφαλείας ανταποκρίθηκαν σωστά, σφράγισαν την αίθουσα και της ζήτησαν να ντυθεί », ανέφερε σχετικά ο εκπρόσωπος του Μουσείου στο AFP εξηγώντας πως εκείνη αρνήθηκε και έτσι κλήθηκε η αστυνομία. Το μουσείο έχει απαγγείλει κατηγορίες για ασέλγεια.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η De Robertis προκαλεί καθώς πριν από ένα χρόνο και πάλι στο Μουσείο Ορσέ, είχε εκθέσει το αιδοίο της ξαπλωμένη μπροστά στον πίνακα του Γκιστάβ Κουρμπέ "Η καταγωγή του κόσμου".
σχόλια