ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως»

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» Facebook Twitter
3

ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΒΑΜΒΟΥΝΗ

Η Marina and the Diamonds (a.k.a. Μαρίνα Λαμπρινή Διαμάντη) είναι πλέον μια από τις μεγαλύτερες και ραγδαία ανερχόμενες διεθνείς pop stars. Γεννημένη στην Ουαλία από Βρετανίδα μητέρα και Έλληνα πατέρα, μιλάει συχνά και περήφανα για τη μικτή καταγωγή της. Αν και δεν έχει κάνει ποτέ πριν συναυλία εδώ στην Ελλάδα, έχει εδώ ένα αφοσιωμένο κοινό, οι οποίοι μιλούν συνέχεια για «το Μαρινάκι».

Εγώ πάλι θυμάμαι ακριβώς πού, πότε και πώς άκουσα για πρώτη φορά τη μουσική της και είδα ένα από τα μοναδικά της μουσικά βίντεο, το «Obsessions» σαν φοιτητής σε εστία στο Manchester, με τον αξέχαστο opening στίχο "Sunday wake up, give me a cigarette" από το ντεμπούτο άλμπουμ της «Family Jewels», γεμάτο φρέσκες pop νότες.

 

Ακολουθεί το "Electra Heart" και το μεγάλο μπαμ με άνοιγμα στη #1 θέση στο UK albums chart. Τότε, ένα μαζικό κοινό γνωρίζει για πρώτη φορά τη Μαρίνα ως «Primadonna Girl» μέσα από την περσόνα της Electra Heart την οποία «φοράει» για να σχολιάσει τα αρχέτυπα της αμερικάνικης κουλτούρας της ποπ διασημότητας, με μια καρδούλα κολλημένη στο μάγουλο και μια ιδιαίτερη οξυζεναρισμένη ξανθιά περούκα με μαύρες ρίζες. Το νέο της άλμπουμ «Froot» κυκλοφόρησε πέρυσι, σπρώχνοντας τη μουσική της σε νέα κατεύθυνση, σε δική της παραγωγή και με ένα νέο μοντέλο κυκλοφορίας: κυκλοφορεί ένα-ένα track ανά μήνα, με τη συνοδεία πολύχρωμων εικαστικών music video, πριν αποκαλυφθεί ολόκληρο το άλμπουμ. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη μέση του παγκόσμιου tour για το άλμπουμ, το οποίο θα ολοκληρωθεί εδώ στην Αθήνα στις 5 Μαρτίου, στην πρώτη της ελληνική συναυλία!

Μιλήσαμε τηλεφωνικά με τη Μαρίνα μέσω Λονδίνου. Το πρώτο πράγμα που της παρατήρησα είναι τα πολύ καλά ελληνικά της. Μου απαντάει «Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» και προτιμάει να συνεχίσουμε τη συνέντευξη στα αγγλικά, θα της ξεφεύγουν όμως συνέχεια ελληνικές λέξεις κατά τη διάρκεια. Μιλάμε για τη σύνδεση της με την Ελλάδα, για την «Neon Garden» αισθητική της νέας της συναυλίας, για το πως κάθε άλμπουμ της σηματοδοτεί ένα διαφορετικό κεφάλαιο στη ζωή της και γιατί δεν είναι σίγουρη αν θέλει να ξαναβγάλει άλμπουμ. Μέσα στο άγχος μου δεν της είπα ότι οι fans τη φωνάζουν «Μαρινάκι». Ίσως την επόμενη φορά, από κοντά στην Αθήνα...

 

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» Facebook Twitter
 

Ετοιμάζεσαι τον επόμενο μήνα για την πρώτη σου συναυλία στην Ελλάδα! Δεν το ξέρει πολύς κόσμος, αλλά επισκέπτεσαι αρκετά συχνά την Ελλάδα, σωστά;
Ναι, τα τελευταία χρόνια ερχόμουν μια φορά το χρόνο, αλλά πρόσφατα έχω έρθει περισσότερες φορές και πέρασα τα Χριστούγεννα εκεί, με τον πατέρα μου.

Είσαι μισή Ουαλή και μισή Ελληνίδα... Με ποιους τρόπους βρίσκεις να συνδέεσαι με την ελληνική σου καταγωγή;
Πολύ καλή ερώτηση, μιλούσα πρόσφατα με κάποιον για αυτό. Το ότι είμαι Ελληνίδα είναι κάτι πολύ σημαντικό για μένα, αλλά είναι και κάτι βαθιά ριζωμένο σε μια πλευρά του εαυτού μου για την οποία είμαι πολύ παθιασμένη. Νιώθω ότι δεν έχω σχηματίσει την δική μου σχέση με την Ελλάδα ακόμα, επειδή κάθε φορά που έχω μείνει εκεί ήταν μέσω της οικογένειας μου ή πηγαίνοντας σε μέρη που με πήγαινε ο μπαμπάς μου. Δεν έχω έρθει ακόμα στην Ελλάδα τελείως μόνη, ως ενήλικας, για να σχηματίσω τη δική μου σχέση μαζί της, οπότε ανυπομονώ τον Μάρτιο να κάνω την αρχή. Είναι ένα σημαντικό κομμάτι μου και νιώθω εξίσου Ελληνίδα όσο και Βρετανίδα.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που ανυπομονείς να κάνεις κάθε φορά που έρχεσαι;

(στα ελληνικά) «Φαγητό;». Ειλικρινά, το να πάω στο Θανόπουλο. (γελάει) Μου λείπει το ελληνικό φαγητό. Είναι το πρώτο πράγμα το οποίο ανυπομονώ να κάνω όταν έρχομαι με το αεροπλάνο.

Υπάρχουν στοιχεία ελληνικής παράδοσης και μυθολογίας στη δουλειά σου: η περσόνα της «Electra Heart», το πρόσφατο τραγούδι σου «Midas»...

Η ίδια η μυθολογία και οι χρήσεις και οι επιδράσεις της στην Αρχαία Ελλάδα είναι κάτι συναρπαστικό για μένα αλλά στην πραγματικότητα δεν ξέρω τόσους πολλούς μύθους. Ο μπαμπάς μου είναι εξαιρετικός όμως σε αυτά και ό,τι ξέρω το ξέρω μέσω αυτού. Είναι ενδιαφέρον όμως. Αν και δεν έχω βαθιά γνώση, η ελληνική παράδοση έχει βρει τρόπους να «τρυπώσει» στη δουλειά μου.

Θα δέχεσαι τελευταία πολλές ερωτήσεις για την καταγωγή σου και βλέπω πόσο σημαντικό είναι για τους fans σου εδώ να έχουν αυτή τη σύνδεση μαζί σου.

Μα, αυτό ακριβώς ήθελα! Άσχετα αν είσαι fan, Έλληνας, Αμερικάνος ή από οπουδήποτε αλλού, είναι σημαντικό να συζητιέται η μικτή καταγωγή. Υπάρχουν πολλά συναισθήματα που απορρέουν απ' τη μικρή καταγωγή κάποιου, και είναι κάτι για το οποίο θέλω να μιλήσω ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Πώς θέλεις να είναι η εμπειρία της νέας σου συναυλίας για τους fans;
Θέλω πάντα να δημιουργώ έναν κόσμο μέσα στον οποίο να μπορούν οι fans να βιώσουν την εμπειρία της μουσικής. Κι έτσι κάθε tour έχει να κάνει με τη «συσκευασία». Να δένεις κάτι με φιόγκο ή κορδέλα. Με το «Neon Nature Tour» έχω δημιουργήσει ένα είδος «Neon Κήπου» επί σκηνής: Έχει να κάνει με τη μείξη της τεχνολογίας και του ηλεκτρισμού με τη φύση - από εκεί έχω εμπνευστεί το εικαστικό κομμάτι. Βασικά, όλα τα φορέματα και τα outfits έχουν δημιουργηθεί από μια Ελληνίδα σχεδιάστρια, τη Σήλια Κριθαριώτη. Είμαι ενθουσιασμένη!

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» Facebook Twitter

Ποια ήταν η έμπνευση για τα λουκ που φοράς στη σκηνή; Υπάρχει κάποια θεματική;

Εξαρτάται από τον σχεδιαστή. Για κάθε tour δουλεύουμε με τρεις σχεδιαστές και ο καθένας κάνει τρία outfit και το ίδιο το show είναι χωρισμένο σε τρία «act», για τα τρία άλμπουμ, οπότε εξαρτάται από το άλμπουμ το οποίο αντιπροσωπεύει κάθε outfit. Η Σήλια κάνει τρία outfit για το «Family Jewels» και υπάρχουν πολλά μεταλλικά υφάσματα και πολλά κλασσικά θηλυκά σχήματα σε πολύ μοντέρνα ασημένια υφάσματα. Οι σχεδιαστές καθοδηγούνται από την αίσθηση που τους βγάζει η ίδια η μουσική και είναι κάτι που μου αρέσει πολύ.

Πώς έχει αλλάξει ο δικός σου ορισμός του «glamour» από το πρώτο album με τις Ziggy Stardust επιρροές ως τις 70s αναφορές στο τελευταίο;

Ναι, υποθέτω πως απλά μ'αρέσει να δημιουργώ μια εικόνα - και είναι σαν κάθε άλμπουμ να είναι ένα κεφάλαιο της ζωή μου. Είναι ένας τρόπος να καταγράφεις τη ζωή σου και έτσι το πώς νιώθεις στο πρώτο άλμπουμ είναι τελείως διαφορετικό από το πώς νιώθεις στον τρίτο. Ήμουν πλέον 28-29 όταν έγραφα το Froot και αυτό ήταν καθοριστικό για το πώς θα δημιουργούσα την εικόνα και τη "συσκευασία" του.

Πως θα περιέγραφες το τωρινό «κεφάλαιο» τη ζωής σου με το Froot, σε σχέση με τα δύο προηγούμενα άλμπουμ;

Νομίζω είναι αρκετά πιο ήρεμο, και πιθανότατο πολύ πιο χαρούμενο. Επίσης εγώ η ίδια είμαι πιο άνετη με αυτό που έκανα και το πώς το έκανα.

«Βρίσκεις ότι μιλάω καλά ελληνικά; Δεν νομίζω. Προσπαθώ όμως» Facebook Twitter

Στο μεσαίο act της συναυλίας σου επισκέπτεσαι άλλη μια φορά την περσόνα που είχες δημιουργήσει για το 2ο άλμπουμ σου, την «Electra Heart»;

Ναι!

Την είχες περιγράψει παλιότερα σαν ένα κεφάλαιο που έκλεινε για σένα με το τέλος της προηγούμενης τουρ για το άλμπουμ εκείνο. Πώς νιώθεις τώρα να επιστρέφεις σε αυτή την περσόνα για τις ανάγκες του νέου show;

Πολύ καλή ερώτηση, επειδή στην αρχή πριν ξεκινήσω το tour σκεφτόμουν ότι θα είναι πολύ δύσκολο, ότι θα το έβρισκα άβολο... Στην πραγματικότητα, το λατρεύω! Απλά ταιριάζει με τη θεατρικότητα του show και είναι στην πραγματικότητα πλέον ένα από τα αγαπημένα μου μέρη του show.

Αυτό ήταν και το δικό μου αγαπημένο κομμάτι, της «Electra Heart», η θεατρικότητα, μου θύμιζε μια drag περφόρμανς, για τη θηλυκότητα, για την έννοια του celebrity.

Απόλυτα σωστό! Και στην πραγματικότητα δεν ήταν κάτι που είχα κάνει επίτηδες, αλλά αφού ας πούμε δημιούργησα την εικόνα, ήμουν... Λοιπόν αυτό είναι βασικά: σαν μια drag queen!

Είναι κάτι που θα ξανάκανες;

Για να σου πω την αλήθεια, δεν είμαι 100% σίγουρη αν θέλω καν να κάνω ένα άλμπουμ. Σίγουρα θέλω να συνεχίσω να δημιουργώ μουσική αλλά θα ήταν ωραία να έχω ένα διαφορετικό μέσο με το οποίο να μπορώ να παίξω ή να παράγω μουσική σε ένα διαφορετικό φορμάτ. Απόλαυσα πολύ τη δημιουργία και των τριών άλμπουμ, αλλά όσον αφορά τον τρόπο ζωής, είναι πραγματικά πολύ άκαμπτος. Δημιουργείς ένα πολύ μεγάλο όγκο δουλειάς και μετά είσαι κλειδωμένη σε αυτό για δύο χρόνια. Το βρίσκω πολύ δύσκολο δημιουργικά επειδή θέλω να προχωράω μπροστά. Προσπαθώ να βρω ένα τρόπο με τον οποίο να μπορώ ακόμα να δημιουργώ και να κυκλοφορώ πράγματα, συνεχίζοντας όμως να προχωράω.

Ήταν αυτός ένας από τους λόγους που κυκλοφόρησες το Froot με τον ιδιαίτερο τρόπου που το έκανες, ένα κομμάτι τη φορά με το αντίστοιχο εικαστικό συμπλήρωμα του;

Σίγουρα ήθελα να πειραματιστώ με αυτό, γιατί σήμερα βλέπω πως ο κόσμος δεν έχει την διαρκή προσοχή ή τον χρόνο για να ακούσει ένα ολόκληρο άλμπουμ. Με αυτόν τον τρόπο εξασφάλιζα ότι ο κόσμος θα το άκουγε, κομμάτι-κομμάτι και ήλπιζα θα τους αποδείκνυε ότι ήμουν καλή (γελάει) ώστε να είναι ευχαριστημένοι με αυτό και να το αγοράσουν (γελάει κι άλλο)

Το νέο άλμπουμ είχε και μια στροφή στη θεματική σου. Πάντα σε απασχολούσε η αθανασία, αλλά ήταν μέσα από το πρίσμα της διασημότητας, ενώ πλέον στο Froot είναι μέσω της αγάπης.

Μμμμμ, ναι, είναι αλήθεια, είναι ενδιαφέρον να το ακούω να το λες. Με το «Immortal» συγκεκριμένα στο Froot, είχα εμπνευστεί από την ιδέα ότι το μόνο που πραγματικά κάνεις στη ζωή είναι να δημιουργείς αναμνήσεις, αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή. Δεν έχει να κάνει πραγματικά με οτιδήποτε άλλο. Δεν έχει να κάνει με τα λεφτά ή με το lifestyle, παρά μόνο με αυτές τις ίδιες τις εμπειρίες και την ευτυχία μέσα από την αγάπη. Και νομίζω πως επειδή εκείνο τον καιρό δεν το είχα αυτό στη ζωή μου, έγραψα γι' αυτό...

Αυτό είναι το 2ο. και Main Trailer που δημιουργήσαμε για τη συναυλία της MARINA AND THE DIAMONDS που θα γίνει στην Αθήνα...

Posted by Marina And The Diamonds Greece on Friday, 5 February 2016
3

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Μαρινάρα!! Την είδα φετος καλοκαίρι εδώ στο Βερολίνο και ήταν υπέροχη! Φανταζομαι Ελλάδα θα είναι ακόμα καλύτερο το σόου γιατι θα είναι και πιο προσωπικό.. Να πάτε!