Ανένδοτη η Εκκλησία στο θέμα των Θρησκευτικών στα σχολεία

Ανένδοτη η Εκκλησία στο θέμα των Θρησκευτικών στα σχολεία Facebook Twitter
6

«Περί της Διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών εν τη Στοιχειώδη και Μέση Εκπαιδεύσει» εισηγήθηκε κατά τη χθεσινή δεύτερη συνεδρία της ΙΣΙ, ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου εισηγήθηκε, ως συνέχεια της εισηγήσεώς του στην κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου με τους κοσμήτορες των δύο Θεολογικών Σχολών και των προέδρων των τμημάτων αυτών, καθώς και των προέδρων της ΠΕΘ και του «ΚΑΙΡΟΥ».

Η πρώτη εισήγησή του έκανε λόγο «Να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον στο τρέχον πρόγραμμα με την δική του μεθοδολογία, στο οποίο όμως να γίνουν μερικές βελτιώσεις, εντάσσοντάς το στα σύγχρονα παιδευτικά δεδομένα, οπότε να εισαχθούν σε κάθε βιβλίο -όχι σε κάθε μάθημα- μερικά κεφάλαια θρησκειολογικά, ανάλογα με την θεματολογία του βιβλίου, αφού όμως δοθεί προτεραιότητα στην ορθόδοξη παράδοση, την οποία ακολουθεί η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, αλλά και να χρησιμοποιηθούν ως εφαρμογές και τα καλά στοιχεία του Νέου Προγράμματος Σπουδών».

 

Επί της εισηγήσεως, διεξήχθη συζήτηση και έγινε αποδεκτή η πρόταση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για «την υποχρεωτικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών, την τήρηση των ωρών διδασκαλίας στο τρέχον πρόγραμμα και τον Ορθόδοξο χαρακτήρα του».

 

Εν συνεχεία, η Ιεραρχία ομόφωνα ενέκρινε την απόφαση της ΔΙΣ, όπως αυτή είχε διατυπωθεί στο έγγραφό της προς τον υπουργό Παιδείας και αποφάσισε για τα άτομα που θα απαρτίζουν την Επιτροπή Διαλόγου με το υπουργείο Παιδείας για το μάθημα των Θρησκευτικών.

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιαβέρης για το μποτιλιάρισμα στον Κηφισό: Αύξηση της κυκλοφορίας 7,5% σε σύγκριση με πέρυσι - Μόνη λύση τα ΜΜΜ

Ελλάδα / Ιαβέρης για το μποτιλιάρισμα στον Κηφισό: Αύξηση της κυκλοφορίας 7,5% σε σύγκριση με πέρυσι - Μόνη λύση τα ΜΜΜ

«Δεν υπάρχει λύση με μαγικό ραβδί», τόνισε ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας Περιφέρειας Αττικής υπογραμμίζοντας ότι χρειάζονται βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προσπάθειες
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Προσωπικα δεν εχω προβλημα με τα θρησκευτικα στα σχολεια. Εγω στο παιδι μου σιγουρα θα ζητησω να παρει απαλλαγη, αλλα δε βρισκω κακο το να διδασκεται γενικα σαν μαθημα. Γιατι μπορει εγω να μην ειμαι κ ιδιαιτερα χριστιανη, αλλα αλλοι ειναι, και να θελουν να εχουν αυτη τη δυνατοτητα, επομενως γιατι να μην την εχουν? Επισης η θρησκεια, ειτε πιστευεις ειτε οχι, αποτελει αναποσπαστο κομματι της ελληνικης ιστοριας, και δεν καταλαβαινω γιατι να αφαιρεθει τελειως απο τα σχολεια.Θεωρω αλλα θεματα πιο σημαντικα για τα σχολεια. Οπως για παραδειγμα, να διδαχθει επιτελους η εξελιξη στα σχολεια. Θεωρω αδιανοητο να διδασκεται οτι προερχομαστε απο τον Αδαμ και την Ευα - που για μενα ειναι εξωφρενικο παραμυθι-, και να μην αναφερεται πουθενα στη βιολογια η εξελιξη -που για αλλους ειναι εξωφρενικο παραμυθι-. Το οτι υπαρχει η εξελιξη σε κεφαλαιο εκτος υλης στην γ λυκειου δε μετραει προφανως. Αν καποιοι γονεις δεν επιθυμουν το παιδι τους να διδαχθει την εξελιξη, να τους δινεται η δυνατοτητα της απαλλαγης απο την υλη αυτη. Οπως και γω θα θελω την απαλλαγη στα θρησκευτικα. Τελος στο Λυκειο, οπου το παιδι εχει μεγαλωσει ουσιαστικα, πιστευω οτι το ιδιο πρεπει να διαλεγει κ να δηλωνει την απαλλαγη. Και να εχει τη δυνατοτητα για απαλλαγη στο ενα απο τα 2 (η θρησκευτικα, η εξελιξη - στο συγκεκριμενο κομματι της βιολογιας). Γιατι αν μπορει κ στα 2, θα δηλωνουν ολοι απαλλαγη για να γλιτωνουν απλα μαθηματα.
Δε γίνεται να πάρεις "απαλλαγή απ την εξέλιξη". Από καμία αποδεδειγμένη επιστήμη. Απ τα θρησκευτικά παίρνεις επειδή δεν είναι επιστήμη, είναι προσωπικό ψυχολογικό θέμα (όταν δεν είναι θρησκειολογία). Η επιστήμη και η θρησκεία δεν είναι ισότιμα πράγματα. Το ένα ανήκει στον υπαρκτό κόσμο και ισχύει για ΟΛΟΥΣ, το άλλο σε ό,τι παραμύθια πιστεύει ο καθένας...
Ναι ρε παιδι μου, αλλα οσοι ειναι κατα της εξελιξης θα σου πουν οτι ειναι θεωρια μπλα μπλα μπλα....Απο τη στιγμη που ειναι τοσο ευαισθητο θα επρεπε να δινεται αυτη η δυνατοτητα. Γιατι οπως εσυ εχεις την απαιτηση να γινονται σεβαστες οι αποψεις σου, ετσι την εχουν και αυτοι. Και πρεπει να γινουν σεβαστες, ασχετο με το αν συμφωνεις η οχι. Το οτι ισχυει για ΟΛΟΥΣ οπως τονισες, ειναι δικη σου αποψη (και δικη μου) απλα δεν την εχουν ολοι. Αντι να συγκρουεσαι χωρις αποτελεσμα λοιπον, μηπως να γινει κατι που να αντιπροσωπευει ολους?
Πρεπει να συνεχιζουμε να κοιμιζουμε τα ηδη κοιμισμενα ελληνοπουλα,μην τυχον και ξυπνησουν ποτε.γιατι τοτε μπορει να χασουμε την κουταλα μαζι με το γλυκο
Τί ακριβώς λόγος τους πέφτει; Παρεμβαίνει το υπουργείο παιδείας στα κηρύγματα (συχνά μίσους) που ακούγονται στις εκκλησίες; Γιατί αυτοί διεκδικούν μια τέτοια λειτουργία;
Από όσο θυμάμαι για το τι θα διδαχτεί ένα παιδί στο σχολείο υπεύθυνοι είναι το υπουργείο παιδείας και το παιδαγωγικό ινστιτούτο. Εκτός κι αν δεν μιλάμε για τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία αλλά για τα κατηχητικά που τα χρηματοδοτεί η εκκλησία από το υστέρημα της.Οπότε προς τι ο διάλογος σε κάτι που δεν θα πρέπει να έχει λόγο;