Πόσα πλήρωσαν οι τράπεζες σε ΜΜΕ το 2015 - Στη δημοσιότητα οι αναλυτικές λίστες με τα ποσά

Πόσα πλήρωσαν οι τράπεζες σε ΜΜΕ το 2015 - Στη δημοσιότητα οι αναλυτικές λίστες με τα ποσά Facebook Twitter
7

Αναλυτικές λίστες με τα ποσά που κατέβαλαν το 2015 σε  ΜΜΕ για διαφήμιση, προβολή και προώθηση καθώς και το ύψος των πληρωμών λόγω δωρεάς, χορηγίας ή επιχορήγησης, ανακοίνωσαν ήδη 4 τράπεζες, ανταποκρινόμενες στην υποχρέωση του άρθρου 6 του Ν4374/2016 που για πρώτη φορά επιβλήθηκε στον τραπεζικό τομέα, για λόγους διαφάνειας.

Η δημοσιοποίηση η οποία γίνεται με αναδρομική ισχύ έχει ολοκληρωθεί από Eurobank, Alpha bank, Eθνική και Attica Bank ενώ μέσα στη μέρα αναμένεται και η λίστα της Πειραιώς.

Αναλυτικά οι διαθέσιμες λίστες με όλα τα ποσά:

 

Eurobank

Alpha bank

Eθνική

Attica Bank

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάτρικ Άνταμς: Ο αγώνας με το αλκοόλ, η αποχώρηση από το Suits και η νέα αρχή

TV & Media / Πάτρικ Άνταμς: Ο αγώνας με το αλκοόλ, η αποχώρηση από το Suits και η νέα αρχή

Ο Πάτρικ Άνταμς, που αποχώρησε από το Suits το 2018, μοιράστηκε ότι η εμπειρία του να ξεπεράσει την εξάρτηση από το αλκοόλ του έδωσε τη δύναμη να αντιμετωπίσει τους προσωπικούς του δαίμονες και να προχωρήσει μπροστά
LIFO NEWSROOM
Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Το βράδυ της Πέμπτης η Τράπεζα Πειραιώς έγινε η τελευταία από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες που δημοσίευσε τα διαφημιστικά της έξοδα και τις δωρεές της σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο που έφερε η κυβέρνηση. Η Πειραιώς είχε το δυσκολότερο έργο αφού ήταν η τράπεζα που διέθεσε τα περισσότερα προκειμένου να διαφημίσει... ένας Θεός ξέρει τι. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η Τράπεζα του Μιχάλη Σάλλα δαπάνησε το 2015 κάτι περισσότερο από 24,5 εκατομμύρια ευρώ. Δεύτερη ήρθε η Εθνική με 15 εκατομμύρια ευρώ, Τρίτη η Alpha Bank με σχεδόν 11 εκατομμύρια ευρώ και τέταρτη η Eurobank Ergasias που δαπάνησε μόλις 8,6 εκατομμύρια. Εκτός από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες τις δαπάνες της δημοσίευσε και η Attica Bank η οποία για τη διαφήμιση της δαπάνησε τελικά 1,8 εκατομμύρια ευρώ.Τα στοιχεία αυτά που έχουμε τώρα στη διάθεσή μας είναι πολύτιμα για να καταλάβουμε το πως λειτουργούν οι δύο από τους τρείς πόλους της διαπλοκής. Εξαιτίας του περιορισμένου χρόνου που είχαμε στη διάθεσή μας λόγω της προκήρυξης της 48ωρης απεργίας στα ΜΜΕ θα δημοσιεύσουμε σήμερα το πρώτο μέρος της επεξεργασίας που κάνουμε στο ThePressProject. Στο σημερινό κομμάτι θα ασχοληθούμε με τους μεγάλους καρχαρίες της διαπλοκής, τα ΜΜΕ δηλαδή που έλαβαν άνω των 200.000€ το 2015. Το ρεπορτάζ αυτό θα αναθεωρηθεί την ερχόμενη εβδομάδα αφού υπάρχουν ακόμα μερικά ερωτήματα σχετικά με εταιρίες που ενώ γνωρίζουμε ότι εμφάνιζαν διαφημίσεις τραπεζών δεν τις βρίσκουμε στη λίστα (πιθανώς δεν έχουμε εντοπίσει ακόμα το πραγματικό όνομα της εταιρίας). Στην επεξεργασία αυτή έχουμε ενοποιήσει κατά το δυνατό τις πολλές επιχειρήσεις που διαθέτουν οι ολιγάρχες εκδότες αλλά και εδώ απαιτείται μεγαλύτερη εμβάθυνση αφού πρέπει να γίνουν διασταυρώσεις με τις δωρεές σε ιδρύματα προκειμένου να εντοπιστούν οι υπόγειες συνδέσεις. Ωστόσο ακόμα και με αυτή την πρώτη επεξεργασία τα συμπεράσματα είναι εξόφθαλμα και καλά τεκμηριωμένα.Follow the MoneyΓια ποιο λόγο διαφημίζονται οι χρεοκοπημένες και τρεις φορές ανακεφαλαιοποιημένες τράπεζες ενώ βρίσκονται υπό καθεστώς περιορισμού κεφαλαίων; Ένας εύπιστος καταναλωτής θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι διαφημίζονται ακριβώς για αυτό: Προκειμένου να πείσουν τον κόσμο να διατηρήσει τις καταθέσεις του ή ακόμα και να επιστρέψει μερικές από αυτές που βρίσκονται εκτός τραπεζικού συστήματος.Ο πιο απλός τρόπος για να καταρρίψουμε αυτό το επιχείρημα είναι να δούμε την δομή της διαφήμισης και τον τρόπο με τον οποίο αυτή επηρεάζει την ενημέρωση γύρω από το τραπεζικό σύστημα. Να «ακολουθήσουμε» δηλαδή το χρήμα:Όπως είναι γνωστό οι μεγάλες επιχειρήσεις διαφημίζονται μέσω των διαφημιστικών και των media shops. Αν ζητούσαμε π.χ. από μια πολυεθνική να κάνει μια ανάλογη ανάλυση διαφημιστικής δαπάνης η λίστα που θα παραλαμβάναμε θα περιοριζόταν σε μερικές γραμμές: Η συντριπτική πλειοψηφία των χρημάτων θα κατευθύνονταν προς την διαφημιστική που έχει επιλέξει ενώ θα εμφανίζονταν και κάποια μικροποσά που διατίθενται συνήθως μέσω των τμημάτων marketing. Οι τράπεζες όμως δεν λειτουργούν έτσι. Για την ακρίβεια είναι ο μοναδικός κλάδος που δεν λειτουργεί με αυτό τον τρόπο.Οι τράπεζες διατηρούν δικά τους γραφεία διαφήμισης και δαπανούν ποσά όχι βάσει κάποιου τιμοκαταλόγου αλλά βάσει «ειδικών συμφωνιών». Τούτο θα γίνει ιδιαίτερα σαφές στο δεύτερο μέρος του ρεπορτάζ στο οποίο θα ασχοληθούμε με τις μικρότερες (αλλά όχι μικρές) διαφημιστικές δαπάνες. Ακόμα και στις μεγάλες όμως υπάρχουν χτυπητές ανισότητες. Για παράδειγμα η Εφημερίδα των Συντακτών φαίνεται να δέχεται διαφήμιση λίγο πάνω από τις 300.000 ευρώ αλλά την ίδια ώρα η Αυγή (που πουλάει κατά μέσο όρο 9 φορές λιγότερα φύλλα) τα πάει καλύτερα λαμβάνοντας 474.723 ευρώ, ενώ ακόμα καλύτερα τα καταφέρνει το Euro2Day που έβαλε στα ταμεία του μισό εκατομμύριο ευρώ. Εντυπωσιακά ικανοποιημένο πρέπει να είναι και το αφεντικό της γνωστής σε όλους εφημερίδας Press Time που δέχτηκε τραπεζικές διαφημίσεις αξίας 238.000 ευρώ.Interactive: Που πήγαν τα λεφτά (μέρος 1ο)Περάστε τον δείκτη του ποντικιού πάνω από τα ονόματα των τραπεζών ή των ΜΜΕ για να δείτε την κατεύθυνση των χρημάτων. Τα ποσά είναι σε δεκάδες χιλίαδες ευρώ.Ας συνεχίσουμε όμως να είμαστε ευκολόπιστοι και ας αποδώσουμε τις παραπάνω ανισότητες στην επιτυχία (ή αποτυχία) των εμπορικών τμημάτων των ΜΜΕ (επιχείρημα που θα φανεί πόσο αστείο είναι στο 2ο μέρος του ρεπορτάζ). Τώρα μένει να απαντήσουμε στο κρίσιμο ερώτημα:Τι αγοράζουν οι τράπεζες;Αγοράζουν διαφημιστικό χώρο; Ας πάρουμε την υπόθεση της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ. Η εφημερίδα ως γνωστόν είναι πλέον εβδομαδιαία άρα δημοσιεύει 52 φύλλα το χρόνο. Κοιτάζοντας μόνο τη δαπάνη της τράπεζας Πειραιώς ανακαλύπτουμε ότι το μέσο κόστος διαφήμισης ανά φύλλο είναι κατ' ελάχιστο υπολογισμένο στα 8.000€. Κι όμως όταν πριν από λίγο καιρό θελήσαμε να τσεκάρουμε την «ευελιξία» της εφημερίδας και προσποιούμενοι μια νέα εταιρία πληροφορικής που ήθελε να προβληθεί στην 3η σελίδα της εφημερίδας (σε μια από τις ποιο ακριβές θέσεις δηλαδή) καταφέραμε μετά από παζάρια να ρίξουμε την τιμή σε λιγότερο από 2.500€ μαζί με το αγγελιόσημο.Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι στο γραφείο Τύπου της Πειραιώς δουλεύουν απλά ηλίθιοι αλλά δεν χρειάζεται να συνεχίσουμε να το παίζουμε εύπιστοι καταναλωτές. Με μια μόνο αναζήτηση στην ιστοσελίδα tovima.gr μπορούμε κατευθείαν να βρούμε τι ακριβώς αγοράζει η Τράπεζα Πειραιώς με τα ποσά που δαπανά: Την απόλυτη σιωπή.Και φυσικά αυτό δεν ισχύει μόνο για τη συγκεκριμένη εφημερίδα. Από τα ΜΜΕ που παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος της τραπεζικής διαφήμισης μάθαμε ότι η Τράπεζα Πειραιώς «έγινε μέλος του Sustainability Yearbook 2016», «στηρίζει εμπράκτως 60.000» επαγγελματίες», ή «προσφέρει κάρτα αγρότη». Φυσικά όλα αυτά τα ΜΜΕ έπαιξαν διαστρεβλωμένη τη δήλωση του προέδρου της Πειραιώς, Μιχάλη Σάλλα, ο οποίος φαίνεται να έχει σταθεί στο πλευρό του μεροκαματιάρη που δεν έχει να πληρώσει (δείτε εδώ τι είχε πει στα αλήθεια ο φιλεύσπλαχνος τραπεζίτης).Κατά περίεργη σύμπτωση δεν προβλήθηκαν από κανένα από τα παραπάνω ΜΜΕ ειδήσεις όπως ο έλεγχος του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού για την ανακεφαλαιοποίηση των Πειραιώς και Attica Bank μετά από καταγγελίες μετόχων του. Ή το editorial του Economist που επιρρίπτει σοβαρές ευθύνες στις διοικήσεις των 4 ελληνικών συστημικών τραπεζών για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει (παρόλο που τα ίδια ΜΜΕ δεν φαίνεται να έχουν χάσει πρωτοσέλιδο του Economist εκτός από αυτό). Κοιτάξαμε τις ιστοσελίδες των 10 πρώτων εταιριών ΜΜΕ που εμφανίζονται στην λίστα με τα περισσότερα διαφημιστικά έσοδα και για έναν περίεργο λόγο κανένα δεν παίζει τις παραπάνω αρνητικές ειδήσεις. To Βήμα, βέβαια, έχει κάνει αναλυτικό ρεπορτάζ για την τράπεζα Αττικής με αφορμή τον έλεγχο του SSM από το αποκαλυπτικό δημοσίευμα όμως απουσιάζει εντελώς το όνομα της Πειραιώς. Το ίδιο συμβαίνει και με την Καθημερινή . Αντίθετα η Εφημερίδα των Συντακτών παρόλο που λαμβάνει διαφήμιση από την Τράπεζα Πειραιώς δημοσιεύει το σωστό ρεπορτάζ .Απολαυστικό στο μάτι είναι το iefimerida.gr Δείτε το printscreen από την αναζήτηση με τις ειδήσεις «αγιογραφίας» περί της Τράπεζας Πειραιώς. Φαίνεται ότι τα 290.000 ευρώ διαφήμισης δεν ήταν αρκετά προκειμένου να προσλάβουν κάποιον δημοσιογράφο αντί για κάποιο πολύ πιο φτηνό απόφοιτο της Βυζαντινής Σχολής Αγιογραφίας.Το πιο χτυπητό παράδειγμα ωστόσο που κάνει απόλυτα ξεκάθαρο τι ακριβώς αγοράζουν οι τράπεζες είναι ότι από τα 20 πρώτα ΜΜΕ που έλαβαν διαφήμιση από τις τράπεζες τα 16 δεν ανάρτησαν τις λίστες με τις τραπεζικές διαφημιστικές δαπάνες. Φαίνεται ότι δεν το θεωρούν σοβαρό θέμα. Για παράδειγμα η Ναυτεμπορική την ημέρα που η Εθνική δημοσίευσε την λίστα με τις διαφημιστικές της δαπάνες έχασε το θέμα και αντί αυτού ανάρτησε άλλη κολακευτική είδηση για το κοινωνικό πρόσωπο της τράπεζας.Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κρυβόμαστε πίσω από αστεία επιχειρήματα. Οι τράπεζες που έχουν λάβει μέχρι σήμερα περισσότερα από 170 δισεκατομμύρια κρατικού χρήματος (των φορολογούμενων δηλαδή) χρησιμοποιούν τις διαφημιστικές δαπάνες για να μπουκώσουν ολιγάρχες και δημοσιογράφους.Όταν κάναμε ένα σχόλιο στο twitter σχετικά με τα τραπεζικά διαφημιστικά έσοδα του Πρώτου Θέματος κάποιος από αυτούς τους νεοφιλελεύθερους χρήστες που λατρεύουν να μας μισούν έγραψε «Αριστερή δημοσιογραφία είναι να κατηγορείς ως διεφθαρμένο όποιον παίρνει λεφτά από τράπεζα». Όχι. δημοσιογραφία (το αριστερή είναι πλεονασμός) είναι να ελέγχεις τι κάνει κάθε ΜΜΕ με τα χρήματα που λαμβάνει από τις τράπεζες (και θυμίζω δεν συζητάμε εδώ τα θαλασσοδάνεια εκατοντάδων εκατομμυρίων που έχουν διατεθεί στα ΜΜΕ). Αν κάποιος συνεχίζει να είναι ευκολόπιστος καταναλωτής με αυτά τα στοιχεία ας περιμένει και το 2ο μέρος του ρεπορτάζ μόλις λήξει η απεργία των δημοσιογράφων.pressproject
Διερωτωμαι ποσοι θα εχουν την υπομονη να διαβασουν αυτο το εξαιρετικα ενημερωτικο κειμενο.Διερωτωμαι.Οσοι,παντως,ειχαν την αμφιβολη τυχη,οπως ο υπογραφων,να γνωρισουν "απο κοντα"τι ακριβως αγοραζουν οι εταιρειες καταβαλλοντας σοβαρα ποσα για διαφημιστικη δαπανη κατ'ετος σε ποικιλα ΜΜΕ δεν χρειαζεται,καν,να διαβασουν το κειμενο.Γνωριζουν ηδη.Ενα μονο παραδειγμα,και μαλιστα μαλλον ενα απο τα πλεον "αθωα" περιστατικα που μπορω να θυμηθω.Προ πολλων ετων,καπου εικοσι με εικοσιπεντε,δημοσιευθηκε σε μια μεγαλης κυκλοφοριας εφημεριδα μια δισελιδη συνεντευξη ενος προσφατα εκλεγεντος προεδρου μεγαλης ελληνικης εταιρειας.Η συνεντευξη ειχε ληφθει απο πολυ γνωστο δημοσιογραφο,εκαλυπτε ενα μεγαλο φασμα θεματων οικονομικης κυριως μορφης,περιλαμβανε δεκαδες γενικες και εξειδικευμενες ερωτησεις και ,φυσικα,τις αντιστοιχες απαντησεις.Εκοσμειτο δε απο μια φωτογραφια του νεου προεδρου με την γνωστο δημοσιογραφο στο γραφειο του προεδρου οπου ειχε ληφθει η συνεντευξη.Και η παρουσιαση της στην μεγαλη εφημεριδα αρχιζε με μια "διθυραμβικη" εισαγωγη του δημοσιογραφου για τον νεο προεδρο,με κορυφαιο σημειο την επισημανση του δημοσιογραφου οτι εντυπωσιασθηκε απο το οτι σε ολη την διαρκεια της συνεντευξης ο προεδρος δεν χρειασθηκε να προσφυγει σε καμμια βοηθεια (τηλεφωνο,σημειωσεις,πινακες στοιχειων κλπ)προκειμενου να απαντησει σε οποιαδηποτε ερωτηση του εγινε.Αντιθετα απαντησε σε ολες τις ερωτησεις αμεσα,πληρως και χωρις καμμια βοηθεια, διοτι θυμοταν ο ιδιος τα παντα "απ εξω"!Η ιστορια θα μπορουσε να τελειωνε εδω.Και ισως θα επρεπε.Ομως οχι.Δεκα-δωδεκα ημερες πριν την δημοσιευση της συνεντευξης ενας καλος φιλος μου,στελεχος της εν λογω εταιρειας,με παρακαλεσε να τον βοηθησω σε κατι.Οπως μου ειπε χρειαζοταν οχι απλα τις γνωσεις μου αλλα,κυριως,την απολυτη εχεμυθεια μου.Αυτο που ηθελε ηταν ,τελικα,η "συγγραφη"της εν λογω συνεντευξεως.Λεξη προς λεξη.Ερωτησεις και απαντησεις.Ο δημοσιογραφος το μονον που εκανε,τελικα, ηταν να επισκεφθει το γραφειο του προεδρου,να βγαλει μια δυο φωτογραφιες μαζι του,να παρει εναν φακελλο με το κειμενο της "συνεντευξης",και να τον παραδωσει στην εφημεριδα του !Το ποσες διαφημισεις ελαβε η εφημεριδα απο την εταιρεια του κ.Προεδρου τους επομενους μηνες νομιζω οτι δεν ειναι ιδιαιτερα δυσκολο να το φαντασθει κανεις.....
@ Αρης ΔημοκίδηςΤο σχόλιό μου αφορούσε το συγκεκρημένο σχόλιο για τα φύλλα ημερήσιας κυκλοφορίας.Αν πάμε δε Onlinehttps://www.hypestat.com/info/avgi.grhttps://www.hypestat.com/info/rizospastis.grhttps://www.hypestat.com/info/lifo.grΜε αυτά τα δεδομένα, η LIFO τι θα έπρεπε να λαμβάνει;
Αυγή κυκλοφορία: 1.500 φύλλα εισέπραξε από διαφημίσεις τραπεζών 550.000 ευρώ.Ριζοσπάστης κυκλοφορία 5.500 φύλλα εισέπραξε από διαφημίσεις τραπεζών 60.000 ευρώ.Μετά από το ανέκδοτο για τον ΣΥΡΙΖΑ που τα βάζει με τη διαπλοκή θα σας πω και αυτό με τον Τοτό...
Καταρχήν να χάιρεσαι που για πρώτη φορά έρχονται αυτά τα στοιχεία στο φως.Τώρα με την ΣΥΡΙΖΟ ΑΝΕΛ φιλελέ κατάσταση μπορείς να δεις τα στοιχεία και να κρίνεις! Βέβαια το γεγονός είναι πως για μια άλλη φορά δεν βλέπεις πέρα από το προφανές (σου). Ημερησία (330 φύλλα) - Ναυτεμπορική (640 φύλλα). Έκαστη έλαβε πλέον των 300k to 2015. Γιατί; Απλά γιατί εκέι υπάρχει χρήμα. Ο Μαυρίκος έλαβε...περί τα 150k και εδώ πράγματι υπάρχει σκάνδαλο(131.000 από Attica Bank!).To Θέμα σου είναι η Αυγή. Το σχόλιό σου είναι ελαφρώς αποτυχημένο. Αν διαπλοκή είναι το να κάνει γαργάρα ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ψηφοφόροι του τα του τραπεζικού συστήματος είσαι μέσα. Αν θεωρείς τα ποσά και μόνο ως απόδειξη διαπλοκής είσαι πολύ μακρυά από τον τρόπο που τα media shops πουλάνε διαφήμιση. Η στόχευσή τους σχετίζεται κυρίως με το κοινό (πόσα φράγκα έχει), το προσδοκόπμενο άμεσο ή έμεσο αποτέλεσμα (θα βάλουν λεφτά;, θα ηρεμίσει ο κόσμος τους ενάντιά μας; και επίσης - και σωστά εδώ υποψιάζεσαι - θα ηρεμήσει ο φορέας πίσω από την Αυγή απέναντί μας; Αυτό όμως δεν είναι διαπλοκή με την έννοια που άστοχα νομίζω την αναφαίρεις. Να θυμήσω πως διαπλοκή είναι : αόρατο πλέγμα συμφερόντων, η αλληλοσύνδεση συμφερόντων με σκοπό το παράνομο όφελος και την εξυπηρέτηση εκείνων που μετέχουν στο σχήμα αυτό.Η δε περίπωση του Ριζοσπάστη, που έχει ένα κοινό 50+, άρα όχι το κοινό μιας διαφήμισης, Επίσης ο Ριζοσπάστης έχει μια ιδιάιτερη σχέση με τη διαφήμιση...που πρέπει να περάσει από το δήδεν Politburo! Εξάλου ο Ριζοσπάστης οικονομικά βασίζεται κυρίως στις πωλήσεις αναμεσα στα μέλη του και βέβαια, όπως το ΚΚΕ, δεν δίνει τα οικονομικά του στοιχεία (θα τους φάτε εσείς οι φιλελέδες τους κομουνιστές! υποστηρίζει. ΤελικάΤόσες εντυπώσεις - καμία ανάλυση. Ακόμα και ως Δον Ιδιώτης θα μπορούσες να δεις και τις δικές σου εθελοτυφλίες. Ο Don του μυθιστορήματος στο τέλος τις είδε, έστω και αμυδρά!
Xristosd κάνεις λάθος για την Ναυτεμπορική και την Ημερησία. Οι διαφημίσεις μπήκαν κυρίως στα εξαιρετικά πετυχημένα σάιτ τους. Το σάιτ της Αυγής είναι πολύ χαμηλά στην κατάταξη (του Ριζοσπάστη ακόμα χαμηλότερα), όμως οι εφημερίδες που ανέφερες και ειδικά η Ναυτεμπορική σκίζουν στο ίντερνετ με εκατομμύρια μοναδικούς αναγνώστες κάθε μήνα.