ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Στο σημερινό «Α μπα»: όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη

Στο σημερινό «Α μπα»: όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη Facebook Twitter
56

 

__________________
1.


Αγαπητή Α μπα,
Θέλω την γνώμη σου για το θέμα μου.
Η φιλία μου με την καλύτερη μου φίλη μετρά 15 χρόνια (απο τα 20 μας). Η κοπέλα αυτή έχει ένα ευτυχισμένο γάμο, εναν αρκετά ευκατάστατο σύζυγο, δυο όμορφα παιδάκια κ μια καλή δουλειά, που της ήρθαν πολύ εύκολα. Εγώ από την πλευρά μου έχω έναν ευτυχισμένο γάμο, ένα παιδάκι, μια νορμάλ οικονομική κατάσταση κ μια καλή δουλειά που ήρθε μετά από πολλά χρόνια κ πολύ κόπο. (θα εξηγήσω παρακάτω γιατί τα αναφέρω)
Αυτό που με ενοχλεί κ πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί όποτε είμαι σε κάποιο μεταβατικό στάδιο κ χρειάζομαι την υποστήριξη της, τότε ορθώνει μπροστά μου ό,τι δυσκολία υπάρχει προσπαθώντας να μου επισημάνει μόνο τις δυσκολίες.
Αυτό συμβαίνει πάντα στις περιόδους αλλαγών πχ. εργασία, γάμος, παιδιά κλπ
Σαν παράδειγμα ...το πιο πρόσφατο είναι με το παιδί. Πλέον το παιδί μου είναι 1 έτους, αλλά από την στιγμή που της ανακοίνωσα την εγκυμοσύνη άρχισε να μου λέει πόσο δύσκολο είναι, μετά για την γέννα, μετά για την ανατροφή.
Εγώ γενικά στην ζωή μου, είμαι αισιόδοξη κ θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος για να αγχώνομαι για το μέλλον, οπότε ό,τι έρχεται το αντιμετωπίζουμε τότε, όσο καλύτερα μπορούμε.
Ειδικά στην περίοδο της εγκυμοσύνης (που δεν πάνε καλά κ οι ορμόνες) με επηρεάζε πάρα πολύ, σε βαθμό που σταμάτησα να την βλέπω. (πχ έλεγα θέλω να γεννήσω φυσιολογικά, έλεγε αποκλείεται να τα καταφέρεις).
Όταν την πιάνει αυτό, όσο πιο αισιόδοξη με βλέπει τόσο πιο πολύ προσπαθεί να με πείσει για το αντίθετο & επειδή συνήθως οι αλλαγές προηγούνται σε εκείνη...καταλήγει...εσύ δεν ξέρεις ακόμα για αυτό τα λες.
Η απορία μου είναι, αφού λόγος ζήλιας δεν υπάρχει, οπως ανέφερα παραπάνω, γιατί το κάνει αυτο?
Ποιος μηχανισμός είναι αυτός που μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο να προσπαθεί να γειώνει συνέχεια τον άλλον...
Πλέον όλη αυτή η κατάσταση με έχει οδηγήσει να μην μοιράζομαι μαζί της τις σκέψεις μου κ να μιλάμε πάντα περί ανέμων κ υδάτων, αλλά πραγματικά θα ήθελα να μπορώ να τα μοιράζομαι όλα μαζί της.- Νούφαρο

Νομίζω ότι θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να ρωτήσεις την ίδια γιατί φέρεται έτσι, από το να ρωτάς εμένα, εφόσον θέλεις να παραμείνεις φίλη της. Εγώ μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω. Αυτή μπορεί και να σου πει ποιες είναι η προθέσεις της, ή να πει ποιες πιστεύει ότι είναι οι προθέσεις της, κι εσύ μπορεί να βγάλεις κάποιο χρήσιμο συμπέρασμα από την συζήτηση.


Δύο σχόλια έχω να κάνω, και είναι γενικά.


1) Η ζήλια δεν έχει να κάνει με τις αντικειμενικές συνθήκες, αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν αντικειμενικές συνθήκες. Ο ζηλιάρης έχει πρόβλημα με τον εαυτό του, όχι με τους άλλους. Μπορεί να ζηλεύει πράγματα παράλογα, ή ακόμη και πράγματα που δεν υπάρχουν καν και τα βλέπει μόνο αυτός. Δεν εννοώ ότι η φίλη σου σε ζηλεύει. Δεν ξέρω αν σε ζηλεύει. Λέω ότι δεν υπάρχει το «δεν υπάρχει λόγος ζήλιας», γενικά. Δεν είναι αυτός ο τρόπος για να ξεχωρίζεις πότε κάποιος ζηλεύει.


2) Ρε παιδιά, γράφετε μερικές φορές κάτι λόγια που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Έχει επικρατήσει ο όρος «φυσιολογικός τοκετός» και το καταλαβαίνω εν τη ρύμη του λόγου, έχει επικρατήσει. Όμως είσαστε γυναίκες του 2016 και πρέπει να ξέρετε ότι δεν υπάρχει αφύσικος τοκετός. Είναι μειωτικό να χωρίζονται σε ποιότητες οι τοκετοί, ειδικά όταν αυτό που λέμε «φυσιολογικός» γίνεται μέσα σε νοσοκομεία με ομάδες ανθρώπων, μετρήσεις δεικτών και φάρμακα. Όλοι οι τοκετοί καλοί είναι. Αντιστοίχως, το σχόλιο «αποκλείεται να τα καταφέρεις» σου χτύπησε άσχημα μάλλον για λάθος λόγο. Θίχτηκες επειδή θα τα «κατάφερνες», όχι για την βάση της χοντράδας της. Δεν είναι κάτι που «καταφέρνουν» οι πιο ικανές. Δεν είναι διαγωνισμοί οι γέννες για να κερδίσει η καλύτερη γυναίκα. Hunger games στα μαιευτήρια. Γιατί τόση σκληρότητα η μία για την άλλη;

__________________
2.


Καλησπέρα Λένα! Είμαι 33 ετών, παντρεμένη και έχω ένα μωράκι. Πριν από μερικές ημέρες βρήκα το instagram μιας παλιάς σχέσης (2012) οπου στο προφίλ του δηλώνει polyamorous. Εξεπλάγην και προβληματιστηκα. Ψάχνοντας λίγο παραπάνω τι συμβαίνει, ανακάλυψα ότι ο τύπος αυτός κατά τη διάρκεια της σύντομης σχέσης μας είχε παραλληλη ενεργή σεξουαλική ζωή με γυναίκες και άντρες. Νιώθω τρομαγμένη γιατί κάποιες φορές δεν περνάμε προφυλάξεις, και πιθανόν μιας και αυτός με προέτρεψε, να ακολουθούσε την ίδια πρακτική με τους/τις συντρόφους. Οντας έγκυος αρκετα αργοτερα , με τον σύζυγό μου, έκανα όλες τις εξετάσεις για ΣΜΝ κτλ και ολα τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά, αλλά η ιδέα ότι δεν υπήρξε ειλικρινής ο polyamorous μαζι μου με οργιζει. Επίσης στην ουσία πρόδωσε και τους άλλους γιατί υποτίθεται ότι όταν είσαι πολυσυντροφικός πρέπει όλα τα μέλη να γνωρίζονται μεταξύ τους και να τηρούν κάποιους "κώδικες". Νιώθω πολύ άσχημα που έπαιξε μαζί μου και θέλω πολύ να τον συναντήσω μετά από 4 χρονια. Τι προτείνεις; Αξίζει να του μιλήσω ή να το προσπεράσω;- θυμωμένη πρώην

Αξίζει, μήπως ταρακουνηθεί λίγο και καταλάβει ότι μπορεί να τον τσακώσουν. Έτσι ίσως τη γλιτώσει κανένας άνθρωπος. Δεν αξίζει, γιατί μπορεί να μην ταρακουνηθεί καθόλου, μπορεί να αρνηθεί τα πάντα, να σε βγάλει τρελή, κι εσύ θα συγχιστείς ακόμη περισσότερο. Αξίζει γιατί θα διοχετεύσεις τον θυμό σου. Δεν αξίζει, γιατί είναι πίσω σου όλο αυτό και ας κουρεύεται κι ευτυχώς που δεν πάθαμε τίποτα. Δεν ξέρω. Είναι ανάγκη να τον συναντήσεις; Μήπως να του γράψεις ένα γράμμα;

__________________
3.


Καταρχάς δε με λένε Δήμητρα σορρυ..απλώς για ευνόητους λόγους. Στο θέμα μας.. νιώθω εντελώς ελαττωματική κι αυτό γιατί όλοι οι άντρες φεύγουν. Όλοι. Ναι οκ..κι εγώ έχω χωρίσει αλλά πολύ σπάνιο φαινόμενο. Ο κόσμος λέει ότι έχω μια εντυπωσιακή εμφάνιση, ψυχή της παρέας, πολύ χιούμορ, πολύ ευαίσθητη. Είμαι 27.Είμαι αυστηρός κριτής του εαυτού μου μπορώ να γράφω ωρες αλλά πραγματικά δεν ξέρω τί φταίει. Σε λίγο θα πιστεύω στα μάγια. Σίγουρα εγώ φταίω και οι επιλογές μου. Είμαι υπερμαχος της ειλικρινειας κ της ευθυτητας (οκ οι περισσοτεροι οχι ..το δεχομαι)τους παρακαλαω να μου λενε τι εφταιξε. Όλοι στην αρχή κόβουν φλέβα κ μετά απλά ξενερώνουν. Οι φίλες μου δε βρίσκουν κάτι να μου προσάψουν εκτός απ το ότι μάλλον δεν ήταν ο κατάλληλος. Δεν είμαι αυτό που λέμε καπάτσα κι αυτό το δέχομαι. Κανείς δε με θέλει. Δεν έχω κάποια ερώτηση.. απλά να μοιραστώ την απελπισία μου ήθελα. Μακάρι να ήξερα τί κάνω λάθος. Πάντως δεν έχω κάνει κακό σε κανέναν..το παραδέχονται κιόλας. Αυτάααα..ευχαριστώ

Δήμητρα. Δεν έχει τόση σημασία ποιος αφήνει ποιον. Σημασία έχει τι είδους σχέσεις σχηματίζεις. Η συντριπτική, συντριπτικότατη πλειοψηφία των σχέσεων που κάνει κανείς στη ζωή του, λήγουν. Δεν είναι περίεργο λοιπόν που «φεύγουν» οι άντρες. Μπορεί να μην είσαι άνθρωπος που λήγει κάτι εύκολα. Δεν είναι ακριβές το «κανείς δεν σε θέλει». Κάνεις σχέσεις που καταλήγουν σε χωρισμό. Στην αρχή σε θέλουν, και μετά ξενερώνουν. Σε τι νομίζεις ότι διαφέρεις από τους υπόλοιπους ανθρώπους; Και όταν λες «όλοι», για τι αριθμό μιλάμε, και για ποιο χρονικό διάστημα;


Το ανησυχητικό είναι ότι εσύ δεν φαίνεσαι στην ερώτηση. Ενθουσιάζεσαι; Ξενερώνεις; Τους θέλεις όλους αυτούς το ίδιο, αλλά αυτοί δεν σε θέλουν; Αυτό γίνεται; Αν ναι, δε νομίζεις ότι κάπως πρέπει να εξηγήσεις γιατί σου αρέσουν όλοι και αλλάζουν μόνο αυτοί γνώμη;


Μπορεί να εξηγείται ακριβώς όπως σου τα λένε οι φίλες σου: δεν ήταν ο κατάλληλος.


ΥΓ. Δεν ρωτάς αυτό, αλλά για αυστηρός κριτής του εαυτού σου που ισχυρίζεσαι ότι είσαι, είναι παράξενο που δεν αναφέρεις ούτε ένα σου κουσούρι. Το μεγαλύτερο σου ελάττωμα είναι η ειλικρίνεια; Ούτε σε διαγωνισμό για μις Ελλάς δεν κάνει αυτό. Και παρεμπιπτόντως, η υπερβολική ειλικρίνεια σε λάθος στιγμές μπορεί να είναι και ελάττωμα.

__________________
4.


Δεν είναι αδιανόητο το οτι δεν βιντεοσκοπούνται οι χειρουργικές επεμβάσεις, ειδικά όταν υπάρχει γενική αναισθησία ωστε να μπορείς να ελέγξεις κάποια πράγματα. πχ αν είναι παρών ο χειρουργός σε όλη τη διάρκεια, ή αν εκτελείται σωστά το χειρουργείο ή δεν ξέρω κ εγώ τι.. μέχρι κ μη σε βιάσει ο κάθε ψυχανώμαλος...πολυ περισσότερο όταν πρόκειται για παιδί- απορία

Φαντάζομαι ότι γι' αυτό οι εγχειρήσεις γίνονται με πρωτόκολλο, παρουσία ομάδας ανθρώπων, και γι' αυτό υπάρχουν πρακτικά που υπογράφουν όλοι με το όνομα τους. Καταλαβαίνω αυτό που λες (και υπάρχουν περιπτώσεις που έχει αποκαλυφθεί παραβίαση πρωτοκόλλου) αλλά αν αρχίσουμε να βιντεοσκοπούμε όλους όσους υποψιαζόμαστε για ατασθαλίες, θα μπλέξουμε πολύ με τα προσωπικά δεδομένα, που είναι επίσης ευαίσθητο θέμα. Τα παιδιά μας τα αφήνουμε και στα σχολεία με ενήλικες, ούτε εκεί υπάρχει βιντεοσκόπηση. Να βάλουμε κάμερες και στις τάξεις; Και πώς θα υπάρχουν εγγυήσεις ότι αυτές οι εικόνες δεν θα πέσουν σε λάθος χέρια;

__________________
5.


Λατρεμένη μου Λένα,
Θέλω την δική σου ανάλυση γύρω απο την αγάπη. Δεν μιλάω για την αγάπη ως προς τους φίλους, οικογένεια, παιδιά, σκυλιά,.. Μιλάω για την ερωτική αγάπη. Εντάξει εσύ μπορείς να μου πεις πως δεν τα διαχωρίζεις.. πως η αγάπη έχει μια μορφή ως προς όλους. Κι εγώ θα σου πω πως τα έχω αλλιώς στο μυαλό μου, και δεν ξέρω πόσους έχω με το μέρος μου! Παρόλα αυτά δεν το έχω ξεστομίσει ποτέ σε κάποιον σύντροφο μου. Όχι πως είχα και πολλούς, δύο όλοι κι όλοι στα 25 μου. Αλλά όταν η συζητήση πήγαινε προς τα εκεί τα πάντα μέσα μου σκαλώναν. Ξεκαθάριζα πως δεν θέλω να μου πουν πως με αγαπούν γιατί δεν θα το πίστευα ούτως ή άλλως και πως εγώ θα το πω μόνο σε έναν κάποια στιγμή στην ζωή μου. (Μη σου πω που με γράψανε βέβαια!Δυο στα δυο..πφφ..πρεπει να είμαι πολυ ξεχωριστη!!) Μα "Αγάπη"..Δεν μπορείς να το νιώσεις για όλους τους άντρες που σκάνε στην ζωή σου (ή γυναίκες αντίστοιχα), δεν μπορείς να το νιώσεις το πρώτο 6μηνο πχ. Σίγουρα τους νοιάζεσαι, τους ποθείς, τους θέλεις,..είναι πολλά τα συναισθήματα μέσα σε μια σχέση αλλά εν τέλη πως καταλαβαίνεις πως είναι αγάπη κι όχι απλό κόλλημα, ενθουσιασμός ή δυνατός έρωτας; Μια καψούρα του κερατα ρε παιδάκι μου..Πότε μπορείς να πεις με σιγουριά πως αγαπάς κάποιον; Αυτή είναι η ερώτηση μου κυρίως!
Για καιρό πίστευα πως αυτή η λέξη πρέπει να κρατιέται μόνο για έναν ξεχωριστό άνθρωπο, είναι τουλάχιστον γελοίο να "αγαπιόμαστε" σε κάθε σχέση της ζωής μας και να καταλήγουμε ξένοι! Τα δίνουμε όλα και κάποια στιγμή θα σκάσει μύτη κάτι αληθινό και δεν θα μας πιστεύει έτσι καραμέλα που θα το έχουμε κάνει.. Και κάτι άλλο! Πρέπει να είναι πάντα αμοιβαία για να είναι αληθινή; Αυτά..- Γνωστή Χ

Δεν θα έλεγα ότι η αγάπη έχει μια μορφή για όλους, αλλά θα έλεγα ότι η φιλική αγάπη και η ερωτική αγάπη μπορούν να συνυπάρχουν προς το ίδιο άτομο.


Όχι, δεν πρέπει να είναι αμοιβαία για να είναι αγάπη (ας αφήσουμε το «αληθινή» και το «πραγματική». Χωρίζει πολύπλοκα συναισθήματα σε αληθινά και ψεύτικα, και αυτός ο διαχωρισμός είναι πάρα πολύ απλοποιητικός, παιδικός, και ανώριμος). Η αγάπη είναι του καθένα, δική του, και την στρέφει προς τα έξω. Δεν χρειάζεται καν ανταπόκριση. Το ποιον αγαπάς, είναι δικό σου θέμα. Δεν δημιουργεί υποχρεώσεις στον άλλον.


Παρομοίως είναι αρκετά άκαμπτη η πεποίθηση σου ότι πρέπει να είναι μια στην ζωή του καθένα. Εγώ συμφωνώ ότι δεν γίνεται να αγαπιόμαστε σε κάθε σχέση της ζωής μας, αλλά να που για κάποιους μπορεί και να γίνεται. Αν σου αρέσει να κρατάς τη λέξη για κάτι που πιστεύεις ότι θα έρθει αργότερα, εντάξει, αλλά αυτό δεν σου δίνει δικαίωμα να κρίνεις την αγάπη των άλλων. Σίγουρα μπορεί να παραμυθιάζεται ο κόσμος, αλλά σίγουρα μπορείς να το νιώσεις το εξάμηνο – δεν είσαι εσύ το μέτρο της ανθρώπινης ύπαρξης.


Μπορείς να πεις με σιγουριά ότι αγαπάς κάποιον όταν είσαι σίγουρος ότι τον αγαπάς. Όταν γίνεται, το ξέρεις. Όπως ξέρεις ότι αγαπάς τον σκύλο σου – και δεν αναλύεις πότε έγινε αυτό, και αν θα αγαπούσες άλλο σκύλο το ίδιο, και αν σε αγαπάει κι αυτός με τον ίδιο τρόπο. Με αυτή την έννοια, ναι, η αγάπη είναι μία.

 

__________________
6.


Πιστεύεις πως θα υπάρξει ποτέ κάποια στιγμή στην ιστορία των ανθρώπων όπου ο ρατσισμός κάθε είδους θα έχει εξαλειφθεί τελείως; Ή αν όχι τελείως, γιατί πάντα θα υπάρχουν εξαιρέσεις, θα φτάσει ποτέ η στιγμή που οι ρατιστές κάθε είδους θα είναι μόνο μια μικρή μειονότητα -κάτι σαν ακίνδυνοι αιρετικοί που δεν τους δίνουμε σημασία- και δεν θα επηρεάζεται η ζωή κανενός από το χρώμα του, το φύλο του και τις σεξουαλικές του προτιμήσεις;
Αν δε ζήσουμε να το δούμε, λες άραγε να συμβεί τουλάχιστον πριν αφανιστεί η ανρθωπότητα από το σύμπαν; Ή θα υπάρχει για πάντα ο ρατσισμός;

Πολύ ωραία ερώτηση. Αν το σκεφτώ σε ιστορικά πλαίσια, οι θεσμοί έχουν εξελιχθεί πολύ. Η τάση των ανθρώπων να ξορκίζουν τους φόβους τους κατηγορώντας πιο αδύναμες ομάδες, αντί να εναντιωθούν στους πιο ισχυρούς, έχει μειωθεί;

 

__________________
7.


Γειά σου Α μπα,

Είμαι δεύτερο έτος νομικη σχολή. Μια σχολή που την επέλεξα όχι γιατί κάποιος με πίεσε ούτε επειδή έγραψα καλά, αλλά γιατί το ήθελα πολύ ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα. Η αλήθεια είναι πως η σχολή δεν ήταν καθόλου αυτό που περίμενα και αρκετά πιο απαιτητική από όσο νόμιζα. Στο πρώτος έτος μουδιασμένη και μη ξέροντας καλά καλά τι γράφω κατάφερα να περάσω τα μαθήματα αλλά με πολύ άσχημους βαθμούς. Στο γ εξάμηνο πήρα πολύ πιο ζεστά το όλο θέμα, Τα καταλάβαινα όλα, μου άρεσαν, αλλά και πάλι οι βαθμοί μου ήταν εξίσου απογοητευτικοί. Έχω ρίξει τόνους δάκρυα για αυτό το θέμα. Ειλικρινά προσπαθώ πολύ μα όταν πάω να γράψω θυμάμαι πάντα ελάχιστα από όσα έχω διαβάσει και δεν μπορώ να αποδώσω. Νιώθω πολύ άσχημα, δεν έχω συνηθίσει στη μετριότητα, καθώς πάντα ήμουν πολύ καλή μαθήτρια και τώρα θα πρέπει να συμβιβαστώ με αυτή τη κατάσταση? Τόσες πολλές φορές που σκέφτηκα να φύγω... δυστυχώς έχω τόσο μεγάλα όνειρα και παράλληλα μία τόσο απογοητευτική πορεία. Δεν θέλω να χάσω ένα μεταπτυχιακό λόγω μικρού βαθμού πτυχίου ή μία δουλειά που θα επιθυμώ για τον ίδιο λόγο αν και το ξέρω πως αυτό θα συμβεί. Τι μου προτείνεις να κάνω? Να συμβιβαστώ με τη μετριότητα μου δεχόμενη πως μέχρι εκεί μπορώ? Ειδάλλως, πως θα βελτιώσω την απόδοσή μου επιτέλους?

Αν τα καταλαβαίνεις όλα, σου αρέσουν, αλλά τα ξεχνάς όταν έρχεται η ώρα να τα γράψεις, δεν είναι ότι δεν τα ξέρεις, αλλά ότι φοβάσαι ότι δεν τα ξέρεις, και ζεις μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Το να καταλαβαίνεις κάτι με το να ξέρεις να το γράφεις όταν σου ζητείται είναι διαφορετικό πράγμα, επίσης, διαφορετικό είναι να γράφεις κάτι με τον τρόπο που θέλει κάποιος να το γράψεις, ώστε να σου βάλει καλό βαθμό.


Μίλα με μεγαλύτερους ή με συμφοιτητές που γράφουν καλούς βαθμούς και ρώτα. Δεν είναι ντροπή, και όλοι χαίρονται να μιλάνε για τον εαυτό τους. Είναι πιθανό να ακούσεις πολλά του στυλ «δεν κάνω κάτι ιδιαίτερο, και τις βόλτες μου τις πάω, και τίποτα δεν στερούμαι, αλλά έχω σύστημα», αλλά όσοι δεν νιώθουν απειλή μπορεί να σου πουν κάτι χρήσιμο. Η δουλειά που πρέπει να κάνεις με τον εαυτό σου είναι να πειστείς ότι αφού είσαι εκεί, ανήκεις εκεί. Δεν ήταν όπως τα περίμενες- αυτό ισχύει για πολλούς συμφοιτητές σου. Είσαι στο δεύτερο έτος, έχεις πολλά περιθώρια για να βελτιώσεις τους βαθμούς, και πολλά ακόμα κόλπα να μάθεις. Παράλληλα, ξεκίνα να μαθαίνεις τι απαιτείται για ένα καλό μεταπτυχιακό. Ο βαθμός του πτυχίου είναι ένας από τους παράγοντες. Αν βλέπεις να μην σου βγαίνει αυτός, συγκεντρώσου για να διακριθείς σε κάτι άλλο. Πάντα υπάρχουν άλλα μονοπάτια για να πας εκεί που θέλεις. Το σημαντικό είναι να ξέρεις τι θέλεις, και αυτό το έχεις.

56

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

11 σχόλια
#2 πολυ πονεμενο θεμα αυτο με τη χρηση του προφυλακτικου.Δεν ειναι μονο οι πολιαμορι το προβλημα. Και να μην ειναι ο αλλος αν σε απατησει και δε χρησιμοποιησει προφυλακτικο παλι κινδυνευεις να κολλησεις διαφορα.προσωπικα ειμαι απογοτευμενη απο την ανθρωποτητα στο θεμα του προφυλακτικου. Εχουμε πατησει στο φεγγαρι και ακομα δεν εχει εφευρεθει ενας τροπος να κανουμε σεξ ακινδυνα (ως προς τα ΣΜΝ,οκ για την εγκυμοσυνη υπαρχουν τροποι)και χωρις την χρηση του προφυλακτικου που απο καποιους ανθρωπους περνει την μιση ευχαριστηση του σεξ. αν εχεις μονογαμικη σχεση με καποιον που εχει για παραδειγμα ενα ΣΜΝ τι κανεις ? κανεις καθε μερα της σχεσης ,σεξ με προφυλακτικο ωστε να μην κολλησεις? κατα ποσο ειναι βιωσιμο αν ειστε μαζι 3 χρονια πχ να φοραει ο αλλος καθε μα καθε φορα προφυλακτικο
Αν έχεις καθημερινή σχέση με κάποιον για μεγάλο τότε κάνετε και οι δυο εξετάσεις, αν είστε και οι δύο καθαροί, τότε κανένα πρόβλημα. Αν ο ένας δεν έχει ΣΜΝ και ο άλλος έχει τότε είναι στην διακριτική ευχέρεια του πρώτου να αποφασίσει αν θα υπάρχει προφύλαξη ή οχι.Στην τρίτη περίπτωση που και οι δύο έχουν τότε το χωρίς προφύλαξη είναι ένα ζήτημα. Γενικότερα το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει διαφάνεια, επειδή επικρατεί το συναίσθημα. Πχ. λέει ο ένας ᾽᾽δεν έχω τίποτα έκανα εξετάσεις πριν 3 μήνες᾽᾽ ο άλλος για να μην τον πιέσει λέει ᾽᾽ε ενταξει αλήθεια θα μου λέει᾽᾽ και εκεί γίνεται το κακό.Τα πράγματα είναι απλά. Εξετάσεις και οι δυο (όχι λόγια και θεωρίες) και μετά κοινές αποφάσεις. Τα πάντα είναι θέμα διαλόγου και επικοινωνίας και αυτό είναι ένα σκέλος που δεν χωράει συναισθηματισμούς. Οι περισσότεροι που βάλανε μπροστά συναισθηματισμό και καλή πίστη καταλήγουν μετά να μπαινοβγαίνουν στους γιατρούς και να χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο.
#5 ᾽᾽Ξεκαθάριζα πως δεν θέλω να μου πουν πως με αγαπούν γιατί δεν θα το πίστευα ούτως ή άλλως και πως εγώ θα το πω μόνο σε έναν κάποια στιγμή στην ζωή μου.᾽᾽αυτη η προταση τα λεει ολα. οταν ξεκινας τοσο προκατελειμενη σε μια σχεση προφανως και δε θα αγαπησεις καποιον παρα μονο αυτον τον ενα που λες. και εχω αμφιβολιες και τι θα συμβει μ αυτον τον ενα.με την λογικη που κινεισαι πως ξερεις οτι θα αναγνωρισεις αυτον τον ενα και δε θα τον απορριψεις και αυτον εξαρχης με τον ιδιο τροπο που εκανες με τους αλλους?Επισης ειναι αστειο να ζητας απο τους συντροφους σου να μη στο λενε γιατι δεν μοιραζονται ολοι την κοσμοθεωρια σου.δεν ειναι ρομποτ οι ανθρωποι,μπορει οντως να νοιωσουν αγαπη και να θελουν να το πουν. επειδη ακρωτηριαζεις εσυ τα αισθηματα σου προς αυτους δε σημαινει οτι ισχυει το ιδιο και γι αυτους. δεν καταλαβαινω γιατι αναλυεις τοσο τι ειναι αγαπη και γιατι τοσο αγχος με αυτο το θεμα?δεν υπαρχει κανενας απολυτος κανονας στην αγαπη.προφανως και δεν χρειαζεται να ειναι αμοιβαια ουτε στις φιλικες ουτε στις ερωτικες σχεσεις. εχω φιλη που την αγαπαω παρ᾽ολο που αυτη πιθανως οχι. αλλα εγω παλι την αγαπαω.δεν μπορω να το εξηγησω απλα ειναι μεσα στην καρδια μου. αυτη ειναι η μαγεια της αγαπης, οτι ειναι ανευ ορων.καποιοι μας αγαπανε και δε τους αγαπαμε εμεις,καποιους τους αγαπαμε και δε μας αγαπανε αυτοι και καποιες φορες ειναι αμοιβαιο και δημιουργουνται ομορφες σχεσεις ειτε οικογενειακες ειτε φιλικες ειτε ερωτικες. ναι δε ειναι πιθανο, να τους αγαπας ολους που περναν απο την ζωη σου αλλα και το να αγαπησεις μονο εναν οπως λες κι αυτο το θεωρω ᾽ἀκρο᾽᾽. Μου φαινεται σαν να εχεις καταδικασει τον εαυτο σου να τρωει καθε μερα μπαρα δημητριακων μεχρι να φτασει μια μερα στη ζωη του που θα φαει κοτοπουλο με πατατες. απλα αφεσου δεν ειναι ολα στη ζωη ασπρο η μαυρο.
Το ίδιο ισχύει και με τον έρωτα, υπάρχει ένα στόρι που παίζει έξω. ᾽Ἐγώ δεν έχω ερωτευτεί ποτέ᾽᾽, ᾽᾽δεν μου το χει βγάλει κανείς᾽᾽, ᾽᾽θα ερωτευτώ μόνο αυτόν με τον οποίο θα μείνω για πάντα μαζί᾽᾽Ολο αυτό απλά προκαταβάλλει μια σχέση, την περιορίζει και στο τέλος όταν ο άλλος απελπιστεί από τους πύρινους λόγους και τα λογύδρια και υποκύπτει στην πλύση εγκεφάλου, απορρίπτει τον/την σύντροφο του.Και μετά μένει με την απορία, μα γιατί με άφησε;; Ενώ έχει χαθεί η μαγεία, έχει χαθεί η γλύκα, η πεμπτουσία σε μια σχέση.Δεν γίνεται και να προδικάζεις τα αισθήματα που θα σου βγούν και να απορείς για την κατάληξη.Είναι σα να είσαι στον διάδρομο του γυμναστηρίου με πίτσα στο χέρι και να απορείς γιατί δεν καις θερμίδες.ΥΓ: Πάντα πίστευα ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν αυτή την τακτική, τύπου ᾽᾽δεν εχω αγαπησεί ποτέ᾽᾽, ᾽᾽δεν έχω ερωτευτεί ποτέ᾽᾽κτλ. είναι αυτοί που έχουν την περισσότερη ανάγκη για αγάπη.
Αυτή η αγάπη και η μανία μας να την ορίσουμε, ξεχωρίσουμε, να πούμε τι είναι και τι δεν είναι, πότε είναι, για πόσο και για πόσους, πόση "ένταση"(;) πρέπει να έχει για να περνάει τις εξετάσεις της "πραγματικής και όλα αυτά όχι μόνο για τον εαυτό μας αλλά και για όλον τον υπόλοιπο κόσμο! Γιατί δεν φτάνει να αποφασίσει ο καθένας για τις σχέσεις του με τους ανθρώπους, για να σιγουρευτούμε ότι κάνουμε το σωστό πρέπει να γίνει και καθολική αλήθεια.Είναι ένα θεατρικό έργο που λέγεται "Ψευδαισθήσεις" που μιλάει ακριβώς για αυτό. Την μανία μας να ορίσουμε την αγάπη (κυρίως με βάση αυτό που αισθανόμαστε εμείς οι ίδιοι).Btw κάτι για την #5Λέει : Ξεκαθάριζα πως δεν θέλω να μου πουν πως με αγαπούν γιατί δεν θα το πίστευα ούτως ή άλλως και πως εγώ θα το πω μόνο σε έναν κάποια στιγμή στην ζωή μου. (Μη σου πω που με γράψανε βέβαια!Δυο στα δυο..πφφ..πρεπει να είμαι πολυ ξεχωριστη!!) Πηγή: www.lifo.grΒρε κοπέλα μου τους λες ότι δεν θα τους πιστέψεις, μειώνοντας και αδιαφορώντας για τα αισθήματά τους, τους λες ότι εσύ κρατάς το έπαθλο μόνο για τον ένα τον ξεχωριστό (που δεν είναι αυτοί με τους οποίους τι; απλά περνάς τον χρόνο σου;) και μετά αναρωτιέσαι γιατί δεν ήσουν γι αυτούς ξεχωριστή;
Όσον αφορά τη φράση της, το ότι "τη γράψανε" σημαίνει ότι δεν συμμορφώθηκαν, και εν τέλει της είπαν "σ'αγαπώ". Το ότι είναι ξεχωριστή δεν το λέει ειρωνικά, αλλά με ένα μείγμα ενόχλησης και αυταρέσκειας, "τους είπα να μη μου πούν ότι με αγαπούν αλλά δεν κρατήθηκαν - βρε παιδί μου, το μέλι έχω;"
#7 φαινεσαι πολυ εξυπνο ωριμο και υπευθυνο κοριτσι και ηθελα να σου πω ενα μπραβο. Το σημαντικο ειναι οτι διαβαζεις και ασχολεισαι και οτι θα σου μεινουν πραγματα και αυτος ειναι και ο πραγματικος λογος που σπουδαζεις. Απο κει και περα ο βαθμος ειναι ενα νουμερο. Ναι μπορει αν εχεις πολυ κακο βαθμο,να μη μπορεσεις να κανεις στο Χαρβαρντ μεταπτυχιακο.η Αμπα εχει δικιο ομως, στα κριτηρια για να σε παρουν δεν ειναι μονο ο βαθμος.υπαρχουν πολλα αλλα οπως ο εθελοντισμος, σεμιναρια, δρασεις που εχεις λαβει μερος κλπ κλπ οποτε μην φρικαρεις.αυτο που πρεπει να κανεις το κανεις ηδη!
#6 παρ᾽ολη την προοδο που εχουμε κανει σαν ανθρωποτητα εγω νομιζω οτι παντα θα υπαρχει ρατσισμος. Μου φαινεται οτι ειναι στην φυση του ανθρωπου να θελει να επιβαλεται στον αδυναμο. Οι ανθρωποι παντα θα εχουν διψα για εξουσια και παντα θα φοβουνται αυτο που δε ξερουν. Δε ξερω σε τι επιπεδο πρεπει να φτασει η εκπαιδευση και η παιδεια σε καθε χωρα ωστε να εξαλειφθει αυτο. Μου φαινεται σχεδον απιθανο. Ακομα και ανθρωποι με γνωσεις και μορφωση καποιες φορες ειναι ρατσιστες. Πρεπει να γινει ολικη ριζικη αλλαγη νοοτροπιας στα μυαλα ολων.Απο την αλλη δε ξερω ακομα και το αν εχουμε κανει προοδο ισχυει.Εχουμε φτασει στο 2016 και ανθρωποι ακομα σκοτωνουν για την θρησκεια,πεθαινουν για την θρησκεια,ανθρωποι μισουν τους προσφυγες,τους γκει , τους αριστερους , τους δεξιους κλπ κλπ και η λιστα δεν εχει τελειωμο
Αγαπητή φίλη της ερώτησης 7, το ότι δεν έχεις συνηθίσει στη μετριότητα είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους μπαίνοντας σε σχολές σαν την νομική γιατί έπρεπε να είσα πολύ καλή για να μπεις, ενώ μπαίνοντας συνειδητοποιείς ότι είστε πολλοί οι πολύ καλοί! Οι βαθμοί που θα πάρεις στη σχολή ελάχιστη σχέση έχουν με το μεταπτυχιακό που θα κάνεις, και αυτά και τα δύο μαζί έχουν ακόμα λιγότερη σχέση με το τι επαγγελματίας θα γίνεις. Πολύ συχνά συμβαίνει στη σχολή να μην προσεγγίζεις το μάθημα σωστά και σε αυτό φταίει και ο τρόπος που γίνεται η παράδοση που από τη δική μου τουλάχιστον εμπειρία ήταν πάρα πολύ μέτρια. Να ξέρεις ότι ο εχθρός σου είναι το άγχος, που έχει βρει τρόπο και κάνει κουμάντο στη ζωή σου. Αυτό είναι η αιτία και όχι όι ικανότητές σου. Και κάποιες πρακτικές συμβουλές: 1) Να βρεις ποιος καθηγητής σου αρέσει και σου ταιριάζει και να παρακολουθείς αυτόν, μη χάνεις το χρόνο σου παρακολουθώντας καθηγητές που δεν σου κάνουν 2) Να βρεις τον τρόπο που ταιριάζει σε σένα να διαβάζεις. Αν χρειάζεται να διαβάζεις την ύλη λίγη λίγη για να είσαι σίγουρη ότι την κατανοείς να βρεις τα βιβλία και να διαβάζεις καθόλη τη διάρκεια του εξαμήνου.Όχι μαζεμένα όλα στο τέλος. Έτσι έχεις μια εικόνα του κάθε μαθήματος πριν τις εξετάσεις και δεν μαζεύεις άγχος 3) Να πάρεις βιβλία με πρακτικά, παλιά θέματα κλπ. Έτσι θα μάθεις ποιος είναι ο σωστός τρόπος να προσεγγίζεις ένα θέμα. Και τέλος 4) αν δεν καταφέρεις να αισθανθείς σίγουρη, υπάρχουν πολλά φροντιστήρια που κάνουν καλή δουλειά. Υπάρχει μεγάλη προκατάληψη γύρω από αυτά, αλλά αν σε βοηθήσουν να αισθάνεσαι καλά και να ξαναβρεις την αυτοπεποίθησή σου, είναι χρήσιμα. Ελπίζω να βοήθησα, να ξέρεις ότι είσαι στην ηλικία που μπορείς να μάθεις πολλά πράγματα, να αποκτήσεις πολλές εμπειρίες και η κατάλληλη ψυχολογία είναι το πάν. Κανείς δεν άφησε τη νομική επειδή ήταν πολύ δύσκολη γι'αυτόν. Μη φοβάσαι!!!
guardian πολυ σωστα τα λες. Και πολυ σωστα τα λεει και η scifimom παραπάνω. Δυστυχώς το λυκειο, οι πανελλαδικές και γενικά το ελληνικο συστημα εκπαιδευσης δημιουργούνε μαθητες οι οποίοι πρεπει απλα να παπαγαλίσουν για να παρουν 20 ή για να περασουν. Και όσοι δεν μπορούν να παπαγαλίσουν ή όσοι δεν έχουν τοσο καλη μνημη, ειναι αυτοί που ο καθηγητης τους φωναζε "Δεν διάβασες πάλι Γιαδικιαρογλου". Και φαντασου ποσο χαλια αισθανοταν η Γιαδικιαρογλου που διαβαζε ολο το απογευμα και ολο το βραδυ. Απλα δεν μπορουσε να παπαγαλισει. Οι φοιτητες λοιπον της παπαγαλίας πραγματικα τα βρισκουν σκουρα σε σχολες που πρεπει να γραψουν εργασίες βάσει έρευνας, προσωπικής κρισης, συνθεσης γνωσεων απο διαφορετικές πηγες, σκεψης out of the box κ.λπ. Οι νέοι φοιτητες και οι εργαζομενοι στις συγχρονες ιδιωτικές επιχειρησεις, τετοιους ανθρωπους ζητανε οπότε ας ξεφυγουμε απο την πεπατημενη της παπαγαλίας.
*Ήθελα να γράψω (και τα μπουρδούκλωσα) ότι οι νέοι φοιτητες και οι εργαζομενοι πρεπει να έχουν όλες αυτές τις ικανότητες διότι οι σύγχρονες επιχειρήσεις τετοιους ανθρωπους ζητάνε.
Επειδη αρκετοι εχουμε περασει απο αυτη τη φαση νομιζω, μπορει να διαβαζεις πολυ αλλα να εστιαζεις λαθος.Εμενα αυτο που με ειχε βοηθησει ειναι να παιρνω παλια θεματα εξετασεων απο παραταξεις και παλιοτερους και ξεκινουσα απο αυτα.Βλεπεις ετσι τι ζηταει ο καθηγητης γιατι ορισμενοι αλλου εστιαζουν στις διαλεξεις και αλλα ζητανε καποιες φορες.Μετα διαβαζε ολο και περισσοτερα αναλογα με το χρονο που εχεις.Ξεκινα με παλιοτερα θεματα παντως.Στην Ελλαδα τις περισσοτερες φορες δεν κουραζονται να βγαλουν πολυ καινουρια θεματα.Κατι τελευταιο που εμενα με βοοηθησε σε μετεπειτα φαση σπουδων ειναι να συζητας με συμφοιτητες σου.Να βρεις ατομα που επισης διαβαζουν και να σχολιαζετε,και θα εστιαζεις και καλυτερα σε οτι ειναι χρησιμο και ''sos".(Βεβαια αυτα τα ατομα διαλεξε τα προσεκτικα μην πεσεις σε λαθος ατομα που απλα χαιρονται να σου ριχνουν την ψυχολογια.)
Αυτό φαντάζομαι λέει και η α,μπά. Πόσο φυσιολογικός είναι ένας τοκετός "όταν γίνεται μέσα σε νοσοκομεία με ομάδες ανθρώπων, μετρήσεις δεικτών και φάρμακα";
Ελπίζω πως δεν το εννοει ετσι. Η τεχνολογια έχει βελτιώσει πολλές οψεις της ζωής μας. Ο τοκετος μακρυα απο την φροντιδα των ειδικων ενέχει μεγάλους κινδυνους και για την μητέρα και για το μωρο. Δεν ειναι ίδιοι ολοι οι τοκετοί, σε καμια περίπτωση.
Εγώ πάλι νομίζω ότι όταν λένε πλέον φυσιολογικό τοκετό ενννοούν χωρίς επισκληρίδιο,να μη χάσει δλδ την εμπειρά της γέννας από τα παυσίπονα.Αυτό φαντάζομαι ήθελε και η γράφουσα γιατί το έχω ακούσει και από άλλες.Οπότε καλά τις είπε η φιλη ότι δε θα το αντέξει γιατί ο πόνος είναι αβάσταχτος,πολλές φίλες μου που άργησαν να κάνουν επισκληρίδιο και είχαν πιάσει οι πόνοι λένε ότι δεν περιγράφεται καν,και οι περισσότερες αναρωτιούνται γιατι να θέλει κανείς να το ζήσει,λες και αν κάνεις την ενεσούλα και δεν πονέσεις τόσο πολύ δε βιώνεις την εμπειρία!
ΕΕΕΕ! Λίγο λιγότερο τραγικά για τους πόνους του τοκετού. Έχω δύο παιδιά,γεννημένα με αυτούς τους <απερίγραπτους> πόνους, και χωρίς δεύτερη σκέψη,θα έκανα άλλο ένα.
Χαρακτηρίζεται ως Φ.Τ. (φυσιολογικός τοκετός) (με ή χωρίς επισκληρίδιο, με ή χωρίς τεχνητούς πόνους), για να γίνει ο διαχωρισμός του από την καισαρική τομή, φαντάζομαι.
#5 Η ερωτική αγάπη πλέον είναι fast track, διαρκεί όσο η σχέση, όταν τελειώσει αυτή, τελειώνει και εκείνη. Και τα μεγαλεπήβολα ᾽᾽σαγαπώ᾽᾽και τα ᾽᾽πάντα θα σαγαπάω᾽᾽ μετά τον χωρισμό ξεχνιούνται και πάνε όλοι παρακάτω. Υπό αυτό το πρίσμα ναι είναι καραμέλα.Από την άλλη όμως εκείνη την στιγμή που το ζεις, αν σου βγει να το πεις εφόσον το νιώθεις γιατί να μην; Για να το φυλάξεις για τον άντρα σου ή για τον έναν όταν αυτός έρθει;;Συμφωνώ να υπάρχει μέτρο, δεν γίνεται με όλους τους συντρόφους σου να φτάνει κανείς τόσο συναισθηματικά βαθιά, αλλά αν στο βγάλει κάποιος δεν χρειάζεται να είναι ο άντρας σου για να του το πεις.
Μα και ο άντρας σου να είναι και να κάνετε και πέντε παιδιά και όλα να είναι καλά και να τον αγαπάς και να σε αγαπάει και να το λέτε κάθε μέρα,μπορεί μετά από 20 χρόνια να χωρίσετε και να μην μιλάτε. Πάει να πει ότι δεν αγαπηθήκατε ποτέ;
#7 Νομίζω ότι έχεις πέσει στην παγίδα Πανεπιστήμιο=ίδιο με το Λύκειο. Δεν είναι. Για να περάσεις στη Νομική, διάβασες μια συγκεκριμένη ύλη, την έμαθες απέξω και την έγραψες. Ναι ακόμα και η έκθεση είχε κανόνες που έμαθες-εφάρμοσες-πέρασες. Τώρα καλείσαι να αναπτύξεις κριτική σκέψη. Να διαβάσεις ΠΟΛΥ περισσότερο, αλλά δεν πρέπει να τα θυμάσαι όλα. Πρέπει να μπορείς να αναλύσεις και να καταλήξεις σε συμπεράσματα μετά από σκέψη. Δυστυχώς το πανηλίθιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μας το μαθαίνει αυτο οπότε πρέπει να βρεις και λίγο μόνη σου την άκρη. Ξεκίνα υπογραμμίζοντας τα σημαντικά στα εγχειρίδιά σου, αλλά μην προσπαθείς να τα μαθεις απέξω, γραφε περιλήψεις μόνο με το νόημα για να το συγκρατείς καλύτερα. Προσπάθησε να θυμάσαι εναλλακτικές για κάθε θέμα. Κράτα σημειώσεις στις παραδόσεις και βρες συμφοιτητές που θα τις συγκρίνετε μετά. Ως φοιτητρια πολύ συχνά διαπίστωσα ότι μπορούσα να διαβάσω πολύ πιο αποτελεσματικά από τις σημειώσεις παρα από το βιβλίο. Σταμάτα να σκέφτεσαι με τρόπο Λυκείου, δηλαδη "Η σωστή απάντηση είναι από τη δευτερη παράγραφο της σελίδας 46 έως τη μεση της σελίδας 48", πολύ συχνά η "σωστή¨απάντηση είναι η τεκμηριωμένη και η τεκμηρίωση βρίσκεται σε ολοκληρο το βιβλίο και όχι σε συγκεκριμένη σελίδα, πρέπει να βρεις μόνη σου τα επιχειρήματά σου. Καλή συνέχεια στις σπουδές σου παίρνει λίγο χρόνο να συνηθισεις να διαβάζεις σαν ενηλικας και όχι σαν παπαγαλάκι αλλά θα τα καταφέρεις στο τέλος.
Γενικά συμφωνώ Scifimom, απλά να πω ότι δεν είναι θέμα "πέφτω στην παγίδα", είναι ότι πραγματικά, βγαίνοντας από το λύκειο, δεν έχεις άλλο μέτρο σύγκρισης, παρά μόνο τον τρόπο με τον οποίο διάβαζες στο σχολείο, οπότε μ' αυτό το μπούσουλα συνεχίζεις στο πανεπιστήμιο, μέχρι να καταλάβεις ότι δεν λειτουργεί. Υπήρξα φοιτήτρια πολύ πρόσφατα και θυμάμαι καλά το σοκ της πρώτης εξεταστικής, όπου, παρόλο που ποτέ δεν υπήρξα παπαγάλος στο σχολείο (γι' αυτό και ο βαθμός μου στις πανελλήνιες ήταν μέτριος), δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ την ύλη όλων των μαθημάτων που έπρεπε να δώσω, ενώ δεν καταλάβαινα πώς έπρεπε να διαβάσω. Ήταν θαύμα που πέρασα τα μαθήματα, αν και με μέτριους βαθμούς. Στην επόμενη εξεταστική όμως το είχα βρει και δεν είχα κανένα πρόβλημα και τελικά, ο βαθμός πτυχίου μου ήταν αρκετά υψηλός. Όλη αυτή η εμπειρία μου έμαθε τα εξής: ακόμη και στο πανεπιστήμιο, ο μύθος του "καλού μαθητή/φοιτητή" συντηρείται, δημιουργώντας ανταγωνισμό εκεί που δεν θα έπρεπε να υπάρχει και σε κάνει αντιπαθητικό και ξιπασμένο, αν μπεις στο τριπάκι. Τίποτα δεν σημαίνει το ότι υπήρξες μαθητής του 19 στο σχολείο για την πορεία σου στο πανεπιστήμιο και θα πρέπει να το βάλουν καλά στο μυαλό τους αυτό άπαντες ενδιαφερόμενοι. Υπάρχει πρόβλημα όταν μπαίνεις σε μια σχολή με τον αέρα της σούπερ ντούπερ μαθήτριας και όχι με την ταπεινότητα κάποιου που ήρθε για να μάθει όσα περισσότερα μπορεί και να βγει άλλος άνθρωπος από εκεί μέσα. Αδιαφόρησε για το τι κάνουν οι άλλοι και εστίασε στις δικές σου ανάγκες, στα δικά σου κενά και στα δικά σου ενδιαφέροντα. Πειραματίσου και βρες ποια μέθοδος διαβάσματος σου ταιριάζει. Σε αντίθεση με τη scifimom, εμένα πολύ με ενοχλούσε η "μάστιγα" των σημειώσεων, που κυκλοφορούσαν με τη σέσουλα και ήταν τελείως άχρηστες (για εμένα). Γεμάτες λάθη, γεμάτες ασύνδετες μεταξύ τους λεπτομέρειες, σημειώσεις που γράφονταν ακριβώς από άτομα που ποτέ τους δεν έμαθαν να διαβάζουν. Είμαστε τυχεροί και έχουμε δωρεάν συγγράμματα, άνοιξέ τα! Διάβασέ τα, υπογράμμισέ τα, κράτα τις δικές σου σημειώσεις και μετά οργάνωσε όλα αυτά που έχεις επισημάνει στο βιβλίο σε ένα καθαρό τετράδιο. Κάνε σχεδιαγράμματα, κύκλωσε, ό,τι χρειάζεται, ώστε να αφομοιώσεις την ύλη σου αποτελεσματικά. Μην σε τρομάζει ο όγκος των βιβλίων, ακόμη και τα κακογραμμένα βιβλία μπορούν να σου διδάξουν πολλά σε επίπεδο μεθοδολογίας μελέτης. Έχοντας πει αυτό, επειδή πολλοί καθηγητές δίνουν συγγράμματα άσχετα με το αντικείμενο του μαθήματος που εξετάζουν, η βιβλιοθήκη της σχολής είναι σύμμαχός σου. Επισκέψου την, βρες κάποιο πιο συναφές βιβλίο και δανείσου το. Αν αποβάλεις το άγχος της επίδοσης και σταματήσεις το κυνήγι των βαθμών και εστιάσεις στο αντικείμενο που καλείσαι να κατανοήσεις ως εργαλείο που θα σε κάνει καλύτερη στη δουλειά σου, οι βαθμοί θα έρθουν μόνοι τους. Άλλη μια συμβουλή που έχω να δώσω είναι να αρχίσεις να κατηγοριοποιείς τα μαθήματα. Εγώ π.χ. φρόντιζα να γράφω καλά στα μαθήματα που μου άρεσαν πολύ και στα μαθήματα που δεν μου κινούσαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον, αλλά ήταν πολύ εύκολο να γράψω έναν καλό βαθμό. Έτσι "μάζευα" βαθμούς. Για τα μαθήματα που ήθελαν περισσότερο διάβασμα απ' όσο με ενδιέφερε να κάνω (επειδή μου φαίνονταν πιο ανιαρά), ήμουν ικανοποιημένη με έναν μέτριο βαθμό και δεν το κούραζα παραπάνω. Επιπλέον, διάβασα πολύ. Διάβασα άσχετα με το πανεπιστήμιο, διάβασα κι άλλα πράγματα σχετικά με κάποια μαθήματα που μου είχαν αρέσει, κι όσο περισσότερο διάβασμα έκανα, τόσο πιο εύκολα διάβαζα (και έγραφα) στις εξεταστικές. Αν είναι κάτι που εκτιμάται στη βαθμολόγηση του γραπτού, αυτό είναι η ικανότητα να συνδυάζεις επαρκώς και με νόημα προηγούμενη γνώση με νέα γνώση (ακριβώς ό,τι "κοβόταν" στις πανελλήνιες!).Τέλος, ακόμη κι αν ο βαθμός πτυχίου σου δεν είναι αυτός που θα ήθελες, αυτό δεν σημαίνει ότι την έχεις βαμμένη. Όπως είπαν κι άλλοι πιο πάνω, παρακολούθησε σεμινάρια, μάθε μια ξένη γλώσσα, προσπάθησε να χτίσεις ένα καλό βιογραφικό γενικά. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο θα σε βοηθήσει και στη σχολή σου η εκμάθηση -φαινομενικά- άσχετων πραγμάτων! Καλή τύχη.
Βασικά εννοούσα δικές της σημειώσεις όχι αυτες που μοιραζουν οι παραταξεις (μπλιαχ). Εγω τελείωσα το ΕΑΠ (ανοικτό Πανεπιστήμιο) και δεν είχαμε παρατάξεις (τι καλά) ότι σημειώσεις κρατούσαμε ήταν οι δικές μας (τι καλα και πάλι)