Στο σημερινό «Α μπα»: παράδοση και νταβαντούρι

Στο σημερινό «Α μπα»: παράδοση και νταβαντούρι Facebook Twitter
61

 

__________________
1.


Αγαπημένη μου Α,μπα,
θα ήθελα να ρωτήσω για το θέμα των γυναικών που φοράνε μαντήλα, που με προβληματίζει. Είναι κάτι που εγώ προσωπικά δε μπορώ να δω σαν τίποτε άλλο παρά καταπίεση της γυναίκας - ωστόσο, αυτό έχει να κάνει με τη δική μου κουλτούρα και νοοτροπία. Αντίστοιχη καταπίεση φυσικά θεωρώ και την επιβολή μακριάς φούστας κλπ σε πολλές χριστιανικές εκκλησίες, αλλά σε κάθε περίπτωση ο χριστιανισμός του 21ου αιώνα δεν είναι σε γενικές γραμμές όσο καταπιεστικός είναι ο μουσουλμανισμός (λένε πως ο μουσουλμανισμός διανύει τώρα το μεσαίωνά του, αυτό που οι χριστιανοί διανύσανε με τις σταυροφορίες).
Τέλος πάντων, εγώ δε μπορώ να κατατάξω στο μυαλό μου τη μαντήλα σαν κάτι που πρέπει να σέβομαι. (Προφανώς και το σέβομαι, δεν εννοώ θα πάω να τους τη βγάλω με το ζόρι, όμως αδυνατώ να το αντιμετωπίσω σαν συνειδητή επιλογή μιας κοπέλας.) Από την άλλη πλευρά, όπως για τις δυτικές κοινωνίες υπάρχουν κανόνες που ορίζουν ποια ενδύματα είναι αποδεκτά - ας πούμε το στήθος και τα γεννητικά οργανα είναι απόκρυφα σημεία - αντίστοιχα και για τις μουσουλμάνες τα μαλλιά είναι ένα κομμάτι του σώματος που δεν είναι για δημόσια θέα. Και όσο και αν το θεωρώ καταπιεστικό, ίσως στην πραγματικότητα να είναι τόσο καταπιεστικό όσο και το να κρύβουμε το στήθος μας. Γιατί να κρύβουμε το στήθος μας ενώ οι άντρες όχι;
Εν ολίγοις σου στέλνω αυτη την ερώτηση γιατί με την καθαρή σου σκέψη πάντα μπορείς να βρεις την τρύπα σε ένα συλλογισμό και ίσως ο δικος μου από κάπου μπάζει. Όμως σαν γυναίκα που προσπαθώ παντού και πάντα να υποστηρίζω τα δικαιώματά μας, στο θέμα της μαντήλας δυσκολεύομαι να τοποθετηθώ.
Υ.Γ.1 Ξέρω πως η μαντήλα είναι το πιο ελαφρύ από τα υπόλοιπα που συμβαίνουν στις γυναίκες σε πολλές μουσουλμανικές χώρες - μπούργκα, αναγκαστικοί γάμοι, λιθοβολισμοί, κλειτοριδεκτομή - όμως για αυτά θεωρώ πως δεν τίθεται θέμα να τα αποδεχτώ σαν κουλτούρα. Συζητάω μόνο για τη μαντήλα, που είναι ίσως πιο light, και βασικά έχω στο μυαλό μου κυρίως μουσουλμάνες οι οποίες ζουν σε δυτικές κοινωνίες, όμως δεν απαρνούνται ποτέ τη μαντήλα.
Υ.Γ.2 Συνέχισε να γράφεις, αυτή η στήλη μας φωτίζει τη μέρα - στο λένε όλοι αλλά δε μπορώ να μη σου πω πόσο μου αρέσεις. Τα φιλιά μου!

Το τι είναι αποδεκτό να είναι εμφανές στο γυναικείο και στο αντρικό σώμα, και πού είναι τα όρια της ευπρέπειας, είναι θέμα πολιτικής. Ας αφήσουμε τη θρησκεία κατά μέρος για λίγο, γιατί δε νομίζω ότι κανείς μας πιστεύει στα σοβαρά ότι ο Θεός προβληματίζεται σχετικά με το μήκος της φούστας. Επειδή είναι πολιτική, αισθάνομαι ακριβώς αυτό που περιγράφεις κι εσύ. Βλέπω τη μαντήλα ως σύμβολο καταπίεσης, όπως βλέπω και σύμβολο καταπίεσης την υποχρεωτική γενειάδα στους άντρες από τους παλαβούς της ISIS. Δεν μπορώ να βρω άλλον τρόπο να το δω. Φυσικά το βλέπω έτσι επειδή είμαι επηρεασμένη από την δική μου κουλτούρα. Αυτό δε σημαίνει ότι έχω άδικο. Δεν πιστεύω ότι ο δυτικός πολιτισμός είναι τέλειος, αλλά οι επιλογές που έχω στην υπόλοιπη γη μου φαίνονται τρισχειρότερες.


Θα πεταχτούν τώρα οι γνωστοί στα σχόλια που θα πουν «έχω φίλες μουσουλμάνες που φοράνε μαντήλα στην Αγγλία επειδή το θέλουν» και ξέρω ότι είναι αδύνατο να τους προλάβω, αλλά θα το επιχειρήσω. Κι εγώ έχω φίλες μουσουλμάνες που ζουν στην Αμερική και χαίρονται ιδιαίτερα που δεν είναι υποχρεωμένες να φοράνε μαντήλα εδώ, για την ακρίβεια, αυτή του είδους την ελευθερία λαχταρούσαν, γι' αυτό και εγκατέλειψαν τις χώρες τους. Οι φίλες μας δεν είναι ο κόσμος, και δεν χρειάζεται να έχεις φίλες μουσουλμάνες για να έχεις άποψη για το τι θεωρείς καταπίεση.


Επίσης είναι πολύ σημαντικό να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν έχει κάποιος δίκιο παγωμένο στο χρόνο. Η συζήτηση είναι συγκριτική. Είναι δείγμα ελευθερίας να μην υποχρεώνεις γενιές γυναικών να σκεπάζουν το κεφάλι τους, ειδικά όταν η δικαιολογία είναι ότι είναι τρομερά ελκυστικές και οι άντρες χάνουν το μυαλό τους. Είναι πιο ελεύθερη η μια κοινωνία συγκριτικά με μια άλλη που έχει περισσότερες απαγορεύσεις, πώς να το κάνουμε. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η δική μας κοινωνία έχει επίσης αυστηρούς κανόνες ευπρέπειας για τις γυναίκες, και το στήθος είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα. Όμως αυτό το θέμα είναι ήδη στο προσκήνιο. Το #freethenipple έχει πολλές εφαρμογές, με διάφορες διάσημες γυναίκες στην προσπάθεια. Οι αλλαγές αυτού του είδους είναι πολύ σημαντικές (κι ας χαιρετίζονται με χλευασμό. Ο χλευασμός έχει και λίγο φόβο από πίσω).

__________________
2.


Α μπα μου, δεν εχω χρονια εμπειρίας στην πλάτη μου, ισως γι αυτο ακομα με προβληματιζει το ερώτημα, πως μπορεις να εισαι οσο το δυνατόν περισσότερο σιγουρη οτι κάποιος που εχεις πρόσφατα γνωρίσει και δεν σου εχει παρει κιολας το μυαλο, ή και κατι ακομα λιγοτερο, δεν κρύβει καποιο κρυφό ταλέντο που θα ξεδιπλωθεί με το χρονο; Ο προβληματισμός μου σχετίζεται με το γεγονός οτι μπορει να το τελειώσω εγω, ενώ στην πραγματικοτητα ιςως εξελισσοταν σε κατι που θα άξιζε. - Κ. Γρανίτα

Με τα χρόνια εμπειρίας είσαι όλο και πιο σίγουρη, σε ακόμη πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Οι νέοι εξαπατώνται πιο εύκολα διότι ελπίζουν περισσότερο.

__________________

3.


Ειμαι 19, δινω πανελλαδικες ξανα ζω στο σπιτι των γονιων μου με δυο μιρκοτερες αδδελφες. κανεις στο σπιτι δεν ειναι νοικοκυρης. Ουτε εγω ημουν καθολου. Τωρα τελευταια βλεπω οτι θελω να εχω εναν παρπαανω ελεγχο στη ζωη μου και σε αυτο με βοηθαει να εχω οργανωμενο τον χωρο μου. Καθαριζω λοιπον το δωματιο μου και καθε μερα κανω συγκεκριμενες δουλειες οπως βαζω πλυντηριο, φταιψνω το τραπεζι, συμμαζευω το σαλονι και καθαριζω το μπανιο. Η μαμα μου κανει μονο μαγειρεμα, νεροχυτη αντε και κανα σκουπισμα ποτε ποτε.και πολλες φορες μοιραζομαστε τα πλυντηρια. Κανενας αλλος ομως δε κανει τιποτα. Μονο ο μπαμπας μου που μαγειρευει καμια φορα και πλενει πιατα οταν δεν εχει δουλεια αλλα επειδη κυριολεκτικα ειναι ολη μερα στη δουλεια δε μπορει. Οι αδελφες τιποτα! και δεν ειναι μικρες ειναι 13 και 16! Μεχρι εδω οκ. Εγω στην ηλικια τους δεν εκανα τιποτα και δεν εχωκαμια απαιτηση απο αυτες! Αλλα η μανα μου συνεχεια λεει οτι δεν τηην βοηθαει κανενας στο σπιτι )ειτε για να γκρινιαξει ειτε στις φιλες της) και οτι παλευει τεσσερα ατομα μονη της. Δε λεω οτι ειμαι πρωτη νοικοκυρα αλλα δεν αναγνωριζεται η προσφορα μου και καταλαηγουμε σε καβγα καθε φορα! πως να το χεοροστω?- σαββινακι

Δεν είναι ένα πρόβλημα που χρειάζεται να χειριστείς. Μην περιμένεις να αλλάξουν γνώμη οι άλλοι για σένα για κάτι που κάνεις «τώρα τελευταία». Αυτό που πρέπει να χειριστείς είναι το διάβασμα και οι πανελλήνιες.


Αν θέλεις να σταματήσεις τους καβγάδες και να μετατρέψεις την αντίθεση σε κάτι παραγωγικό, ρώτα τη μαμά σου σε τι θα ήθελε περισσότερη βοήθεια. Βάλτε το πρόγραμμα στο ψυγείο, ώστε να βλέπει τι κάνεις κάθε μέρα (και να το βλέπεις κι εσύ, και οι άλλοι).


__________________
4.

Λένα είμαι να σκάσω! Αποφάσισα να βάψω το μαλλί πρώτη φορά και πήγα σε μια κομμώτρια( καταπληκτική, φοβερή στα χρώματα και μάλιστα με την εγγύηση τριών φιλενάδων κι ενός φίλου που τους βάφει), βρήκα ένα χρωματάκι κοκκινούτσικο να πάει στο μάτι μου το μπλε και το εκρού του νεκρού δέρμα μου, μου το περνάει που λες αυτή με τη διαβεβαίωση ότι θα γίνω κούκλα και με βγάζει πανούκλα! Από καστανό ανοιχτούτσικο ποντικί βγήκε ένα μαύρο κορακί! Είμαι που λες σαν γκοθού από αυτά τα συγκροτήματα που ακούγαμε σαν χαζά στην εφηβεία και δεν είμαι καμιά παιδούλα, τριαντάρισα πώς θα πάω στο γραφείο σαν έφηβο φρικιό; Καταλαβαίνεις κορακί μαλλί και λευκό δέρμα θα με περάσουν για ξεχασμένο emo κι είναι η πρώτη μου μέρα στο καινούριο κατάστημα παναθεμά με( είμαι υπάλληλος τράπεζας και με μεταθέσαν σε άλλο κατάστημα). Και το ερώτημα μου είναι: Έπρεπε να τσουρομαδήσω την κομμώτρια που άλλο συμφωνήσαμε άλλο βγήκε και μετά έκανε την ανήξερη(Καλέ κούκλα είσαι αυτό δε ζήτησες; Ε βγήκε λιγάκι σκούρο αλλά κοκκινίζει στον ήλιο!) και μου πήρε και 30ε; Ή να τσουρομαδηθώ εγώ που ήθελα κι αλλαγές πριν το καινούριο πόστο τρομάρα μου; Να τονίσω εδώ ότι αυτό σώζεται πλεόν μόνο με ντεκαπάζ και ξανά βαφή γιατί όταν έντρομη απαίτησα να μου τα κάνει πάλι καστανά μου είπε: Γλυκιά μου πάνω σε σκούρα βαφή πώς να πιάσει ανοιχτότερο, μα δεν είναι κούκλα κυρία Λίτσα; ( Γνέφει κι η Λίτσα με την κάσκα στο κεφάλι το Ελλ στο χέρι κι έναν κουραμπιέ- από πότε;!- στο στόμα)- μελομακαρονο

Καλά, σε δικαστήριο η Alicia Florrick θα είχε κάνει την κομμώτρια φύλλο και φτερό. Αν ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης είναι το ντεκαπάζ, ΑΡΑ ΠΑΡΑΔΕΧΕΣΤΕ ΟΤΙ ΚΑΝΑΤΕ ΣΚΟΥΡΑ ΒΑΦΗ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ.


Νομίζω ότι μεσοπρόθεσμα μπορεί να σώζεται η κατάσταση με το κατάλληλο μακιγιάζ ώστε να φαίνεσαι κάπως μοιραία επαγγελματίας και όχι γκοθού, μακροπρόθεσμα όμως καλύτερα να πας σε (άλλη), μαζί με μια φωτογραφία του χρώματος που θέλεις. Πάνω σε μαλλιά ανθρώπου εννοώ, όχι με το δειγματολόγιο.


__________________
5.

Ά μπα μου,

Αυτό που θα σου περιγράψω είναι ο ορισμός του first world problem.
Έχεις απαντήσει σε πολλά τέτοια όμως, και η αλήθεια είναι ότι δε ζητάω βοήθεια, απλά είμαι περίεργη για το τι σκέφτεσαι, οπότε there you go:
Ζω στο Λονδίνο, και είμαι στα τελειώματα ενός μεταπτυχιακού που έχει πάρα πολλές προοπτικές.
Ο τομέας μου αυτή την περίοδο είναι υπερ-hyped (User Experience, Human-Computer Interaction) και μας έχουν κάνει να πιστεύουμε (και από το πανεπιστήμιο και από meetups και γενικά η αγορά εργασίας αυτή την περίοδο αυτό δείχνει) ότι μόλις βγούμε από τη σχολή αν έχουμε τα απαραίτητα skills, ξέρουμε καλά τη δουλειά μας, ένα καλό πορτφόλιο και το μεταπτυχιακό, θα μας περιμένουν όλοι με ανοιχτές αγκλάλες, και αρκετά λεφτά ακόμα και σε τζούνιορ δουλειές. Μιλάμε για αρχικούς μισθούς 35k και πάνω, γαμάτες όμάδες και γραφεία, και γενικά κάτι που θα έκανα με πάρα πολύ ενθουσιασμό.
Από την άλλη (εδώ έρχεται το πρωτοκοσμικό μου πρόβλημα) θέλω να κάνω διδακτορικό. Και είναι άπειρα τα θέματα που με ενδιαφέρουν και υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον συγκεκριμένο τομέα. Και με ενδιαφέρει η έρευνα και με ενδιαφέρει η προοπτική του να διδάξω κάποια στιγμή. Πολύ. Το διδακτορικό όμως, είναι 3 χρόνια, στα οποία θα δουλεύω πάρα πολύ και θα πληρώνομαι ελάχιστα (κατ'αναλογία πάντα).
Ο λόγος που θα το επέλεγα είναι γιατί, είμαι μικρή ακόμα, έχω καιρό μπροστά μου, οι γονείς μου μπορούν να με στηρίξουν αν χρειαστεί (αν και δεν το θέλω, όπως και όλα τα υπόλοιπα χρόνια σπούδαζα με υποτροφίες κτλ), και κυρίως, πιστεύω πως αν μπω τώρα στον "πραγματικό κόσμο" με δουλειά κτλ, πολύ δύσκολα να μου έρθει μια μέρα μια αναλαμπή του στυλ "βρε λες να κάνω και εκείνο το διδακτορικό που έλεγα;", ενώ έχω γίνει senior δουλεύω ήδη κτλ κτλ.
Ο λόγος που διχάζομαι είναι επειδή μέσα σε όλο αυτό το χαμό με κόσμο που ψάχνει δουλειά και δε βρίσκει κτλ κτλ έχω σχεδόν σίγουρη θέση οπουδήποτε και προβληματίζομαι για το αν το να κάνω διδακτορικό είναι σαν να λέω σε κάτι πολύ καλό "α, όχι εντάξει, δεν πειράζει" για κάτι πιο δύσκολο και λιγότερο καλό χωρίς λόγο. Είχα δεν είχα, σεντόνι το έκανα, σορυ.
~λαλα

Αν έλεγες σε έναν καθηγητή ότι σκέφτεσαι να κάνεις διδακτορικό αλλά δεν ξέρεις, γιατί είναι και καλή η προοπτική δουλειάς και ότι και υπάρχουν ενδιαφέροντα θέματα αλλά ότι και σε περιμένουν γαμάτες ομάδες και γραφεία και ενθουσιασμός και γι' αυτό, θα χαιρόταν πολύ που θα τον διευκόλυνες τόσο πολύ στην απόφαση του, γιατί θα σου έλεγε, «ωραία, όχι.»


Μιλάς για δύο εντελώς διαφορετικά μονοπάτια, για δύο εντελώς διαφορετικούς τρόπους ζωής, με εντελώς διαφορετικές δυσκολίες. Στο τέλος λες και ότι το διδακτορικό είναι λιγότερο καλό. Διδακτορικό κάνουν αυτοί που πιστεύουν ότι έχουν αρκετά πρωτότυπες ιδέες για έρευνα, που θα οδηγήσει την επιστήμη σε μονοπάτια που είναι ακόμη ανεξερεύνητα. Για μένα είναι προφανές ότι δεν πρέπει να το κάνεις, γιατί όπως τα γράφεις φαίνεται σα να βλέπεις το φωτοστέφανο του διδακτορικού και όχι την ουσία του.


Και δεν θέλω να σε απογοητεύσω, αλήθεια, αλλά ακόμη και αν δεχτώ ότι έχεις σίγουρη και εξασφαλισμένη δουλειά που θα σε υποδεχτούν με κόκκινα χαλιά, σε ποιο Λονδίνο ζεις; Για το Λονδίνο που ξέρω εγώ, 35Κ δεν είναι άσχημα, αλλά δεν είναι και μισθός για να σου πέφτει το σαγόνι στο πάτωμα. Αρκετά, ναι. Αρκετά. Όλα σχετικά είναι, αλλά με την εισαγωγή που έκανες για το πόσο hyper hyped είναι ο «τομέας» και πόσο περιμένουν στην ουρά να σας προσλάβουν, παρασύρθηκα και περίμενα κάτι περισσότερο.

__________________
6.


Γεια σου Α, μπα, και συγχαρητήρια για τη στήλη!! :)
Ποια είναι η αποψή σου για τους θρησκευτικούς γάμους, αλλά και για τη βάφτιση μικρών παιδιών στην εκκλησία; Να εξηγήσω γιατί τα βάζω μαζί: προσωπικά είμαι άθρησκη/άθεη, τέλος πάντων δεν έχει σημασια ο ορισμός, το ζουμί είναι οτι δε με ενδιαφέρει και δε νιώθω να χρειάζομαι τη θρησκεία ή κάποιο θεό στη ζωή μου. Μεγάλωσα σε σχετικά θρήσκα οικογένεια, τηρώντας παραδοσεις κλπ χωρίς εξτρίμ καταστάσεις, οι γονείς μου είναι αυτό που θα έλεγε κανείς "μέσος έλληνας χριστιανός". Όταν λοιπόν σκεφτομαι το γάμο, θα ήθελα να είναι θρησκευτικός γιατί έτσι είναι η παράδοση, εχει πιο πολύ νταβαντούρι κι ευχαριστιούνται και τα σόγια. Για τον ίδιο ακριβως λόγο θα ήθελα να βαφτισω το παιδί μου. Το πώς θα μεγαλώσει και τι απόψεις θα έχει την ελευθερία να αναπτύξει, αυτά δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητα από το αν έχει βαπτιστεί; (αναλόγως βέβαια το οικογενειακό περιβάλλον, αλλά ρωταω για τη δική μου περίπτωση).
- Σ' ευχαριστούμε για τη τροφή για σκέψη που μας δίνεις καθημερινά! :)

Δεν είναι δική μου δουλειά να σχολιάσω τις προθέσεις σου για τις προσωπικές σου και οικογενειακές σου στιγμές, οπότε θα πω μόνο ότι αν σου φαίνεται ο θρησκευτικός γάμος νταβαντούρι και διασκέδαση και «παράδοση», είσαι χριστιανή με τον ίδιο τρόπο που είναι οι γονείς σου, απλώς σε νέα εκδοχή, νεότερης γενιάς.

__________________
7.


Αγαπητή αμπά, θα ακούσω κράξιμο αλλά θέλω να σε ρωτήσω κάτι που διαβάζω συχνά και δεν μπορώ να το κατανοήσω. Διαβάζω συχνά άρθα που κατηγορούν ως ρατσιστές αθρώπους που λένε προτάσεις όπως "δεν έχω θέμα με τους γκει αρκεί να μην είναι προκλητικοί" ή "δεν με νοιάζει τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του" ή "δεν είμαι ρατσιστής έχω φίλους γκέι". εγώ τα σκέφτομαι όλα αυτά όμως δεν βλέπω που είναι το ρατσιστικό. πρόταση 1, σύγνωμη αλλά εγώ δεν θα μπορούσα να δεχτώ κάποιον αν φασωνόταν χωρίς αύριο και είχε καβαλήσει τον αλλόν δεν πάει να είναι στρειτ ή γκει. ίσως είμαι γενικά απαρχαιωμένη αλλά όχι δεν μου αρέσει και όταν η στρειτ φίλη μου το είχε κάνει και μάλιστα όταν είμασταν μόνο οι 3 μας με ενοχλησε άπειρα και ένοιωσα άβολα και της το είχα πει. αντίθετα όλοι οι γκέι φίλοι μου είναι πολύ σωστοί κατ εμένα μπορεί να δώσουν ένα φιλί ή είναι στοργικοί ή να κάνουν πειράγματα και χαίρομαι να τους βλέπω αν όμως έτρεχαν τα σάλια ε θα με ενοχλούσε. το ίδιο όμως θα με ενοχλούσε αν ήταν στρειτ. Δεν βλέπω που είναι το περιέργο. πρόταση 2. όχι δεν με νοίαζει τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του. πραγματικά δεν με νοιάζει καθόλου αν θέλει κάποιος φίλος να μου εμπιστευτεί κάτι καλλώς και ευχαρίστως πολλές φορές με τους γκει φίλους μου συζητάμε προβλήματα τους στο κρεβάτι όπως με στρειτ αλλά είναι φίλοι μου ο κάθε άγνωστος δεν με αφορά τι κάνει είτε είναι στειτ ή μπάι ή δεν ξέρω τι. μου φαίνεται τελείως αδίαφορο. πρόταση 3 ε συγγνώμη στην παρέα μου είμαστε 4 άτομα οι 2 είναι γκέι και κάνουμε τέλεια παρέα! δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει όλο αυτό με τους γκει ειλικρινά μου φαίνεται λες και είναι ενα υπερ ευαίσθητο θέμα που ότι και να πεις θα πειράξει κάποιους γκει εκεί έξω όχι όσους ξέρω εγώ πάντως γιατί όσοι ξέρω εγώ είναι πολύ ωραία τυπάκια! σκέφτομαι ίσως κάποιοι έχουν περάσει άσχημα λόγω αυτού και έτσι είναι όντως πολύ ευαίσθητοι αλλά δεν το κατανοώ και εγώ έχω περάσει και περνάω διάφορα στην ζωή μου και με την σεξουαλικότητα μου όλοι δεν περνάμε? τέλος και εντελώς άσχετο αλλά συνειρμικά με το δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι άνθρωποι με κάποιες εκφράσεις νευριάζουν. μια κοπέλα σου είχε στείλει τις προάλλες ότι δεν της αρέσει να την λένε αδύνατη γιατί δεν φταίει. βρε συ αμπά μου αν την γνωρίζω εγώ σίγουρα θα της έλεγα πόπο πόσο αδύνατη είσαι! γιατί εμένα αυτό μου φαίνεται κάτι τρομερά καλό! θα το έλεγα σαν ωραίο σχόλιο όπως πχ πόπο τι μάτια! και εκείνη θα πληγωνόταν? δεν το καταλαβαίνω. αυτά από εμένα ελπίζω να μου εξηγήσεις εσύ και να το καταλάβω- και όμως 21 και απαρχαιωμένη απότι φαίνεται

Κι εγώ ελπίζω να μπορέσω να σου εξηγήσω. Συχνά ακούμε πόσο πολύ παρεξηγείται τώρα ο κόσμος, και πόσο πολιτικά ορθή έχει γίνει η κοινωνία μας και σιγά, δεν είπαμε και κάτι σπουδαίο. Λοιπόν, αυτό που δεν καταλαβαίνουν αυτοί που το λένε, είναι το εξής. Πάντα παρεξηγούνταν ο κόσμος. Πάντα. Απλώς τώρα κάποιες μειονότητες έχουν αρχίσει και το λένε. Οι λέξεις, οι ίδιες λέξεις ακριβώς, πλήγωναν πάντα, όπως πληγώνουν και τώρα. Εσύ (εγώ, εμείς, όλοι μας) δεν καταλαβαίναμε πόσο πλήγωναν επειδή ήμασταν αυτοί που τις έλεγαν, κι επειδή τόσα χρόνια κανείς δεν μιλούσε, μείναμε με την εντύπωση ότι είναι «αστεία» ή «απλώς λέξεις», και ότι κανείς δεν παρεξηγείται. Δεν είναι απλώς λέξεις, δεν είναι χιούμορ, και ποτέ δεν ήταν.


Έτσι, πρέπει να καταλάβεις ότι δεν είναι αποδεκτό να λες σε κάποιον που δεν ξέρεις «αχ τι αδύνατη που είσαι». Αυτό που για σένα είναι κομπλιμέντο, για άλλον μπορεί να μην είναι. Τώρα που το έμαθες, απλώς μην το κάνεις. Αυτοί που διαμαρτύρονται για την «πολιτική ορθότητα» βασικά διαμαρτύρονται επειδή δεν μπορούν να λένε ανά πάσα στιγμή ό,τι τους κατεβαίνει στο μυαλό χωρίς συνέπειες. Κανείς δεν τους απαγορεύει τίποτα, η πολιτική ορθότητα αφορά τον δημόσιο λόγο, όχι τις κουβέντες που λένε στους καφέδες. Εξακολουθούν να έχουν την δυνατότητα να λένε ό,τι τους κατεβαίνει στο κεφάλι. Αυτό που έχει αλλάξει είναι οι συνέπειες.


Δεν περνάμε όλοι κάτι με τη σεξουαλικότητα μας, και σίγουρα δεν είναι ίδιας σοβαρότητας όσα περνάει ο καθένας. Δεν γίνεται να ισχυρίζεσαι ότι «όλοι περνάνε κάτι», όταν για μια ομάδα η σεξουαλικότητα σημαίνει διαφορετικά πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα. Τις φράσεις "δεν έχω θέμα με τους γκέι αρκεί να μην είναι προκλητικοί" ή "δεν με νοιάζει τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του" δεν τις έχεις καταλάβει. Αυτό που λένε είναι «τους επιτρέπω να είναι γκέι, αρκεί να κρύβονται». Με το «προκλητικοί» εννοούν «φανερά γκέι», και «φανερά γκέι» είναι τα φιλιά στο στόμα, για παράδειγμα. Το χέρι χέρι στο δρόμο. Τα επιχειρήματα «ούτε τα στρέιτ ζευγάρια μου αρέσουν όταν εκδηλώνονται» τα έχουμε ακούσει, και τα έχουμε βάλει στο ντουλάπι τρυπητών επιχειρημάτων εδώ και χρόνια.


Αφού έχεις τόσους φίλους γκέι, γιατί δεν τους λες να μην είναι τόσο μυγιάγγιχτοι με τις εκφράσεις, αφού όλοι περνάμε κάτι με τη σεξουαλικότητα μας; Ίσως οι δικές τους απαντήσεις να είναι πιο διαφωτιστικές από τη δική μου.

61

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
#4 η βαφή είναι χημεία κορίτσι μου και καθόλου απλή υπόθεση. Δεν εμπιστευόμαστε το κεφάλι μας στα χέρια καμιάς κομώτριας αν δεν έχουμε ενημερωθεί πρώτα. Ελπίζω μετά από τη νίλα που έπαθες να μην ξαναπάς σε κομμωτήριο στα κουτουρού. Μελέτησε λίγο τα χρώματα, τις βαφές τα νούμερα κλπ για να έχεις δική σου άποψη για το τι αποτέλεσμα θα βγάλει η κάθε βαφή.
#6 Νομίζω ότι τζέρτζελο μπορείς να κάνεις και εκτός εκκλησίας. Π.χ. να κάνεις ένα μεγάλο γλέντι ονοματοδοσίας, όπως θα έκανες γλέντι βάφτισης. Πέρα από το κομμάτι των ηθικών ενδοιασμών του γονιού ως προς το τελετουργικό της εξαναγκαστικής βάπτισης, γλιτώνει και το μωρό τη λαδίλα και τα αεροπλανικά στην κολυμπήθρα.
Με αφορμή το #1, ξέρει κάποιος ποια είναι η νομοθεσία που αφορά στις γυναικείες θηλές και το αν είναι παράνομο ή νόμιμο να φαίνονται; (Τι αστεία ερώτηση. Όχι, κωμικοτραγική μάλλον)
#1. Δεν νομίζω ότι εμείς, οι "δυτικοί", μπορούμε να κρίνουμε ζητήματα καταπίεσης τόσο συμβολικά όσο αυτό της μαντήλας. Αυτό γιατί δεν έχει περάσει ο απαραίτητος ιστορικός χρόνος, και εδώ μιλάμε για ένα κοινωνικό-πολιτισμικό-πολιτικό-οικονομικό ζήτημα. (Οικονομικό και πολιτικό αν αναλογιστούμε ότι σε χώρες όπως το Αφγανιστάν, που την δεκαετία του '70 οι γυναίκες ήταν πολύ πιο "σύγχρονες" από τις Ελληνίδες, τώρα βλέπουμε όχι μόνο μαντήλες αλλά και μπούργκα). Πραγματικά διερωτώμαι, μήπως σε χώρες που υπάρχει παράδοση σε ενιαίο ντύσιμο τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες (πχ Αραβικές χώρες) υπάρχει η απορία πόσο αγχωτικό και καταπιεστικό πρέπει να είναι για κάποιον, άντρα ή γυναίκα, να πρέπει να έχει ρούχα για όλες τις περιστάσεις και κάθε φορά να πρέπει να ντύνεται αναλόγως (πρωινό-βραδινό ντύσιμο, ντύσιμο για δουλειά, ντύσιμο για έξοδο με συναδέλφους, ντύσιμο για ραντεβού, ντύσιμο για βόλτα νέας μαμάς με το παιδάκι της κλπ). Όταν μιλάμε για διαφορά κουλτούρας, δεν μπορούμε να κρίνουμε όντας απέναντι. Ούτε αποτελούν κοινωνικά παραδείγματα επαρκή για γενίκευση οι περιπτώσεις των φίλων μας, και εδώ συμφωνώ με την Λένα. Παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια μια παγκόσμια εσωστρεφεια. Σε χώρες όπως Αφγανιστάν και Συρία, που μαστίζονται από πολέμους, η εσωστρέφεια πήγε προς την κουλτούρα τους. Μήπως όμως και οι ιδιαίτερα αυστηροί αντιτρομοκρατικοί νόμοι δεν είναι εσωστρεφείς, δεν μας αφήνουν την ελευθερία ούτε ένα σχολικό ψαλιδάκι για γκοφρέ να μην μπορούμε να μεταφέρουμε με αεροπλάνο; -πραγματικό συμβάν. Ζητήματα ελευθερίας, όπως η μαντήλα, όπως το κουστούμι στο γραφείο -θυμηθείτε τον πανικό της γραβάτας με τον Βαρουφάκη- θα αποτιμηθούν αρκετά χρόνια αργότερα, γιατί μιλάμε για ιστορικά γεγονότα που καταδεικνύουν ολόκληρες πολιτισμικές πορείες.
Ψαλιδάκι, χαρτοκόπτη και λοιπά αιχμηρά αντικείμενα μπορείς να μεταφέρεις αν είναι κάτω από 6 εκατοστά. Αλλά επαφύεται πάντα στην κρίση του ελεγκτή.
#7Α εντάξει,πάλι καλά που ΕΣΕΝΑ δε σε ενοχλεί όταν φιλιούνται στο χαλαρό οι γκέι φίλοι σου,ηρέμησα τώρα! Βεβαίως δεν έχω ακούσει από κανέναν να διευκρινίζει οτι δεν εχει πρόβλημα με τους στρέιτ αρκει να μην είναι προκλητικοί,αλλά αυτό είναι ψίχουλα μπροστά στο αδιάσειστο επιχείρημά σου. Ευτυχώς που εσύ τα βλέπεις έτσι τα πράγματα να νιώθουμε κι εμείς οι υπόλοιποι μια ανακούφιση.Προμπλεμ σολβντ.
#4 Σιγά, βρε... Τρίχες είναι.Τουλάχιστον, οι νέοι σου συνάδελφοι στην τράπεζα, δεν σε ήξεραν με το προηγούμενό σου look οπότε δεν θα τους φάνηκε περίεργη η εμφάνισή σου. (Φαντάζομαι το διαπίστωσες και η ίδια). Καταλαβαίνω το ότι σου φάνηκε πολύ περίεργη η αλλαγή (και ξαφνική!) αλλά το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι υπομονή και μην δίνεις τόσο πολύ βαρύτητα. Αν είσαι μονίμως μπροστά απ τον καθρέφτη και κλαις τη μοίρα σου, διογκώνεις το πρόβλημα. Χαλάρωσε, θα πας σε ΑΛΛΗ κομμώτρια και θα σε κάνει όπως θέλεις εσύ, αυτή τη φορά!
#1 Στο Ιράν, η Chahdortt Djavann φόρεσε για δέκα χρόνια τη μαντήλα. Ήταν αυτό ή θάνατος. Το ότι την αποδέχονται στη Γαλλία θυμώνει τη συγγραφέα.Η Chahdortt Djavann, νέα ευαίσθητη τριανταπεντάχρονη γυναίκα, γοητευμένη από τη γαλλική γλώσσα όταν έφτασε στη Γαλλία από το Ιράν πριν από δώδεκα χρόνια, βούτηξε την πένα της σε όξινο μελάνι για να γράψει το "Bas les Voiles". Η ίδια μαντηλοφόρα από τα δεκατρία έως τα εικοσιτρία της χρόνια, αναστατώνεται όταν βλέπει στους δρόμους της χώρας υποδοχής της, όλο και περισσότερες νεαρές με το κεφάλι σφιχτοδεμένο με ένα σκούρο ύφασμα. Θυμώνει με κάποιους λόγιους Γάλλους, που στο όνομα του σεβασμού της πολιτιστικής διαφορετικότητας, γίνονται συνένοχοι, κατά τη γνώμη της, με τους ισλαμιστές. Σε αυστηρό τόνο, κάνει έκκληση στη λογική, στη λαϊκότητα και στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για την απαγόρευση της μαντήλας, όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και σε όλους τους δημόσιους οργανισμούς και στους εργασιακούς χώρους. Και παντού όταν αφορά ανήλικα κορίτσια. Η Chahdortt ξέρει περί τίνος πρόκειται. "Το να κατοικείς, για δέκα χρόνια, ένα σώμα κρυμένο μέσ'τα μαύρα, ένα σώμα καταδικασμένο στον εγκλωβισμό, αφήνει ανεξίτηλα σημάδια. Τι πιο άδικο, πιο δεσμευτικό, από το να υποχρεώνεις μία έφηβη σε φυλάκιση μέσα στα μαύρα και στην ντροπή του σώματός της επειδή είναι θηλυκό. Η μαντήλα δεν είναι πιο ασήμαντη από τη εκτομή. Δεν υπάρχει μέρα με και μέρα χωρίς, η νεαρή γυναίκα γίνεται ένα πλάσμα κάτω από μία μαντήλα. Είναι μέρος της ύπαρξής της, κοινωνικής, ψυχολογικής, σεξουαλικής, προσωπικής. Καλύπτοντας ένα κορίτσι, του μαθαίνεις να αποδέχεται την κατωτερότητά του, την ενοχή της σεξουαλικότητάς του και προπαντός, του λες ότι δεν έχει θέση στο δίκαιο, ότι δεν έχει δικαιώματα. Μία διάκριση που η Chahdortt επειδή την βιώσε και την άφησε πίσω της, δεν αντέχει να τη βλέπει στη Γαλλία, χώρα με τόσο μεγάλη ιστορία για την ισότητα των φύλων. "Στις μουσουλμανικές κοινωνίες, οι γυναίκες είναι αόρατες, θαμμένες, επειδή δεν μπορούν να τις εξολοθρεύσουν. Τις χρειάζονται για την αναπαραγωγή, για την ανακούφιση των σεξουαλικών αναγκών των ανδρών... Επειδή λοιπόν δεν μπορούν να τις εξολοθρεύσουν, τις θάβουν μεσ'τα μαύρα. Σε όλα τα πιο βάρβαρα συστήματα, οι γυναίκες φορούν μαντήλα. Γιατί το ανεχόμαστε εδώ; Επειδή πρόκειται για γυναίκες και για μουσουλμάνες; Στό όνομα της πολιτιστικής διαφορετικότητας; Τότε, γιατί να μην δεχθούμε και τον λιθοβολισμό και την εκτομή; Σε όλες τις μουσουλμανικές χώρες υπάρχουν γάμοι ανήλικων με γηραιούς κυρίους. Είναι κι αυτή πολιτιστική διαφορετικότητα, έτσι δεν είναι; Εδώ όμως θεωρείται έγκλημα η παιδοφιλία.Τι πιστεύουν οι διανοούμενοι και οι ισλαμολόγοι;"Στην προφορά των λέξεων "ατομική ελευθερία" η συγγραφέας ταράζεται: "Αν, σήμερα, τα εβραιόπουλα κοριτσάκια άρχιζαν να φορούν το κίτρινο αστέρι, διακηρύσσοντας "είναι η ελευθερία μου", αν οι νεαρές μαύρες αποφάσιζαν να φορούν αλυδίδες γύρω από το λαιμό και τους αστραγάλους λεγοντας "είναι η δική μου ελευθερία", δεν θα αντιδρούσε η κοινωνία;" Στην προσπάθεια αποσυμφόρησης των λέξεων αναφέροντας τη μαντήλα ως κορδέλα, απαντάει "Μπούρκα ή χρωματιστό φουλάρι, πρόκειται για τον ίδιο συμβολισμό. Το να μιλάμε για φουλάρια και κορδέλες δεν είναι παρά μία δειλή σημασιολογία και μιά άθλια ρητορική πονηριά. Επιπλέον το να φοριέται η μαντήλα, εδώ, αποτελεί στήριξη για τις ισλαμικές δικτατορίες εκεί όπου επιβάλουν την μπούρκα. Το Ισλάμ μπορεί κάλλιστα να ζήσει χωρίς αυτά, αλλά δεν υπάρχει χώρα του Ισλάμ χωρίς μαντήλα".Για την Chahdortt "Η διαλλακτική στάση απέναντι στη μαντήλα δεν είναι καθόλου ακίνδυνη. Από τη μία το Front National (ακροδεξιό κόμμα) διακηρύσσει ότι οι μουσουλμάνοι δεν ενσωματώνονται - οι μαντηλοφόρες γυναίκες, περιέργως, αντικατοπτρίζουν αυτήν την "Αλγερινή Γαλλία" για την οποία μιλάει η Lepen - και από την άλλη ο ισλαμικός λαϊκισμός - που βασίζεται, αλλοίμονο, σε μία πραγματικότητα, διατηρεί μία ρητορική θυματοποίησης των νέων που προέρχονται από μετανάστες. "Ποτέ δεν θα ενσωματωθείτε στη γαλλική κοινωνία. Θα σας θεωρούν πάντα ξένους και αραπάκια". Οι ισλαμιστές βασίζουν σ'αυτή την αφήγηση την μάχιμη επιστροφή προς το θρησκευτικό δόγμα, για να δημιουργήσουν μία συλλογικότητα. Η σύγκλιση των δύο λαϊκισμών είναι πάρα πολύ επικίνδυνη".Και καταλήγει "Είναι πλέον καιρός να δράσουμε ριζικά. Η Γαλλική δημοκρατία πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να αναγνωρίσει τα παιδιά της τριτοκοσμικής μετανάστευσης ως κανονικούς πολίτες. Πρέπει να αναγνωρίσει ότι η μαντήλα για τις ανήλικες είναι μία κακοποίηση. Οι γονείς και όλοι οι ενήλικες που υποχρεώνουν τα κορίτσια να τη φορούν πρέπει να έχουν κυρώσεις".Πηγή: https://djavann.wordpress.com/2007/05/26/le-voile-n%E2%80%99est-pas-moins-grave-que-l%E2%80%99excision/
Πραγματικά, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και διεισδυτικό το απόσπασμα αυτό, ως προς τις αγκυλώσεις της γαλλικής κοινωνίας. Φοβάμαι όμως πως η κα Djavann παρασύρεται από τα έντονα συναισθήματα που προκύπτουν από τις ίδιες τις εμπειρίες της και προτείνει πολύ radical μέτρα αντιμετώπισης.Είναι πολύ δύσκολο θέμα αυτό, όμως προσωπικά πιστεύω πως η απάντηση στο καταπιεστικό σύμβολο της μαντήλας δεν είναι μια εκ νέου καταπιεστική επιβολή ενδυματολογικού κώδικα. Μιλάμε για κορίτσια που υπόκεινται σε πλύση εγκεφάλου όλη τους τη ζωή. Ίσως η ενδεδειγμένη αντιμετώπιση θα ήταν το επιθετικό μάρκετινγκ με σκοπό τη συνειδηοποίηση τους, την καλλιέργεια αυτοσεβασμού, τη διεκδίκηση της ισότητας ανάμεσα στα 2 φύλα. Δεν αρκεί να τους πούμε ότι είναι λάθος η μαντήλα, πρέπει να τις κάνουμε να καταλάβουν το γιατί, το τι συμβολίζει και γιατί οι συμβολισμοί αυτοί είναι απαξιωτικοί και υπονομεύουν τα δικαιώματα των γυναικών.
Πραγματικά, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και διεισδυτικό το απόσπασμα αυτό, ως προς τις αγκυλώσεις της γαλλικής κοινωνίας. Φοβάμαι όμως πως η κα Djavann παρασύρεται από τα έντονα συναισθήματα που προκύπτουν από τις ίδιες τις εμπειρίες της και προτείνει πολύ radical μέτρα αντιμετώπισης.Είναι πολύ δύσκολο θέμα αυτό, όμως προσωπικά πιστεύω πως η απάντηση στο καταπιεστικό σύμβολο της μαντήλας δεν είναι μια εκ νέου καταπιεστική επιβολή ενδυματολογικού κώδικα. Μιλάμε για κορίτσια που υπόκεινται σε πλύση εγκεφάλου όλη τους τη ζωή. Ίσως η ενδεδειγμένη αντιμετώπιση θα ήταν το επιθετικό μάρκετινγκ με σκοπό τη συνειδηοποίηση τους, την καλλιέργεια αυτοσεβασμού, τη διεκδίκηση της ισότητας ανάμεσα στα 2 φύλα. Δεν αρκεί να τους πούμε ότι είναι λάθος η μαντήλα, πρέπει να τις κάνουμε να καταλάβουν το γιατί, το τι συμβολίζει και γιατί οι συμβολισμοί αυτοί είναι απαξιωτικοί και υπονομεύουν τα δικαιώματα των γυναικών.
Δεν γνώριζα τη συγγραφέα, σε ευχαριστούμε Σουβλίτσα. Είναι πάντα πολύ ωφέλιμο να ακούμε για ένα θέμα από κάποιον που το γνωρίζει καλά και ίσως το έχει βιώσει, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Γι αυτό το έβαλα, πέρα από όσα γράφουμε εμείς οι μεγαλωμενες σε δυτικές κοινωνίες, πιστεύω πως με κάποιο τρόπο πρέπει να ακουστούν οι γυναίκες που το βιώνουν, όσες μπορούν δηλαδή.
Σουβλίτσα, δεν είναι καθόλου υπερβολικό, είναι κάτι σύνηθες. Δεν μείωσα την ένταση των εμπειριών της, ούτε είπα ότι μπορούμε να καταλάβουμε τις καταστάσεις που έχει ζήσει στο 100%, αλλά ότι μπορούμε ως πιο αποστασιοποιημένοι και ψύχραιμοι να προτείνουμε μέτρα ομαλότερης μετάβασης και όχι πονάει δόντι- βγάζει δόντι.Αν αυτοί που θίγονται άμεσα ήταν οι καθ' ύλην αρμόδιοι να επιλύουν τα προβλήματά τους, τότε δεν θα υπήρχαν δικαστήρια γιατί όλοι θα βρίσκαμε την τέλεια λύση μέσω της αυτοδικίας.Και τέλος, ναι, η απαγόρευση της μαντήλας θα ωφελούσε πολύ τα κορίτσια που εξαναγκάζονται από την οικογένεια να τη φορέσουν, καθώς θα τις κάλυπτε νομικά. Υπάρχει όμως και η άλλη κατηγορία, αυτών που, μέσω της χρόνιας πλύσης εγκεφάλου, έχουν μάθει να θεωρούν τη μαντήλα κομματι της προσωπικής τους αξίας. Αυτό είναι μια βαθειά ριζωμένη αντίληψη που πρέπει να κοπεί από τα θεμέλια, η απαγορευση είναι επιφανειακό μέτρο και μόνο κακά αποτελέσματα θα φέρει.
Αδυνατώ να αντιληφθώ το συσχετισμό της αυτοδικίας με το αίτημα επιβολής νομικών κυρώσεων σε μια καταπιεστική πρακτική.Επίσης αποστασιοποιημενοι είναι το μονο σιγουρο που είμαστε. Το πρόβλημα δεν μας αφορά δεν μας αγγίζει αδυνατούμε να αντιληφθούμε τις τρομακτικές προεκτάσεις του, που εδώ περιγράφονται αναυριχιαστικα. Υπάρχουν κι άλλες μουσουλμάνες ακτιβιστριες που ζητούν από το δυτικό κόσμο να σκύψει πάνω από το πρόβλημα και να βοηθήσει. Ισχυριζονται πως η πολιτική ορθότητα στην περίπτωση αυτή , το λέει κι εδώ, βοηθάει ουσιαστικά τους καταπιεστές. Δεν είναι απλώς ένα κομμάτι ύφασμα είναι πολλά περισσότερα. Και Ναι κσποιες φορές χρειάζονται δραστικά μέτρα από το να περιμένεις να αλλάξουν νοοτροπίες αιώνων η να αποφασίσουν να ξεβολευτουν οι καταπιεστές. Π.Χ. στην περίπτωση των σκλάβων του νότου των ΗΠΑ εγινε πόλεμος δεν πρότεινε κάνεις να αλλάξει η νοοτροπία των λευκών γαιοκτημόνων πρώτα. Και εκεί υπήρχαν πολλοί σκλάβοι που πίστευαν πως αυτή ήταν η φυσική τους θέση στον κόσμο, Έτσι τους είχαν μεγαλώσει βλέπεις.
Διαφωνώ κάθετα, αλλά δεν έχω τις αντοχές να γραψω σεντόνια για τη σημασία του σεβασμού του δικαιώματος της αυτοδιάθεσης όλων των ατόμων ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ (ακόμη κι όταν επιλέγουν να αυτοκαταπιέζονται) και τη σημασία της αλλαγής νοοτροπίας, που είναι η βάση των πάντων και όχι μια πολυτέλεια για να' χαμε να λέγαμε. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, πως η μαντήλα είναι το σύμβολο. Η πραγματική καταπίεση είναι η σεξουαλική ανελευθερία, η αποχή από τη μόρφωση, ο αναγκαστικός γάμος και τόσα άλλα. Αν από αύριο απαγορευθεί η μαντήλα, πόσα άραγε από αυτά θα αλλάξουν; Και πόσο πιο εύκολο θα είναι πια να κρύψουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, εφόσον το σύμβολο της καταπίεσης δε θα είναι πια εκεί. Και πόσο φανατισμό θα δημιουργήσει αυτό στις μουσουλμανικές μειονότητες, και, και, και...
Σουβλίτσα αν μπορούσα θα πατούσα χίλια ναι. Και θα υπενθυμίσω σχόλιο της α,μπα σε άλλη ερώτηση. Η αλλαγή θα έρθει σιγά σιγά. Και από την μαντήλα. Η κοσμικοποίηση της δυτικής θρησκείας έγινε σε βάθος αιώνων. Έχουμε μπροστά μας της ριζοσπαστικοποίηση του μουσουλμανισμού την οποία λόγω της προσπάθειάς να είμαστε ανεκτικοί, της δίνει χώρο να αναπτυχθεί
#1Είμαι κατά της μαντίλας, γιατί και για μένα είναι σύμβολο καταπίεσης.Αλλά μην φτάνουμε και στο άλλο άκρο, να πετάξουμε και το στήθος έξω και όλα καλά. Ας μείνει και κάτι για την ερωτική φαντασία, που αποζητά το μυστήριο. Άσε που αν μείνουμε στις σελέμπριτις βέβαια ωραίο φαίνεται το free the nipple. Σκέψου όμως τη θεια Μαρίτσα free the nipple και θα μπουν τα πράγματα στη θέση τους.Κάποια σημεία στο σώμα είναι ερωτογενή και δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να ισοπεδώσουμε και κάτι τόσο μα τόσο φυσικό, ότι δηλαδή η θέα ενος γυμνού στήθους προκαλει ερωτική αναστατωση. Οι άντρες δεν δείχνουν ελεύθερα το στήθος τους, δείχνουν το στέρνο τους (πόσο ωραία η ελληνική γλώσσα). Στους ανθρώπους η γυναίκα είναι το φύλο που προκαλεί κυρίως την ερωτική διέγερση με την εμφάνιση της, όχι ο άντρας (στα πουλιά ας πούμε είναι το αντίθετο).
@εξωγήινη θα πω το χιλιοειπωμένο αλλά επίκαιρο, ότι στο μεσαίωνα έλεγαν «ας μείνει και κάτι για την ερωτική φαντασία που αποζητά το μυστήριο» και εννοούσαν το γυναικείο αστράγαλο που ήταν πρόστυχο να φαίνεται.Αν εσύ θεωρείς τη γυναικεία θηλή κάτι που θα έπρεπε να είναι καλυμμένο για να εξάπτει την ερωτική σου φαντασία, σε τι διαφέρεις από από κάποιον που θεωρεί ότι η γυναίκα πρέπει να έχει καλυμμένο το πρόσωπό της γιατί το στόμα της είναι ερωτογενής ζώνη; Το γυναικείο στήθος δεν είναι γεννητικό όργανο.Εγώ μπορεί να είμαι γυναίκα και να θεωρώ την αντρική ρώγα ερωτική και η γυναικεία ρώγα να μη μου λέει απολύτως τίποτα. Γιατί να βλέπουμε τα πάντα μέσα από το «male gaze» ;Γιατί δηλαδή να μην είναι οκ η θεία Μαρίτσα να «τα πετάει έξω» αλλά να είναι οκ για τον θείο Μαρίτσο; Πρέπει δηλαδή και οι ρώγες των γιαγιάδων μας να είναι κρυμμένες για να μην εξάπτουν τα ερωτικά ένστικτα;Λες ότι στους ανθρώπους η γυναίκα είναι αυτή που προκαλεί την ερωτική διέγερση. Να υποθέσω ότι στους ανθρώπους δεν συμπεριλαμβάνονται οι γκέυ άντρες και στρέιτ γυναίκες; Είναι δυνατόν να πιστεύεις ότι αυτή είναι η ανθρώπινη φύση και όχι η πατριαρχεία που υπερσεξουαλικοποιεί το γυναικείο κορμί;
#5 Επειδή μένω στο Λονδίνο εδώ κ πολλά χρόνια κ έχω φίλους με αυτήν την επαγγελματική κατεύθυνση, βαράω το κεφάλι μου που δεν ακολούθησα κ εγώ αυτό το επάγγελμα (θα μπορούσα δηλαδή), διότι όλοι αυτοί οι φίλοι κ γνωστοί του χώρου σου παίρνουν αυτή τη στιγμή 50-60Κ. Οι πιο πολλοί ξεκίνησαν με τουλάχιστον 40Κ στην πρώτη δουλειά, κ πάνω στον 1-1,5 χρόνο πήγαν σε δεύτερη όπου χτύπησαν 50-60Κ. Για μένα, κ αυτό είναι προσωπική άποψη φυσικά, θεωρώ ότι με διδακτορικό αυτά τα λεφτά θα τα βγάλεις σε 8-10 κ αν. Αυτό όσον αφορά τα λεφτά. Όσον αφορά τον τρόπο ζωής, πιστεύω πως καλό είναι να σκεφτείς τη ζωή σου σε μια δουλειά όπως την περιέγραψες vs. Διδακτορικο. Στην δουλειά, θα έχεις τη δουλειά σου (καλή ή όχι, αναλόγως τί θα σου κάτσει), το σπίτι σου, τον κύκλο σου που θά ναι σε παρόμοια φάση με σένα (υποθέτω εγώ) κ μια άνεση που σου προσφέρει ο μισθός αυτός. Στο διδακτορικό, κ το λέω αυτό με εμπειρία 2 φίλων που κάνουν αυτή τη στιγμή διδακτορικό στο τελευταίο έτος της έρευνας, η φάση είναι λίγο σαν φοίτηση. Τα παράπονα που ακούω είναι πως δεν τους φτάνουν ποτέ τα λεφτά, και επίσης ότι δυσκολεύονται να κάνουν κύκλο κ παρέες γιατί α. Οι συνάδελφοι έχει τύχει κ είναι φουλ ανταγωνιστικοί οπότε δεν παίζει παρέα β. Όλες οι άλλες συναναστροφές είναι κυρίως μεταπτυχιακοί φοιτητές που έρχονται κ φεύγουν κ γενικά ζουν φοιτητικά (που δεν είναι κακό, απλά οι φίλες έχουν περάσει τη φάση αυτή κ θέλουν να ζουν καπως πιο ‘ενήλικα’) γ. Ο υπόλοιπος κύκλος που πιθανόν ξέρουν από Ελλάδα ή από σπουδές, έχει δουλειές κ άρα διαφορετικά ωράρια, διαφορετικές φάσεις κλπ κ δεν κολλάνε εύκολα. Προς θεού δεν λέω πως όλα είναι μαύρα κ δεν εχουν φίλους, απλά αυτά ακούω ως παράπονα κ δυσκολίες. Είναι αναλόγως εσύ τι θέλεις, τί αγαπάς περισσότερο, πώς βλέπεις τον εαυτό σου να ζει κ τί θέλεις εσύ να κάνεις στην επαγγελματική σου σταδιοδρομία. Στον αντίποδα, δεν είναι όλα ρόδινα εδώ στην αγορά εργασίας. Ναι, στον τομέα σου παίρνουν πολύ καλά λεφτά, αλλά δεν σε περιμένουν όλοι με ανοιχτές αγκάλες. Ειναι ΠΟΛΥ ανταγωνιστικά, μπορεί να στείλεις 100 αιτήσεις κ να μην κάτσει ούτε μια συνέντευξη ή να στείλεις 2 κ να πάρεις τη μια δουλειά. Είναι πολύς κόσμος που ψάχνει ή αλλάζει δουλειές εδώ κ είναι δύσκολη διαδικασία μέχρι να βρεις. Το λέω επειδή έγραψες ότι έχεις σίγουρη δουλειά να σε περιμένει, κ φοβάμαι μην απογοητευτείς με την διαδικασία. Είναι σκληρή κ κανείς δεν περιμένει κανέναν με ανοιχτές αγκάλες – όση ζήτηςη υπάρχει, άλλη τόση προσφορά υπάρχει. Αυτά από την δική μου εμπειρία εδώ, εσύ να το σκεφτείς ανάλογα με το τί θέλεις εσύ. Καλή τύχη!
Ohai! Ευχαριστώ πολύ To_Lemoni για τις συμβουλές :) Βλέπω διάφορα από αυτά που αναφέρεις και είναι από τους λόγους που προβληματιζόμουν γενικά όσον αφορά το "ακαδημία VS real life" Γενικά για να ξεκαθαρίσω ένα-δυο misconceptions που ίσως δημιούργησα:1. Δεν θεωρώ αυτονόητο ότι θα βρω αμέσως δουλειά, απλώς ο τομέας που σπουδάζω καλώς ή κακώς έχει μια rising διάθεση αυτό το διάστημα, στο πανεπιστήμιο κυριαρχεί μια "σας χρειάζονται άμεσα" διάθεση και σε όποιο meetup έχω πάει ψάχνουν κόσμο. 2. Δεν θεωρώ τα 35Κ άπειρα λεφτα, αλλά είναι ΥΠΕΡαρκετά για πρώτο μισθο σε graduate ρόλο, μόλις πατήσεις το πόδι σου έξω από το πανεπιστήμιο (και δεν είναι καν αυτό που συμβαίνει συνήθως - το συνήθως είναι 40+) και επίσης είναι ΑΠΕΙΡΩΣ καλύτερα από τα 16Κ που σου δίνει το πανεπιστήμιο αν κάνεις PhD. Που είναι μια κάποια διαφορά, έστω κι αν η Α,μπα δεν ήταν amused με το ποσό. 3. Ένα μεγάλο μέρος της παιδικής μου παρέας κάνουν ή θα κάνουν διδακτορικό (και ίσως έχει να κάνει με το φωτοστέφανο, ίσως έχει να κάνει και με το ότι είμαστε αρκετά "καλοί" σ'αυτό που σπουδάσαμε - as in ακαδημαικά - για να το κάνουμε, ίσως ή με το ότι μεγαλώσαμε με κάποιο τρόπο που μας έφερε σε αυτό το μονοπάτι όλους μαζί) οπότε το βλέπω ήδη αυτό με τα λεφτα/παρέες/ζωή κτλ και είναι κάτι που με προβληματίζει επίσης, γι αυτό και διχάζομαι.Από κει και πέρα, λίγο καιρό μετά που έστειλα την ερώτηση αποφάσισα ότι δε χρειάζεται να το υπεραναλύω τόσο και ότι αν ασχοληθώ με σκοπό και για τα δύο eventually κάποιο θα κάτσει. Και κάποια ευκαιρία θα είναι καλύτερη από την άλλη ή κάποια θα με ενδιαφέρει ανάλογα. Και κανένα δε θα είναι για κακό, γιατί και τα δυο έχουν καλά και κακά anyway. Αλλά μέχρι να έρθει κάτι χειροπιαστό δε μπορώ να ξέρω. Αλλά στην τελική ο,τι και να επιλέξω σε κανένα από τα δύο δε με αναγκάζει κανείς να μείνω αν δε μου αρέσει ο τρόπος που ζω.
#4 Αγαπητή 4, να λες πάλι καλά που αυτό δεν έγινε σε κούρεμα. Μου έχει τύχει να πω να μου τα κόψουν στον ώμο κ βγήκα με καπελάκι 5χρονου που το κούρεψε η μαμά του με την κατσαρόλα. Κ εκεί τί να πεις, βάλε μου τα μαλλιά πίσω; Η αναφορά στην Αλίσια Φλόρικ όλα τα λεφτά, κ ναι θα την είχε κάνει κόσκινό στο δικαστήριο! 
#1 πολύ εύστοχο ερώτημα κ ωραία τοποθετημένο. Είχαμε με τις φίλες μου αντίστοιχη συζήτηση για την μαντήλα, κ ιδιαίτερα στο αν πρέπει μια Δυτική χώρα να την επιτρέπει. Ένα επιχείρημα που αναφέρθηκε ήταν ότι η μαντήλα χρησιμοποιείται για να καλύψει τη γυναίκα ως κάτι κακό, κ επειδή θεωρείται υποδεέστερη – άρα είναι κάτι που καταπατά το δικαίωμα της γυναίκας, ακόμα κ αν κάποιες γυναίκες επιλέγουν αν τη φοράνε συνειδητά. Το ‘συνειδητά’ σε εισαγωγικά, γιατί φυσικά όταν όλος ο κύκλος σου φοράει μαντήλα κ είναι αυτό που έχεις διδαχθεί από παιδί, δεν ξέρουμε κατά πόσο συνειδητή ειναι αυτή η επιλογή.Σε κάποιο παλαιότερο ποστ εδώ στο Αμπά, είχα δει ένα επιχείρημα που μου έκανε εντύπωση σας παραλληλισμός – δεν θυμάμαι αν το είχε πει η Αμπά ή αναφερόταν στην ερώτηση. Ουσιαστικά έλεγε ότι αν πχ οι αφροαμερικανοι επέλεγαν να κυκλοφορούν με αλυσίδες στο λαιμό (που φυσικά θυμίζουν σκλάβους κ την καταπάτηση των δικαιωμάτων τους κ τον ρατσισμό που έχουν υποστεί ανά τα χρόνια), θα έπρεπε κάτι τέτοιο να επιτρέπεται; Τροφή για σκέψη σίγουρα, αλλά πάντως ούτε εμείς στην παρέα έχουμε καταλήξει σε ξεκάθαρη τοποθέτηση.
#4βλέπω οτι η βαφή δεν έμεινε μόνο στο μαλλί...Θα σου πρότεινα Ευρωπαικό Δικαστήριο για να δικαιωθείς#5Στην θέση σου δεν θα έκανα διδακτορικό. Το κομμάτι που έχεις σπουδάσει απαιτεί πολύ περισσότερα εργασιακή εμπειρία και λιγότερο πτυχία...Δηλαδη αν ζητήσεις δουλειά σε μεγάλη εταιρία θα σου ζητήσουν προυπηρεσία οχι πτυχία
προφανώς και ρολάρω όλους όσους θέλουν να κατέχουν το μονπώλιο του να αποφασίζουν ΑΥΤΟΙ για το ποιό είναι το ενδεδειγμένο ένδυμα για κάποια που είναι εντελώς κάτι άλλο από αυτούς. Θα έλεγα μάλιστα ότι οι γυναίκες πρέπει να ακολουθήσουν η κάθε μία τον αγώνα εναντίον της καταπίεσης πολύ πιο ενεργητικά και περισσότερο τοπικά. Είναι σκέτη υποκρισία να μας πιάνει ο πόνος για την μουσουλμάνα που κάνει μπάνιο με τη νικάμπ - και μάλιστα την ίδια στιγμή που ο δικός μας πολιτισμός γράφει τη μια πίσω από την άλλη σελίδες επί σελίδων μισογυνισμού. Βέβαια, μπρος στο ναρκισσισμό και το μεροκάματο των ΜΚΟ όλα αυτά πάνε περίπατο. Ακόμη θυμάμαι την τραγική Άννα Καραμάνου που περνούσε τρέλα στις Βρυξέλλες στριγκλίζοντας για το άβατο του Αγίου όρους (την ίδια ακριβώς εποχή που κάθε κωλόμπαρο της λεβέντικης επαρχίας μας έφερνε δέκα-δέκα τις Ρωσίδες για να ψυχαγωγήσουν τους αγνούς ψηφοφόρους)...
Ασύνδετα η μουσουλμάνα η οποία κολυμπάει με πλήρη ρουχισμό στη θάλασσα με τα μπαρ που βρίθουν Ρωσίδων.Ο καθένας κινητοποιείται από διαφορετικά θεάματα. Προφανές αυτό.
#6 Σε έχει διαποτίσει η κουλτούρα με την οποία ανατράφηκες,πολύ συχνό είναι αυτό.Επί της ουσίας δεν την αμφισβητείς ,εφ όσον προτίθεται να αναπαράγεις έστω μέρος της.Οι τελετές και τα έθιμα δεν είναι ασύνδετα με τον πυρήνα που περιβάλλουν.Εφ όσον αποδέχεσαι το τυπικό μέρος,εξέτασε προσεκτικά ,πολύ προσεκτικά σε ποιο ποσοστό εναγκαλίζεις και το δόγμα το οποίο περιβάλλεται από συγκεκριμένο τυπικό.Επίσης δεν μπορείς να επικαλείσαι την ευχαρίστηση των τρίτων για να ακολουθείς την πεπατημένη σε τόσο ιδιωτικά πεδία.Πραγματικά σ ενδιαφέρει ,αν θα περάσουν καλά και οι συγγενείς με τους οποίους συναγελάζεσαι όχι και πολυ συχνά;Φιέστες αν θες,οργανώνεις για ένα σωρό λόγους ,ακόμη και χωρίς λόγο ,καλείς όποιον θες και ευφραίνεστε με τον ίδιο τρόπο.Το θρησκευτικό περίβλημα γιατί θα πρέπει να είναι αφορμή;
#4. Αγαπητή εξαδέλφη ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα σου για το πως θα αντιμετωπίσεις αυτή την αμείλικτη κατάρα που έπεσε πάνω σου ορίστε μια μικρή αλλά 101% αποδεδειγμένα σίγουρη λύση: https://www.google.gr/search?q=funny+wigs&um=1&hl=el&gbv=2&tbm=isch&oq=funny+wigs&gs_l=img.3...5133.5746.0.6061.5.5.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1ac.1.34.img..5.0.0.7SpUBpiHnME
#7 ρε εδω μεταξυ μας και εχουμε χασει την μπαλα δεν ξερουμε τι λεμε, παραδειγμα η δηλωση Σιμαρδανη για το φετινο pride οτι "δεν ειναι υπερηφανος που ειναι gay ουτε οι straight θα επρεπε να ειναι υπερηφανοι, κλπ..."το pride ειναι διαδηλωση διαμαρτυριας σε μορφη πολυχρωμης παρελασης και ειναι ακτιβισμος και μαλιστα επικαιρος τη στιγμη που ακομα και στις ΗΠΑ δολοφονουνται ατομα για τον σεξουαλικο τους προσανατολισμοτο "περηφανος" χρησιμοποιειται εναντια στην ντροπη που θελουν να επιβαλουν θρησκειες και αλλα συμφεροντα γυρω απο τη σεξουαλικη εκφραση των ανθρωπων, δεν αφορα στο μικροκοσμο του καθενος μας... αλλα μια ζωη ο Ελληνας αδυνατει να δει εξω απο το σαλονακι τουΑυτο το παραδειγμα το εφερα γιατι και εσυ και ο Σιμαρδανης πρεπει να κανετε λιγο zoom-out και να δειτε τα πραγματα σε μεγαλυτερο ευρος πιο σφαιρικα, απο αποσταση γιατι πια δεν βλεπετε ουτε τη μυτη σας
Αν και δεν νομίζω ότι αποτελεί μόνο ελληνικό πρόβλημα αυτό που λες. Οι άνθρωποι ακούμε αυτό που θέλουμε!Αν άραγε αντί για pride το έλεγαν πχ. "not shame", λες να καταλάβαιναν επιτέλους ορισμένοι τι σημαίνει εν προκειμένω η έννοια της υπεφηφάνιας; :Ρ
Αχ πόσο μου άρεσε η απάντηση στο 7!(btw το όλοι περνάμε δύσκολα/προβλήματα/κτλ είναι η κλασική απάντηση οποιουδήποτε προνομιούχου όταν ακούει για αυτά τα προνόμια της κοινωνίας που είναι τόσο δύσκολο να εξηγήσεις αλλά και να καταλάβεις - ειδικά αν έχεις η ίδια/ο ίδιος κάποιο προνόμιο)
#7 Αυτός ο προβληματισμός έχει τεθεί χίλιες φορές, σ΄αυτη τη στήλη, έχει απαντηθεί άλλες τόσες, αλλά όπως φαίνεται θα τίθεται για πολύ ακόμη. Μόλις πρόσφατα είχαμε διαβάσει ανάλογη ερώτηση, αλλά και παλαιότερα. Έχουμε δρόμο ακόμη..Αλλά όπως συνηθίζουμε να λέμε "πες, πες, κάτι θα μείνει"..