"Χάλια, καταστροφή!" Έξω από ένα λύκειο της Θεσσαλονίκης για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών

"Χάλια, καταστροφή!" Έξω από ένα λύκειο της Θεσσαλονίκης για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Facebook Twitter
Από την έναρξη των πανελλήνιων εξετάσεων (Φωτ.: Alexandros Michailidis / SOOC)
11

Από τον Μύρο Ζέκα

"Χάλια, καταστροφή!" Έξω από ένα λύκειο της Θεσσαλονίκης για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Facebook Twitter
(Φωτ.: Alexandros Michailidis / SOOC)

Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων για το 2016 ανακοινώθηκαν το μεσημέρι και η αγωνία για χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα έλαβε τέλος. Ήταν η πρώτη φορά που οι μαθητές εξετάσθηκαν υποχρεωτικά σε 4 μαθήματα έναντι 6 που εξετάζονταν τα τελευταία χρόνια. Βρεθήκαμε σ' ένα Γενικό Λύκειο της Θεσσαλονίκης για να κόψουμε αντιδράσεις.

Φτάνοντας στο σχολείο άκουγες παιδιά να γελάνε σαν να ήταν διάλειμμα, και υπέθεσα πως είχαν πάει καλά. Ρίχνω μια ματιά μετά στους βαθμούς και οι περισσότεροι ήταν κάτω από τη βάση. Ειδικά σε μαθήματα όπως τα μαθηματικά, η φυσική και τα αρχαία έβλεπες πολλούς βαθμούς κάτω και από το 5! "Τι χαίρονται τότε όλοι αυτοί;" αναρωτήθηκα για να μου λυθεί η απορία ρώτησα 5-6 μαθητές πώς τα πήγαν.

"Χάλια, καταστροφή!" λέει η Αλεξάνδρα με ένα χαμόγελο που έκρυβε απογοήτευση. Έβγαλε 4000 μόρια περίπου και θέλει να περάσει τουριστικά. Μου είπε πως νιώθει κατεστραμμένη. Σε ερώτηση αν προτιμάει το καινούριο (4 μαθήματα) ή το παλιό σύστημα (6 μαθήματα) απάντησε με βεβαιότητα αυτό με τα 6.

Κάτι αντίστοιχο άκουσα και από τον Σάββα ο οποίος συγκέντρωσε γύρω στα 5000 μόρια. Ο Σάββας βέβαια είπε πως νιώθει χαλαρά τώρα και πως έδωσε πιο πολύ για πλάκα. Στην ερώτηση σχετικά με τα συστήματα εισαγωγής και αυτός απάντησε πως προτιμούσε να δώσει 6 μαθήματα αντί για 4.

Μια κοπέλα έβγαλε γύρω στα 18.500 μόρια αλλά δεν φαινόταν και τόσο ικανοποιημένη. Όταν την ρώτησα γιατί δεν είναι, μου απάντησε απλώς «ήθελα περισσότερο».

Ακούγοντας τους μαθητές που δεν είχαν πάει καλά, έψαχνα να βρω κάποιον που να πέτυχε το στόχο του. Από αυτούς που ήταν εκεί μόνο μια κοπέλα πρέπει να αρίστευσε. Έβγαλε γύρω στα 18.500 μόρια αλλά δεν φαινόταν και τόσο ικανοποιημένη. Όταν την ρώτησα γιατί δεν είναι, μου απάντησε απλώς «ήθελα περισσότερο».

Έπειτα πλησίασα μια κοπέλα που φαινόταν να έχει αυτοπεποίθηση και δεν έδειχνε απογοητευμένη. Και όντως δεν ήταν. Η Ευτυχία έγραψε 16.500 μόρια και δήλωσε ευχαριστημένη. Θέλει να περάσει φιλολογία ή φιλοσοφία στη Θεσσαλονίκη και είναι αισιόδοξη πως θα τα καταφέρει. Μου είπε πως προτιμάει το νέο σύστημα επειδή δεν είναι τόσο κουραστικό όσο το παλιό.

"Χάλια, καταστροφή!" Έξω από ένα λύκειο της Θεσσαλονίκης για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Facebook Twitter
(Φωτ.: Konstantinos Tsakalidis / SOOC)

Ήθελα και τη γνώμη κάποιου εκπαιδευτικού. Έτυχε να είναι κοντά μια καθηγήτρια πληροφορικής η οποία ενθάρρυνε τα παιδιά. Την ρώτησα πώς πήγαν σε γενικές γραμμές τα παιδιά του σχολείου και μου είπε: «Μέτρια προς κακά. Υπήρχαν βέβαια και λίγοι μαθητές οι οποίοι έγραψαν πάρα πολύ καλά.» Σε ερώτηση για τα συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια σημείωσε πως θεωρεί καλύτερο το νέο σύστημα. Τότε της είπα πως πολλοί μαθητές μου είπαν πως προτιμούν το παλιό. «Οι περισσότεροι μαθητές από αυτούς που ρώτησες», είπε, «δεν έγραψαν καλά, γι' αυτό και θα προτιμούσαν δύο μαθήματα παραπάνω για να ανεβάσουν το βαθμό τους». Στη συνέχεια ανέφερε πως το σχολείο δεν είχε καμία έλλειψη από εκπαιδευτικούς και ήταν πλήρες καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Τέλος, την ρώτησα πώς βλέπει τις αλλαγές που σκέφτεται να εισάγει το υπουργείο στην παιδεία. Συμφώνησε με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των αρχαίων και με την κατάργηση των θρησκευτικών. Σημείωσε, μάλιστα, πως το σημαντικό μάθημα της πληροφορικής είναι πάρα πολύ υποβαθμισμένο.

Για την προσευχή είπε: «Καλό θα ήταν να γίνει προαιρετική, γιατί υπάρχουν και παιδιά από άλλα δόγματα και θρησκείες». Πριν φύγω της ζήτησα να κάνει μια εκτίμηση για το εάν το νυν υπουργείο παιδείας μπορεί να βελτιώσει την ελληνική παιδεία. Η απάντησή της ήταν αρνητική καθώς, όπως πιστεύει, δεν μπορεί να αλλάξει κάτι με μονομερείς κινήσεις όπως αυτές που γίνονται τώρα.

Πριν φτάσω στο σχολείο πίστευα πως θα δω άτομα ανακουφισμένα και χαρούμενα που βγήκαν οι βαθμοί. Δεν θα έλεγα ότι αντίκρισα κάτι τέτοιο. Ύστερα θυμήθηκα και τα δικά μου, όπου και τότε δεν κυριαρχούσε η ανακούφιση. Είτε με το παλιό είτε με το καινούριο σύστημα, οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια διαδικασία σκληρή, επίπονη και οικονομικά επώδυνη, που εξουθενώνει κοντά στους 100.000 μαθητές κάθε χρόνο...

Ελλάδα
11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

Ελλάδα / Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

«Δώστε πίσω τα κλεμμένα», «Μ’ αγώνες έχει γίνει η ασφάλιση, δεν είναι για παζάρια και για διάλυση», είναι, μερικά από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τους συνταξιούχους
LIFO NEWSROOM
ΣτΕ: Αντισυνταγματικό το Προεδρικό Διάταγμα για τις καλλιτεχνικές σχολές – Παραπέμπεται στην Ολομέλεια

Ελλάδα / ΣτΕ: Στην Ολομέλεια το Προεδρικό Διάταγμα για τις καλλιτεχνικές σχολές - Ποιες διατάξεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές

Το Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ αποφάνθηκε ότι «οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
LIFO NEWSROOM
maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Ελλάδα / maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Πώς μπορεί κάθε πολίτης να δει εάν το ακίνητό του οφείλει να δηλωθεί στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου και να λύσει την σπαζοκεφαλιά - Πώς λειτουργεί ο χάρτης maps.ktimatologio.gr
ΧΡΥΣΑ ΓΡΙΒΑ

σχόλια

6 σχόλια
Μωρέ ας πουν τώρα απλά ότι δεν διάβασαν και να σταματήσουν να κλαψουρίζουν και να κατηγορούν το κακό κράτος. Τα στατιστικά έδειξαν πως γενικά καλά τα πήγαν. Υπήρξαν και πιο δύσκολες χρονιές και πιο άδικα συστήματα κατά καιρούς. Αλλά πήγε και ρώτησε απλά κάτι άσχετους μαθητές όπως είπε κ η Πληρο φορικάριος...4000 μόρια λέει η άλλη που τόσα γράφεις και αδιάβαστος να πας! Και τώρα να μπαίνεις σε σχολή Τριτοβάθμιας με τόσα λίγα για πλάκα κάπως γελοίο μου φαίνεται...μωρέ καλά είχαν κάνει σε μία φάση με την ελάχιστη βάση του 10 που έπρεπε να πιάνουμε, δεν ήταν άσχημο μέτρο! Αλλά όχι απέκτησε το Υπουργείο κακό όνομα, οι γονείς λέγανε μας πετά τα παιδιά έξω, χιλιάδες...δεν πειράζει δεν χρειάζεται όλοι να μπουν. Αν περισσευαν θέσεις τότε ναι κατα σειρά να μπαίναν κ άτομα κάτω των 10.000 μορίων.
Εleka χαλάρωσε και πέρυσι δεν έγινε κάτι συνταρακτικότερο, στα δύσκολα θέματα που ήταν για όλους δύσκολα, η ευκολία πρόσβασης ήταν και για σας η ίδια. Μην πέφτεις και συ στην παγίδα και παριστάνεις την αδικημένη των προηγούμενων γενεών
Δεν ξέρω τι κάναν οι προηγούμενοι...ξέρω τι εκανα εγώ... Ξέρω οτι έγραψα νεο τροπο π.χ. λύση άσκησης στον προγραμματισμό το οποίο "ετρεξα" σε πρόγραμμα στον υπολογιστη και ηταν άριστο κι όμως ο βαθμολογητης μου το έκοψε όλο...ξέρω οτι 3 μαθηματικοί απο φροντιστήριο και σχολείο εκανα πανω απο 2 ώρες να βρουν απλοποιημένη λύση σε ενα μονο θέμα στα μαθηματικά κατεύθυνσης...δεν ξέρω για προηγούμενα χρόνια, ξέρω για την δική μου χρονιά και μπορω να συγκρινω με τα φετινα θέματα και είναι το αλλο άκρο... Επίσης θα το πάω σε άλλο κομματι τώρα αλλά για μένα και για όσους της τεχνολογικής είχαν στόχους τμήματα οικονομικής φύσης του 5 ου πεδίου ηταν πολύ πιο δυσκολη η πρόσβαση λογο του για μενα αδίκου δικαιώματος παιδιών της θεωριτικης να δηλώσουν οικονομικά τμήματα τα οποία δεν πρόκειται ποτε να βγαλουν :)
σαν φυσικομαθηματικός που είμαι γνωρίζω τη μεγάλη δυσκολία των περσινών θεμάτων αλλά και κάποιων άλλων ετών, πάντα όμως μετράει όχι ο απόλυτος βαθμός αλλά η σχετική βαθμολογία μέσα σε μια χρονιά. Θέλω να πω ότι σε καμμία περίπτωση τα παιδιά τώρα δεν είναι ευνοημένα με τα θέματα ευκολότερα αφού οι βάσεις αναλόγως ανεβαίνουν ώστε να περάσει ο ίδιος αριθμός παιδιών. Σε ένα θα συμφωνήσω ότι τα δύσκολα θέματα ανεβάζουν το άγχος όλη τη χρονιά και κερδίζουν υπερβολικά τα φροντιστήρια όπως επί εποχές Αρσένη που γράφει ο φίλος πιο πάνω
Ένα σχόλιο για την κυρία καθηγήτρια της Πληροφορικής. Για να μην υπάρχει παραπληροφόρηση από τους ντεμέκ "δημοκρατικούς" καλοθελητάδες ενημερώνω ότι η προσευχή είναι ήδη προαιρετική. Επίσης τα θρησκευτικά είναι το μόνο μάθημα στο οποίο οι μαθητές έχουν την ευχέρεια να πάρουν απαλλαγή (χωρίς πολλά πολλά). Επιπλέον, όταν ζητάμε κατάργηση μαθήματος, αυτόματα οδηγούμε έναν (ακόμα) κλάδο στην ανεργία (σε λίγο καιρό θα φανούν τα χαΐρια με την κατάργηση της Οικιακής Οικονομίας από μία ακόμα τάξη του Γυμνασίου). Αυτό θέλουν οι δήθεν "αριστεροί" με την τσέπη δεξιά; Ή μήπως αυτά είναι τα μόνα φλέγοντα προβλήματα της Εκπαίδευσης;
Δεν ξέρω αν είναι προαιρετική επίσημα. Εγώ ποτέ δεν πήγαινα και δεν μου είπε κανείς κουβέντα, αλλά δεν ξέρω αν βρεθεί κανένας κολλημένος τι μπορεί να κάνει
Με αγάπη προς ολους όσους έδωσαν φέτος απο κάποιον που έδωσε πέρσι..ΟΧΙ δεν ηταν δύσκολα τα θέματα...ΟΧΙ δεν μπορείτε να γκρινιαζετε...τα θέματα σε σχέση με τα περσόνα είναι γελοία οτι και να λεν υπουργοί και βουλευτές...και η κοπελα που ήθελε τουριστικά (τουριστικά είμαι) απλα δεν διάβασε και δεν έγραψε...μάθαμε όλοι να γκρινιαζουμε με το παραμικρό...δεν υπάρχουν αλλες δικαιολογίες, δεν ηταν δύσκολα τα θέματα ουτε ήθελαν να κόψουν κοσμο και φαίνεται απο τα στατιστικα...πάρτε το χαμπαρι και χωνεψτε το όπως χωνεψαμε πέρσι εμείς τη αποτυχια και μην βρίσκεται δικαιολογίες που δεν στέκουν...ρωτηστε τι γινόταν πριν
Με αγάπη προς ολους όσους έδωσαν φέτος απο κάποιον που έδωσε πέρσι..ΟΧΙ δεν ηταν δύσκολα τα θέματα...ΟΧΙ δεν μπορείτε να γκρινιαζετε...τα θέματα σε σχέση με τα περσόνα είναι γελοία οτι και να λεν υπουργοί και βουλευτές...και η κοπελα που ήθελε τουριστικά (τουριστικά είμαι) απλα δεν διάβασε και δεν έγραψε...μάθαμε όλοι να γκρινιαζουμε με το παραμικρό...δεν υπάρχουν αλλες δικαιολογίες, δεν ηταν δύσκολα τα θέματα ουτε ήθελαν να κόψουν κοσμο και φαίνεται απο τα στατιστικα...πάρτε το χαμπαρι και χωνεψτε το όπως χωνεψαμε πέρσι εμείς τη αποτυχια και μην βρίσκεται δικαιολογίες που δεν στέκουν...ρωτηστε τι γινόταν πριν