Σκληρή ανακοίνωση από την Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων για τις αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας

Σκληρή ανακοίνωση από την Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων για τις αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας Facebook Twitter
8

Ανακοίνωση στην οποία παίρνει θέση για το μάθημα της Ιστορίας εξέδωσε σήμερα η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, που χαρακτηρίζει "ολέθρια" την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την ύλη του μαθήματος συγκεκριμένα κεφάλαια.

Όπως καταγγέλλει η ΕΕΦ, εγκύκλιος που εστάλη (20/9/2016) στους καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ορίζει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α' Λυκείου σημαντικά κεφάλαια από το μάθημα της Ιστορίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, πρόκειται για τα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β' και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.

Μεταξύ άλλων, η ΕΕΦ κάνει λόγο για "αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου", καταγγέλλοντας "μεθοδική και συστηματική συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση".

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων:

"Με τις αποφάσεις αυτές του υπουργείου, το σχολείο παρέχει στους μαθητές ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στη συνέχεια και στην διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β', ο βασιλιάς της Μακεδονίας, η οικουμενική διάσταση και σημασία του μέσω του εκπολιτιστικού έργου του Μ. Αλεξάνδρου. Β.

Η κατάργηση μάλιστα της εξέτασης των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ' ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και την μόρφωση των νέων μας.

Το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στην συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεν του φάνηκε αρκετή, φαίνεται, η μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ούτε η κατάργηση του Επιταφίου του Περικλέους στη Γ' τάξη Λυκείου, ούτε η κατάργηση της εξετάσεως των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο. Με νέα, ολέθρια απόφασή του συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του πολιτισμού μας στην Ελληνική Εκπαίδευση.

Η Ε.Ε.Φ. καλεί το υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας. "

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταγγελία στη LiFO: Δώρισαν σπίτι 52 τμ στον ανάπηρο γιο τους αλλά κινδυνεύουν να το χάσουν από εξοντωτικό πρόστιμο

Ελλάδα / Καταγγελία στη LiFO: Δώρισαν σπίτι 52 τμ στον ανάπηρο γιο τους αλλά κινδυνεύουν να το χάσουν από εξοντωτικό πρόστιμο

Το χρονικό της υπόθεσης - Η οικογένεια, νιώθοντας την αδικία, προσέφυγε στο Διοικητικό Δικαστήριο αλλά η προσφυγή τους απορρίφθηκε - Το πρόστιμο απειλεί τώρα τη μοναδική περιουσία του 25χρονου, αφού η οικογένεια αδυνατεί να το πληρώσει
LIFO NEWSROOM
«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Ελλάδα / «Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Mετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό - Η έκθεση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) διαβιβάστηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Το αστείο είναι πως αν ρωτήσουμε τους μισούς που σχολιάζουν αρνητικά την κίνηση του υπουργείου, δεν θυμούνται σχεδόν τίποτα από όσα διδάχτηκαν στο σχολείο για όλα αυτά τα κεφάλαια της ιστορίας. Αντε το πολύ πολύ να θυμούνται γενικές λεπτομέρειες κατά πάσα πιθανότητα τις ίδιες θα θυμούνται και τα παιδιά που πάνε φέτος σχολείο. Φυσικά δεν αναφέρομαι σε φιλόλογους, ιστορικούς, αρχαιολόγους και γενικά ανθρώπους που έχουν σπουδάσει θεωρητικές επιστήμες αλλά για αυτούς που μετά το σχολείο δεν ακολούθησαν σχετικές σπουδές και δεν ενδιαφέρθηκαν να ανοίξουν ένα εξωσχολικό βιβλίο ιστορίας.
Αλήθεια ? ποιος δεν θυμάταιτην ουσία απο τα παρακάτω που αναφέρει η ανακοίνωση ??"Σύμφωνα με την ανακοίνωση, πρόκειται για τα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β' και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου."Μπορεί να διαφεύγουν στούς περισσότερους λεπτομέρειες όπως ημ/νιες ονόματα κλπ. αλλά η ουσία μένει.Το να εξαιρούνται όμως τόσο σημαντικά κεφάλαια της ιστορίας όπως τα παραπάνω σε μια κρίσιμη ηλικία για τη μάθηση και την ένταξη ενός ατόμου στο κοινωνικό σύνολο, είναι όχι απλά ανεύθυνο, είναι εχθρική πράξη απέναντι σε βασικά στοιχεία της ταυτότητας και της συνοχής μας.
@aziloti, Για το σχόλιό σου αν το διάβασα πολύ καλά ¨: copy => "εγκύκλιος που εστάλη (20/9/2016) στους καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ορίζει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α' Λυκείου...κλπ ,κλπ,Εσύ τι καταλαβαίνεις απο το παραπάνω?Η μεγάλη εικόνα της συνολικής υποβάθμισης σε οτιδήποτε σχετίζεται με την ιστορική μας βάση δεν σου λέει τίποτε ? Το πρόβλημα και η ουσία δεν ειναι οι εξετάσεις αλλα η πρόθεση (συνοπτικά...)Καληνύχτα
Σκηνικό απόλυτης παρακμής,όποιος δεν σέβεται την ιστορία του καιδεν αντιλαμβάνεται το βάθος και τους κώδικες του πολιτισμού που σχηματίζουν την εθνική ταυτότητα, μετατρέπεται σε εύκολα ελεγχόμενη μάζα και αργά η γρήγορα καταλήγει είδος προς εξαφάνιση.Πραγματικά με προβληματίζει η επιμονή της κυβέρνησης να περάσει τοσο βιαστικά και πρόχειρα όλα τα παραπάνω.Φασισμός με συμπλεγματικό "διεθνιστικό" χαρακτήρα ?
Ε ναι δεν πρέπει να διδάσκονται τα παιδιά για τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό. Καλύτερα για τον αρχαίο αιγυπτιακό, σουμεριακό ή φοινικικό.Εξάλλου τόσα χρόνια η καραμέλα τους ήταν ότι δεν έχουμε καμμία σχέση με τους αρχαίους Έλληνες.Εμπρός λοιπόν να το περάσουμε και στα παιδιά,να δημιουργήσουμε τους νεο-γενίτσαρους: χωρίς Θεό, χωρίς φύλο, χωρίς εθνική ταυτότητα.